شکیبا دانشور؛ رتبه 10 منطقه 3 در کنکور تجربی 72 کشوری؛ دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
درس ریاضی نقطة قوت من بود که دلیل این قوت به علاقة من به این درس بر میگشت و با توجه به این علاقه، تلاش و پشتکار زیادی در این درس داشتم و از پایه به صورت جدی آن را پیگیری کردم.
در این درس ابتدا فعالیتها و تمرینهای کتاب درسی را انجام میدادم و جزوه معلم خود را مطالعه کردم و بعد طبق مبحث مطالعه شده، تست میزدم.
از بین کتابهای کانون در درس ریاضی، کتاب سهسطحی را کار میکردم که به دلیل داشتن سؤالات چالشی برای من بسیار مفید بود.
این درس را در کنکور 92 درصد پاسخ دادم.
هما قاسمپور؛ رتبه 177 منطقة 2؛ دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
بهطور معمول در درس ریاضی درصد بالا و ثابتی در آزمونهای قلمچی داشتم.
روش مطالعة من در درس ریاضی به این صورت بود که ابتدا درس را از استادم یاد میگرفتم.
سپس به تمرینهای کتاب درسی میپرداختم و کتاب درسی ریاضی را در آن مبحث مطالعه میکردم.
سپس تستها و درسنامههای کتابهای ریاضی کمک درسی را که داشتم میخواندم. سؤالات جالب که ایدة جدیدی برایم داشتند را در کتاب درسیام یادداشت میکردم.
سید شهریار دریاباری؛ رتبه 224 منطقة 2؛ دانشجوی پزشکی دانشگاه ایران
من درس ریاضی را در کنکور 92% پاسخ دادم.
در این درس ابتدا کتاب را مطالعه و تمرینهای آن را حل میکردم.
سپس به سراغ جزوه یا درسنامه میرفتم و پس از آن در نوبتهای متعدد تست میزدم. با این روش توانستم ریاضی را که در سال هم زیر 15% میزدم، در کنکور 92% بزنم.
کیانا مدادی؛ رتبة 9 ایثارگ 5 درصد و 32 منطقه 2 و 64 کشوری؛ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
در درس ریاضی تلاش من بر این بود که هیچ فرمولی را حفظ نکره و آن را با اثبات و دلیل به کار میبردم چون اگر درسی حفظی خوانده شود صرفاً فقط تعداد محدودی از سؤالات را میتوان پاسخ داد اما اگر مفهومی خوانده شود تمام سؤالات را میتوان در زمان مناسب جواب داد تستهای مکرر نیز عامل مهم دیگری بود که باعث شد سؤالات را در زمان کمتر و با بیدقتی کمتر انجام دهم من از چندین منبع درسی استفاده میکردم زیرا همگی مکمل یکدیگر بودند و یادگیری کاملتر میشود.
مهدی نوربار؛ پزشکی دانشگاه ایران
درصد ریاضی در کنکور 100
ریاضی به عنوان درس مفهومی نیازمند درک عمیق و یادگیری جزبهجز مفاهیم است.
برای این منظور در گام اول مطالب را به صورت ساده و ابتدایی تجزیه و تحلیل میکردم تا یک تصویر اولیه از مطالبم در ذهنم شکل بگیرد در گامهای بعد مهمترین اقدام تمرین و تکرار و حل تست است. با حل تستهای آموزشی مطالب را در ذهن تثبیت میکردم و سپس با حل تستهای زماندار مهارت تستزنی خود را افزایش میدادم.
به عنوان مثال در مبحث لگاریتم پس از مطالعه اولیه تستهای طبقهبندی شده از راحت به سخت را حل میکردم و سپس تستهای زماندار.
منابع کانونی: کتاب آبی و سهسطحی؛ ابتدا با مطالعة کتاب آبی به تسلط نسبی میرسیدم و سپس با حل سؤالات سهسطحی با سؤالات سختتر و چالشیتری روبهرو میشدم.
عرفان اسماعیلی؛ رتبه 512 کشوری؛ رتبة 257 منطقه 2؛ رتبة 69 ایثارگر 5 درصد؛ رشتة قبولی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران.
در درس ریاضی ابتدا درسنامه کتاب کمک درسی را مطالعه میکردم و سپس تستهای بسیاری از کتب کمک درسی میزدم در مرحلة بعد با کتب کمک درسی سختتر و پیش رفتهتر مراجعه میکردم در آخر هم با زدن تستهای زماندار از کتب جامع جمعبندی میکردم.
بهطور مثال برای مبحث مشتق پس از مطالعه درسنامه تیپهای مختلف سوالات را برای خودم مشخص میکردم و از تیپهای مختلف تعداد زیادی تست حل میکردم تا کاملاً برایم جا بیفتد و تسلط پیدا کنم.
احمد رضا هاشمی؛ رتبة 151 منطقة 2؛ رشتة قبولی: دندانپزشکی علوم پزشکی تهران
a) ریاضی: کتاب آبی ـ کتاب سهسطحی
اولاً به کلاس درس و جزوه معلم بسیار توجه داشتم.
در گام بعدی درسنامههای کتاب کمک آموزشی را مطالعه میکردم.
درنهایت تست میزدم.
کتابهای کانونی من: کتاب آبی و سهسطحی بودند.
مهدی دنکوب؛ 11 منطقه 3 تجربی؛ 74 کشوری؛ پزشکی تهران
از آنجا که درس ریاضی، تمرینی تحلیلی است؛ من ابتدا مفاهیم پایه و تشریحی را در مدرسه فرا میگرفتم.
سپس آنها را در منزل پرورش میدادم. به این صورت که در کنار مرور جزوه دبیر درسنامههای کتابهای کمک آموزشی را مطالعه کرده و از مجموع اینها خلاصه ـ نکتهبرداری میکردم.
مرحله بعد تست آموزشی از تیپهای مختلف بود که با این کار حالتهای مختلف طراحی سوال را در ذهن یا کاغذ مینوشتم و طبقهبندی میکردم.
در انتهای فصل هم تستهای زماندار در استاندارد کنکور و بررسی نقاط قوت و ضعف
منابع: کتابهای سهسطحی ریاضی
فواید کتاب سه سطحی از دیدگاه من:
ـ طبقهبندی و سطحبندی سوالات
ـ سؤالات چالشی
ـ دادن آمارهای مختلف برای هر سؤال
لیلای فخار هستم؛ رتبة 55 منطقة 2 و 110 کشوری تجربی 98- دانشگاه علوم پزشکی تهران
ریاضی در ابتدای دوران دبیرستان نقطهضعف من بود، ولی من با تکیه کردن به تمرینهای کتاب و زدن تستهای تکراری توانستم تقویتش کنم، فکر نکنید که تستهای و تمرینهای ساده به درد نمیخورده و وقت تلف کردن هست، اینها بهتون کمک میکنند و تبدیل به نقطه قوت میشه،
وقتی مطالب پایهایتر براتون تثبیت شد سبب میشه تستها رو الکی و به خاطر بیدقتی از دست ندین.
اکثر سوالهایی که باید پاسخ بدین از همین مطالب هستند و یادگیریشون بهتون کمک میکنه تستهای سختتر رو جواب بدین.
پس پیشنهاد من اینه که برای ریاضی یک برنامه درازمدت داشته باشید و یک شبه نمیشه ره صدساله رفت.
فاطمه مؤمنی؛ رتبة 48 منطقة 2 و رتبة 94 کشور دانشگاه علوم پزشکی تهران
ابتدا جزوه معلم را مطالعه میکردم و سپس تستهای کتابهای مختلف را از آسان به سخت حل میکردم.
موفق و کامیاب باشید.
