صدرا بهروزیه
رتبه6 منطقه1 - دانشجوی پزشکی تهران
« چگونه در جلسه آزمون زمان را مدیریت کنیم؟ »
برای مدیریت زمان، یکی از روشهای پرکاربرد، "زمانهای نقصانی" می باشد.
من با استفاده از این روش زمان کل درس های عمومی را با توجه به میزان توانایی خودم تقسیم بندی کرده بودم، که به طور معمول به هر درس عمومی، ۱۵ دقیقه وقت می دادم.
۱۵ دقیقهی نهایی از زمان عمومی ها هم برای "استراتژی بازگشت" کنار گذاشته بودم. در هر یک ربع (یا هر مدت دیگری) که به سوالات یک درس عمومی را پاسخ می دادم، این توانایی را به دست آورده بودم که بتوانم تمام سوالات آن درس را حداقل یکبار بخوانم، اشتباهی که اکثر داوطلبها انجام می دهند، این است که در آن زمان مشخص، هر چند سوال را که بتوانند پاسخ می دهند و باقی را دست نخورده برای استراتژی بازگشت نگه میدارند. 
در حالیکه داوطلب باید به تدریج این توانایی را به دست آورد که سوالاتی را که بلد نیست و یا وقتگیر هستند تشخیص دهد و زمان خود را در بیهوده مصرف نکند. برای هر یک از درسهای اختصاصی هم، زمانهای نقصانی به طور پیش فرض نیم ساعت تنظیم کرده بودم که من کاملا آن را شخصی سازی کرده بودم و پیشنهاد می کنم سایر دواطلبان نیز آن را شخصی سازی کنند.
در پایان، نوبت به اجرای استراتژی بازگشت میرسد. در این قسمت، این توانایی را داشتم که بتوانم اولویت را در انتخاب درس و پاسخ دادن به سوالات باقیماندهی آن درس تشخیص دهم. طبیعتا درسی که تعداد نزده ها و شکیّات بیشتری دارد در اولویت قرار میگیرد. 
برای اینکه داوطلب بتواند بهتر تشخیص دهد، میتواند در حین آزمون از روش "ضربدر منها" استفاده کند و سوالات وقت گیر و سوالاتی را که بلد نیست، با علائم خاصی از هم جدا کند. در اجرای استراتژی بازگشت، پس از انتخاب درس، اولویت با سوالات وقت گیر آن درس است. به این ترتیب داوطلب با انتخاب اولویت پاسخ دهی، تا جایی که میتواند نزده ها و سوالات شک دار خود را کاهش می دهد.
همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره 02186121706 تماس حاصل نمایید.
کانال پشتیبان ویژه ها : vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
