گفتگوی آذر قهرمانی با قهرمان پیشرفت زینب داودی

پیوستگی و تداوم شرکت در آزمون‌ها و کنکور مهم‌ترین ویژگی مثبت من بود.

گفتگوی آذر قهرمانی با قهرمان پیشرفت زینب داودی

زینب داودی در یک نگاه

نام شهر، استان : اسلام شهر ، تهران

رشته و منطقه کنکور : علوم تجربی منطقه 2

رتبه سال 1400 : 5431 منطقه 2 و 12797 کشوری

رتبه سال 1401 : 959 منطقه 2 و 2177 کشوری

سال های حضور در کانون : 6 سال

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران

تحصیلات و شغل مادر: فوق دیپلم ، خانه دار

تحصیلات و شغل پدر: دیپلم ، کارگر

 

درصدهای کنکور 1400

ادبیات    34          عربی     61          دین و زندگی     65          زبان     46

 ریاضی     26          فیزیک     40          زیست شناسی     47          شیمی     40

 

 

درصدهای کنکور 1401

ادبیات     44         عربی     50         دین و زندگی     69          زبان     37

ریاضی     53          فیزیک     70          زیست شناسی     69         شیمی     80

 

 

 

  1. 1-به چه دلیلی تصمیم گرفتید دوباره کنکور شرکت کنید؟

در ابتدا تصمیم داشتم که بار دیگر در کنکور شرکت نکنم و رشته پرستاری را انتخاب کنم و چهار سال ادامه دهم و دوباره کنکور بدهم ، ولی هنگام انتخاب رشته ، برای رفتن به این رشته راضی نشدم  و با مشورت با مشاور و خانوده ام ، تصمیم گرفتم دوباره برای کنکور تلاش کنم.


  1. 2-نظر خانواده نسبت به تصمیم دوباره کنکور دادن شما چه بود؟

ابتدا همه مخالفت کردند ولی زمانی که تصمیم مرا  جدی دانستند با من همراهی کردند.

 

  1. 3-ساعت مطالعه شما در طول امسال به چه صورت بود؟

ساعت مطالعه ی من کمی افت داشت ولی بعد از دوران طلایی و اردوی نوروزی ساعت مطالعه ی من بهبود پیدا کرد ، ولی به طور میانگین 9 ساعت مطالعه داشتم.

 

  1. 4-اولین ترازی که امسال گرفتید چند بود؟ روند ترازهای شما چگونه بود؟ زمانی که افت می کردید چه کار می کردید؟

اولین ترازم 6300 بود ، روند تراز من ابتدا کمی افت داشت ولی در آزمون های آخر بهتر شد ، زمانی که افت داشتم سعی می کردم بیشتر وقت بگذارم.


  1. 5-در چه درس هایی در سال آخر تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید؟

در مجموع دروس اختصاصی من تغیییر رادیکالی داشت. من به لحاظ علمی تغییر نکردم ولی روش مطالعه و تست زنی خود را تغییر دادم. به توصیه ی مشاورم سرجلسه ی آزمون های کانون اول تست های آسان را تا انتها حل می کردم و بعد دوباره بر می گشتم  و این بار تست هایی که سطح بالاتری داشتند و من علم حل کردن آن سوال را داشتم، پاسخ می دادم.

در روش مطالعه ی زیست طبق کتاب درسی مطالعه می کردم ، نکات را یادداشت برداری می کردم و بعد تست آموزشی می زدم . بعد از یک یا دو روز سراغ تست زمان دار در همان مبحث می رفتم.

در روش مطالعه ی شیمی هر فصلی را که می خواستم مطالعه کنم اول مباحث حفظی را مطالعه می کردم بعد درسنامه کتاب های کمک آموزشی را می خواندم و اگر مسائل مرتبط داشت همراه با تست حل می کردم.


  1. 6-چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون‌های کانون چیست؟

برنامه راهبردی (من با برنامه راهبردی پیشروی می کردم.) ، سطح بالای سوالات ، پیوستگی و استمرار ، جامعه آماری بالا ، مقایسه ی کارنامه و ساعت مطالعه برایم مهم بود(می خواستم تاثیرگذاری مطالعه و روش مطالعه ی خود را بدانم)

 

  1. 7-مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته اید چیست؟

مهم ترین چیزی که یاد گرفتم استمرار و پیوستگی می باشد.


  1. 8-اولین ترازتان و آخرین ترازتان در سال آخر چند بود؟

 اولین تراز من 6300 و آخرین تراز من 6700بود.


  1. 9-مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می کردید؟

 برنامه ی من کاملا منطبق با برنامه راهبردی آزمون ها بود و همیشه با برنامه پیش می رفتم.

 

  1. 10-از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کانون استفاده می  کردید؟ به چه علت؟

از کارنامه 5 نوع درساستفاده می کردم چون با این کارنامه نقاط قوت و چالشی خود را بررسی می کردم.

 

  1. 11-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کرد؟

 به توصیه ی مشاورم ، پیش بینی ساعت مطالعه را انجام می دادم. اول پیش بینی کل روز و هفته را انجام می دادم ، سپس پیش بینی زمان اختصاصی  هر درس را بر اساس ضریب و اهمیت هر درس و بودجه بندی در آزمون های کانون را انجام می دادم  و معمولا به 80درصد پیش بینی مطالعاتی می رسیدم.

 

  1. 12-از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می کردی؟ کدام بخش ها برای تو جالب تر بود؟

مجله ها ی آزمون را به صورت حضوری از نمایندگی دریافت می کردم و از بخش قهرمانان پیوستگی استفاده می کردم. از سایت کانون کارنامه ی خودم و سپس نفرات برتر را مشاهده  می کردم.

 

  1. 13-تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کردید؟

 از تکنیک ضربدر منها و تکنیک زمان های نقصانی استفاده می کردم. سرجلسه آزمون سوالات را به دو بخش ساده و دشوار طبقه بندی می کردم. ابتدا سوالات ساده را با روش ضربدرمنها حل می کردم و بعد سراغ سوالات دشوار با روش ضربدرمنها می رفتم . با روش زمان های نقصانی 30 دقیقه زمان برای حل سوالات اختصاص می دادم و 10 دقیقه برای دور دوم .


  1. 14-در سال آخر خسته نشدید؟ چه چالش هایی در سال آخر داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می دادید؟

سال آخر خسته می شدم ولی سعی می کردم امید خود را از دست ندهم و دوباره به تلاش خود ادامه دهم و در جلسات گروهی و انفرادی که در دفتر اصلی کانون برگزار می شد به توصیه ی مشاورم شرکت می کردم.

 

  1. 15-نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟ 

مادر من همیشه روزهای جمعه مجله آزمون را مطالعه می کردند و در مورد روش های مطالعاتی ، قهرمانان پیوستگی  ( ذکر مثال و نام دانش اموز ) با من گفتگو می کردند.

 

  1. 16-تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟

 مهم ترین بخش تحلیل آزمون می باشد ، با توجه به این که تحلیل های من طولانی بود ، اگر جمعه به  تحلیل همه ی درس ها نمی رسیدم ، شنبه صبح هم تحلیل را انجام می دادم و سپس به مطالعه ی دروس می پرداختم. برای تحلیل اول سوالات غلط و نزده را بررسی می کردم و اشکالاتم را دوباره حل می کردم و حتما بررسی می کردم که غلط ها و نزده ها به چه علت بوده است ؟ مطالعه ی کم یا به علت روش های مدیریتی  سر ازمون. دوم سوال های درست  به ویژه چند موردی ها را بررسی می کردم .

 

  1. 17-فکر می کردی چنین رتبه ای کسب کنی؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می کنی.

روز کنکور با توجه به پاسخگویی در عمومی ها انتظار رتبه ی بالاتری داشتم  ولی اختصاصی ها جبران کرد. زمان اعلام نتایج خیلی استرس داشتم  و لپ تابم هم روشن نمی شد ، بالاخره ساعت 2 نصف شب نتیجه ی خود را دیدم.

 

  1. 18-به نظرت مهم ترین خود ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

پیوستگی و تداوم شرکت در آزمون ها و کنکور مهم ترین ویژگی مثبت من بود.

 

  1. 19-توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

ناامید نشوند و تلاش خود را ادامه دهند و از شخصی کمک بگیرند که این مسیر را طی کرده باشد و با پیچ وخم های آن آشنا باشد .

2/3/2023 5:18:22 PM