با سلام ...
در این مطلب مجموعه پرسش و پاسخ های شما دانش آموزان را در رابطه با درس عربی که در یک هفته ی گذشته، در صفحات مقاطع مطرح شده اند، گردآوری کرده ایم. در ضمن در این مطلب، مباحث را تفکیک شده قرار داده ایم.
نسخه pdf را هم می توانید از ضمیمه دانلود کنید.
* برای جستجوی کلمه ی مورد نظر خود در این مطلب می توانید از گزینه ی Find in page یا کلید های میانبر Ctrl+F استفاده کنید.
| کامنت های منتخب عربی | مبحث | |||
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | کامنت | بچهها خواهش میکنم خبر مقدم رو توضیح بدین؟! جامع و خلاصه.♥️ ثواب داره. | مبتدا و خبر |
| دوازدهم ریاضی | حسین آقائی آرائی، دوازدهم ریاضی - شیرگاه - میانگین تراز 8023 | پاسخ کامنت | جار مجرور بیاد، بعدش ی اسم نکره بیاد، به احتمال خیلی زیاد هست، اگه اون جارومجرور حذف کنی هم خب چون خبره معنی مشکل پیدا میشه، حواست باشه هناک هم میتونه همینکار کنه | مبتدا و خبر |
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | کامنت | سلام ببخش استغفر اخی لذنوبه الکثیره استغفارا نادما علی ارتکابهاچرا مفعول مطلق نوعی نیست؟و این که لا نطالع لیله الامتحان دورسنا الا اخانا الاکبر مستثنی منه اش کدام است؟ | مفعول مطلق |
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | مستثنی منه نداره! | مفعول مطلق |
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | نادما حال هست | مفعول مطلق |
| دوازدهم ریاضی | مژده امانتی، دوازدهم ریاضی - فیض آبادتربت حیدریه - میانگین تراز 6425 | پاسخ کامنت | سلام در اولی نادما حال هست از روی معنی میشه تشخیص داد در دومی فک میکنم (نا)دروسنا مستنی منه هست | مفعول مطلق |
| دوازدهم ریاضی | محمدباقر سلطانی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 8098 | پاسخ کامنت | 1.با توجه به معنی ( به راستی برادرم برای گناهان بسیارش امرزش خواست در حالیکه از ارتکاب انها پشیمان بود) 2.مستثنی منه ضمیر نحن مستتر هست. | مفعول مطلق |
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | کامنت | سلام. این عبارت " اِنّ الجسم القویّ یجذب الغذا جذباً" مگه مفعولمون مطلق تاکیدی نیست؟ 😕 چجوری باید معنی بشه؟ | منصوبات |
| دوازدهم ریاضی | محمدباقر سلطانی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 8098 | پاسخ کامنت | إنّ رو ترجمه نکن. یه کلمه تاکیدی اگر تو ترجمت باشه حله. | منصوبات |
| دوازدهم تجربی | علی ملکی، دوازدهم تجربی - تهران - میانگین تراز 7446 | کامنت | شباب مگه نمیشد جوانان؟ | ترجمه |
| دوازدهم تجربی | دنیا یاری، دوازدهم تجربی - آبدانان - میانگین تراز 6768 | پاسخ کامنت | ایام جوانی هم میشه | ترجمه |
| دوازدهم تجربی | ابوالفضل هاشم پورچوبی، دوازدهم تجربی - گرمسار - میانگین تراز 6611 | پاسخ کامنت | بله جوانان درسته | ترجمه |
| دوازدهم تجربی | زهرا محسنی ثانی، دوازدهم تجربی - سبزوار | پاسخ کامنت | بله درسته ولی معنی جوانی هم میده | ترجمه |
| دوازدهم تجربی | فاطمه ملایی، دوازدهم تجربی - میناب | پاسخ کامنت | آره میشه جوانان | ترجمه |
| دوازدهم تجربی | فاطمه وشوشادی، دوازدهم تجربی - اصفهان - میانگین تراز 7567 | کامنت | سلام بچهها میگم وقتی تو سوالا تحلیل فعل یه فعلی میارن که چون فاعلش که جمعه بعدش اومده اون فعل مفرده بعد باید بگیم این فعل برای غایبه یا غایبات | فعل و فاعل |
| دوازدهم تجربی | علی سلیمانی، دوازدهم تجربی - الوند - میانگین تراز 7065 | پاسخ کامنت | سلام. اگه جمع غیر انسان باشه باید بگیم غایبة اما جمع انسان رو نمیدونم | فعل و فاعل |
| دوازدهم تجربی | احسان شویدی، دوازدهم تجربی - قزوین - میانگین تراز 6481 | پاسخ کامنت | با توجه به فعل مفرد باید بگیم غایبه | فعل و فاعل |
| دوازدهم تجربی | محدثه ملکی، دوازدهم تجربی - ارومیه - میانگین تراز 6746 | پاسخ کامنت | خود فعل رو در نظر بگیرید | فعل و فاعل |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | اون سؤالایی که میگه : عین جمله یمکن یبنی علی المجهول دقیقا نمیفهمم باید کدوم گزینه رو انتخاب کنیم؟ اونی که توش فعل مجهول داره؟ | معلوم و مجهول |
| دوازدهم تجربی | علی معاونی، دوازدهم تجربی - مشهد - میانگین تراز 7564 | پاسخ کامنت | باید فعل متعدی و مفعول پذیر رو انتخاب کنی | معلوم و مجهول |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | مفعول به این دوتا جمله چیه؟ "اللهم لا تجعل مساوی الدنیا اکبر همنا بلطفک و احسانک" و "کان یطعم ثمانیه مساکین کل اسبوع فی ثلاث مرات" | مفعول به |
| دوازدهم تجربی | حامد حاتمی، دوازدهم ریاضی - بندپی - میانگین تراز 7188 | پاسخ کامنت | سلام. در جملهی اول، هم «مساوی» و هم «اکبر» (جعل فعل دومفعولیست.) جملهی دوم اگر مجهول نباشه، «ثمانیة». | مفعول به |
| دوازدهم تجربی | سارا بداغی، دوازدهم تجربی - خرمشهر - میانگین تراز 6024 | پاسخ کامنت | مساوی، مساکین.علیرضا بداغی | مفعول به |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | ⭐️⭐️بچهها فعل مع فاعله فقط برای زمانی به کار میره که فاعل مستتر باشه؟ | انواع فاعل |
| فارغ التحصیل تجربی | فاطمه علیزاده، چهارم تجربی - کاشمر - میانگین تراز 6091 | پاسخ کامنت | بلی | انواع فاعل |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | یا اصدقائی ! 😀 سَلَّمَ مگه باب تفعیل نیست؟ مگه باب تفعیل برای متعدی کردن نیست؟ چرا تست 41 کنکور 97 میگه لازم ه؟ | باب ها |
| فارغ التحصیل تجربی | آرزو ویسی، چهارم تجربی - دیواندره - میانگین تراز 5587 | پاسخ کامنت | معنی را نمیده (بر او سلام کرد)مفعول ندارهباب تفعیل در کل متعدیه اما ملاک تشخیص متن کنکوره | باب ها |
| فارغ التحصیل تجربی | زهرا جمالی، چهارم تجربی - رشت - میانگین تراز 6488 | پاسخ کامنت | سلام دوستم.ببین احتمال این که افعال مرتبط با باب تفعیل متعدی باشن بالاس،ولی هیچ الزامی نداره.خب معنی کن،سلام کردن بر،مفعول نمیخواد که! | باب ها |
| فارغ التحصیل تجربی | صمد حیدری زاد قزلجه، چهارم تجربی - تبریز - میانگین تراز 6397 | پاسخ کامنت | اول معنی رو نگا کن اگه جواب نگرفتی باب هارو.. | باب ها |
| فارغ التحصیل تجربی | مبینا صدیقی، چهارم تجربی - مهاباد | پاسخ کامنت | فقط و فقط و فقط باب انفعال صددرصد لازمه بابهای دیگه پنجاه پنجاه هستن | باب ها |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | کامنت | 1_حقایق فراوانی در قرآن وجود دارد که علم بشر تاکنون اسرار آن را نفهمیده است: 1)هناک توجد الحقائق فی القرآن ما أدرکها علم البشر حتّی الآن! 2)تجد حقائق کثیرة فی القرآن الذی لا یدرک علم البشر أسرارها حتّی الآن! 3)توجد فی القرآن حقائق کثیرة التی لمّا یدرک أسرارها علم البشر حتّی الآن! 4)هناک حقائق کثیرة فی القرآن لمّا یدرک علم البشر أسرارها حتّی الآن! | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | پاسخ کامنت | جواب1)حقایق فراوان: حقائق کثیرة(رد1)/نفهمیده است:لمّا یُدرک(رد1و2)/وجود دارد:هناک(رد3 زیرا در این جمله فعل مجهول به کار رفته است).پس گزینه 4 پاسخ است. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | کامنت | 2_دانش آموزان وقتی صدای زنگ را میشنوند وارد کلاس میشوند: 1)عندما یستمع التلامیذ صوت الجرس یدخلون الصّف! 2)تدخل الطالبات الصّفوف بعد أن یسمعن صوت الجرس! 3)إذا یسمع صوت الجرس یدخل التلامیذ الصّف! 4)التلمیذات یدخلن الصّف بعد أن یسمعوا صوت الجرس! | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | پاسخ کامنت | جواب2) کلاس:الصف(رد2)/می شنوند:یسمعون،یسمعنَ(رد3 چون مجهول ترجمه شده است)/ در گزینه 4 نیز فعل اول مذکر و فعل دوم مونث است.پس گزینه1 پاسخ است. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | کامنت | 4_"من ثقلت موازینه فهو فی عیشةٍ راضیة": 1)آن که ترازوی اعمال خود را سنگین کند،پس او در زندگی خوشایند به سر میبرد. 2)آن کس که ترازوی اعمال را سنگین کند،پس او در زندگی از خود رضایت دارد. 3)هر که ترازوی اعمال او سنگین باشد،پس او در زندگی رضایت مندانه ای است. 4)هر کس ترازوی اعمال او سنگین باشد،پس او در زندگی خود رضایتمند است. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | پاسخ کامنت | جواب4) گزینه 3 پاسخ است. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | کامنت | 5_الولد الذی یترک والده العجوز،سیلقی جزاء عمله: 1) آن فرزند که پدر ناتوانش را رها میکند،جزای کارش را میبیند. 2)فرزندی که پدر ناتوانش را رها میکند،جزای عملش را خواهد دید. 3)فرزند کسی است که پدر ناتوان را رها میکند و نتیجه کارش را میبیند. 4)فرزندانی که والدین خود را رها میکنند،حتما به نتیجه عملشان خواهند رسید. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | پاسخ کامنت | جواب5) گزینه 2 پاسخ است. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | نیما تقی پور، چهارم تجربی - تهران - میانگین تراز 6277 | پاسخ کامنت | یه نکته ای توی این تست هست که خیلی پرتکراره. اگه جمله صله بیاد و قبل اسمی که میاد ال بگیره باز هم در ترجمه حرف ای میگیره . یعنی الولد بازم شده فرزندی . گزینه 2 :) | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | کامنت | 6_کانت النساء فی القدیم یسجرون التنور مرّة فی کلّ اسبوع و یهیّئن الخبز للأسرة: 1)زنان در قدیم هفه ای یکبار تنور را روشن میکردند و برای خانواده نان آماده میکردند. 2)زنان در گذشته تنورها را هفته ای یکبار روشن میکردند و برای خانواده نان میپختند. 3)در قدیم زنان تنور را روشن میکردند و برای خانوادهها در هفته یکبار نان آماده میکردند. 4) در زمانهای گذشته زنان تنور را روشن میکردند و هفته ای یکبار برای خانواده نان میپختند. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | پاسخ کامنت | جواب6) گزینه 1 پاسخ است. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | حسنا رستمی، چهارم تجربی - ایوان غرب - میانگین تراز 6323 | پاسخ کامنت | ۱ | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | کامنت | الاطفال یحبّون کثیرهم أن نقف عندهم و نشاهد لعبهم مشاهدة الحکم: 1)کودکان دوست داشتن که ما نزد آنها باشیم و بازی را داورانه تماشا کنیم. 2)کودکان خیلی دوست دارند که نزد آنها بایستیم و بازیشان را چون داور تماشا کنیم. 3) بچهها خیلی وقتها دوست دارند که ما نزد آنها ایستاده،بازی آنها را چون داوران نگاه کنیم. 4)بچهها دوستدار اینها هستند که ما وقتی نزد آنها ایستاده ایم بازیشان را مانند یک داور مشاهده کنیم. | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | محمدرضا لیاقت، چهارم تجربی - تهران | پاسخ کامنت | 2 | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | پاسخ کامنت | جواب7) گزینه 2 پاسخ است! | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | کامنت | عیّن الصّحیح: 1)سیر الحیاة یشبه الصّعود من جبله مرتفع:سیر زندگی به صعود از کوهی بلند میماند. 2)لمّا تبلغ الشّباب تصل إلی قمّة الجبل:وقتی به جوانی میرسی گویی که به قله کوه رسیده ای. 3)عندئذٍ تحسّ بقدرة کثیرة و تصبح مغروراً:آنجاست که قدرت بسیار حس میکنی و مغرور خواهی شد. 4)ثمّ تقلّ قدرتک الجسمیة و لکنّک أصبحت ذا تجربة کثیرة:سپس قدرت بدنی تو کم میشود ولی تجربههای فراوانی کسب کرده ای! | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | حسنا رستمی، چهارم تجربی - ایوان غرب - میانگین تراز 6323 | پاسخ کامنت | فقط میتونم بگم 3و4 نیست توی 1و2 شک دارم تازه اگه اشتباه نکنم .1به نظرم متن عربیش مشکل داره جبله مرتفع | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | یاسر خوشناموند - دانشجوی رشتهی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران | کامنت | یندفع الأبناء إلی ساحة الحرب إندفاعاً سریعاً مکبّرین،قبل طلوع الشّمس! عیّن غیّر المناسب للمفهوم: 1)حرکة الأبناء حین الذّهاب کانت سریعة! 2)لا شکّ أنّ الأبناء إندفعوا إلی ساحة الحرب! 3)الأبناء حین الحرکة کانوا فی حالة التکثیر! 4)ذهاب الابناء إلی الحرب کان قبل أن تطلع الشّمس! | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | معنی سه رو نفهمیدم اما مفعول مطلق تاکیدی نیست پس گزینه ۲ مرسی از سوال جدیدتون | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | رضا آخش، چهارم تجربی - ماکو - میانگین تراز 6830 | پاسخ کامنت | گزینه 2؟ مفعول مطلق تاکیدی نیست که | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | حسنا رستمی، چهارم تجربی - ایوان غرب - میانگین تراز 6323 | پاسخ کامنت | 3 | ترجمه |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | سلام "بهلول" مگه اسم غیرعربی و غیر منصرف نیست؟ | تکراری |
| فارغ التحصیل تجربی | لیلا آقازیارتی فراهانی، چهارم تجربی - قم - میانگین تراز 6274 | پاسخ کامنت | بهلول عربیه | تکراری |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | بهلول منصرفه | تکراری |
| فارغ التحصیل تجربی | فائزه کاربخش راوری، چهارم تجربی - کرمان - میانگین تراز 6478 | کامنت | بهلول مگه غیر منصرف نیست؟ | غیر منصرف |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | اسم عربیه | غیر منصرف |
| فارغ التحصیل تجربی | فاطمه علیزاده، چهارم تجربی - کاشمر - میانگین تراز 6094 | کامنت | بچهها حصر در مستثنی مفرغ است یا تام؟ | مستثنی |
| فارغ التحصیل تجربی | سید حسین رسولی، چهارم تجربی - تهرانسر - میانگین تراز 6799 | پاسخ کامنت | مفرغ ..یعنی وقتی ما بتونیم تو ترجمه "فقط" رو بکار ببریم و مستثنی منه حذف باشه | مستثنی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | سلام بچهها یکی ک عربیش خوبه بگه چرا تو این جمله قد عاهد منصوب نیست؟کان الشیطان الرجیم قد عاهد الناسک الجهول ان یجعل تحت وسادته کل لیله دینارین من الذهب | معرب و مبنی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | سلامکلش محلا منصوب هست چون خبر کان میشه | معرب و مبنی |
| فارغ التحصیل تجربی | سیدعلیرضا محقق مرتضوی، چهارم تجربی - اردبیل - میانگین تراز 6891 | پاسخ کامنت | قد عاهد خبر به صورت جمله فعلیه منصوب محلا | معرب و مبنی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | بچهها توروخدا یکی یه توضیحی توی معرب مبنی میده بهم؟فقط همین حد که بگین معربا چیا بودن مبنیا چی!🙏خیلی ممنونم | معرب و مبنی |
| فارغ التحصیل تجربی | پریچهر راجی، چهارم تجربی - مکاتبهای | پاسخ کامنت | مبنیها شامل اسمهای اشاره به جز مثنی هاشون/اسمهای موصول به جز مونی هاشون/اسمهای استفهام (من ما کیف أین متی)/اسمهای شرط/ظروف مبنی(إذا لما لون لدی هنا هناک أمس حیث الآن)و اگر حرف جر سرشون نیاد همیشه مفعول فیه هستند و فعلهای ماضی همگی مبنی هستند و در مضارع صیغههای ۶و۱۲ وامر مخاطبها هم خمگی مبنی هستند و در امر غایب فقط صیغه ۶ و هر کلمه ایی که جزو اینها نبود معرب هست(پریچهر🧚🏻♀️) | معرب و مبنی |
| فارغ التحصیل تجربی | پریچهر راجی، چهارم تجربی - مکاتبهای | پاسخ کامنت | اسمهای موصول به جز مثنی هاشون (تصحیح کردم)(پریچهر🧚🏻♀️) | معرب و مبنی |
| فارغ التحصیل تجربی | مبینا صدیقی، چهارم تجربی - مهاباد | پاسخ کامنت | مبنیها همه اعراب محلی دارن همهی ماضیها و امرها مبنی و 6و12 مضارع هم مبنی/ظرفا همه مبنب ان به جز (عند، دائما،فورا،احیانا)/مفرد و جمع وصول واشاره(مثنی هاشون فرعیه)/ضمایر لا ی نفی جنس که خونده میشه لا__َ(همیشه)/ یا ی منادای مفرد که خونده میشهیا__ُ | معرب و مبنی |
| فارغ التحصیل تجربی | نگین سیدموسوی، چهارم تجربی - قزوین - میانگین تراز 7101 | کامنت | لا تجعل یدک مغلولةً الی عنقک و لا تبسطها کلَ البسط.مفهوم بگید ببینم بلدید🐰 | مفهوم |
| فارغ التحصیل تجربی | حامد وظیفه، چهارم تجربی - گرمی - میانگین تراز 7073 | پاسخ کامنت | شیوه جدید طرح پرسش.میگه که ای مسلمان:) انفاق میکنی مثل بچه خوب..نه زیاد انفاق کن نه کم..نه افراط.نه تفریط | مفهوم |
| فارغ التحصیل تجربی | محمدرضا رفیعی، چهارم تجربی - قزوین - میانگین تراز 7153 | پاسخ کامنت | این عبارت کنایه از بخشش نکردن وخسیس بودنه | مفهوم |
| فارغ التحصیل تجربی | نگین سیدموسوی، چهارم تجربی - قزوین - میانگین تراز 7101 | پاسخ کامنت | بچهها سرچ کنید تو جمع بندیهای کانون یک جزوه چند صفحه ای داره واسه مفاهیم عربی، اینو اونجا دیدم. | مفهوم |
| فارغ التحصیل تجربی | امیرمحمد هرآئینه، چهارم تجربی - اسلامشهر | پاسخ کامنت | فک کنم میگه افراط تفریک نکن 👴 | مفهوم |
| فارغ التحصیل تجربی | محمدرضا رفیعی، چهارم تجربی - قزوین - میانگین تراز 7153 | پاسخ کامنت | شرمنده من فقط قسمت اول عبارت رو مفهومش رو گفتم مفهومی ک اقای وظیفه گفتن کامل تره | مفهوم |
| دوازدهم انسانی | زهرا سادات علوی مطلق، دوازدهم انسانی - مشهد - میانگین تراز 7161 | کامنت | قد طُلبَ مِن کل تلمیذ ان یکتبَ انشائهُ هذا الاسبوعَ> نقش اسبوع چیه که منصوب شده؟ | اعراب |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | عطف بیانه که نخوندیم ما. فقط بدون لچبعد اسم اشاره اگه اسم ال دار بیاد اگه جامد باشه عطف بیانه اگه مشتق باشه(اسم تفضیل و اسم فاعل و اینا) صفته. اگه بعد اسم اشاره بدون ال بود بی برو برگرد خبره | اعراب |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | میشه چنتا از پرکاربردترین فعلهای دو مفعولی رو بگین. و ی سوال تو تستایی که از ما جمله ای رو میخاد که مجهول نباشه تو هر گزینه ای ک فعلش لازم بود اون گزینه صحیحه؟ینی بدون ترجمه هم میشه گزینه صحیح رو انتخاب کرد؟ متشکرم | افعال دو مفعولی |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | بله فعل لازم نمیتونه مجهول بشه. | افعال دو مفعولی |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | در ترجمه افعال دو مفعولی (رزق: روزی داد/ علم: یاد داد/ وجد: یافت/ أعطی: بخشید/ جعل: قرار داد/ سمی: نامید/ أذاق: چشاند/ أری: نشان داد/ کسی: پوشاند/ أقرض: قرض داد/ حسب: پنداشت/ أدخل: وارد ساخت.) معمولاً مفعول به اول را به صورت متمم ترجمه میکنیم | افعال دو مفعولی |
| دوازدهم انسانی | سیدمحمدعلى مرتضوى - مسئول درس | پاسخ کامنت | دوست عزیز افعال زیر نمیتوانند مجهول شوند: 1) افعالی که مفعول ندارند (لازم). 2) فعل امر مخاطب( اذهب. افتحوا.). 3) افعال ناقصه (کان صار أصبح لیس) | افعال دو مفعولی |
| دوازدهم انسانی | مرضیه خدابخشی، دوازدهم انسانی - همدان - میانگین تراز 6318 | کامنت | لیس لک الا ما تسعی فی طریقه .اسم و خبر چی میشه/ | افعال ناقصه |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | دراینجا اسمش کلمه ما هستش که بعد الا اومده. در اصل در اینجا کلمه ما مستثنی شده و از نوع حصر و اختصاص هستش. | افعال ناقصه |
| دوازدهم انسانی | زهرا سادات علوی مطلق، دوازدهم انسانی - مشهد - میانگین تراز 7161 | پاسخ کامنت | لک خبره لیس ، ما فکنم اسم لیس | افعال ناقصه |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | سلام دوستان کان همیشه فعل ناقصه هست؟ حتی اگه معنی بود بده هم فعل ناقص به حساب میاریم؟ یکی هم نقش کلمهی بعدازظرف توعربی چی هست؟ مثلاتحت الکتاب نقش کتابمنذحرف جره؟ حال هم حتمابایدبه اسم معرفه برگرده؟ من اصلانمیتونم تشخیص بدمممنونم ازتون اگه کمک کنید🌷🌷🌷 | افعال ناقصه |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | حال هم باید به اسم معرفه برگرده دز غیر اینصورت میشه جمله وصفیه | افعال ناقصه |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | کان همیشه فعل ناقصه است صرف نظر از معنی این فعل. خیر کتاب مضاف الیه هستش. | افعال ناقصه |
| دوازدهم انسانی | محمدامین زارعی، یازدهم علوم انسانى - شهریار - میانگین تراز 7170 | پاسخ کامنت | کان همیشه فعل ناقصه به جز زمانی که تو بابهای ثلاثی مزید بره. داخل باب بره دیگه فعل ناقص نیس | افعال ناقصه |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | از کجا باید بفهمیم یه جمله نائب فاعلش ضمیر مستتره؟ | انواع فاعل |
| دوازدهم انسانی | کوثر هشبری لکی، چهارم انسانی - عجب شیر - میانگین تراز 6825 | پاسخ کامنت | اگه بعد فعل حرف یا یه جمله جدید بیاد ناعب فاعل قطعا ضمیر مستتره.. | انواع فاعل |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | سلام این جمله:فعل و مع فاعله جمله فعلیه جمله وصفیه ینی چی؟ف | انواع فاعل |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | فعل بگه کافیه مع فاعله یچیزی هستش که بگه نگه مهم نیست. اگر کلمه فعل باشه جمله فعلیه هم هست چون هر فعلی فاعلی داره. جمله وصفیه فعلی هستش که اسم نکره قبل خودش رو توصیف میکنه | انواع فاعل |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | آیا لام ناصبه برای بیان علت است؟ | انواع لام |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | بله. به معنی تا، تا اینکه، برای اینکه | انواع لام |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | اقای عابدینی میشه نکات ترجمه مربوط به بحث جمله وصفیه و جمله فعلیه و حال و مفعول مطلقو بگید که چجوری ترجمه شون کنبم تو جمله؟من گیج شدم.ممنون | ترجمه |
| دوازدهم انسانی | سیدمحمدعلى مرتضوى - مسئول درس | کامنت | تست شماره: 4*عیّن اسم التفضیل صفةً:* 1) أوّل صفحة من صفحات کتاب أجمل من سائر الصفحات !*2) اشترت اُمّی العزیزة ذلک القمیص الأخضر من مَتجر صدیق أبی!*3) لهؤلاء التلامیذ المُجدّین فی الصفّ الثانی عشر هدف أهمّ!* 4) إنتخبت من هذا الصفّ أذکى التلامیذ فکتبت اسمه على اللّوح!* | ترکیبی |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | پاسخ:گزینه ى ٣،اهمّ اسم تفضیل و صفت است براى هدف/تشریح موارد نادرست:گزینه ى١:اجمل اسم تفضیل است اما صفت نیست و در نقش خبر ظاهر شده است/گزینه ى٢:اخضر صفت است اما اسم تفضیل نیست(رنگها و محدودیتها اسم تفضیل محسوب نمیشوند هرچند بر وزن افعل باشند)/گزینه ى٤:اذکى اسم تفضیل است اما صفت نیست. | ترکیبی |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | در ترجمه جمله وصفیه از کلمه که استفاده میکنیم. در جمله حالیه از در حالیکه.در ترجمه مفعول مطلق تاکیدی کلماتی از قبیل قطعا حتما و.. که تاکیدی هستن استفاده میکنیم. در ترجمه مفعول مطلق نوعی از کلماتی مثل مانند و مثل و. استفاده میکنیم | تکراری |
| دوازدهم انسانی | شقایق احمدی، دوازدهم انسانی - زنجان - میانگین تراز 6954 | کامنت | جمله وصفیه میتونه به شکل جمله اسمیه بیاد؟ | جمله وصفیه |
| دوازدهم انسانی | سیدمحمدعلى مرتضوى - مسئول درس | پاسخ کامنت | بله. شاهدتُ شجرةً أوراقها خضرة (درختی را دیدم که برگ هایش سبز است). این جمله وصفیه به شکل اسم نکره + جمله اسمیه میآید. | جمله وصفیه |
| دوازدهم انسانی | مرضیه خدابخشی، دوازدهم انسانی - همدان - میانگین تراز 6318 | کامنت | مگه انا مثلا تو فعل رایتُ همیشه ضمیر مستتر نیست؟تو یکی از ازمونایی که تازه برگزار شده نوشته ضمیر بارز .کدوم درسته؟ | فاعل |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | ببینید هر فعلی به دونه بیشتر فاعل نداره. اگر رایتُ اومد فاعلش میشه ضمیر بارز تُ که دیگه نمیتونه فاعل داشته باشه. اما میتونه انا قبلش بیاد بعنوان مبتدا | فاعل |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | سلام چرا فعل وصل لازمه؟حالا مفعولو نمیتونه بگیره درست ولی میتونه متمم بگیره که.اقای عابدینی و مرتضوی خواهشا جواب بدین | لازم و متعدی |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | وصل یعنی رسید. ببینید بعضی فعلها حرف اضافه میگیرن | لازم و متعدی |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | مثلا وصل الی علی | لازم و متعدی |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | لطفا درباره خبر مقدم مبتدای موخر یه توضیح مختصر بدین..تشکر | مبتدا خبر |
| دوازدهم انسانی | سیدمحمدعلى مرتضوى - مسئول درس | پاسخ کامنت | سلام. وقتی خبر به صورت جار و مجرور یا شبه جمله باشد, گاهی قبل از مبتدای خود میآید .در این صورت خبر مقدم و مبتدای موخر داریم. فی الصف تلمیذ (در کلاس دانش اموزی هست) فی الصف خبر مقدم. تلمیذ مبتدای موخر. این اتفاق معمولا وقتی میافتد که خبر, جار و مجرور (شبه جمله) و مبتدا اسمی نکره باشد | مبتدا خبر |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | اصل بر اینه که اول مبتدا بیاد و بعدش خبر. یک مواقعی خبر بر مبتدا مقدم میشه. برای این مساله دوتا شرط ضروریه. یک اینکه مبتدا باید اسم نکره باشه. دواین که خبر جارو مجرور باشه. اگه دیدید جمله ای با جارو مجرور شروع شده باید بعدشو ببینید که آیا فعل اومده یا اسم. اگه اسم نکره اومده بود میشه مبتدای موخر خبر مقدم | مبتدا خبر |
| دوازدهم انسانی | سیدمحمدعلى مرتضوى - مسئول درس | کامنت | *تست شماره 3:* عیِّن الخطأ : (عَن الفعل المَجهول)*1) یوم أمسِ کانَت البضائع المُختلفة تُنزَّل من السّفن الکبیرة!*2) إنَّ الشّباب فی إیران یُشجَّع إلی السّعی و الإجتهاد الکَثیر!*3) قُرِأت فی لیلة القدر آیات جَمیلة من القرآن الکریم!*4) خُیِّر کلّ إنسان فی إتّباع طریقِ الحقّ أو الباطل!*لطفا با دلیل، پاسختان را اعلام کنید | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | شقایق احمدی، دوازدهم انسانی - زنجان - میانگین تراز 6954 | پاسخ کامنت | ی کم شک دارم ولی ب نظرم گزینه یک باشه چون صیغه مضارع بای تفعیل رو اورده درصورتیکه در جمله قید گذشته بیان شده | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | مرضیه خدابخشی، دوازدهم انسانی - همدان - میانگین تراز 6318 | پاسخ کامنت | گزینه 2 چونکه نائب فاعل جمع قبل از فعل اومده و فعل باید یُشجَعونَ باشه | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | زهرا سادات علوی مطلق، دوازدهم انسانی - مشهد - میانگین تراز 7166 | پاسخ کامنت | گزینه دو میشه فکنم چونکه توی گزینه یک فعل مفرد بعد از جمع غیر انسان اومده مشکلی نداره ولی شباب برای فعل بعد خودش نیاز به جمع مذکر سالم داره یُشجَّعون | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | سلام دوستان لطف کنید اگه این سوال رو یاد دارین پاسخ بدین:فعل مجهول رو وقتی که حرکتهای فعل رو نذاشتن چجوری تشخیص بدیم؟ | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | فاطمه احدی، دوازدهم انسانی - بستان آباد - میانگین تراز 6327 | پاسخ کامنت | سلام من که از رو معنی تشخیص میدم | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | امیر حسین شعبانی، دوازدهم انسانی - کبودرآهنگ - میانگین تراز 6534 | کامنت | عین الفعل الذی یمکن ان یبنی للمجهول.. یعنی باید فعل گذرا به مفعول رو پیدا کنیم ؟ یا اینکه کدوم جمله میتونه مجهول باشه؟ اگه کسی میدونه یکم توضیح بده ..مرسی | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | مینو مینایی، دوازدهم انسانی - همدان - میانگین تراز 6662 | پاسخ کامنت | سلام یعنی فعلی رو پیدا کنیم که بتونه مجهول بشه و اینم بدونین که فعلهای متعدی فقط میتونن مجهول بشن و فعلهای لازم مجهول نمیشن. | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | ابوالفضل اوژن پور، دوازدهم انسانی - آبادان - میانگین تراز 6935 | پاسخ کامنت | وقتی حرکت گذاری نشده (که اکثر اوقات هم همینه)، بهترین راه معنی کردن جملس | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | باید فعل متعدی رو پیدا کرد | معلوم و مجهول |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | کامنت | آیا مفعول با مفعول به منظورم درس عربیه تفاوت داره؟ | مفاعیل |
| دوازدهم انسانی | سیدمحمدعلى مرتضوى - مسئول درس | پاسخ کامنت | مفعول به همان مفعول معمولی است که کار بر روی آن انجام شده است، در عربی انواع دیگر مفعول مانند مفعول مطلق و مفعول فیه هم داریم | مفاعیل |
| فارغ التحصیل انسانی | کاربر سایت | کامنت | سوالی که گفته بودم😂:عیّن المصغّر علامة إعرابه تقدیریة: 1_ إنّ صدیقی من یعرفنی قُبیلک یا أخی 2_یا بُنیًّ؛ کن عالی الهمّة و اعتمد على نفسک 3_جرى هذا النُهیر یسقی الشُجیرات حین جیرانه 4_هذه البُنیة صبورة عند البلاء و لها عشر سنوات.أمیرحسین فی التلاش العلوم القضائ | اسم تصغیر |
| فارغ التحصیل انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | جیرانه نیستش دوستان اشتباه نوشتم جریانه هستش🙏 | اسم تصغیر |
| فارغ التحصیل انسانی | کوثر هشبری لکی، چهارم انسانی - عجب شیر - میانگین تراز 6825 | پاسخ کامنت | ای خدا ازدست شما آقا امیر حسین😂فی التلاش علوم قضایی..چرا همش ال دارن؟أمیرحسین فی التلاش العلوم القضائ👉😂😂😂😂😂 | اسم تصغیر |
| فارغ التحصیل انسانی | امیرحسین نظری، چهارم انسانی - زنجان - میانگین تراز 7040 | پاسخ کامنت | طبق طرز فکر طراح به احتمال ۹۰ درصد گزینه ۲ درسته.گرچه سوال خالی از غلط نیست. | اسم تصغیر |
| فارغ التحصیل انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | این نکته رو هم بدونید اسم منقوص در حالت منصوبی اعرابش اصلی است | اسم تصغیر |
| فارغ التحصیل انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | آقا این سوال رو امروز همه ازم پرسیدن 😂. ببین آقا اولا باید اسم تصغیر هارو پیدا کنی و بعدش ببینی کدومشون تقدیری هستش. تقدیریها چیا بود؟ اسم منقوص مثل قاضی. اسم مقصور مثل هدی. اسمی که با ضمیر متصل ی اضافه شده باشه.توی گزینهها قبیل اسم مصغر با اعراب اصلیه. نهیر با اعراب اصلیه. بنیة هم اسم تصغیر هستش ولی چون ة گرد داره دیگه نمیتونه تقدیری باشه. گزینه دو میمونه یعنی بنیّ. این کلمه در اصل بوده بنی به ضمیر متکلم ی اضافه شده، در نتیجه اعرابش میشه تقدیری | اسم تصغیر |
| فارغ التحصیل انسانی | کاربر سایت | کامنت | بچهها اعداد ترتیبی یعنی چی؟تو درس عربی لختصاصیه.میشه توضیح بدید | اعداد |
| فارغ التحصیل انسانی | ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7439 | پاسخ کامنت | وقت بخیر.اعداد ترتیبی،اعدادی هستن که بر وزن(فاعل) میان.مثل{الثانی/الثالث،الرابع،و.} به استثنای عدد 1 که میشه{الاول} و بر وزن فاعل نیست(نکتش اینجاست که {الواحد:یک}درسته بر وزن فاعل هستش.ولی ترتیبی نیست!)/میتونید بر اساس شماره درسهای خود کتاب عربی رمز بذارید.توجه کنید👈الدرس الاول:درس اول/الدرس الثانی:درس دوم/الدرس الثالث:درس سوم(اینها رو اول و دوم و سوم ترجمه میکنیم.و نه یک و دو و سه).موفق باشید🌹 | اعداد |
| فارغ التحصیل انسانی | کاربر سایت | کامنت | سلام آفای عابدینی.ضبط حرکات یعنی چی؟ | تشکیل |
| فارغ التحصیل انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | یعنی اعراب گذاری کلمات با توجه به نقشی که دارن. مثلا فاعل باشه باید مرفوع باشه | تشکیل |
| فارغ التحصیل انسانی | کوثر هشبری لکی، چهارم انسانی - عجب شیر - میانگین تراز 6825 | کامنت | دوستان تو این جمله دوتا مفعول به کدومن؟اللهم لاتجعل مساوی الدنیا اکبر همنا..جعل فعل ومفعولی هس..یعنی مساوی و اکبر دوتا مفعول به ان؟ | مفعول به |
| فارغ التحصیل انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | مساوی و اکبر میشن مفعول | مفعول به |
| فارغ التحصیل انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | سلام .فتحه میگیره اسمر ،اسمر غیر منصرف هست ،کسره میشه فتحه ،سوال منم اینه که چرا رجل تنوین نداره 😓..امیرحسین | موصوف صفت |
| فارغ التحصیل انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | خشنتان دام هستش 😋 ولی مثلا اگر کسی متوجه غیر منصرف هم نمیشد مشکلی نبود چون میزد خشنتان تقریبا.امیرحسین | موصوف صفت |
| فارغ التحصیل انسانی | محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | دوستان عزیز توضیح دادن | موصوف صفت |
| فارغ التحصیل انسانی | کوثر هشبری لکی، چهارم انسانی - عجب شیر - میانگین تراز 6825 | کامنت | خارج 97/عین الخطا فی صفه وموصوف👈تفسح النبی لرجلِ اسمرِ له کفان خشنتان و اجلسه الی جانبه..خطاش چیه؟این زجل واسمر تنوین گرفتن نمیدونمم کیبرد درست نشوت یانه.ممنون | موصوف و صفت |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | سلام دوستان.سوال عربى داشتم."لایَتَّخِذِ المومنون" رو از کجا باید بفهمیم که نهى ترجمه کنیم یا مضارع منفى؟٢."یتنبه زمیلُکَ الْمشاغِبُ"اینجا الْمشاغِبُ رو صفت گرفته بود.ولى زمیلک که ال نداره.مگه موصوف صفت نباید شبیه هم باشن؟ | تکراری |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | دوستان چه زمانی کلمهی الدنیا اسم تفضیل حساب میشه؟و چرا ترجمهی بالکلام الخفی به شکل سخن پنهان غلطه؟ | جامد و مشتق |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | چون ال داره هیچ وقت (من این طور فکر میکنم ) | جامد و مشتق |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | تفضیل باشه یا نه ربطی به داشتن ال نداره و بر وزن فعلی (تلفظش فعلا) هستش پس اسم تفضیل مونثه | جامد و مشتق |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | ترجمه بالکلام الخفی میشه با(به وسیله)سخن پنهان (با) رو جا انداختی | جامد و مشتق |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | اذا ملک الراذل هلک الفاضل ، ارازل و افاضل اسم تفضیل اند؟ | جامد و مشتق |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | بله زیرا اسم تفضیل بر وزن افعل هست و جمعش بر وزن افاعل که این دو کلمه جمع و بر وزن افاعل هستند. | جامد و مشتق |
| یازدهم تجربی | پریسا رازانی، یازدهم تجربی - خرم آباد | پاسخ کامنت | بله درسته ولی برای اینکه دچار اشتباه نشیم ابتدا باید آنها را به مفرد تبدیل کنیم سپس بگوییم اسم تفضیل است یا نه | جامد و مشتق |
| یازدهم تجربی | محمدرضا اشکانی، یازدهم تجربی - لامرد - میانگین تراز 5507 | پاسخ کامنت | وقتی نهی معنی میشه که اخر کلمه ساکن بیاد و وقتی که ساکن نباشه منفی معنی میشه. | نهی |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | اشتباه نکن کاربر اینجا چون کلمه بعد فعل ال دارد فعل ساکن نمیشود چون تلفظش دشوار میشود پس ِ میگرد تا راحت تلفظ شود و اینجا نهی است.یاعلی | نهی |
| چهارم | کاربر سایت | کامنت | ۶)کانت المدیر واقفه امام المدعوین فی القاعه!👈اینجا واقفه خبر کان هستش و حال نمیشه اینو میدونم ولی المدعوین حال نمیشع؟!چون مضاف الیه هستش حال نمیشه یا کلا مشتق نیست؟!🤔🤔یه سوالمم اینه که اگر کلمهی مشتق مضاف الیه بشه نمیشه حال گرفتش؟🌷🌷 | افعال ناقصه |
| چهارم | فاطمه نظرپور، چهارم تجربی - نطنز - میانگین تراز 6404 | پاسخ کامنت | ببینید امام ب معنای جلو/ مقابل مفعول فیه هست و بعدش هم مضاف الیهش اومده چون بعضی کلمات مثل بعض/ کل/ امام اینا داعم الاضافه هستن یعنی بعدشون همیشه مضاف الیه میاد.حال همون قید فاعلی هستش(منظورم این نیست که فقط فاعلو توصیف میکنهها منظورم کلماتی مثل خندان بینا خوشحال هست) خیلی سختش نکنید اینجا که نمیشه مدعوین رو قید ترجمه کنیم.هرجا دیدین کلمه ای حالت یه کلمه دیگه رو توصیف میکنه ب حال بودنش شک کنید بعد حالا ویژگیهای حال عربی رو واسش بررسی کنید مثل مشتق بودن | افعال ناقصه |
| چهارم | فاطمه نظرپور، چهارم تجربی - نطنز - میانگین تراز 6404 | پاسخ کامنت | البته این جزو سوالتون نیست اما بدونید بد نیست کلمهی مدعوین که مفردش میشه مدعو. اگه *م* اولشو با *ی* از حروف مضارع جایگزین کنید میبینید که به فعل تبدیل میشه پس این کلمه مشتقه و اسم مفعوله (از معنیش پیداست)به معنی دعوت شدگان.سوال بعدیتونم گفتم چجوری حال رو تشخیص بدید. مطمعن نیستم زیاد ولی فکر میکنم احتمال صفت برای مفعول مطلق بودنش بیشتره بازم بستگی ب نوع سوال داره | افعال ناقصه |
| چهارم | کاربر سایت | کامنت | یصل شبابنا المجدون الی المجد والعزه مغتمی الفرصه!👈المجدون چرا حال نمیتونه باشع؟خب میگه جوانان تلاشگر ما😕😕مغتنمی اینجا حاله پس مضاف هم میتونه حال باشع؟🌷🌷پ.ن:نسترن خانم میدونم اشکالهای خیلی راحتی هستن ولی من کل مطلبو بلدم ولی تو همین جزعیات میمونم ممنون میشم بگید🙏🙏🙏 | حال |
| چهارم | فاطمه نظرپور، چهارم تجربی - نطنز - میانگین تراز 6404 | پاسخ کامنت | وقتی تو عربی یک کلمه هم صفت داشته باشه هم مضاف الیه اول مضاف الیهش میاد بعد صفتش درست برعکس فارسی.این ترکیبا خیلی معروفن الان اینجا شباب هم مضافه هم موصوف. ضمیر نا مضاف الیهه و مجدون صفته که میبینید تو تعداد و جنس هم با شباب که جمعه مطابقت داره میشه جوانان کوشای ما دیدین که تو فارسی ترتیب ترجمه ش تغییر کرد. | حال |
| چهارم | فاطمه نظرپور، چهارم تجربی - نطنز - میانگین تراز 6404 | پاسخ کامنت | ببخشید من متوجه نمیشم مگه حال نمیتونه مضاف باشه؟اینجا معنی هم کنید میشه در حالیکه فرصت را غنیمت میشمارند و قیده دیگه. | حال |
| چهارم | کاربر سایت | کامنت | وعده تقدر ان تقوم بها جیدا حتی تصبح اسوه مفعول مطلق نوعی هستش که ان تقوم براش حملهی وصفیه است درستع؟جیدا رو نمیشه تاکیدی گرفت آخه با "حتی"جدا شده؟ | مفعول مطلق |
| چهارم | فاطمه نظرپور، چهارم تجربی - نطنز - میانگین تراز 6404 | پاسخ کامنت | بله درسته سوال اولتون. چرا دیگه جیدا صفت برای مصدر محذوف اقامه هست که اینجا صفت جانشین مفعول مطلق شده ولی تاکیدی نیستا نوعیه مثل *شکرا* یعنی سپاس که در اصل اشکرک شکرا بوده | مفعول مطلق |
| سایر رشته های دهم | کاربر سایت | کامنت | بچهها ((تبلغ)) تو سوال 41 چه بابی هستش؟🔴🔴🔴 | باب ها |
| سایر رشته های دهم | مهتاب قاسمی، چهارم تجربی - میانه - میانگین تراز 6634 | پاسخ کامنت | ثلاثی مجرده | بابها |
| سایر رشته های دهم | کاربر سایت | کامنت | تو جملهی (. . . . عملو الصالحات. . . . . )معنی کرده:. . . عمل صالح انجام داده اند. . . چرا "عمل"؟مگه اعمال صالح درست نیست؟اون یکی گزینهها کلاً اشتباه بودن یعنی میشه این گزینه رو انتخاب کرد؟🤔زهرا | ترجمه |
| سایر رشته های دهم | معصومه کتابی، چهارم تجربی - کرج - میانگین تراز 6235 | پاسخ کامنت | نظر خاصی روی درست و اشتباه بودنش ندارم.ولی منم با مواردی مشابه روبه رو شدم که ترجمه یجوری بود! بهترین کار برای جواب دادن به سوال ترجمه رد گزینه است.. | ترجمه |
| سایر رشته های دهم | علیرضا کامیاب رودسری، چهارم تجربی - رودسر - میانگین تراز 7219 | پاسخ کامنت | رد گزینه و عباراتی که از قرانه نمیشه دقیق گفت اینجوریه تو ترجمهها کتاب دینی هم مواردی مشابه قابل مشاهدست | ترجمه |
| سایر رشته های دهم | کاربر سایت | کامنت | بچه ها.تو عربی ((سلک ))جمع هست یا مفرده یعنی میشه روش یا روش ها؟🔴🔴🔴 یگید خواهشا | تعداد |
| سایر رشته های دهم | معصومه کتابی، چهارم تجربی - کرج - میانگین تراز 6235 | پاسخ کامنت | توی اینترنت سرچ کنی زودتر به جواب میرسی❤️ جمعش سلوکه. خودش مفرده | تعداد |
| سایر رشته های دهم | زهرا امامی دیزجی، چهارم تجربی - مرند - میانگین تراز 6016 | کامنت | سلام آقای کامیاب حالا که اومدین اینم جواب بدین لطفاً:عین ما فیه مفعول به واحداً:۱.ما آتاک الله نعمه جاهزه تنالها دون ای تعب ۲.ارجو ان یُخرجَنی الله من ظلمات وهمی و یهدینی ۳.الهی!بلِّغنا طرقاً جدیدهً عندما صعبت الحیاه علینا ۴.جعل الله امتنا وسطاً لتکون شهداء علی الناس🙏جوابش چرا گزینه ۳ هست؟مگه تو همه گزینهها دو تا مفعول نداریم؟😊مرسی | مفعول فیه |
| سایر رشته های دهم | مهتاب قاسمی، چهارم تجربی - میانه - میانگین تراز 6634 | پاسخ کامنت | گزینه سه فقط طرقا مفعوله 💛 | مفعول فیه |
| سایر رشته های دهم | زهرا امامی دیزجی، چهارم تجربی - مرند - میانگین تراز 6016 | پاسخ کامنت | 😘مرسی مهتاب ولی مگه نا در بلغنا هم مفعول نیستش؟سوال ۴۶کنکور زبان ۹۷ هست.اگه اشتباه میکنم بگو.ممنون | مفعول فیه |
| سایر رشته های دهم | زهرا امامی دیزجی، چهارم تجربی - مرند - میانگین تراز 6016 | پاسخ کامنت | 😂اصلا نمیدونم چی مینویسم.مهتاب بلّغَ فعل دو مفعولیه الان چک کردم پس نا و طرق در گزینه ۳ مفعول هستن.زود باشین نظرتونو بگین.🌻 | مفعول فیه |
| سایر رشته های دهم | مهتاب قاسمی، چهارم تجربی - میانه - میانگین تراز 6634 | پاسخ کامنت | همینکارارو میکنم کلی غلط میزنما😣خدا رو منادا کرده پس دوتاس دیگ روی سوال رو درست نوشتی؟ | مفعول فیه |
| سایر رشته های دهم | زهرا امامی دیزجی، چهارم تجربی - مرند - میانگین تراز 6016 | پاسخ کامنت | نه درسته مهتاب.گفته تو کدوم گزینه یه مفعول داریم.سوالا رو اگه نداری از سایت قلمچی بی زحمت😁دانلود کن.یه سوال دیگه هم دارم.لطف بزرگی میکنی😘😘🌹 | مفعول فیه |
| سایر رشته های دهم | زهرا امامی دیزجی، چهارم تجربی - مرند - میانگین تراز 6016 | پاسخ کامنت | آره درسته کتاب تست من اشتباه کرده.الان که کلید رو دیدم ۲ بود.همونطور که معصومه گفت💞مرسی عزیز | مفعول فیه |
| سایر رشته های دهم | علیرضا کامیاب رودسری، چهارم تجربی - رودسر - میانگین تراز 7219 | پاسخ کامنت | من خودم سوالای دومفعولی اکثرا نمیزنم باید ترجمت خوب باشه | مفعول فیه |
مطالب مرتبط :
