منتخب پرسش و پاسخ‌های دروس عمومی (آزمون 17 آبان)

هر روز تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش نظرات صفحات مقاطع به گفتگو و تبادل نظر و راهنمایی یکدیگر میپردازند

منتخب پرسش و پاسخ‌های دروس عمومی (آزمون 17 آبان)

با سلام ...

هر روز تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش نظرات صفحات مقاطع به گفتگو و تبادل نظر و راهنمایی یکدیگر میپردازند ... بارها با ارائه ی مطالب کامنت ها خدمت شما عزیزان ، این مطلب تایید شده است که کامنت های سایت کانون محل گفتگوهای بسیار عالی علمی و جایی برای یادگیری و کمک به دوستان است.

 در این مطلب منتخب پرسش و پاسخ های درسی شما دانش آموزان در رابطه با دروس عمومی که در دو هفته ی اخیر و طبق مباحث برنامه راهبردی آزمون 17 آبان مقطع دوازدهم مطرح شده است را برای شما آماده کرده ایم .


نام کاربر
متن کامنت نام درس مقطع مبحث تاریخ ثبت
زهرا فراوان، یازدهم تجربی - بناب - میانگین تراز 6654 کامنت مسلّم یعنی؟// عربی دهم درس8 13980805
کاربر سایت پاسخ کامنت مسلما که یعنی قطعا اینم شاید همون باشه عربی دهم درس8 13980805
کاربر سایت پاسخ کامنت به نظر میرسه اسم فاعل یا اسم مفعول باشه. اگه اعراب حرف ماقبل آخر رو بذارین میتونیم بفهمیم کدوم یکی از این دوتان.. فکر کنم اگه اسم فاعل باشه میشه کسی که تحویل میدهد عربی دهم درس8 13980805
کاربر سایت پاسخ کامنت توی فارسی به معنی تسلیم شونده یا مسلم بن عقیل داریم.عربی هم فک نمیکنم تشدید داشته باشه عربی دهم درس8 13980805
کاربر سایت کامنت دوستان اگه یه جمله اسمیه داشته باشیم ولی توش فعل هم اومده باشه میشه گفت از فعل به بعد جمله فعلیه است؟الان این سوال ازمون 18 ابان پارساله که گفته جمله‌ی الحیوانات عوّضت نقائصها باعضاء الاخری ، گفته از فعل بع بعد جمله فعلیه است! عربی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت غلطه://وقتی مبتدا داریم اگه بعدش فعل باشه اون فعله خبره برای مبتدا و نمیتونیم دیگه بگیم جمله فعلیست! عربی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت خب توی ازمون چرا اینجوری گفته پس عربی دهم درس5 13980809
زهره سرلک، تجربى نظام جدید - الیگودرز - میانگین تراز 6010 پاسخ کامنت درسته.در گزینه ی2(فعل+فاعل)داریماما در سایر گزینه‌ها فعل که رکن اصلی جمله فعلیه است دیده نمیشه عربی دهم درس5 13980809
عرشیا نظریان رستمی، تجربى نظام جدید - بهشهر - میانگین تراز 7291 پاسخ کامنت درسته ؛ دوتا جمله داریم . توی کتاب‌های مختلف هم بهش اشاره شده . عربی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت منم تو ی یه کتاب کمک درسی معروف خوندم که جمله‌ی اسمیه اگه فعل داشته باشه از فعل به بعد جمله فعلیه محسوب میشه عربی دهم درس5 13980809
سینا خیرخواه، تجربى نظام جدید - گرگان - میانگین تراز 6716 پاسخ کامنت ببینید کلا در جمله اسمیه 4 نوع خبر داریم ، 1-خبر از نوع مفرد ،2-شبه جمله که با حرف میاد3-خبر از نوع جمله اسمیه4-جمله فعلیه .. در واقع متن شما جمله اسمیه ایست که خبرش از نوع جمله فعلیه است پس *کل* جمله اسمیه است و خبرش که خودش باز ی جمله مجزا رو درون جمله اسمیه تشکیل میده جمله فعلیه است پس گفتن جمله فعلیه برا خبر مطلقا درسته ! مثلا در الایرانیون یحتفلون بهذه المناسبة کل عام (ایرانیون مبتدا و یحتفلون... خبر از نوع جمله فعلیه) اما به نقش‌ها دقت شود که در جمله با وجود فعل،فاعل ظاهر نداریم عربی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت خبر جمل ی اسمیه می‌تواند جمله‌ی فعلیه باشد عربی دهم درس5 13980809
سینا خیرخواه، تجربى نظام جدید - گرگان - میانگین تراز 6716 پاسخ کامنت و ضمیر فعل یحتفلون (ون) رو به عنوان فاعل بارز فعلمون در نظر میگیریم نه الایرانیون رو ! نقش الایرانیون همواره مبتداست .. نکته ای که خیلی از بچه‌ها اشتباه میکنن 😊 عربی دهم درس5 13980809
علیرضا حیدری، تجربى نظام جدید - قروه درجزین - میانگین تراز 6392 پاسخ کامنت سلام اگه جمله با اسم شروع شده باشه و بعد از مبتدا فعل اومده باشه از فعل تا انتهای جمله خبر محسوب میشه گفته معلممونه عربی دهم درس5 13980809
نسیم وحید - کاربر سایت کامنت صحیح؟نقرا فی القران و قصصه....عن...النبیّ! 1.حکایاتاً-یوسفِ 2.حکایات(با تنوین اِن)-یوسفَ 3.الحکایاتِ-یوسفِ 4.حکایاتاً-یوسفَ$$$چرا میشه دو و گفته که ترکیب یوسف النبی اضافی نیست و فتحه میگیره؟من میگم 3 میشه اما.. عربی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت خب یا باید اضافی باشن یا وصفی باشن یا نقش‌های جدا داشته باشن. وصفی ک نیستن چون پیامبر اصلا صفت نیست. جداهم نیستن چون از لحاظ معنی کاملا پیوستگی دارن پس اگه اضافی نیست چیه واقعا ؟ :/ عربی دهم درس5 13980809
زهرا موسویان، تجربى نظام قدیم - ازنا - میانگین تراز 6053 پاسخ کامنت چون کلمه نبی اسم نیست که!صفت هست به معنی پیامبر(کسی که پیام میاره😄) . یوسف هم که اسم غیر منصرفه و چون مضاف واقع نشده و (ال) هم نداره در نتیجه اعرابش فرعی میشه در این جا😊 عربی دهم درس5 13980809
مائده هاشم پور نمین، تجربى نظام جدید - نمین - میانگین تراز 5917 کامنت یکیم یَستَفیدُ و تُفرِزُ از کدوم بابن؟ مزیدن اصلا؟ عربی دهم درس3و4 13980805
مهرسا مصطفائی، تجربى نظام جدید - بم - میانگین تراز 7145 پاسخ کامنت تفرز از باب افعال.یستفید از باب استفعال به گمانم عربی دهم درس3و4 13980805
علیرضا حیدری، تجربى نظام جدید - قروه درجزین - میانگین تراز 6392 پاسخ کامنت بله هردو مزید ثلاثی هستن اولی طبق مقدمه کتاب درسی عربی دهم قاعده خاصی داره که در کتاب ما بهش پرداخته نشده و دومی هم از باب افعال هست افرز یفرز افرز افراز عربی دهم درس3و4 13980805
دانا مشیرپناهی علی آباد، تجربى نظام جدید - سقز - میانگین تراز 7380 پاسخ کامنت یستفید باب افتعال«مصدر(استفاد)»........تفرز باب افعال«مصدر(افراز)» عربی دهم درس3و4 13980805
دانا مشیرپناهی علی آباد، تجربى نظام جدید - سقز - میانگین تراز 7380 پاسخ کامنت خانم مصطفائی یستفید باب استفعال نیست صرفش اینجوریه: اِستَفَدَ-یَستَفیدُ-اِستَفیدْ-اِستِفادْ عربی دهم درس3و4 13980805
مهسا فاضلی، تجربى نظام جدید - اردبیل - میانگین تراز 5978 پاسخ کامنت نردبام نوشته فعلایی که با آهنگ《 اِستِفالَه》 میان ، تو باب استفعالن . خب استفاده هم آهنگ با استفاله ست دیگه :) عربی دهم درس3و4 13980805
زهرا سادات خدابخشی - دانشجوی رشته‌ی زبان و ادبیات عربی کامنت "نکات درس اول عربی3"حروف مشبهه بالفعل:اِنّ،اَنّ،کاَنّ،لَیتَ،لعلّ ولکِنّ حروف مشبهه بالفعل اند.این حروف،درابتدای جمله اسمیه می‌آیندومبتدا را(درصورتیکه اسم ظاهر باشد)منصوب میکنندوخبر همچنان مرفوع می‌ماند.دراین حالت به مبتدا،اسم حروف مشبهه بالفعل وبه خبر،خبرحروف مشبهه بالفعل میگوییم.مثال:التلامیذُ مجدّونَ:دراین جمله"التلامیذُ"مبتداو"مجدون"خبر است.حالا یکی از حروف مشبهه رو به ابتدای اون اضافه میکنیم:اِنَّ التلامیذَ مجدّون..همینطور که میبینید با اضافه شدن اِنّ،مبتدا منصوب شدکه به آن اسم اِنّ میگویند> عربی دوازدهم درس1 13980809
زهرا سادات خدابخشی - دانشجوی رشته‌ی زبان و ادبیات عربی کامنت و "مجدّون" که خبر جمله بود،مرفوع باقی ماند که به آن خبر اِنّ میگویند.معنا وکاربرد حروف مشبهه بالفعل:اِنّ به معنای"قطعا،همانا،بی گمان،به درستیکه و..."است که برای تاکید جمله می‌آید.اَنّ به معنی "که ،این که"است و اغلب برای پیوند دادن بین دوجمله می‌آید.کاَنّ برای بیان تشبیه و حدسوگمان می‌آید وبه معنی"مانند،گویا و..."است.لکنّ به معنی"اما،ولی"است وبرای کامل کردن جمله قبلش می‌آید.لیتَ به معنای "ای کاش"است وبرای بیان آرزومی آید.لعلّ به معنی"شاید،امید است" میباشد وبرای بیان احتمال وامیدداشتن به کارمیرود. عربی دوازدهم درس1 13980809
زهرا سادات خدابخشی - دانشجوی رشته‌ی زبان و ادبیات عربی کامنت توجه شودکه دیگر حروف وکلمات با حروف مشبهه بالفعل اشتباه نشود.اِنّ واَنّ حروف مشبهه بالفعل اند اما "اِن" از حروف شرط است و"اَن" از حروف ناصبه است.کاَنّ از حروف مشبهه بالفعل است اما"کانَ"از افعال ناقصه است.لَیتَ از حروف مشبهه بالفعل است اما"لیسَ"از افعال ناقصه است.**ادامه دارد** عربی دوازدهم درس1 13980809
زهرا فراوان، یازدهم تجربی - بناب - میانگین تراز 6654 کامنت بچه‌ها تعریب یعنی چی؟ عربی یازدهم ترجمه 13980805
کاربر سایت پاسخ کامنت اگ معنیش منظورته یعنی «واژه ای غیر عربی را به شکل عربی درآوردن» 😑 عربی یازدهم ترجمه 13980805
کاربر سایت پاسخ کامنت اعراب گذاری عربی یازدهم ترجمه 13980805
زهرا فراوان، یازدهم تجربی - بناب - میانگین تراز 6654 پاسخ کامنت یعنی چی منظورش چه سوالاییه؟ عربی یازدهم ترجمه 13980805
محمد کاظمی، تجربى نظام قدیم - میانه - میانگین تراز 5690 کامنت < قد وقف العلماء حیاتهم المثمرة فی سبیل تقدّم البشریّة > 1) فرزانگان حیات پرثمری را در راه پیشرفت انسانی صرف کرده اند. 2) عالمان زندگی پرمایه‌ی خویش را در زمینه‌ی توسعه‌ی انسانی وقف ساخته اند. 3) اندیشمندان عمر گرانبهایی را در طریق پیشروی بشریّت صرف کرده اند. 4) دانشمندان زندگی ثمربخش خود را در راه پیشرفت انسانیّت وقف کرده اند. عربی فارغ التحصیل ترجمه 13980809
علیرضا گلستانی شاد، چهارم تجربی - کنگاور پاسخ کامنت گزینه 4 عربی فارغ التحصیل ترجمه 13980809
کاربر سایت کامنت بچه‌ها فراخ به عربی یعنی چی؟ عربی دوازدهم ترجمه 13980808
پریا مظفری - دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران پاسخ کامنت جوجه ها عربی دوازدهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 کامنت عین الخطا:1)نحن نعبدُ الله لِلشوق الی الجنهِ او للخوفِ مِن نار*:ما خدا را فقط با اشتیاق به بهشت یا با ترس از آتش عبادت میکنیم.2)ولکن یَجب علینا ان نعبده لِرضاه عَنّا لا لِعطائِه*:ولی بر ما لازم است که او را عبادت کنیم برای رضایتش از ما،نه برای عطایش.3)فانّه اذا رضی مِنّا،اعطی و فی اعطائه نِعَمُ کثیره*:زیرا او هر گاه از ما راضی شود،عطا میکند و در بخشش او نعمت‌های زیادی است4) و هذا الامر لا نعرفه الا بالتفکر و التّامّل الکثیر*: و این موضوع را فقط با تفکر و تامل زیاد میفهمیم*لطفا به این جواب بدین😁 عربی دوازدهم ترجمه 13980808
ژیلا گریوانی، انسانى نظام جدید - بجنورد پاسخ کامنت گزینه1 درسته؟!؟ عربی دوازدهم ترجمه 13980808
زهرا سادات خدابخشی - دانشجوی رشته‌ی زبان و ادبیات عربی پاسخ کامنت گزینه یک عربی دوازدهم ترجمه 13980808
کاربر سایت کامنت هولا مؤمنون رو شما چی ترجمه میکنید؟ میدونم ساده اس اما کتاب من راجبش نکته ای گفته که متوجه نمیشم عربی دوازدهم ترجمه 13980809
مریم حسن زاده، تجربى نظام جدید - تالش - میانگین تراز 6750 پاسخ کامنت اینان مومن هستند . عربی دوازدهم ترجمه 13980809
فاطمه صالح نیا، تجربى نظام جدید - کرمان - میانگین تراز 6668 پاسخ کامنت اینان مومن هستند...‌اگه بعد از اسم اشاره اسم با ال بیاد باید اسم اشاره چه جمع باشه چه مثنی به صورت مفرد ترجمه شه مثل"هولاء الطلاب ناجحون"...که ترجمش میشه این دانش اموزان موفق هستند....ولی اگه ال نداشته باشه به شکل خودش ترجمه میشه مثه سوال شما عربی دوازدهم ترجمه 13980809
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 کامنت عین الخطا:1)*بَعدَ سَفرهِ جَدَّتی لما رایتُ مَکانها فَارغا،بکیتُ بشده*:بعد از مسافرت مادربزرگم، وقتی جای او را خالی دیدم،به شدت گریستم2)حینَما قراتُ آیات القران،قُمتُ بِتغییرِ اسلوبِ حیاتی بسرعه:وقتی که ایات قران را خواندم،به سرعت به تغییر شیوه‌ی زندگی ام پرداختم.3)ان مدرستنا مملوءه من التلامیذ الذین اجتهدوا کثیرا:مدرسه‌ی ما مملو از دانش اموزانی است که تلاش بسیار کرده اند4)خیر الدروس هی التی کان یعلمها لی والدی للقربه الی الله:بهترین درس‌ها آن است که پدرم به خاطر تقرب به خداوند به ما یاد می‌دهد. عربی دهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت غلط 😑😐 عربی دهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت اره جوابش 4 میشه . با ی سوال دیگه اشباع گرفتم 😤😤😤😤 عربی دهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت ه...... عربی دهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 کامنت عین الخطا:1)نحن نعبدُ الله لِلشوق الی الجنهِ او للخوفِ مِن نار*:ما خدا را فقط با اشتیاق به بهشت یا با ترس از آتش عبادت میکنیم.2)ولکن یَجب علینا ان نعبده لِرضاه عَنّا لا لِعطائِه*:ولی بر ما لازم است که او را عبادت کنیم برای رضایتش از ما،نه برای عطایش.3)فانّه اذا رضی مِنّا،اعطی و فی اعطائه نِعَمُ کثیره*:زیرا او هر گاه از ما راضی شود،عطا میکند و در بخشش او نعمت‌های زیادی است4) و هذا الامر لا نعرفه الا بالتفکر و التّامّل الکثیر*: و این موضوع را فقط با تفکر و تامل زیاد میفهمیم*لطفا به این جواب بدین😜 عربی دهم ترجمه 13980808
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت گزینه 1 میشه فکر کنم عربی دهم ترجمه 13980808
محمدامین براتی، دهم تجربی - باغملک - میانگین تراز 6888 پاسخ کامنت گزینه 4 .نمیفهمیم😜 عربی دهم ترجمه 13980808
محمدامین براتی، دهم تجربی - باغملک - میانگین تراز 6888 پاسخ کامنت خواست بنویسه توی عربی عربی دهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت دقیقا جوابش 1 میشه 😑😐😐 عربی دهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت اتفاقا درست حدس زدی 1 میشه عربی دهم ترجمه 13980808
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت گزینه چهار میشه عربی دهم ترجمه 13980808
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت میشه و این موضوع رو جز با تفکر و تامل نمیفهمم عربی دهم ترجمه 13980808
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت و درسته و معادلش فقط میشه عربی دهم ترجمه 13980808
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت پس 1 میشه عربی دهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت اتفاقا طبقپاسخ‌های تشریحی من گزینه‌ی 4 درسته 😐😮😑 عربی دهم ترجمه 13980808
فاطمه ساعی، دهم تجربی - کرمان - میانگین تراز 7249 پاسخ کامنت یک باید بگه برای اشتیاق بهشت یا برای ترس از اتش عربی دهم ترجمه 13980808
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 کامنت بچه‌ها چرا اگه لا و الا در یک جمله بیان . جمله مثبت ترجمه میشه ؟ عربی دهم ترجمه 13980808
محمدامین براتی، دهم تجربی - باغملک - میانگین تراز 6888 پاسخ کامنت گزینه 4 میشه من میگم گزینه 1 نمیشه 😜😜😜😜 عربی دهم ترجمه 13980808
فاطمه ساعی، دهم تجربی - کرمان - میانگین تراز 7249 پاسخ کامنت نگا ترجمه‌ی گزینه میشه ما نمی‌فهمیم بجز با تفکر و... خب این جمله با جمله ما میفهمیم فقط با... یکی هس و فک کنم گاهی اوقات وقتی الا و لا باهم باشن بشه مثبت منیش کرد عربی دهم ترجمه 13980808
عسل نوروزی، دهم تجربی - تهران - میانگین تراز 6523 پاسخ کامنت ببین چهار درست معنی کرده گفته ان کار را نمی‌مفهمیم به جز با فکر کردن زیاد. دو تا منفی توی جمله مفهوم مثبت داره. به نظرم جواب باید یک باشه عربی دهم ترجمه 13980808
کاربر سایت کامنت خب اول از ویل کاربردش 👈1_وقتی در مورد یک واقعیت مربوط به آینده اطلاع رسانی می‌کنیم 2_وقتی درجه تصمیم می‌گیریم کاری را انجام بدهیم 3_وقتی نظر شخصی مان را در مورد آینده بیان می‌کنیم به عبارت دیگر آینده را طبق نظر خودمان بیان می‌کنیم 4_وقتی قولی می‌دهیم، یا می‌خواهیم تمایل یا عدم تمایلمان را به انجام کاری نشان بدهیم 5_وقتی خواهشی را مطرح می‌کنیم.(البته در این حالت، جمله شکل سوالی به خودش می‌گیرد) زبان انگلیسی دهم درس1 13980809
کاربر سایت کامنت بی گویینگ تو 👈قبلا به انجام کاری فکر کرده باشیم و برای آن طرح و برنامه داشته باشیم 2_بخواهیم از روی نشانه‌های موجود در زمان حال، یک حدس قوی برای آینده، مخصوصا آینده نزدیک مطرح کنیم. زبان انگلیسی دهم درس1 13980809
کاربر سایت کامنت حالا تفاوتشون 👈1_هنگام تصمیم گیری، از ویل برای تصمیم لحظه ای و آنی استفاده می‌کنیم اما بی گویینگ تو نشان دهنده قصد قبلی و برنامه ریزی است 2_هنگام حدس زدن، تاکید بی گویینگ تو روی نشانه‌های زمان حال است، درحالی که ویل صرفا نظر شخصی گوینده را بیان می‌کند مثلا برای ویل تو این مورد می‌تونیم بگیم دونت گیو هیم یور واچ هی ویل بریک ایت (ساعتت رو به او نده خرابه می‌کند 👈تو این مورد هیچ شواهدی نداریم و گوینده فقط داره نظر شخصی خودشو بیان می‌کنه) برای بی گویینگ تو 👈 لوک اوت یو آر گویینگ تو بریک د گلس زبان انگلیسی دهم درس1 13980809
کاربر سایت کامنت که معنی اش میشه مواظب باش الان است که لیوان رو بشکنی که چون داره از روی شواهد موجود نظر میده از بی گویینگ تو استفاده کرده زبان انگلیسی دهم درس1 13980809
کاربر سایت کامنت ایا تصور ظلم در قیامت امکان پذیر است؟ چرا؟ دین و زندگی دهم درس7 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت خیر-در قیامت مجازات از نوع سوم است یعنی حقیقت عمل را دربردارد.در مجازت نوع سوم ظلم معنا ندارد. دین و زندگی دهم درس7 13980809
حدیث امیری اردکانی، تجربى نظام جدید - یاسوج - میانگین تراز 5873 کامنت در آیه شریفه "یُنَبَّأُ الْإِنسَانُ یَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ" ظرف زمانی قیامت است، یعنی انسان در قیامت از اعمال ما تقدم و ماتاخر آگاه میشود.ولی پرونده اعمال در برزخ تحت تاثیر آثار ماتاخراعمال باز است. لطفا به زمان‌های قیامت و برزخ در این آیه خیلی دقت کنین دین و زندگی دهم درس5 13980805
کاربر سایت پاسخ کامنت عاقا اصن طرف مکانی و زمانی چیع؟ دین و زندگی دهم درس5 13980805
کاربر سایت پاسخ کامنت کلمه یومئذ یعنی قیامت بازم دقت کنین دین و زندگی دهم درس5 13980805
حدیث امیری اردکانی، تجربى نظام جدید - یاسوج - میانگین تراز 5873 پاسخ کامنت طرف زمانی و مکانی ینی زمان و مکان تحقق اون وعده ای که خدا داده... مثلا توی این آیه وعده خدا آگاه شدن انسان از اعمالشه که در قیامت اتفاق میفته... یعنی طرف زمانی آیه قیامت هست :)) دین و زندگی دهم درس5 13980805
پریا مظفری - دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران پاسخ کامنت یعنی کجا و کی آیه نازل شده و ارتباطش چیه دین و زندگی دهم درس5 13980805
کاربر سایت کامنت بچه‌ها این آیه « ینبا الانسان بماقدّم اخّر » بلخره برای قیامتِ یا برزخ؟ هر تستی ی چیزی زده! اخه برای سوره‌ی قیامت هست آیه اصن دین و زندگی دهم درس5 13980806
محمدجواد مولوی، تجربى نظام جدید - بن - میانگین تراز 6473 پاسخ کامنت میگه انسان درقیامت به اعمال ما تقدم و ما تاخرش نگاه میکنه دین و زندگی دهم درس5 13980806
کاربر سایت کامنت سلام ظرف تحقق آیه‌ی (حتی اذا چاء احدهم الموت...)دنیاست یا برزخ؟دوستان اهل سنت شاید بهتر بدونن لطفا جوا بدین ممنون دین و زندگی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت برزخه عزیز دین و زندگی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت با اینکه اهل تشیعم ولی میدونم برزخه💪💪 دین و زندگی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت برزخ بدلیل اگاهی بیشتر نسبت به اعمال دین و زندگی دهم درس5 13980809
فاطمه مومنی، دوازدهم تجربی - کرمان پاسخ کامنت برزخ...... دین و زندگی دهم درس5 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت من اهل سنتم برزخ :/// دین و زندگی دهم درس5 13980809
سینا خیرخواه، تجربى نظام جدید - گرگان - میانگین تراز 6716 پاسخ کامنت در ادامه آیه میومد و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثونیعنی اونایی ک میگن ربی ارجعون و در جواب ، *هرگز* خدا رو میشنون در ادامه وارد فضایی به نام برزخ میشن و تا روز موعود ک قیامته اونجا میمونن .. دین و زندگی دهم درس5 13980809
کاربر سایت کامنت دوستان آخرت ضروریه یا ممکن؟به چه دلیل؟ دین و زندگی دهم درس4 13980806
زهرا بزرگی، انسانى نظام جدید - اراک - میانگین تراز 7344 پاسخ کامنت "اخرت وجود دارد"امکانیه دین و زندگی دهم درس4 13980806
ریحانه اشرفی، انسانى نظام جدید - اصفهان - میانگین تراز 5688 پاسخ کامنت حالت امکانی داره و واجب الوجود بالغیرهچون خدا نیست و شریک خدا هم نیست، نه واجب الوجوده نه ممتنع الوجود؛ پس ممکن الوجودِ. و چون خیالی نیست واجب الوجود بالغیره دین و زندگی دهم درس4 13980806
زهرا سادات علوی مطلق - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه فردوسی - مشهد پاسخ کامنت در حال حاضر وجودش ضروری نیست و بعدا محقق خواهد شد ،و امکانش رو خداوند ممکن میکنه 🌱 دین و زندگی دهم درس4 13980806
پگاه احمدی، تجربى نظام قدیم - نورآباد ممسنی کامنت (شرک در الوهیت )چیه؟ دین و زندگی دوازدهم درس2 13980804
آرزو کردیان بهنمیری، تجربى نظام قدیم - فریدون کنار - میانگین تراز 7261 پاسخ کامنت سلام. یعنی غیر خدا رو شریک قرار دادن دین و زندگی دوازدهم درس2 13980804
کاربر سایت کامنت بچه هاا یکی مغایرت وجود وماهیت توضیح بده ؟ بعد فقط برای اثبات خدا از وجوب وامکان استفاده می‌کنیم دین و زندگی دوازدهم درس1 13980808
کیمیا طهماسبی - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهران پاسخ کامنت سلام دوست عزیز، ببینید در جهان خارج ما فقط یه واقعیت داریم و این تفکیک وجود از ماهیت در جهان ذهن اتفاق میفته. حالا منظورش چیه؟ ببین مثلا میگیم سیمرغ، دیو و... خب ما پیش خودمون میدونیم و علم داریم که سیمرغ به چی میگن ولی واقعاً چیزی به نام سیمرغ وجود خارجی داره؟ از همین مثال میتونیم پی ببریم که وجود با ماهیت تفاوت داره چون اگه تفاوت نداشت صرف همین که یه ماهیت رو تصور کنیم مثلا همین سیمرغ رو تصور کنیم برای وجود یافتنش کافی بود. دین و زندگی دوازدهم درس1 13980808
کیمیا طهماسبی - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهران پاسخ کامنت در مورد سوال دوم هم طبق متن کتاب درسی این برهان برای نفی تسلسل هم هستش دین و زندگی دوازدهم درس1 13980808
کاربر سایت کامنت سلام دوستان معنی این مصراع چی میشه؟من گرفتم ساختی پوشیده سال خویش را... ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980804
علی قادری حصاری، تجربى نظام جدید - فولاد شهر - میانگین تراز 7038 پاسخ کامنت سلام خسته نباشی، معنیش میشه من فرض میگیرم سن و سالتو از بقیه پوشیده نگه داشتیو به بقیه نگفتی... ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980804
کاربر سایت کامنت بچه ها.....گل صبر می‌پرورد دامن من......معنیش چیه؟توضیح میدین؟ ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980806
علیرضا نقی پور کچلکی، دوازدهم تجربی - بندرانزلی پاسخ کامنت کنایه صبور بودن ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980806
زهرا محسنی ثانی، تجربى نظام جدید - سبزوار - میانگین تراز 5562 پاسخ کامنت منظورش صبوری و بردباریه ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980806
رخساره پایانی، تجربى نظام جدید - لنده دوگنبدان - میانگین تراز 5940 پاسخ کامنت کنایست از صبر پیشه کردن ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980806
معصومه فرجی، تجربى نظام جدید - داران - میانگین تراز 6508 پاسخ کامنت گل صبر اضافه تشبیهی هستش.دامن من صبر را که همانند گل است میپرورد. ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980806
زهرا محسنی ثانی، تجربى نظام جدید - سبزوار - میانگین تراز 5562 کامنت سلام بچه‌ها شبتون بخیر..معنی (الاَحرارِ )رو میشه بگید؟ ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980808
مهرگان شاهرخی، تجربى نظام جدید - خرم آباد - میانگین تراز 7937 پاسخ کامنت آزادگان ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980808
زهرا محسنی ثانی، تجربى نظام جدید - سبزوار - میانگین تراز 5562 پاسخ کامنت خیلی ممنونم پس صدور الاحرار میشه سینه‌های ازادگان درسته؟ ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980808
علیرضا حیدری، تجربى نظام جدید - قروه درجزین - میانگین تراز 6392 پاسخ کامنت بله صدور الاحرار ترکیب اضافی هست به معنای سینه‌های آزادگان ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980808
کاربر سایت کامنت بچه‌ها مفترس میشه شکارچی یا درنده؟ ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980808
سحر مدیری، تجربى نظام جدید - میبد - میانگین تراز 5884 پاسخ کامنت درنده میشه ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980808
کاربر سایت کامنت تفاوت معنایی تبع و طبع؟ ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980811
محمدمهدی بای، تجربى نظام جدید - آزادشهر - میانگین تراز 7087 پاسخ کامنت تبع یعنی پیروی.طبع یعنی سرشت و ذات ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980811
کاربر سایت کامنت سلام بچه‌ها چند تا سوال از ادبیات داشتم ممنون میشم جواب بدین. اولی معنای واژه همت و دومی مفهوم بیت :دریایم و نیست باکم از طوفان دریا همه عمر خوابش اشفته است و سومی معنای متفاوت فعل کُشت در ابیات هست. ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 13980812
پوریا مرسلی آزاد، دوازدهم تجربی - اسدآباد پاسخ کامنت همت چندتا معنی داره:دعای خیر،اراده،عزم،کوشش،بلندنظری و در اصطلاح تصوف یعنی توجه قلب با تمام قوای روحانی خود به حق ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 9823198
علی قادری حصاری، تجربى نظام جدید - فولاد شهر - میانگین تراز 7038 پاسخ کامنت سلام خسته نباشی، همت 4تا معنی داره، 1-خواست، اراده، قصد 2-سعی، کوشش 3-بلندنظری 4-دلیری، شجاعت، مفهوم بیت ستایش شجاعت و توصیه به حرکت و پویایی هست، کشت هم من یه معنی بیشتر ازش ندیدم... :/ ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 9823198
مهدیه نجفی، تجربى نظام جدید - تربت حیدریه - میانگین تراز 6768 پاسخ کامنت 1)اراده، انگیزه، و پشتکار قوی برای رسیدن به هدف، (در تصوف) توجه قلب با تمام نیروی روحی به خداوند، دعا از صمیم قلب - اراده، انگیزه و پشتکار قوی برای رسیدن به هدف، بلندطبعی، جوانمردی2)مفهموم بیت تاکید بر تکاپو و پویایی و پیشرفت وعدم سستی3) به معنای نابود کردن و خاموش کردن برای مثلا شمع ادبیات فارسی دوازدهم قرابت معنایی 9823198
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند کامنت کدام گزینه با عبارت (از اموختن ننگ مدار/تا از ننگ رسته باشی)تناسب ندارد؟1)پیوسته نهال علم و دانش می‌کار/زیرا بر علم هست برخورداری.2)چراغ علم و دانش پیش خود دار /وگرنه در چه افتی سر نگونسار3)بلندی علم باشد جهل پستی/اگر دانش نباشد نیست هستی4)بزم عشق است و عاشقان سر مست/گر تو از عقل در خماری هیچ ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت بله درسته.4 میشه چون تضاد عقل و عشق رو بیان کرده و ربطی به عبارت صورت سوال نداره ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند کامنت مفهوم کنایی کدام گزینه درست است؟1)معلم نقاشی حرفی به کارش بود:در کارش بسیار استاد بود.2)وما چشم به راه اخر کار بودیم:ما همگی در پایان راه ایستاده بودیم.3)معلم دور نبود و صورتک به رو نداشت:معلم با دانش اموزان صمیمی بود و بین انها تظاهر نمیکرد3)سر خویش بر باد دادند:سر خود را در مسیر باد قرار دادند. ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
زینب صدیقی، دهم تجربی - کاشمر پاسخ کامنت گزینه 1 صحیح است؟ ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
محمدامین براتی، دهم تجربی - باغملک - میانگین تراز 6888 پاسخ کامنت گزینه 4 ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
مهسا همتی، تجربى نظام جدید - بندرترکمن - میانگین تراز 7245 پاسخ کامنت گزینه3 ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
نگار روزدار، دهم تجربی - اصفهان - میانگین تراز 6272 پاسخ کامنت آقا براتی گزینه‌ی 4؟ گزینه 3 میشه؟ ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت گزینه سوم میشه🙂 ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت سر خویش بر باد دادن کنایه از کشته شدنه ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
مهشید اسمعیل زاده، دهم تجربی - گتوند پاسخ کامنت حرفی به کار بودن کنایه از مهارت نداشتنه ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980805
علی شکری خلیفه قشلاقی، نهم - تهران - میانگین تراز 6090 کامنت سلام اینجا کلمه بدو به چه معنیه( نیابد بدو نیز اندیشه راه که او برتر از نام و از جایگاه) ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980807
کاربر سایت پاسخ کامنت متمم ( به او اندیشه راه پیدا نمیکند ) ، نیز قید و اندیشه نهاد و راه هم مفعول است ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980807
کاربر سایت کامنت تست😊، کدام گزینه با بیت (بی عمر زنده ام و این بس عجب مدار / روز فراق را ک نهد در شمار عمر؟) تناسب معنایی بیشتری دارد؟....... 1)مرا امید وصال تو زنده میدارد/وگرنه هر دمم از هجر توست ببم هلاک...... 2)هر چ از عمر ب غفلت گذارد عمر مدان/کز نفس آن چ شمرده ست حساب است.... 3)اگر این درنده خوبی ز طبیعتت بمیرد / همه عمر زنده باشی ب روان آدمیت..... 4)بود ز روز قیامت حیات ما افزون / زعمر اگر شب هجر تو را حساب کنیم............ 🤪 ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980809
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت گزینه 2؟..... ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980809
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت نه یک هست . بی عمر استعاره از مشعوق هست ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980809
کاربر سایت پاسخ کامنت 2 نمیشه بیشتر فک کنید😊 ادبیات فارسی دهم قرابت معنایی 13980809
کاربر سایت کامنت سلام میشه یکی انواع "شد"ها رو بگه؟ ادبیات فارسی دوازدهم قرابت 13980803
مهدی عباس تبار، ریاضى نظام جدید - بندپی - میانگین تراز 7623 پاسخ کامنت یکی معنی رفت داره یکی معنی گشت یعنی اسنادی ادبیات فارسی دوازدهم قرابت 13980803
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 کامنت کدام گزینه با بیت (بی عمر زنده ام و این بس عجب مدار / روز فراق را ک نهد در شمار عمر؟) تناسب معنایی بیشتری دارد؟....... 1)مرا امید وصال تو زنده میدارد/وگرنه هر دمم از هجر توست ببم هلاک...... 2)هر چ از عمر ب غفلت گذارد عمر مدان/کز نفس آن چ شمرده ست حساب است.... 3)اگر این درنده خوبی ز طبیعتت بمیرد / همه عمر زنده باشی ب روان آدمیت..... 4)بود ز روز قیامت حیات ما افزون / زعمر اگر شب هجر تو را حساب کنیم ادبیات فارسی دهم قرابت 13980803
کاربر سایت پاسخ کامنت 2 نمیشه؟ ادبیات فارسی دهم قرابت 13980803
محمدامین براتی، دهم تجربی - باغملک - میانگین تراز 6888 پاسخ کامنت گزینه 2؟ 🤣🤣🤣🤣😂😂😂😜✌😜😜 ادبیات فارسی دهم قرابت 13980803
محمدباقر پیشرونصرآباد، دهم علوم انسانى - یاسوج - میانگین تراز 7047 پاسخ کامنت بی عمر استعاره از معشوق هست . یکم بیشتر فکر کنین 😃😄 ادبیات فارسی دهم قرابت 13980803
علیرضا حیدری، تجربى نظام جدید - قروه درجزین - میانگین تراز 6392 پاسخ کامنت سلام این بیت تشخیص داره پس قطعا استعاره هم داره ادبیات فارسی دهم ذرس9 13980806
کاربر سایت کامنت سلام بچه ها....سوال دارم....زانوی غم اضافه استعاریه؟به نظر من اقترانی میاد.....بارگاه قدس چی؟.....لطفا توضیحم بدین.... ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
سالار فیروزی، تجربى نظام جدید - میاندوآب - میانگین تراز 6707 پاسخ کامنت بارگاه قدس فک کنم اصافی نیس وصفیه😕 ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
محمدرضا نجفی وثوق، تجربى نظام جدید - لالجین - میانگین تراز 6939 پاسخ کامنت سلام زانوی غم اضافه اقترانی یعنی زانویی که به نشانه غم بغل گرفته شده ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
کیمیا الوند، تجربى نظام جدید - کردکوی - میانگین تراز 7058 پاسخ کامنت توی اضافه‌ی استعاری، ویژگی مشبه به مشبه به اضافه شده. مثلا "چشم دل" . ویژگی "چشم داشتن" مربوط به "مشبه به" (شخصی که چیزی رو میبینه و درک میکنه) است که به "مشبه" یعنی "دل" نسبت داده شده. اما بعضی اوقات اینطور نیست. مثلا "چشم ادب". اینجا با اضافه استعاری یه فرقی داره. اونم اینه که هردو کلمه توی جمله معنی میدن. مثلا منظور از "باچشم ادب نگر پدررا" اینه که "به پدرت با چشم نگاه کن و با ادب نگاه کن." هم چشم هم ادب توی جمله معنی میدن. اما توی مثال قبل، اگه جمله "چشم دل باز کن" رو درنظر بگیریم،(ادامه) ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
کیمیا الوند، تجربى نظام جدید - کردکوی - میانگین تراز 7058 پاسخ کامنت در "چشم دل باز کن"، دل باز کن معنی نمیده. بلکه دل رو انسانی در نظر میگیره که ویژگی چشم داشتن داره. باید اگه بین دو کلمه "به قصد" بزاری معنی بده که اقترانی باشه. اینجا نمیشه که "چشم رو به قصد دل باز کن"اما در "زانوی غم" مثلا در جمله‌ی " او زانوی غم بغل گرفت" میشه گفت "او زانورا به قصد غم (به نشانه‌ی غم) بغل گرفت."توی کتاب آرایه ادبی که دارم این رو مثال زده بود دقیقا و گفته بود اضافه اقترانی هست و استعاره نیست. ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
کیمیا الوند، تجربى نظام جدید - کردکوی - میانگین تراز 7058 پاسخ کامنت اما در مورد "بارگاه قدس" نمیدونم. فک نکنم هیچکدومشون باشه. نه اقترانی نه استعاری. باز هم مطمئن نیستم. ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
زهرا محسنی ثانی، تجربى نظام جدید - سبزوار - میانگین تراز 5562 کامنت ببخشید بچه‌ها یک سوال دیگه..بیت(تپیدند بت خانه‌ها درفرنگ )استعاره نداره؟مثلا بگیم بت خانه‌ها به قلب تشبیه شدند که میتپه ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
زهرا محسنی ثانی، تجربى نظام جدید - سبزوار - میانگین تراز 5562 پاسخ کامنت اهاخیلی مننونم ازتون🌹 ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
مهدی محمدی، دوازدهم تجربی - طبس پاسخ کامنت هر بیتی که دارای تشخیصه استعاره هم داره ادبیات فارسی دهم درس9 13980806
زهرا روح بخش، تجربى نظام جدید - یزد کامنت بچه‌ها یه سوال.."ز اشک ویران کنش آن خانه که بیت الحزن است"بیت الحزن استعاره از اسیرانه؟دوم اینکه بیت بدر آن جامه که ننگ تن و کم از کفن است..حسن تعلیل داره؟ممنون میشم جواب بدین🍃⚘ ادبیات فارسی دهم درس9 13980810
بنیامین شکوری، تجربى نظام جدید - گرگان - میانگین تراز 6385 پاسخ کامنت اولی استعاره از غم و اندوه و مصیبته و دومی نه دلیلی برای زیبایی کلام دیده نمیشه.... ادبیات فارسی دهم درس9 13980810
فاطمه باقرزنجانی، انسانى نظام جدید - شهریار - میانگین تراز 6049 کامنت طاق مهتاب اضافه استعاری یا تشبیهی ؟ ادبیات فارسی دهم درس9 13980810
بهار حسینی، انسانى نظام جدید - قم - میانگین تراز 5812 پاسخ کامنت استعاری ب نظرم ادبیات فارسی دهم درس9 13980810
کاربر سایت کامنت دست طرب اضافه اقترانیه یا استعاری؟ ادبیات فارسی دهم درس9 13980810
نگین مردانی، تجربى نظام جدید - کمال آباد/کمال شهر - میانگین تراز 6779 پاسخ کامنت اقترانیه ادبیات فارسی دهم درس9 13980810
کاربر سایت پاسخ کامنت یعنی دست به نشانه طرب و شادیپس اضافه اقترانیه #ع ر ادبیات فارسی دهم درس9 13980810
کاربر سایت پاسخ کامنت اضافه استعاری اکثرا اگه از اعضای بدن اینا به چیزی نسبت داده بشه اضافه استعاریه ادبیات فارسی دهم درس9 13980813
محمدحسین ذکری زارنجی، تجربى نظام جدید - اردبیل پاسخ کامنت اضافه اقترانی زمانی است که همراهی صورت گیرد مثال: دست ادب، پای تجاوز، دست طرب،... دست همراه طرب بالا آمد یعنی احتمالا داشته می‌رقصیده😁 دست ادب روی سینه گذاشت و سلام کرد، پای تجاور به خاک ایران گذاشت... ادبیات فارسی دهم درس9 13980813
کاربر سایت کامنت بچها ( نعره براورده فلک کرده کر ) استعاره نداره؟ کر شدن فلک؟ ادبیات فارسی دهم درس9 13980813
محمدامین براتی، دهم تجربی - باغملک - میانگین تراز 6888 پاسخ کامنت فلک استعاره از آسمانه و کر کردن آسمان تشخیص و مبالغه هست فک کنم ادبیاتم داره خوب میشه😜😜😜 ادبیات فارسی دهم درس9 13980813
کاربر سایت کامنت سلامم. دوستان جمله (( برتخت قدرت و سروری نشسته بودند)) چند جزییه؟ کتابم گفته دو جزیی ناگذر و سوال من اینه که چرا سه جزیی با مسند نیست؟ ادبیات فارسی دهم درس8 13980808
زینب زارع، چهارم تجربی - شهرکرد پاسخ کامنت دو جزئی ناگذر درسته / ازفعل سوال کن ... نشسته بودند ؟! ایا مهمه کجا نشسته بودند؟خیر.. پس ناگذر میشه ادبیات فارسی دهم درس8 13980808
آرزو کردیان بهنمیری، تجربى نظام قدیم - فریدون کنار - میانگین تراز 7261 پاسخ کامنت چون نشسته بودند فعل ماضی بعید هست و با هم هستند و نشسته جزئی از فعل هست نه جدا ادبیات فارسی دهم درس8 13980808
کاربر سایت کامنت بچه‌ها ، آیا حجت و حاجت هم خانواده هستند ؟ ادبیات فارسی دهم درس7 13980806
کاربر سایت پاسخ کامنت خیر ریشه حجت حجج هست که با ریشه حاجت یکی نیست؛معنیاشونم با هم تفاوت داره حجت یعنی دلیل و سبب و حاجت یعنی نیاز ادبیات فارسی دهم درس7 13980806
حسین رحمت پور، نهم - اندیمشک - میانگین تراز 5970 پاسخ کامنت خیر احتیاج و حاجت هم خانواده هستند. ادبیات فارسی دهم درس7 13980806
پردیس رضایی مرام، تجربى نظام جدید - ایذه - میانگین تراز 6481 کامنت سلام/ در( شجاعت شیر ربا نیستی) تشبیه داره؟ ادبیات فارسی دهم درس7 13980807
نسترن بهنیا، تجربى نظام جدید - قم - میانگین تراز 6166 پاسخ کامنت شیرِربّانی منظورشه .. اره تشبیه داره چون حضرت علی به شیر تشبیه شده ادبیات فارسی دهم درس7 13980807
کاربر سایت کامنت 🔴بچه‌ها این مصرع تشییه داره؟/ کرمت ماء معین ریخت به جام هوسم/ ادبیات فارسی دهم درس7 13980807
سارا اکبری - دانشجوی رشته‌ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان پاسخ کامنت جامِ هوس ، اضافه‌ی تشبیهی هستش 😊 هوس به جام تشبیه شده :) ادبیات فارسی دهم درس7 13980807
محدثه الیاسی، تجربى نظام قدیم - ساوه - میانگین تراز 6587 پاسخ کامنت جام هوس اصافه‌ی تشبیهی..هوس مانند جام است ادبیات فارسی دهم درس7 13980807
محدثه خشنود، تجربى نظام قدیم - آبدانان - میانگین تراز 6241 پاسخ کامنت فکر کنم اضافه تشبیهی داره ، هوس به جام تشبیه شده ، اگه درست معنیشو فهمیده باشم ! ادبیات فارسی دهم درس7 13980807
زینب زارع، چهارم تجربی - شهرکرد پاسخ کامنت بله جام هوس ادبیات فارسی دهم درس7 13980807
سعید حیدرنژادی، تجربى نظام قدیم - تهران - میانگین تراز 7640 پاسخ کامنت بله هوس ب جام تشبیه شده دیگ ادبیات فارسی دهم درس7 13980807
کاربر سایت کامنت من نمیتونم حذف فعل به قرینه معنوی و لفظی رو پیدا کنم میشه کمکم کنین ادبیات فارسی دوازدهم درس1 13980810
ساغر صفدری، تجربى نظام جدید - زاهدان - میانگین تراز 7271 پاسخ کامنت به جمله قبل دقت کن ببین اگه فعلش مثل یا شبیه فعلیه که حذف شده...میشه قرینه لفظی چون عین اون فعل توی جمله قبل بوده و اینجا لازم نبوده تکرار بشه، اما اگر فعلی که حذف شده شبیه فعل جمله قبل نیست میشه قرینه معنوی چون خودت باید با توجه به معنی و مفهوم جمله فعلشو حدس بزنی ادبیات فارسی دوازدهم درس1 13980810