روش تدریس تقریب زدن- ریاضی دوم دبستان

یکی از مشکلات دانش آموزان در درس ریاضی دوم دبستان تقریب زدن اعداد است. در زیر یک روش تدریس برای آموزش تقریب بیان شده است.

روش تدریس تقریب زدن- ریاضی دوم دبستان

یک روش تدریس برای آموزش تقریب زدن اعداد

دیروز یک جلسه داشتیم با دبیران خوب دوم دبستان. از چالش‌ها و راه‌های برطرف کردن آن‌ها صحبت شد. یکی از چالش‌ها تقریب زدن در ریاضی بود.

یکی از معلم ها یک روش خوب را بیان کردند می‌گفتند:" من یک کوه رسم می‌کنم و عدد مورد نظر را در میانه کوه قرار می‌دهم.مثلا می‌خواهیم تقریب عدد27 را به دست بیاوریم.

عدد 27 در میانه کوه قرار می‌گیرد و عدد 20 را در بالای کوه و عدد 30 را در پایین کوه می نویسم.حالا می‌گویم اگر بخواهد به عدد 30 برسد باید چند گام به جلو برود و اگر بخواهد به عدد 20 برسد باید چند گام به عقب برگردد. هر کدام راه کم‌تری داشت، همان را انتخاب می‌کند.

و اما عدد 25 چون فاصله عدد با یکان 5 از مضرب ده قبلی و بعدی یک‌سان است عدد 25 ترجیح می‌دهد به سمت پایین برود که راحت‌تر است یعنی به سمت عدد 30 می‌رود و تقریب آن می‌شود عدد 30.

شما دبیران گرامی نیز روش تدریس خود در درس‌های مختلف را بیان کنید.