قهرمان پیوستگی حسنا شاه حیدری -تراز:6747 - یازدهم ریاضی

قهرمان پیوستگی حسنا شاه حیدری -تراز: 7288- یازدهم ریاضی

قهرمان پیوستگی حسنا شاه حیدری  -تراز:6747 - یازدهم ریاضی

قهرمان پیوستگی حسنا شاه حیدری  -تراز: 7288- یازدهم ریاضی



نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:  حسنا شاه حیدری                               نام شهر:  تهران       

رشته‌ تحصیلی: ریاضی                                                                  میانگین تراز:    7288                           منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: یک

تعداد آزمون امسال: 20                                                                 تعداد کل آزمون‌ها:   104

تحصیلات و شغل پدر و مادر :

تحصیلات پدر:             فوق لیسانس مدیریت                                     شغل پدر:نظامی

تحصیلات مادر:            دکترای برق                                                   شغل مادر:پژوهشگر

 

محور 1: انواع آزمون‌های کانون


1. دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون‌های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

 برنامه‌راهبردی کانون مناسب است ، می‌توانم هدف‌گذاری مداوم داشته باشم و میانگین تراز در کارنامه‌های پروژه‌ای ،  نقاط قوت و ضعف در کارنامه‌ها مواردی هستند که جزو ویژگی‌های مهم آزمون‌های کانون هستند.

 

2. آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟ درسال گذشته هیچ غیبتی نداشتم.


3. شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟

 این‌که دفترچه کاغذی آزمون‌ها جلویم نبود در هرصورت شرایط را سخت می‌کرد اما سعی کردم با آن کنار بیایم و درباره مدیریت زمان آزمون ساعت کوک می‌کردم تا به محض تمام شدن تایم آزمون را ببندم. بله من به جز یک یا دو بار همیشه در پردازش اول کانون بودم.


4. چه‌قدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟ 

با توجه به دوستانی که در اطرافم داشتم و آن ها در آزمون‌های کانون هرگز تقلب نمی‌کردند خیلی این مورد را به چشم ندیدم و خیر نگرانش نبودم چون در آزمون‌ها در درجه اول درصدهایم برایم مهم است بعد از آن ترازم را در نظر می‌گیرم.


5. برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

 بله من پشتیبان داشتم و دارم و از ایشان برای پیشرفت کمک گرفتم. در کل به نظر من داشتن مشاور یا پشتیبان بسیار مؤثر است زیرا مشاوران و پشتیبانان راهی که ما قرار است طی کنیم را هم خودشان طی کردند و هم با دانش آموزان مختلفی این راه را پیمودند و تجربه بسیار خوبی دارند.


محور 2: برنامه راهبردی آزمون 


6. چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را با هماهنگ کردید؟ 

همیشه در برنامه درسی‌ام تایم کلی را به آزمون‌ها و تایمی محدود را به مدرسه اختصاص می‌دادم تا تکالیف آن را پیش ببرم و در همان تایم محدود هم می‌توانستم به خوبی کارهای مدرسه را تمام کنم و امتحان‌های مورد نیاز را بخوانم و مدرسه اکثر اوقات برنامه‌ اش کمی با برنامه راهبردی آزمون‌ها تفاوت داشت اما من خودم را با آن و برنامه آزمون وفق می‌دادم.


7. آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.

 بله از کتاب‌های سه سطحی و کتاب نوروز درسال‌های گذشته استفاده کردم این کتاب‌ها مطابقت خوبی با آزمون‌های کانون دارند و باعث افزایش درصد من می‌شدند.


8. شما پیوستگی زیادی در آزمون‌های اصلی داشتید و در آزمون ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی‌تان چه بود‌؟ برنامه‌ی راهبردی را چگونه اجرا می‌کردید‌؟ 

می‌دانستم با پیوستگی می‌توانم نتیجه بهتری بگیرم و برنامه راهبردی را به بخش های کوچک‌تری تقسیم می‌کردم تا در هر روز بخوانم و در آخر دو هفته خودم را به بودجه بندی می‌رساندم. هم‌چنین تایم‌هایی که در کلاس‌هایی بودم مثل زبان یا بقیه موارد، در آن زمان‌ها درسی برای خودم قرار نمی‌دادم. بسیار این کار برای من  اهمیت داشت چون درکل آزمون دادن برایم مهم بود.


9. در دوران دبستان هم برنامه‌ریزی می‌کردید؟ در دوران امتحانات چگونه درس می‌خواندید؟ 

در دوران تابستان خیلی جدی به درس و عملکردم نگاه نمی‌کردم درس می‌خواندم اما نه آنقدر حساب شده و دقیق، در دوران امتحانات نیز بیشتر تشریحی خوانی می‌کردم تا سطح موردنیازم در امتحان را دریافت کنم.


10. وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه براي درس خواندن برنامه ريزي كرديد؟

 بسیار وقتم بازتر شد و به چشم مثبت به این اتفاق نگاه کردم، زیرا راه رفت و برگشت مدرسه که زمان را تقریباً هدر می‌داد نداشتم و بلافاصله بعد تمامی  کلاس‌های آنلاین مدرسه کمی استراحت می‌کردم و شروع به خواندن دروس می‌کردم می توانم بگویم واقعاً تاثیر منفی بر روی من نداشت.


11. براي آمادگي در آزمون‌هاي تيزهوشان از كدام كتاب‌ها استفاده كرديد و چه برنامه اي داشتيد؟

 از انتشارات مختلفی کتاب تهیه کردم اما کتاب 1500 تست تیزهوشانی کانون کتاب کامل و خوبی بود. برنامه من بسیار فشرده بود زیرا در سالی که من امتحان داشتم اعلام کردند هشتم هم در آزمون هست و کار مرا بسیار سخت کرد اما آن را کامل خواندم و سر آزمون تیزهوشان بسیار خواندن این پایه به من کمک کرد.


  

محور 3: سایت کانون و جعبه ابزار کارنامه

12. از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کردید ؟ 

من در روز آزمون در صفحه شخصی از بخش  مشاهده آزمون  به صورت سؤال به سؤال استفاده می‌کردم،  در جعبه ابزار کارنامه نیز از کارنامه‌های پروژه‌ای و کارنامه هر آزمون برای به‌دست آوردن و فهمیدن نقاط ضعف وقوت استفاده می‌کردم.


13. روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي‌گيريد ؟ و چگونه و به كدام قسمت‌ها بيش‌تر توجه مي‌كنيد؟

 اکثراً ساعت دو الی سه کارنامه بارگذاری می شود و من بلافاصله آن را دریافت می‌کنم در کل من به قسمت کارنامه‌ها توجه خاصی دارم.


14. از كدام‌يك از كارنامه‌هاي ديگر استفاده مي‌كنيد؟ 

كارنامه‌ي سؤال محور ، اشتباهات و.... کارنامه پروژه‌ای برایم اهمیت بسیاری دارد. کارنامه پروژه ای و پنج نوع درس نقاط قوت و ضعف مرا نشان می‌دادند و باعث پیشرفت من بود. 


15. بعد از برگزاري آزمون ، آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کنید؟ 

پاسخ‌نامه آزمون را دانلود می‌کنم و سپس سؤالات غلط و نزده خود را می‌نویسم و پاسخ‌شان را ابتدا سعی می‌کنم خودم جواب دهم و اگر نتوانستم از پاسخ‌نامه نگاه می‌کنم تا یاد بگیرم.


محور 4: دفتر برنامه ریزی و روش مطالعه


16. آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟ 

بله، تکلیف مرا با خود مشخص می‌کرد که هرروز چه عملکردی داشتم و فردا عملکردم را بهتر می‌کردم.


17. آيا كارنامه هاي خود را به دفتربرنامه‌ريزي سنجاق مي‌كرديد چه فايده اي برايتان داشت؟ 

سنجاق نمی‌کردم اما کارنامه ام را به دقیقی تحلیل می‌کردم و نکات را در جایی جلوی چشم می‌نوشتم تا همیشه آن‌ها را ببینم.


18. چه برنامه‌ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟ 

 در دروس عمومی تمرکز زیادی روی درسنامه کتاب اصلی داشتم و سپس خلاصه نویسی من بعد از آن درسنامه کتب کار در دروس اختصاصی بسیار روی تمرین و تکرار توجه داشتم.


19. در کدام درس‌ها روش مطالعه‌ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟

 در درس شیمی سعی کردم ابتدا کتاب را دقیق دقیق مطالعه کنم و سپس سراغ درسنامه کتب کار بروم این خیلی روی درصد بهترم تاثیرگذار بود.



محور 5 :  مهارت های خودتنظیمی 


20. پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی شما را پی‌گیری می‌کنند؟ 

از طریق کارنامه‌های هر آزمون از اوضاع من باخبر می‌شوند.


21. قوی‌ترین درس شما چیست؟  هندسه


22. از اشتباهات خود چگونه ياد مي‌گيريد؟ 

نکات هر اشتباه را در دفتر تحلیلم می‌نویسم و بعداً برای دوره به سراغش می‌روم تا دوباره مرورش کنم.


23. قبل از دبستان پدر و مادر چه چیزهايي به شما یاد دادند؟ 

شمارش و نوشتن اعداد ، خواندن و نوشتن حروف الفبا ،شعر ، جمع و تفريق اعداد يك رقمي و ... : اعداد و الفبا را در مهد کودک آموختم و کلاس اول اکثر حروف را به خوبی بلد بودم.


24. نقش آموزشی خانواده در دوران کرونا بیش از گذشته است . همراهی پدر و مادر و بقیه ی اعضای خانواده تاثیر گذار است . چند نمونه از کارهای موثر خانواده تان در دو سال کرونا را لطفا توضیح دهید. 

فراهم کردن محیط آرام و با آرامش مهم ترین این کارهاست و سعی کنند با توجه به استرسی که بچه‌ها برای کرونا دارند بهتر است از استرس آن‌ها بکاهند و آن‌ها را آرام کنند.