در دوران جمع بندی چقدر پیشرفت کردند؟ + آمار مستند

یکی از سوال‌های متداول همیشگی دانش آموزان این است ؟ اگر الان شروع کنم می‌رسم ؟ یا این که اگر الان شروع کنم به هدفم می‌رسم ؟

در دوران جمع بندی چقدر  پیشرفت کردند؟ + آمار مستند

یکی از سوال های متداول همیشگی دانش آموزان این است ؟ اگر الان شروع کنم می رسم ؟ یا این که اگر الان شروع کنم به هدفم می رسم ؟ 

به این سوال با آمارهای واقعی پاسخ داده ایم . آمارها مربوط به پارسال و مربوط به دانش آموزان واقعی است . چرا دانش آموزان پارسال را انتخاب کردیم ؟ زیرا نتایج دانش آموزانی که در دوران جمع بندی پیشرفت کردند به طور کامل مشخص است . هم میزان پیشرفتشان در آزمون ها معلوم است و هم رتبه ی کنکورشان . میزان پیشرفت را در مقایسه با نیم سال دوم مشخص کرده ایم البته می توانید رشد تراز را با ابتدای سال هم مقایسه کنید . در این لیست بعضی دانش آموزان را می بینید که در نیم سال دوم و دوران طلایی نسبت به آغاز سال افت کردند اما توانستند در دوران جمع بندی به پیشرفت چشم گیربرسند .  


این آمار برای هر دو نظام جدید و قدیم و در  سه رشته ی ریاضی و تجربی و انسانی  تنظیم شده است . 

فایل های با کیفیت را می توانید در زیر همین مطلب دانلود کنید.






21 سوال از قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی 

سه سوال را انتخاب کنید و اگر سوال دیگری برایتان مهم است ، پیشنهاد دهید 

تصمیم داریم با برخی از این قهرمانان پیشرفت گفت و گو کنیم و در مورد علل جهش ایشان در دوران جمع بندی بپرسیم . در این جا 21 سوال را مطرح کرده ایم . لطفا 3 سوال را که برایتان مهم تر است در قسمت کامنت ها بنویسید و اگرعلاوه بر این سوال ها ، سوال دیگری برایتان مهم است پیشنهاد دهید . 

1-مهم ترین تصمیم ، روش و  کاری که در دوران جمع بندی به شما کمک کرد چه بود ؟


2-آیا در دوران جمع بندی تصمیم یا تصمیم های جدیدی گرفتید که منجر به پیشرفت شما شد؟


3-آیا در دوران جمع بندی بعضی کارها و روش هایتان را تغییر دادید ؟ کدام روش ها و کارها ؟ چقدر موثر بودند ؟ 


4-آیا در دوران جمع بندی به نتیجه و رتبه فکر می کردید؟ آیا هدف گذاری می کردید ؟ روی چه چیزی هدف گذاری می کردید ؟ 


5- آیا در دوران جمع بندی و در هنگام مطالعه پرش ذهن داشتید ؟ چگونه می توانستید تمرکز کنید ؟ 


6-آیا در دوران جمع بندی مطلب جدید هم می خواندید ؟ و تست جدید هم می زدید ؟ یا این که نقاط قوت خود را تقویت می کردید ؟ یا این که اشتباهات قبلی خود را بررسی می کردید و یادگیری های ناقص را به یادگیری کامل تبدیل می کردید ؟ 


7- آیا در دوران جمع بندی روی بعضی کارهایی که قبلا انجام می دادید تاکید و اصرار بیشتری کردید . یعنی آیا بعضی کارها و روش را با شدت و جدیت بیشتر انجام دادید ؟ کدام کارها و روش ها ؟ 


8 -ساعات مطالعه ی شما در دوران جمع بندی نسبت به گذشته چه تغییری کرد ؟ 


9-پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟ آیا در همه ی آزمون های دوران جمع بندی کانون شرکت کردید ؟ 


10-آیا جمع بندی به روش سه روز یک بار را اجرا کردید ؟ آیا تغییراتی در این روش انجام دادید ؟ آیا آزمون ها را سه روز یک بار اجرا کردید یا دو روز یک بار ؟


11- آیا از ابتدا به روش سه روز یک بار و منطق آن باور داشتید ؟ یعنی آیا قبول داشتید که در دوران جمع بندی اول امتحان بدهید و بعد درس بخوانید ؟ آیا با شک و تردید این روش را آغاز کردید یا این که از ابتدا به درستی این روش مطمئن بودید ؟ از نظر شما قسمت مهم تر در روش سه روز یک بار کدام است ؟ آزمون جامع دادن در نیم روز اول  یا  مطالعه ی همه ی درس ها در دو ونیم روز باقی مانده 


12- منابع شما در دوران جمع بندی چه بود ؟ آیا کتاب های طول سال خود و قسمت های نشان دار را کار کردید یا کتاب های جدید هم گرفتید ؟ 


13-آزمون ها را چگونه برای خود شبیه سازی می کردید ؟ آیا روی صندلی و با لباس رسمی آزمون می دادید ؟ آیا تمام یک آزمون را یک روند و بدون وقفه در هر بار امتحان می دادید ؟ یا مثلا فقط اختصاصی ها یا بعضی درس ها را امتحان می دادید ؟ 


14- سال گذشته برای اولین بار کنکور نظام جدید برگزار شد . تغییرات پارسال را چگونه توانستید مدیریت کنید تا سبب آشفتگی نشود و بتوانید آرامش خود را حفظ کنید ؟ در طول دوران جمع بندی آرامش و اعتماد به نفس  شما بیشتر شد یا کمتر  ؟ چه عواملی سبب افزایش آرامش یا اعتماد به نفس شما می شد ؟ 


15-در دوران جمع بندی از چه کسانی کمک گرفتید ؟ کمک چه کسانی برایتان موثر بود ؟ آیا فردی بود که به شما توصیه ای کند و شما آن را اجرا کنید و سبب پیشرفت شود ؟ 


16- در روش سه روز یک بار ، برنامه ریزی برای دو و نیم روز باقی مانده ( پس از آزمون دادن ) قسمت اصلی این روش است . شما در دو ونیم روز باقی مانده ، اولویت ها را چگونه مشخص می کردید؟ 


17- روش مطالعه تان در دو ونیم روز چطور بود ؟ آیا همه ی درس ها را می خواندید ؟ چقدر آزمون را  رفع اشکال می کردید و روی اشتباهات متمرکز می شدید ؟ چقدر به صورت موضوعی روی فصل های انتخاب شده تمرکز می کردید ؟ بیشتر درس می خواندید یا بیشتر تست می زدید ؟ روی تست های نشان دار تمرکز می کردید یا تست جدید می زدید؟


18- آیا قبل از شروع دوران جمع بندی دوره ی انتقالی داشتید ؟ چند روز ؟ و برای چه درس هایی؟ 

در هفته ی پایانی چه کارهایی را انجام دادید که به نظرتان موثر یا خیلی موثر بود ؟ 

روز قبل از کنکور چکار کردید ؟ 


19- در جلسه ی آزمون  چگونه زمان را مدیریت کردید ؟ آیا از روش ضربدر و منها و روش زمان های نقصانی و روش استراتژی بازگشت استفاده کردید ؟


20- در جلسه ی آزمون چگونه آرامش خود را حفظ کردید ؟ آیا جلسه ی آزمون با آن چه فکر می کردید متفاوت بود ؟ آیا اتفاق غیرمنتظره ای در جلسه ی آزمون رخ داد ؟ چگونه آن اتفاقات را مدیریت کردید؟ آیا تعداد زیاد آزمون های شبیه سازی شده در دوران جمع بندی سبب شد که در جلسه ی آزمون آرامش داشته باشید ؟ 


21-در دوران جمع بندی چه تصمیم های اشتباهی گرفتید و چه کارهایی را انجام دادید که فکر می کنید اگر انجام نمی دادید نتیجه ی بهتری می گرفتید ؟ 


برنامه دوران جمع بندی  به روش سه روز یکبار



گفتگو ها را در لینک های زیر مشاهده کنید :

21 سوال از قهرمان پیشرفت در دوران جمع‌بندی  


Menu