چند از ده درس فارسی گروه کنکوری و متوسطه 2 در آزمون 1 آذر 98

هدف‌گذاری چند از 10 با توجه به اهمیت ویژه ای که به هر درس می‌دهد، دانش آموزان را برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک می‌کند

چند از ده درس فارسی گروه کنکوری و متوسطه 2 در آزمون  1 آذر 98

هدف‌گذاری چند از 10 با توجه به اهمیت ویژه‌ ای که به هر درس می دهد،‌ دانش آموزان را  برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک می‌کند. هر کس با توجه به بازه‌ی ترازی خود، از هر 10 سوال، به 1 تا چند سوال می تواند پاسخ دهد  و با در نظر گرفتن این چند از 10 می‌تواند ترازش را حفظ یا ارتقا بخشد.

  • *جدول چند از 10 در آزمون روی جلد دفترچه سوال درج می شود و شما در هر آزمون با نگاه به آن می توانید هدف گذاری نمایید که در هر تراز به هر درس چند سوال را پاسخ دهید.

ماهيت سيستم چند از ده:

براي ارزيابي دشواري يا آساني سؤال‌هاي آزمون از سيستم دهدهي استفاده مي‌شود. در اين سيستم مشخص شده است که دانش‌آموزان هر بازه‌ي تراز در هر درس به چند سؤال از 10 تا بايد پاسخ دهند.

رنگ ها در هر  سیستم چند از ده به چه معنا است؟

 آبي   ساده: نسبت به چند از ده در آزمون،  دو واحد ساده است.

 سبز    نسبتا ساده:  نسبت به چند از ده این درس در آزمون یک واحد ساده است.

سفید   منطبق:  منطبق با چند از 10 درس در آزمون بوده است.

 زرد    نسبتا دشوار:  سبت به چند از ده این درس در آزمون یک واحد دشوار است.

 قرمز   دشوار: نسبت به چند از ده این درس در آزمون دو واحد دشوار است.


چه چیزی در این سیستم دهدهی  اهمیت دارد و باید به آن توجه کنید؟

1-به وجود هر رنگ توجه کنید:

عنوان مثال اگر رنگ قرمز در طول میله وجود نداشته باشد ،‌به این معناست که، ‌‌سوالی که دو واحد یا بیشتر نسبت به مصوب دشوار بوده باشد، در این درس  وجود نداشته است.

2-به طول رنگ ها توجه کنید.

به عنوان مثال هر چقدر طول یک رنگ نسبت به رنگ های دیگر در نمودار میله ای بیشتر باشد، یعنی سطح دشواری آزمون بیشتر به آن سمت گرایش دارد. مثلا در نمودار میله ای  زیر طول رنگ زرد بیشتر است، ‌یعنی آزمون بیشتر به سمت سطح نسبتا دشوار گرایش داشته است.

برای آشنایی بیشتر با سیستم دهدهی به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.kanoon.ir/Article/251790


سطح دشواری درس فارسی بر مینای سیستم چند از ده در مقطع کنکوری و متوسطه 2

نام  مسئول  درس  فارسی  در گروه مستندسازی آزمون:: فریبا رئوفی – الناز معتمدی


درس فارسی در آزمون 1 آذر در گروه کنکوری و متوسطه 2،‌ در مقطع دهم ریاضی  و یازدهم تجربی بیشترین انطباق را داشته و ساده بوده است.

 این درس برای دانش آموزان دهم ریاضی در  بازه های ترازی 4500 تا 6750 کاملا منطبق بوده است و برای دانش آموزان تراز 7000 به میزان 1 واحد نسبت به دهدهی مصوب آزمون، دشوار بوده است.

در مقطع دهم تجربی,‌درس فارسی برای دانش آموزان دارای تراز کمتر از 6000 منطبق و ساده  اما برای دانش آموزان دارای تراز 6000 به بالا نسبتا دشوار بوده است.

این درس برای دانش آموزان مقطع دهم انسانی نسبت به سایر مقاطع دشوارتر بوده است دانش آموزان تراز 7000 به 6 سوال از 10 سوال پاسخ داده اند . دانش اموزان میانگین تراز 6500 به 4 سوال ،‌دانش آموزان میانگین تراز  5500 به 3 سوال و داشن آموزان میانگین تراز 4500 به 1 سوال از 10 سوال پاسخ صحیح داده اند

در مقطع یازدهم ریاضی نیز همانند مقطع دهم تجربی,‌سوالات برای دانش آموزان دارای تراز 6000 به بالا نسبتا دشوار بوده است و نسبت به حد انتظار سوال کمتری را پاسخ داده اند اما دانش آموزان دارای تراز کمتر از 6000 در حد انتظار به سوالات پاسخ داده اند.

این آزمون برای دانش آموزان یازدهم تجربی در بازه های ترازی 5000 تا 7500 ،  منطبق بوده است.  برای دانش آموزان تراز 4500، به میزان 1 واحد نسبت به مصوبه دهدهی دشوار بوده است (مصوبه دهدهی را می توانید روی جلد آزمون مشاهده کنید.)

سوالات فارسی آزمون مقطع یازدهم انسانی برای دانش آموزان نسبت به مصوب دهدهی ،‌1 واحد دشوار بوده است.

درس فارسی برای دانش آموزان دوازدهم تجربی نسبت به دوازدهم ریاضی دشوارتر بوده است.  این درس در هر دو مقطع دوازدهم ریاضی و تجربی برای دانش اموزان تراز 4500 تا 5500 منطبق بوده است.

سطح این درس در آزمون 1  آذر برای شما چگونه بوده و  چند تا از 10 سوال را پاسخ صحیح داده‏ اید؟