نظام قدیمی‌هایی که در کنکور 98 موفق بودند- رضا ایزدی

نظام قدیمی‌هایی که در کنکور 98 موفق بودند- رضا ایزدی-قابل مشاهده در لینک بالا:

نظام قدیمی‌هایی که در کنکور 98 موفق بودند- رضا ایزدی

رضا ایزدی


استان اصفهان - شهرستان باغ‌بهادران


3 سال خستگی ناپذیری تا کسب نتیجه مطلوب


رتبه منطقه 2 :19500 سال 95 و نتیجه :مردود


رتبه منطقه 2 :4990 سال 96 و نتیجه :علوم آزمایشگاهی اصفهان


رتبه منطقه 2 :2401 سال 98 و نتیجه :پزشکی بندرعباس


میانگین تراز در آزمون های کانون :6800


1-از چه سالی در آزمون های کانون شرکت می‌کردید؟

از سال دوم راهنمایی تا چهارم دبیرستان و دو سال فارغ التحصیلی،مجموعا 7 سال


2-تراز اولین آزمون کانون شما؟

6900(امسال)


3-چند آزمون غیبت داشتید؟

امسال هیچ غیبتی نداشته ام ولی سال های قبل بله.


4-تکنیک مطالعه دروس اختصاصی شما چه بوده است؟


زیست‌شناسی: درس زیست را سال اول 37 درصد و سال دوم 58 درصد و امسال 82 درصد جواب دادم.

در سال اول منبع تست درست و حسابی نداشتم و حتی نرسیدم خود کتاب درسی را هم بخونم.

در سال دوم منبع تستم به نسبت سال قبل کمی بهتر بود ولی به دلیل مسائل حاشیه ای در این درس مثلا اینکه آیا لنفوسیت ها دیاپدز دارند یا نه و یا استنباط های غیر معمول و خارج از حد کنکور که داشتم،نتونستم پیشرفت خوبی داشته باشم.

امسال فقط و فقط به کتاب درسی تکیه کردم و جوری کتاب را می خوندم که تا جایی که می تونم به کنه اون برسم و همچنین مطالب را ترکیبی می خوندم،مثلا وقتی اسم آنزیم میومد هر نوع آنزیم را در ذهنم متصور می شدم که این کار به افزایش درصدم تو آزمون ها کمک کرد علی الخصوص در زیست پایه.همچنین نکات مهم را به صورت نمودر درختی خلاصه نویسی می کردم،یه دفتر جداگانه هم برای نکات استنباطی و نکاتی که از کتاب درسی یا آزمون ها ی مختلف داشتم ،چون بر اساس توصیه یکی از اساتید زیست نوشتن نکته در کتاب باعث می شه دفعه های بعد همون نکات قبلی خونده بشه و نکته جدید پیدا نشه.


شیمی: برای حفظیات این درس خط به خط کتاب درسی را حفظ بودم.به توصیه پشتیبانم فرمول های مولکولی،اعداد اتمی،جرم مولی،فرمول های ساختاری آلی و جایگاه عناصر جدول تناوبی یادگرفتم و حفظ کردم که به سرعتم در آزمونها بسیار کمک کرد.در بخش محاسبات هم تست زیاد و متنوع باید حل کرد تا به تسلط رسید.


5-تکنیک مطالعه دروس عمومی شما چه بوده است؟


دینی: در این درس آیات و معنا و مفهوم را حفظ می کردم که بسیار کمک می کرد در آزمون.برای این درس از بازیابی برای مطالب متن درس و آیات استفاده می کردم.


ادبیات: این درس را به صورت مبحثی می خوندم.البته متن دروس و پرسش های آن را هم می خوندم.برای لغت و تاریخ ادبیات فقط مرور می کردم و تست نمی زدم.در املا چند بار مرور کردم،از اون به بعد بیشتر تست می زدم،چون خیلی مهم نیست تفاوت معنی صواب و ثواب را بدونیم،باید این را در جمله یا بیت درون تست پیدا کرد.در آرایه کامل مسلط بودم و هر هفته حداقل 3 یا 4 روز به مدت 20 یا 30 دقیقه تست از این بخش می زدم.برای آرایه هم تست زیاد و متنوع به همون شیوه آرایه می زدم ولی خودم هم کمی اشکال داشتم،که در کنکور هم باعث افت درصدم شد.


عربی: در عربی هر موضوع جدید از قواعد را که می خوندم در متن کتاب درسی دوم و سوم تحلیلمی کردم به قدری که کتابم سیاه شده بود.معنی لغت هم حفظ نمی کردم.


6-بازیابی چه میزان در پیشرفت شما تاثیر داشت؟

بازیابی در دروس زیست و دینی برایم بسیار راهگشا بود به خصوص در آزمون های جمع بندی،چون مطالب این دو درس سنگین است و فرار.


7-کدام یک از کتاب های کانون را استفاده کردید؟ نقطه قوت کتاب ها از دید شما چیست؟


زرد عمومی و اختصاصی، همه سه سطحی ها در اختصاصی ها به جز شیمی و همچنین آبی فیزیک. کتاب های سه سطحی طوری بود که باید بگم بنده هر وقت می نشستم پای اونا اصلا نمی خواستم دست بکشم از حل کردنشون مخصوصا فیزیک پایه و پیش چون سوالات متنوع و سختشون واقعا دید دانش آموز را نسبت به عمق مطالب کتاب درسی باز می کنه.


8-برنامه راهبردی را چگونه ارزیابی می کنید؟


برنامه راهبردی یعنی نقشه راه،این برنامه تاثیر شگرفی در پیشرفت بنده داشت.چون برنامه راهبردی را داشتم نگران نبودم که کی و کجا چی قرار هست که اتفاق بیفته.قبلا که رتبه های برتر از این برنامه می گفتن من به شوخی می گرفتم ولی امسال به اساس این برنامه پی بردم.


9-استراتژی شما در آزمون های سال اول و دوم چه بود؟


در دو سال قبل اصلا تکنیک خاصی را اجرا نمی کردم ولی امسال برنامه ریزی خاصی داشتم به این صورت که از اول سال تا عید هر جمعه شب برای هفته بعد برنامه می‌نوشتم ولی بعد از عید هر روز صبح برای اون روز برنامه می نوشتم و روز های پنج شنبه قبل از آزمون را اختصاص به مرور درس ها (بیشتر،عمومی ها) می دادم و اگر کم کاری در طول هفته داشتم،روزهای بعد،مثلا روزی نیم ساعت اضافه می خوندم تا جبران بشه.البته امسال تکنیک زمان های نقصانی و ضربدر و منها را که حدود 5 ماه وقت گرفت را انجام دادم تا به تسلط رسیدم.


10-در نهایت هر مطلبی که فکر می کنید به کیفیت این مصاحبه کمک می کند در مورد خودتون بفرمایید.


من این نتیجه را اول از لطف خدا و بعد از کمک های پدر و مادرم و صبر و شکیبایی برادرم می دونم. در ضمن لازم می‌دانم از جناب آقای نقدی مدیریت کانون در شهر باغ‌بهادران و نیز از پشتیبان ویژه ام آقای محمد حسین ابراهیمی(رتبه 24 سال 96) و آقای هادی زارع منش دوست عزیزم که مشوق اصلی من در کنکور امسال و انصراف از دانشگاه بود،تشکر کنم که من را یک سال تحمل کردند.به بچه ها توصیه می کنم (گرچه در جایگاهی نیستم که توصیه کنم ) اول نماز اول وقت بعد هم تلاش تلاش،بدونین که هیچ تلاشی بدون نتیجه نمیمونه.