گفتگو با احسان روح بخش - میانگین تراز 7450 - دوازدهم تجربی

گفتگوبا احسان روح بخش - میانگین تراز 7450 - دوازدهم تجربی

گفتگو با احسان روح بخش - میانگین تراز 7450 - دوازدهم تجربی
نام و نام خانوادگی دانش‌آموز : احسان روح بخشنام شهر : تبریز
رشته‌ تحصیلی: تجربیمیانگین تراز : 7450
منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: 1
تحصیلات پدر: فوق لیسانس

شغل پدر: کارمند

تحصیلات مادر: دیپلم

شغل مادر: خانه دار
تعداد سال حضور در کانون: 7 سالتعداد کل آزمون ها در 7 سال:87 آزمون



شرکت در آزمون های کانون


از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید  دلیل آن چه بود؟ 

_ از سال دهم وارد کانون شدم البته به مدت 4 سال در دوران ابتدایی از طرف مدرسه در آزمون ها شرکت میکردم دلیل شرکت من در این آزمون ها سنجش آموخته ها و جایگاه خود نسبت به بقیه ی هم سن های خود بود.


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

_ آزمون های اصلی کانون که هر دو هفته یکبار یرگزار می شد بهاته ی خوبی برای مطالغه جزیی تمامی مطالب بودجه بندی آزمون و یادگیری دقیق و کامل انها بود همچنین آزمون های کانون از جامعه ی آماری بالایی برخوردار هستند که می توان با استفاده از آنها خود را نسبت به بقیه سنجید.


آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟ 

_ از طریق دوستانم با این آزمون آشنا شدم که با اعتماد به کانون توانسته بودند نتیجه ی دلخواه خود را کسب کنند.


در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ 

در سال آخر بسیار پیش می امد که به برنامه نرسم یا نتیجه ی خوبی نگیرم اما سعی می کردم در آزمون ها حاضر شوم و به این فکر میکردم که هنوز زمان کافی برای کنکور دارم بنابراین می توانم این مشکل را برطرف کنم.


در دوران جمع بندی پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟ آیا در همه ی آزمون های دوران جمع بندی کانون شرکت کردید ؟

_ دوران جمع بندی دوران بسیار حساسی است و من نهایت سعی خود را می کردم که بتوانم در هر آزمون نسبت به آزمون قبل بهتر عمل کنم در یک آزمون جمع بندی به علت تداخل با آزمون جامع سنجش غیبت کردم.


برنامه راهبردی


تا چه حد با منطق برنامه راهبردی آشنا بودید؟مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟ 

_ برنامه راهبردی مهمترین قسمت آزمون هاست که مسیر دو هفته ی آینده را مشخص میکرد سعی کردم در هفته ی اول مطالب تازه را مطالعه کنم و در هفته ی دوم به مرور تمام مطالب بپردازم از سال یازدهم به طور جدی برنامه ریزی کردم.


شما شخصا به كدام دروس در تابستان اهمیت بیشتری داديد ؟مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در ازمون سراسری نقش داشت؟ 

_ در تابستان تمامی دروس پایه و دروس اختصاصی دوازدهم را مطالعه کردم و سعی داشتم تا مطالعاتم را در این حوزه تکمیل کنم هر چند نواقصی وجود داشت مطالعه ی دروس پایه در تابستان کمک کرد در طول سال دوازدهم دقت کمتری برای مطالعه ی آنها اختصاص دهم و تسلط من در این دروس افزایش یافت و پیش خوانی سال دوازدهم کمک کرد تا در طول سال تحصیلی زمان کمتری را برای یادگیری اختصاص دهم و بیشتر تمرین کنم.


آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد استفاده کردید؟ 

_ از کتاب های سه سطحی برای دروس ریاضی، فیزیک و شیمی استفاده کردم مهمترین ویژگی این کتاب حجم کم و در عین حال کافی برای مرور مطالب است که بسیار در جمع بندی مطالب موثر است. 


آيا شما از تابستان در ازمون ها شركت كرديد؟

_ بله، هدف من در این دوره مرور مطالب سال دهم و یازدهم و پیش خوانی دروس اختصاصی دوازدهم بود به برنامه راهبردی کانون پایبند بودم اما در حوزه ی پیش خوانی کمی جلوتر از این برنامه حرکت می کردم.


کارنامه و سایت

از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟

_ از این سایت بیشتر برای پیگیری نتایج آزمون و هر از گاهی برای رفع برخی اشکالات و ابهامات درسی کمک می گرفتم. 


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گرفتید؟  به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي کردید؟ 

_ در اغلب آزمون ها کارنامه را حدود ساعت سه دریافت می کردم اما پیش می امد که در یک آزمون اندکی تاخیر داشته باشم و کارنامه را در پردازش دوم دریافت کنم. مهمترین قسمت کارنامه درصد و تراز درس می باشد که باید با برنامه خود تنظیم کنیم.


 چگونه آزمونها را تحلیل میکردید؟ روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟

_ با بررسی درصد درس های پایین نکات ضعف را شناسایی و سپس برای خود تحلیل می کردم. در مورد نکات قوت فکر کرده و راهکاری برای رفع آنها ارایه می کردم.



برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه


  میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟ 

_ میانگین مطالعه در پایه 8 الی 10 ساعت در روزهای تعطیل. 5 ساعت در روزهایی که مدرسه میرفتم. در اوایل شروع کرونا ساعت مطالعه کاهشی بود اما سپس به همین میزان رسیدم.در دوران جمع بندی 9 الی 11 ساعت مطالعه داشتم.


ساعت مطالعه تان به طور میانگین درسالهای متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟

_ در سال یازدهم سحدود 5 ساعت در روزهای مدرسه و 8 ساعت در روزهای تعطیل در سال دوازدهم به طور میانگین 8 الی 10 ساعت.



آموزش مهارت های خودتنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی 


آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي داديد؟ 

_ برای ادبیات و زیست استفاده می کردم و سعی میکردم درس ادبیات به هدفگذاری 8 از 10 و در زیست به 9 از 10 برسم.


در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟ آیا در روش مطالعه خود در این درس ها تغییری دادید؟

_ درسال دوازدهم برای درس های عمومی پیشرفت زیادی داشتم و با آزمون و خطا توانستم به روش مطاله درست دست پیدا کنم.


براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا  به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟

_ به اخبار کرونا توجه نمیکردم و مهمتر از هر چیزی هدف من بود.


تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟

_ با شروع کرونا لطمه بزرگی به درس خواندن من وارد شد اما سعی کردم روحیه خود را حفظ کنم و با تمرکز بیشتری پیش بروم.


پدر و مادرشما چقدر پي گيري مسائل آموزشي شما بودند؟ 

_ پدر و مادر من به طور روزانه میزان مطالعه مرا در نظر داشتند و علاوه بر ان نتایج آزمون ها و درصد های من را نیز جویا می شدند. مهمترین نقش خانواده در کرونا حفظ روحیه و انگیزه من بود و از من حمایت می کردند.


یک مشکل مهم دانش آموزان دردوران کرونا و آزمونهای آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است .شما با این موضوع چگونه برخورد میکردید؟ آیا به تراز و رتبه ی دیگران کار داشتید؟ 

_ مهمترین چیز در مورد آزمون ها درصد هر یک از درس ها بود که هیچ ارتباطی با تقلب سایر دانش آموزان نداشت و تمرکز من فقط بر روی نتیجه خودم بود.



روش های مدیریت زمان


برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

_ در طول سال از روش های زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده می کردم اما در جلسه آزمون نتوانستم به خوبی اجرا کنم.


چگونه آرامش خود را در روز كنكورحفظ کردید؟ 

_ تنها موردی که سبب حفظ آرامش من در روز کنکور شد توجیه سخت بودن سوالات برای همه دانش اموزان بود.