نقش اولیا در موفقیت آموزشی دانش‌آموزان (12)

ماردم با این‌که معلم باسابقه‌ای است و می‌توانست در بهترین مدرسه‌های شهر درس بدهد خودش را به یک مدرسه‌ی روستایی منتقل کرد تا شیفت صبح باشد و بعدازظهرها پیش من باشد.

نقش اولیا در موفقیت آموزشی دانش‌آموزان (12)

فاطمه پوربرخورداری، رتبه‌ی 1 منطقه‌ی 3 انسانی، کنکور88:

ماردم با این‌که معلم باسابقه‌ای است و می‌توانست در بهترین مدرسه‌های شهر درس بدهد خودش را به یک مدرسه‌ی روستایی منتقل کرد تا شیفت صبح باشد و بعدازظهرها پیش من باشد.

نرگس مبارکی، رتبه‌ی 1 انسانی کشور، کنکور 88:

از سال اول دبیرستان رشته‌ی حقوق بین‌الملل را خیلی دوست داشتم و برادرم به من پیشنهاد کرد رشته‌ی علوم انسانی را انتخاب کنم. در خانواده هم اول مخالفت‌‌هایی بود ولی وقتی پیشرفت‌های مرا دیدند، موافقت کردند و حامی من شدند. والدین من هر دو فرهنگی هستند. مادرم دبیر و پدرم مدیر مدرسه‌اند. هم ایشان و هم برادرم می‌گفتند این راهی که خودت می‌روی خوب است و برای کنکور هم احتمالاً به نتیجه خواهی رسید و به نظر ما همین راه را ادامه بده. اگر کتابی در شهر خودمان پیدا نمی‌شد، پدرم به تهران می‌آمد و تهیه می‌کرد. برادرم هم همین طور، بعد از هر آزمون کارنامه را بررسی می‌کردند.

رستگار رحمانی، رتبه‌ی 1 تجربی کشور و زبان، کنکور 88:

شاید پدر و مادرم از لحاظ درسی نمی‌توانستند مانند بقیه‌ی پدرها و مادرها کمکی به من بکنند، ولی با وجود این‌که خانواده‌ی ما پرجمعیت است سعی کردند محیط آرامی داشته باشم. تشویق‌های آن‌ها و پیگیری‌‌های‌شان کمک مؤثری برای من بود.

ارمغان تقوایی، رتبه‌ی 2 هنر کشور، کنکور 88:

پدر و مادرم هر دو بسیار پیگیر کارهای من بودند و در زمینه‌ی رشته‌ی تحصیلی من در پیش‌دانشگاهی حداکثر تلاش خود را برای جمع‌آوری اطلاعات انجام دادند. 60 درصد موفقیت من را خانواده‌ام تشکیل می‌دهند؛ هم از نظر پیشنهاد برای پیشرفت بیش‌تر من در زمینه‌های درسی و علمی و هم از نظر عاطفی که همیشه حامی و پشتیبان من بودند. به طور کلی اگر این حمایت وجود نداشت هیچ وقت به این موفقیت نمی‌رسیدم.

مسعود بهزادی‌نسب، رتبه‌ی 2 ریاضی کشور، کنکور 88:

پدر و مادرم همواره حامی و مشوق و در همه حال همراه من بودند. در مواقع سخت، روحیه‌ی مرا بالا می‌بردند و شرایط خانه برای مطالعه‌ی من همیشه خوب و ساکت و آرام‌بخش بود.