گفت‌و‌گو با معصومه نورمحمدی؛ از تراز 6014 تا تراز 7010

از آزمون هدف گذاری در شناسایی نکات مهم مباحث جدید استفاده می‌کردم.

گفت‌و‌گو با معصومه نورمحمدی؛ از تراز 6014 تا تراز 7010
  1. «از  آزمون هدف گذاری در شناسایی نکات مهم مباحث جدید استفاده می کردم.»


نام و نام خانوادگی : معصومه نورمحمدی

نام شهر و استان : اراک ، مرکزی

رتبه سال 1401 : رتبه 224 منطقه 2 و 596 کشوری کنکور انسانی

رشته و دانشگاه قبولی : آموزش زبان و ادبيات فارسي دانشگاه فرهنگيان (پرديس نسيبه تهران)

سال های حضور در کانون : 1 سال

تعداد کل آزمون ها : 37 آزمون

میانگین تراز : ۶۶25

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم حسابداری 

شغل و تحصیلات پدر : فوت شده



  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
  2. در پایه دوازدهم با توصیه معلم خود در آزمون های کانون شرکت کردم.

  3. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  4. شرکت در این آزمون ها باعث پیشرفت تحصیلی من در مدرسه و آمادگی بهتر در امتحانات نهایی و در پایان موفقیت من در کنکور شد.

  5. چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
  6. موفقیت در ماراتن کنکور صبر و تلاش بسیاری می‌طلبد. روشن است که همه داوطلبان لحظات خستگی و ناامیدی را تجربه می‌کنند اما کسی این مسیر را با موفقیت به پایان می‌رساند که به تلاش خود ایمان داشته باشد.

  7. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کردند؟
  8. اعضای خانواده و به خصوص مادرم در این دوران به طور مستمر پیگیر وضعیت تحصیلی من بودند و در زمان هایی که در آزمون نتیجه خوبی کسب نمی‌کردم به حفظ روحیه ام کمک می کردند.

  9. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
  10. بله، از آزمون هدف گذاری در شناسایی نکات مهم مباحث جدید استفاده می کردم. پنجشنبه قبل از هر آزمون با حل و تحلیل آزمون های مشابه پارسال به جمع‌بندی و مرور مباحث می‌پرداختم .

  11. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
  12. بیشترین استفاده را از کارنامه اصلی داشتم و در کنار آن از کارنامه اشتباهات برای کشف و رفع اشتباهات و عادات نادرستی که هنگام آزمون داشتم استفاده می کردم.

  13. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟
  14. از آنجایی که برنامه آزمون ها تا حد زیادی با بودجه بندی مدارس مطابق است و کمتر زمانی در آن تداخل ایجاد می شود، با پیروی از برنامه آزمون های کانون همزمان هم برای امتحانات مدرسه و هم آزمون آماده می‌شدم . 

  15. کدام درس ها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بوده است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کردید؟
  16. دروس فنون ادبی ، جامعه شناسی و عربی نقاط قوت من بودند ، در درس های عربی و فنون ادبی ابتدا زمانی را به مطالعه درس اختصاص می دادم و در ادامه تا زمانی که در آن تسلط پیدا کنم ، تست زنی و تمرین انجام می‌دادم و در درس جامعه شناسی و تاریخ ادبیات فنون ادبی مباحث را چند بار می‌خواندم و مرور می کردم و مدتی بعد به منظور بازیابی اطلاعات تست حل می کردم. تراز آزمون هایم در این دروس متوسط هفت هزار بود ‌.

  17. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
  18. درس عربی در دوران تحصیلی ام همیشه برای من یک چالش بود و در اولین آزمون هایم سوالات این درس را سفید می‌گذاشتم . در دوران عید نوروز با برنامه ریزی تمام مباحث این درس را از پایه دهم تا دوازدهم خواندم و تست های کتابم را به طور کامل حل کردم. همین باعث شد ترازم در این درس و تراز کل آزمون افزایش زیادی پیدا کند و از محدوده ۶۵۰۰ به ۷۰۰۰ رسیدم .

  19. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
  20. در روزهایی که مدرسه دایر بود 6 ساعت و در روزهای تعطیل میانگین ۱۰ ساعت درس می‌خواندم. میزان حل تست در دروس مختلف متفاوت است اما حداقل یک سوم و حداکثر یک دوم زمان من صرف حل تست و تمرین می‌شد.

  21. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می رفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کردید؟
  22. دروسی که برایشان هدف‌گذاری کرده بودم برایم اولویت داشتند. با تحلیل سوالات آزمون ابتدا علت عملکرد ضعیفم را مشخص می‌کردم و سپس برای حل مشکل هدف‌گذاری می کردم.

  23. آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می دیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آن ها با این افت چگونه بود؟
  24. خانواده ام مستقیماً نتیجه آزمون و وضعیت کارنامه ام را بررسی نمی‌کردند و نتیجه گیری در مورد پیشرفت و پسرفت را به عهده خودم می‌گذاشتند. مادرم می خواستند تا من با دیدی واقع‌گرایانه خودم را قضاوت کنم.

  25. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
  26. پر کردن دفتر برنامه ریزی برای من انگیزه ای می‌شد تا ساعت مطالعه روزانه ام را افزایش دهم. دیدن ساعاتی که برای رسیدن به هدفم تلاش کرده بودم اعتماد به نفس مرا افزایش می‌داد.

  27. کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کردید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟
  28. کتاب های آبی عربی ، فنون ادبی و ریاضی و کتاب های سه سطحی جامعه شناسی و روانشناسی.
  29. کتاب های آبی پیمانه ای در برنامه ریزی و کنترل زمان تاثیر بسیاری داشت و کیفیت عالی تست ها موجب یادگیری کامل مباحث می‌شد.کتاب های سه سطحی برای جمع بندی و مرور بسیار مناسب است.

 

  1. فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟
  2. من توجه داشتم که مشکلات این راه تنها مقابل من قرار ندارد و کسی که خود را در این مشکلات زودگذر دفن کند ضرر کرده است.

  3. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دادید؟ چه کارهایی می کردید؟
  4. بله، هر هفته نصف روز را برای استراحت و تفریح صرف می کردم ، در این زمان بیشتر به پیاده روی و فعالیت های ورزشی می‌پرداختم.


  5. قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟
  6. بله مادرم برای من کتاب های داستان هری‌پاتر را می‌خواندند.


 

مصاحبه گر :‌ محدثه اسدی

2/4/2023 2:33:28 AM