گفتگو‌های رتبه‌ی 1101 م.2 رشته‌ی زبان از بجنورد بادانش آموزان

سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت‌های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.

گفتگو‌های رتبه‌ی 1101 م.2 رشته‌ی زبان از بجنورد بادانش آموزان

سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.

یکی از اهداف ارائه گفتگوهای رتبه های برتر کنکور هر شهر این است که شما دانش آموزان عزیز با برترهای شهر خود بیشتر آشنا شوید ، کسانی که در شهر شما و با همان امکانات به موفقیت در کنکور دست یافتند ، تا با الگوبرداری مناسب از این برترها شما نیز ادامه دهنده ی راه این دانش آموزان موفق در شهر خود باشید.

برای شما در این مطلب گفتگوهای خانم سحر جباری رتبه ی 1101 منطقه  2 رشته زبان از شهر بجنورد را آماده کرده ایم ، تا بتوانید از تجربیات و راهنمایی های این دانش آموز موفق استفاده کنید.

* با کلیک کردن روی نام شهر میتوانید از صفحه شهر ایشان دیدن فرمایید.

همچنین با استفاده از دکمه ی گفتگوهای برترهای کنکور 98 در شهرها میتوانید کامنت های رتبه های برتر شهر خود را مشاهده فرمایید.

گفتگوهای برترهای کنکور 98 شهرهای مختلف در سایت کانون

نام کاربر
متن کامنتتاریخ ثبت
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتشما روزانه دائم در حال انتخاب کردن هستید، اما از میان همه این انتخاب‌ها، آن تصمیمی که شما را به موفقیت می‌رساند برایتان دل‌چسب‌تر خواهد بود. در مسیر موفق شدن در درس و مدرسه، باید بهترین گزینه‌ها را برای حرکت خود انتخاب کنید. در کنار تمامی برنامه‌ها و تصمیم‌هایتان دو ابزار ارزشمند وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نقایص کارتان را به‌راحتی شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف نمایید .13960717
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتفاصله‌ی زمانی دو آزمون : فاصله‌ی زمانی دو آزمون معمولا دوهفته است .این بهترین فاصله‌ی دو آزمون است . فاصله‌های کمتر و بیشتر هر دو مناسب نیست . فاصله‌ی یک هفته ای دانش آموزان را کلافه می‌کند و فاصله‌ی سه هفته ای یا یک ماهه ویژگی برنامه ای آزمون‌ها را از بین می‌برد .13960717
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتمخاطب برنامه فقط برترها نیستند : امکان برای پیشرفت همه وجود دارد . اگر به نمودارهای ستونی پیشرفت رتبه‌های یک رقمی کنکور امسال توجه کنید متوجه می‌شوید با ترازهای کمتر شروع کرده اند و سال به سال پیشرفت کرده اند. برای دانش آموزان مدارس چهار فصل ( مدارسی که از تابستان تدریس را آغاز می‌کنند ) برنامه‌ی جداگانه تنظیم نکرده ایم . برای فارغ التحصیلان و دانش آموزان برنامه‌های جداگانه تنظیم نکرده ایم . برای دانش آموزان قوی و متوسط برنامه‌ی جدا تنظیم نکرده ایم .13960717
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتپروژه‌ها : پایان شهریورو مهر ماه را با آزمون‌های تعیین سطح آغاز می‌کنیم . دو آزمون تعیین سطح برای این است که دو آزمون سبب قضاوت بهتری نسبت به یک آزمون می‌شود و می‌توان تشخیص داد دانش آموز با چه سطحی سال تحصیلی را آغاز می‌کند . ضمنا این دو آزمون برای دانش آموزانی که از تابستان آغاز کرده اند یک نقش دیگر هم دارد پروژه‌ی تعیین سطح برای این دانش آموزان نقش جمع بندی تابستان را هم دارد .13960717
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتتوجه کنید ! با اجرای برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها ، مشکل حجم زیاد کتاب‌ها و درس‌ها از بین نمی‌رود زیرا حجم برنامه واقعا زیاد است و حداقل سه برابر سال‌های گذشته‌ی شماست. اما این مشکل کاهش می‌یابد و مدیریت می‌شود . دانش آموزان دچار آشفتگی و سردرگمی نمی‌شوند و ذهنشان آرامش می‌یابد ومنظم می‌شود .13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتفقط یک نکته باقی می‌ماند و آن هم شخصی سازی برنامه‌ی راهبردی است . هر دانش آموز باید با شناختی که از خود دارد برنامه‌ی مدرسه وبرنامه‌ی راهبردی را برای خود شخصی سازی کند . برنامه‌ی راهبردی بخش مهمی از مسائل و نگرانی‌های شما را حل می‌کند ،بخشی هم مربوط به شرایط شخصی و تفاوت‌های فردی شماست که با تفکر خودتان و مهارت‌های فراشناختی که دارید و کمک گرفتن از اولیا و دبیران و پشتیبانان می‌توانید برنامه‌ی راهبردی راشخصی سازی کنیدو با شرایط خودتان تطبیق دهید .13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتولویت با درس‌های چهارم است یا با درس‌های پایه ؟این سوال یک پاسخ واضح و مشخص دارد :در برنامه‌ی راهبردی محور اصلی برنامه را درس‌های سال چهارم قرار داده ایم زیرا شما به مدرسه می‌روید و درست این است که در وهله‌ی نخست درس‌های سال چهارم را درمدرسه هماهنگ با تدریس دبیران مطالعه کنید و پیش بروید . هماهنگی با مدرسه اصل اول برای ایجاد نظم و آرامش ذهنی شماست . فارغ التحصیلان نیز باید با دانش آموزان هماهنگ باشند . داشتن برنامه‌ی متفاوت شما را آشفته و سردرگم می‌کند .13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتهماهنگی با مدرسه اصل اول برای ایجاد نظم و آرامش ذهنی شماست . فارغ التحصیلان نیز باید با دانش آموزان هماهنگ باشند . داشتن برنامه‌ی متفاوت شما را آشفته و سردرگم می‌کند .برنامه‌ی دانش آموزان را به برنامه‌ی مدرسه سنجاق کرده ایم و برنامه‌ی فارغ التحصیلان را نیز به برنامه‌ی دانش آموزان.13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتچهار روش برای مطالعه‌ی درس‌های پایهبرای آن که بتوانید هم زمان با درس‌های سال چهارم ، درس‌های سوم و دوم را هم بخوانید در برنامه‌ی راهبردی این چهار روش را در نظر گرفته ایم :13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتروش اول :گنجاندن درس‌های مرتبط پایه و پیش نیاز در برنامه‌ی درس‌های سال چهارم .مباحث پیش نیاز ، تکراری و مرتبط را در هنگامی که به سوال‌های کتاب‌های چهارم پاسخ می‌دهید می‌بینید و پاسخ می‌دهید . به این ترتیب فقط کتاب‌ها و مباحث مستقل پایه باقی می‌مانند و شما هم زمان با مطالعه‌ی درس‌های چهارم ، درس‌های مرتبط پایه را هم مطالعه می‌کنید . کیفیت مطالعه تان عمیق‌تر می‌شود پیش نیاز‌ها را بهتر یاد می‌گیرید از حجم کتاب‌های پایه تان هم کاسته می‌شود.13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتروش دوم :اجباری کردن عربی و یک یا دو درس اختصاصی در برنامه‌ی اصلی آزمون‌ها . نمی‌توانیم همه‌ی درس‌های پایه را در برنامه‌ی اصلی قرار دهیم زیرا وقتی همه‌ی چیزها مهم باشد هیچ چیز مهم نیست . ولی درس عربی را که برای گروه‌های تجربی و ریاضی در برنامه‌ی مدرسه در سال چهارم وجود ندارد را به همراه یک یا دو درس اختصاصی به طور پیوسته در برنامه‌ی راهبردی مطالعاتی شما قرار دهیم . به این ترتیب با کمی افزودن بر حجم کار شما یک بخش از کتاب‌های پایه را به طور آهسته و پیوسته مطالعه می‌کنید .13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتروش سوم : زوج درس‌ها انگیزه‌ی ابتدایی من برای طرح ایده‌ی زوج درس‌ها (در حدود پانزده سال پیش) برای دانش آموزان رشته‌ی انسانی بود که تعداد درس هایشان خیلی زیاد است . اما از همان سال برای رشته‌های ریاضی و تجربی هم این روش را اجرا کردیم و باری از روی دوش دانش آموزان برداشتیم . بعضی درس‌ها را شما هم در سال دوم مطالعه می‌کنید و هم در سال سوم .13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتیک انتخاب مهم شما در ابتدای سال تحصیلی این است که تصمیم بگیرید در برنامه‌ی راهبردی کدام یک را برای نیم سال اول مطالعه خواهید کرد و کدام یک را برای نیم سال دوم .برای مثال آیا شیمی 3 را در نیم سال اول مطالعه خواهید کرد یا شیمی 2 را ؟13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتبه این ترتیب حجم کار مطالعاتی شما در هر نیم سال مدیریت می‌شود و کاهش می‌یابد . برای انتخاب زوج درس‌ها به دانش آموزانی که از تابستان در آزمون‌های برنامه ای شرکت داشته اید پیشنهاد می‌کنم در پاییز درس‌های سال دوم را از بین زوج درس‌ها انتخاب کنید و برای زمستان درس‌های سال سوم را13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتزیرا شما در تابستان ، قبلا درس‌های سال سوم را آزمون داده اید ،اگر در پاییز روی درس‌های سال دوم تمرکز کنید یک بار دیگر نیز فرصت خواهید داشت که در زمستان درس‌های سوم را مطالعه کنید . اما دانش آموزانی که از پاییز به برنامه‌ی راهبردی پیوسته اند و در آزمون‌های برنامه ای کانون شرکت می‌کنند می‌توانند با توجه به میزان تسلط و با توجه به نیازی که دارند بین درس‌های سال دوم یا سوم انتخاب کنند که کدام را برای پاییز و کدام را برای زمستان مطالعه کنند.13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتروش چهارم : پنجره‌های بازچهارمین روش برای مطالعه‌ی درس‌های پایه تمرکز روی درس‌های پایه در پنجره‌های باز است . پنجره‌های باز زمان هایی است که مدارس تعطیل هستند یا برنامه شان سبک‌تر است .آزمون‌های جامع و ایستگاه‌های جبرانی در این دوره‌ها برگزار می‌شوند و شما می‌توانید در این مقاطع روی درس‌های پایه تمرکز ویژه داشته باشید . در تابستان ، دردو آزمون تعیین سطح پایان شهریور و آغاز مهر ، در فاصله‌ی بین دو نیم سال ( دی ماه ) و در دوران نوروز و هم چنین در دوران جمع بندی ( خرداد) .13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتبدیهی است که نمی‌توان تمام کار را برای این دوره‌ها انباشته کرد . سه روش قبلی به شما کمک می‌کند بخشی از درس‌های پایه را با نظم و آرامش مطالعه کنید و در ایستگاه جبرانی و پنجره‌های باز دردرس‌های پایه به تسلط برسید .13960722
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6935کامنتدر تنظیم برنامه‌ی راهبردی به نکات متعددی توجه شده است . توصیه می‌کنم در اوقات فراغت و درفاصله‌ی مطالعه‌ی درس هایتان برنامه‌ی راهبردی را با دقت بررسی کنید . هر بار نکته‌ی جدیدی را کشف خواهید کرد و با اعتماد بیشتری برنامه را پی خواهید گرفت . در اولین گام در بررسی برنامه‌ی راهبردی نمودارهای پیشروی را که در ستون سمت راست برنامه قرار دارد را با دقت بررسی کنید . این نمودارها در تمام برنامه‌های راهبردی پایه‌های مختلف از دبستان تا دبیرستان وجود دارد .13960722
کاربر سایتکامنتسلام بچه‌ها تراز بالا‌ها و پزشکان توروخدا راستشو بگین شما از دفتر برنامه ریزی استفده میکنید؟ اگه خودمون تو یه دفتر دیگه بنویسیم مشکلی پیش میاد؟13970916
بهامین موسی اکبری، دوازدهم تجربی - بافت - میانگین تراز 6438پاسخ کامنتتراز من که بالا نیست ولی اگه میخوای انگیزه خیلی خوبی داشته باشی حتما استفاده کن و هر روز رکورد دیروزتو بشکن13970916
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6785پاسخ کامنتمن تو ی دفتر دیگ مینویسم حتما ساعت مطالعتو بنویس و گرنه پیشرفت سخت میشه13970916
فاطمه موفق یساقی، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 5964کامنتسلام میشه برای درس عربی و زبان بگید چه جوری میخونید من هر ازمون دارم افت میکنم ممنون13970916
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6785پاسخ کامنتسلام ب نظر من هر روز شده نیم ساعت عربی و زبان تست بزن.هر روز حتما ی ریدینگ یا کلوز بزن خیلی تاثیر داره بعد چن روز زمان دار بزن ولی از اول زمان دار نزن اول مسلط شو بعد..با ارزوی موفقیت13970916
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6832کامنتمگه همه جانداران گوارش درون سلولی ندارن؟چرا مورد د تو سوال ۱۷۶ زیست کنکور ۹۲ داخل این موضوع غ فرض شده؟13980214
صمد حیدری زاد قزلجه، چهارم تجربی - تبریز - میانگین تراز 6361پاسخ کامنتخوب مورد د گفته گوارش درون سلولی و برون سلولی دارند.برون سلولی ندارند که مثلا روزن داران یا آمیب13980214
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6832کامنتآیا پارانشیم آبکش فتوسنتز کننده است؟13980217
کاربر سایتپاسخ کامنتخیر13980217
کاربر سایتکامنتبچه‌ها تار عصبی جسم سلولی نداره که؟داره؟13980217
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6832پاسخ کامنتنه ولی منظور اون سوال اینه ک اکسون پیام عصبی رو از جسم سلولی تا انتها هدایت میکنه.13980217
محمدرضا عسگرى - دانشجوی رشته‌ی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایرانپاسخ کامنتتار عصبی به اکسون و دندریت بلند میگن و در نتیجه فاقد جسم سلولیه .13980217
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6832کامنتمگه قلع آکنده‌تر از آهن نیس؟چطور قلع۲بااهن۳واکنش میده؟13980222
علیرضا کامیاب رودسری، چهارم تجربی - رودسر - میانگین تراز 7159پاسخ کامنتسلام وقتی طرف اول واکنشو بنویسید متوجه میشید قلع دو داریم با اهن 3 قلع دو هم میتونه اکسایش پیدا کنه بشه قلع چهار و هم کاهش پیدا کنه بشه قلع دو ولی اهن سه فقط میتونه کاهش پیدا کنه به اهن دو پس باید برای قلع باید اکسایش قلع دو به چهار رو در نظر بگیریم تو این تست.13980222
علیرضا کامیاب رودسری، چهارم تجربی - رودسر - میانگین تراز 7159پاسخ کامنتاون گفتتون درسته ولی همش اینطوری نمیشه باید براساس شرایط سوال عمل کرد مثلا تجزیه نقره برمید رو تو فیلم‌های عکاسی در نظر بگیرین هم اجی مثبت فقط میتونه کاهش پیدا کنه پس برمید باید اکسایش پیدا کنه یه جورایی مثل این سوال شما که الان پرسیدن اینم مثل این سوال طبق اون سری و از اونا پیروی نمیکنه13980222
نگین مشهدی قهدریجانی، چهارم تجربی - فلاورجان - میانگین تراز 6638کامنتبچه‌ها نظرتون در مورد کتاب شبیه ساز واسه دوران جمعبندی چیه کسی پارسال کار کرده وقت میشه مابین ازمونای س روز ی بار حل کنیم ؟13980224
سحر جباری، چهارم تجربی - بجنورد - میانگین تراز 6832پاسخ کامنتمن پارسال استفاده کردم.خوب بود.اره حتما وقت میکنی.اگ ام وقت نکردی۲روز ی بار بزن.13980224