کانون فرهنگی آموزش - قلم چی
×
تعداد بازدید : آخرین مطالب ارسالی


  1. صحبت های مازیار شیروانی مقدم را در زیر بخوانید...

    1. - -
  2. این روزهای تابستانی که درس خواندن را آغاز کرده‌اید، نگاهی به دفتر برنامه‌ریزی‌تان بیندازید. هفته‌های گذشته را ورق بزنید و ببنید که در روزهایی که گذشته است چه‌قدر درس خوانده‌اید و چه‌قدر برای رسیدن به هدفتان تلاش کرده‌اید.

    این نگاه کردن‌‌ها به دفتر برنامه‌ریزی انگیزه‌ی شما را زیاد می‌کند؛ چون در زمانی که معمولاً دیگران درس نمی‌خوانند شما درس خوانده‌اید آن‌هم با برنامه. در این روزها می‌دانید که چه خوانده‌اید و چه کارهایی انجام داده‌اید و امیدوار هستید که در روزهای بعد کارهای خوبتان را تکرار کنید و کارهایی که نیاز به اصلاح دارد را مورد بازبینی قرار دهید و احیاناً روش‌تان را تغییر بدهید.

    این روزهای گرم تابستانی نگاهی به دفتر برنامه‌ریزی‌تان بیندازید و خوشحال باشید که توانسته‌اید عملکردی مثبت داشته باشید. خوشحال باشید که اگر به همین طریق ادامه بدهید، رسیدن به هدفتان دور از دسترس نخواهد بود و شما حتماً می‌توانید پیشرفت کنید.

    1. - -
  3. نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد: سرعت راه رفتن افراد و میزان شکایتی که از ضعف در قدرت حافظه خود دارند می‌تواند در تشخیص اولیه بیماری زوال عقلی کمک کننده باشد.

    متخصصان دانشگاه یشیوا در این بررسی جدید به مطالعه روی حالت حرکت افراد پرداخته و پرسش‌های کوتاهی را در مورد توانایی شناختی آنان مطرح کردند.

    محقق ارشد این مطالعه گفت: با این شیوه می‌توانیم افراد بیشتری را که در معرض ابتلا به زوال عقلی هستند شناسایی کنیم چرا که به انجام آزمایش‌های پیچیده نیازی ندارد و لازم نیست توسط یک متخصص اعصاب تشخیص داده شود.

    در این بررسی محققان به مطالعه روی 22 تحقیق که مجموع 4812 نفر در آن‌ها شرکت داشتند پرداخته و توانایی راه رفتن در آنان را مورد بررسی قرار داده و این روند را مدت 12 سال ادامه دادند تا مشخص شود کدام یک از آنان به زوال عقلی مبتلا شده‌اند.

    به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، به گفته محققان افرادی که در توانایی شناختی و حرکتیشان مشکل وجود داشت دو برابر بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به زوال عقلی بودند.

  4. پزشکان در بررسی‌های خود تاکید کردند: تغذیه با شیر مادر در دوران نوزادی خطر بروز التهاب مزمن در فرد را کاهش می‌دهد.

  5. در آزمون‌های تابستانِ کنکوری‌ها، برنامه‌ی راهبردی اندکی متفاوت است. توجه به درس‌های سه پایه و اختصاص دادن زمان کافی به هر کدام لزوم داشتن برنامه‌ی منظم و منسجم را چند برابر می‌کند.

    1. - -
  6. ‌محققان دریافتند افرادی که پازل، جدول و انواع دیگر بازی های فکری را انجام می دهند عملکرد بهتری در یادگیری، آزمون و پردازش اطلاعات دارند و باعث کند شدن روند بیماری آلزایمر می شود.

  7. دانشگاه سمنان به عنوان بزرگترین دانشگاه جامع و مادر استان متولی نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان می باشد .از زمانی که اولین مرکز آموزش عالی در شهر سمنان فعالیت خود را آغاز کرد ،بیش از 38 سال می گذرد .(مدرسه عالی تکنولوژی سمنان ) به عنوان اولین مرکز آموزش عالی در سال 1353 در سمنان بنا شد .این مرکز آموزشی عالی به صورت هیات امنایی ،با زیر بنایی بالغ بر 5000 متر مربع در 7 رشته کاردانی با 580 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد . فعالیت این مرکز به همین صورت تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت .پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که تصمیم به گسترش فعالیت های این مدرسه عالی گرفته شد .در همین راستا این مرکز در دو رشته کارشناسی الکترونیک وعمران دانشجو پذیرفت وبا توسعه نسبی در سال 1367 به( مجتمع آموزش عالی سمنان ) تبدیل شد ونهایتا سال 1372 سالی بود که این مجتمع با گسترش ملموس وچشمگیر فعالیت های خود از جمله افتتاح دانشکده های مهندسی ،تربیت دبیر و دامپزشکی به (دانشگاه سمنان) ارتقاءیافت .

  8. منصور شادمهر، مسئول نمایندگی کانون در شهرضا است که دستی هم در شعر و ادب دارد. او می‌نویسد و شعر می‌گوید. تاکنون شعرهای زیادی از ایشان در حوزه‌ی آموزشی در مجله‌ی آزمون چاپ شده است.

    1. - -
  9. دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 87 راه اندازی شده است. در تاریخ 20/6/87، شورای گسترش و برنامه ریزی کشور موافقت قطعی خود را برای تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام نمود

  10. این دانشگاه در سال ۱۳۶۶ به عنوان شعبه‌ای از دانشگاه تربیت معلم تهران تأسیس شد و با تلاش پیگیر مسئولان شهرستان و حمایت وزارت وقت فرهنگ و آموزش عالی، با پذیرش ۱۶۴ نفر دانشجو در چهار رشته‌ی دبیری الهیات، دبیری زبان و ادبیات فارسی، دبیری زبان و ادبیات عرب و دبیری ریاضی در مقطع کارشناسی فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی خود را آغاز نمود و تاکنون پیوسته بر تعداد گروه‌های آموزشی، رشته ها، گرایش‌های تحصیلی و تعداد دانشجویان افزوده شده است.

  11. در تعدادی از دانش‌آموزان دیده شده است که به دلیل این‌که در جلسه‌ی آزمون آرامش کافی ندارند بی‌دقتی آن‌ها افزایش می‌یاید و در نتیجه، صورت سؤال را با دقت نمی‌خوانند یا اشتباهات محاسباتی دارند.

    1. - -
  12. انسان‌های موفق و سخت‌کوش، افرادی هستند که از هر فرصت بهترین استفاده را می‌برند. این سؤال برای هر داوطلب پیش می‌آید که چگونه برنامه‌ریزی کند تا مانند انسان‌های موفق باشد.

    1. - -
  13. موفقیت

    21 ساعت قبل

    در مسیر خود به سوی موفقیت، حواستان را جمع کنید و ببینید آیا برنامه‌ای که در پیش گرفته‌اید خوب عمل می‌کند یا خیر. به حاصل کارهای‌تان دقت کنید. پیگیر باشید و بدانید که افراد موفق زمانی که متوجه می‌شوند آن‌چه انجام می‌دهند فایده‌بخش نیست، فوراً راه دیگری را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کنند.

    1. - -
  14. در يازدهم مهرماه 1336 نخستين پايه هاي دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي با افتتاح آموزشگاه عالي جنگل و مرتع توسط وزير كشاورزي در گرگان پي ريزي شد.

  15. دانشگاه صنعتی قم با ھدف تربيت و تامين بخشی از نيروھای متخصص موردنياز استان و به دنبال آن کشور، در سطوح بالای علمی تاسيس می گردد. در نظر است این دانشگاه در مقایسه با بسياریاز دانشگا هھای ایران و جھان در یک بازه زمانی بلند مدت 10  ساله به صورت یک موسسه علمی پيشرو در صنعت، فناوری ھای روزو علوم کاربردی در سطح ، منطقه ای و جھانی مطرح و جایگاه ارزشمندی پيدا کند وبه عنوان مرکزی تاثير گذار در تعيين اولویتھای تحقيقاتی و جھت گيریھای علمی در سطح ملی نقشی شایسته و در خور نام شھر کریمه اھل بيت داشته باشد.
     
    ھدف این دانشگاه، فراھم نمودن محيطی علمی و پویابرای کسانی است که در راستای کسب علم و دانش تلاش می نمایند، و پایگاه و نقطه اتکاءو اعتماد آنانی خواھد بود که واقعيات و حقایق علمی را درک کرده، برای نشان دادن آن به دیگران کوشش می کنند.
     
    دانشگاه صنعتی قم دیدگاه خویش را در خلق، انتشار و کاربرد دانشدر یک محيط یادگيری کاملا پویا جستجو م یکند. این دیدگاه سبب ارتقای کيفی آموزش،پژوھش، و ارائه خدمات به جامعه و حل مسائل آن در حد توان خواھد شد.
    اميد است با ھدف گذاری و برنامه ریزی دقيق، دان شآموختگان این دانشگاه در آینده ھمواره در ردیف قوی ترین مھندسين و بالاترین مدیریت ھای علمی، فنی و اجرایی کشور بوده و به علاوه در آزمو نھای متمرکز ورودیکارشناس ارشد از نظر ميانگين نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی ارشد دراکثر رشته ھای فنی، مھندسی و علوم پایه بالاترین مقام را در بين دانشگا هھای  کشورداشته باشند.
     
     
     
    برای دریافت اطلاعات بیشتر فایل ضمیمه را دانلود کنید.    

  16. دانشگاه علوم پزشكي قم ھمزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقاي شبكه بھداشت و درمان قم كه تا آن زمان، به عنوان يكي از مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي تھران فعاليت م يكرد و متولي امور بھداشتي و درماني قم بود، به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بھداشتي درماني قم شكل گرفت. ھمزمان، موافقت اصولي وزارت بھداشت درمان و آموزش پزشكي با ايجاد دانشكد هھاي پرستاري و بھداشت اعلام گرديد، تا اينكه در سال 1376 با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد. پس از آن، در سال 1377 ، شوراي گسترش دانشگاه ھاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجو در رشته كارداني بھداشت محيط موافقت نمود و نخستين گروه از اين دانشجويان در بھمن ماه 1378 مشغول به تحصيل شدند. مرحله بعد، آموزشي شدن شش بيمارستان تابعه دانشكده، شامل بيمارستان ھاي حضرت زھرا (س)، كامكار عر بنيا، نكويي ھدايتي، كودكان فاطمي سھاميه و ايزدي، حضرت معصومه و تبديل آنھا به مراكز آموزشي درماني بود كه در سال 1379 به تصويب وزارت متبوع رسيد. سپس، پذيرش دانشجو در رشته ھاي كارداني اتاق عمل و كارداني بھداشت حرف هاي در سال 1381 مورد موافقت شوراي گسترش دانشگاهھاي علوم پزشكي قرار گرفت.

  17. در سال 1348 توسط زنده ياد سيد حسين فلاح نوشيرواني با اهداء شانزده هکتار زمين و يازده هزار متر مربع فضاي آموزشي اين مجموعه تأسيس گرديد.

  18.  
    پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و در اجراي سياست تعميم و گسترش دانشگاه ها ، هيئت تخصصي پزشكي اعزامي وزارت  فرهنگ و آموزش عالي به منطقه مازندران شهر بابل موافقت خود را به ايجاد مركز علوم پزشكي در اين شهر اعلام كرد. با تلاش مسئولان و مردم متدين و ايثارگر بابل با تمام امكانات خود از بذل سرمايه هاي مادي و معنوي و با تلاش شبانه روزي و بي وقفه راه اندازي دانشكده را تسريع نمودند تا سرانجام در سال 1362 دانشگاه تاسيس شد. پس از تلاش گسترده در تاريخ 22 بهمن سال 1364 اولين دوره دانشجوي پزشكي به تعداد 50 نفر از طريق آزمون سراسري پذيرش شده و دانشكده با حضور وزير فرهنگ و آموزش عالي وقت عملاٌ كار خود را آغاز نمود. با تصويب قانون تشكيل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و انتزاع دانشكده هاي گروه پزشكي از وزرات فرهنگ و آموزش عالي و الحاق به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي سازمان مركزي دانشگاه علوم پزشكي مازندران در محوطه دانشگاه استقرار يافت. پس از چند سال سازمان مركزي به ساري منتقل شد و بعداز پيگيريهاي متعدد دو دانشگاه علوم پزشكي بابل و علوم پزشكي مازندران بصورت مستقل به فعاليت خودشان ادامه دادند.
     
    در حال حاضر دانشگاه علوم پزشكي با مساحت در حدود 400000 مترمربع داراي پنج دانشكده (پزشكي ، پيراپزشكي ، پرستاري و مامايي آمل و پرستاري و مامايي رامسر) و گروه پرستاري و مامايي بابل و هفت بيمارستان آموزشي درماني ، 281 اعضاي هيات علمي و بيش از 2200 دانشجو ميباشد.
     
     
    برای دریافت اطلاعات بیشتر فایل ضمیمه را دانلود کنید.    

  19. دانشگاه محقق اردبيلي در بين دانشگاههاي تازه تاسيس و در حال توسعه كشور، بر حسب شاخص هاي آموزش عالي بيش تر ين امتياز را كسب نموده است.

  20. دانشگاه علوم پزشكي اردبيل در سال 1372 با پذيرش 86 دانشجو در رشته هاي پزشكي ، پرستاري ، مامايي و كارداني علوم
    .آزمايشگاهي تاسيس گرديد
    دانشكده پزشگي اين دانشگاه در سال 1372 با پذيرش تعداد 36 دانشجو در محل بيمارستان بوعلي تشكيل و آغاز به كار كرد و در
    .سال 1375 به ساختمان اصلي نقل مكان نمود
    آموزشكده پيراپزشكي نيز در سال 1375 فعاليت آموزشي خود را آغاز نمود.آموزشكده بهداشت در سال 1375 وابسته به دانشكده
    .پزشكي و پيراپزشكي بود كه در سال 1378 از دانشكده هاي مذكور منفك شده است
    دانشكده پرستاري و مامايي نيز ، همزمان با دانشكده پزشكي در سال 1372 در محل بيمارستان بوعلي فعاليت آموزشي خود را
    .آغاز نمود
    دانشكده پرستاري و مامايي خلخال نيز در سال 1372 افتتاح و با پذيرش 20 نفر دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري فعاليت
    . آموزشي خود را آغاز نمود
    دوره هاي شبانه دانشگاه علوم پزشكي اردبيل نيز در مهر ماه 1374 تاسيس و از طريق آزمون سراسري نسبت به پذيرش
    دانشجويان در رشته هاي پرستاري، مامايي، راديولوژي، هوشبري واتاق عمل اقدام نمود.
     
    برای دریافت اطلاعات بیشتر فایل ضمیمه را دانلود کنید.