توصیه‌های تغذیه‌ای برای روز کنکور

صبحانه روز آزمون کنکور سراسری باید به‌گونه‌ای انتخاب شود تا به ثبات قندخون و عملکرد مغزتان کمک کند.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای روز کنکور

صبحانه‌ روز آزمون کنکور سراسری باید به‌گونه‌ای انتخاب شود تا به ثبات قندخون و عملکرد مغزتان کمک کند.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ کنکور سراسری در اواخر مرداد امسال یعنی تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد. لازم است دانشجویان به منظور انرژی و نشاط بیشتر در این روز برخی از توصیه‌های تغذیه‌ای را جدی بگیرند تا نتیجه و اثرگذاری بیشتری از آن داشته باشند.

 

برای تقویت حافظه خود در روز کنکور رعایت موارد زیر را جدی بگیرید

۱- داوطلبان باید شب کنکور زود به خواب روند.

۲- صبحانه باید زودهنگام میل شود تا برای اجابت مزاج بعد آن وقت داشته باشید.

۳- عدسی، تخم مرغ آب پز، نیمروی کم روغن، حلوا ارده و شیر عسل انتخاب‌های خوبی برای صبحانه روز کنکور خواهند بود.

۴- از افراط در نوشیدن قهوه، نسکافه و چای پر رنگ در روز کنکور بپرهیزید تا دچار اضطراب و استرس نشوید.

۵- آجیل و خشکبار بدون نمک گزینه خوبی برای سر جلسه آزمون هستند تا به تقویت هر چه بیشتر حافظه شما کمک شود.

۶- کیک، کلوچه، آب نبات و آبمیوه‌های صنعتی به هیچ عنوان برای سر جلسه امتحان مناسب نخواهند بود و بهتر است از مواد مغذی تری در این زمان استفاده کنید.

۷- همراه خود آب و شربت خانگی مانند بیدمشک که با کمی عسل شیرین شده است، داشته باشید.


هنگام مصرف میان وعده سر جلسه آزمون رعایت نکات زیر را فراموش نکنید

ابتدا دستان را ضد عفونی کنید، سپس با رعایت نکات بهداشتی دستکش یک بار مصرف تمیزی که همراهتان است را در دست کنید، ماسک را بر دارید، خوراکی تان را میل کرده و فورا ماسک خود را بزنید.

منبع :