نقش اولیا در موفقیت آموزشی رتبه‌های یک‌رقمی (4)

در منزل برای مطالعه‌، اتاق جداگانه‌ای در نظر گرفته شده بود. از نظر درسی پدر و مادرم در کنارم بودند. آن‌ها هر کتابی که لازم داشتم برایم تهیه می‌کردند. جمعه‌ها بعد از آزمون با هم سؤالات را بررسی م...

نقش اولیا در موفقیت آموزشی رتبه‌های یک‌رقمی (4)

علی زرینی، رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 3 و رتبه‌ی 44 تجربی کشور:

در منزل برای مطالعه‌، اتاق جداگانه‌ای در نظر گرفته شده بود. از نظر درسی پدر و مادرم در کنارم بودند. آن‌ها هر کتابی که لازم داشتم برایم تهیه می‌کردند. جمعه‌ها بعد از آزمون با هم سؤالات را بررسی می‌کردیم و روزهای آزمون همراهم بودند.

فائزه موحدیان، رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 1 و رتبه‌ی 12 تجربی کشور:

در این یک سال مادرم بیش‌تر پیگیر و مشوق من بودند و باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در من می‌شدند. رتبه و ترازم را پیگیری می‌کردند و در منزل اتاق جداگانه‌ای در اختیار من قرار داده بودند و محیط منزل را نیز آرام نگه می‌‌داشتند. هم‌چنین روز کنکور همراه من بودند و این باعث دلگرمی و آرامش خاطر من می‌شد.

مسعود عیوضی، رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 1 و رتبه‌ی 11 انسانی کشور:

مادرم در بررسی کارنامه با من همراه بودند و مجله‌ی آزمون را مطالعه می‌کردند و در مورد مقالات آن با هم گفت‌وگو می‌کردیم. در کل از لحاظ عاطفی و روحی به من کمک می‌کردند و روز کنکور هم همراهم بودند.

سروش میرجلیلی، رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 2 و رتبه‌ی 10 ریاضی کشور:

خانواده‌ام از لحاظ روحی خیلی به من کمک کردند. مهم‌ترین کاری که کردند از بین بردن نگرانی من بود. با چون به من اعتماد داشتند از دور نظارت می‌کردند و اگر نتیجه‌ی خوبی نمی‌گرفتم درصدهای پایین را شناسایی کرده و کمکم می‌کردند تا برای آزمون بعد آن‌ها را جبران کنم. تنها مشاورم برادرم بودند که رتبه‌ی 6 کشوری در سال 86 هستند و به دلیل تجربه‌ای که داشتند از نظر انگیزه و اعتمادبه‌‌نفس کمک بسیاری به من کردند. پدرم روزهای آزمون همراهی‌ام می‌کردند و روز کنکور هر دو با من بودند.

فاطمه شیرمحمدی، رتبه‌ی 1 منطقه‌ی 2 و رتبه‌ی 609 انسانی کشور:

محیط خانه همیشه برای مطالعه‌ی من مطلوب بود و مهمانی و مهمان رفتن کم شده بود. خانواده‌ام روی برنامه‌ریزی تأکید زیادی داشتند و همیشه با هم درصدها و ترازهایم را تحلیل و بررسی می‌کردیم. خواهرم در درس ریاضی به من کمک می‌کردند و روش مطالعه‌ پیشنهاد می‌دادند.