6 دستورالعمل برای تقویت موی سر

به کمک راهکار‌های خانگی و مواد غذایی مناسب می‌توان پیاز موی سر را تقویت کرد و از ریزش مو جلوگیری کرد.

6 دستورالعمل برای تقویت موی سر

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، بسیاری از افراد از ریزش مو رنج می‌برند و این موضوع مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است؛ ریزش مو دلایل متعددی دارد و با روش‌های مختلف می‌توان از بروز این عارضه پیشگیری کرد، در اینجا روش‌هایی که می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کنند را معرفی می‌کنیم.

رژیم غذایی مناسب

خورد و خوراک همه ما در سلامت و تقویت موی سر تأثیر به سزایی دارد؛ مواد غذایی مصرفی  روزانه باید سالم باشند، برای مثال مصرف  سبزیجات، ماهی‌ها، غذا‌های پروتئین دار مانند گوشت و مرغ و ویتامین A بسیار مهم است، به همین دلیل اغلب پزشکان متخصص توصیه می‌کنند پیش از آنکه برای درمان ریزش مو دست به انجام کار‌های خطرناک دست بزنید یا قرص‌های شیمیایی متعددی را مصرف کنید، حتما رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

ویتامین‌ها

مصرف ویتامین‌ها همچون ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین D، آهن و زینک اهمیت به سزایی در تقویت و پیشگیری از ریزش مو دارد و به کمک این ویتامین‌ها می‌توان کابوس ریزش مو را به فراموشی سپرد.

جینسینگ

جینسینگ حاوی مواد معدنی است که سبب افزایش رشد موی سر می‌شود، اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که از جینسینگ و محلول آن برای کاهش ریزش موی سر کمک بگیریم.

شستشوی منظم مو

شستن مو‌های سر به صورت منظم و تمیز نگه داشتن آن‌ها در کاهش ریزش موی سر نقش مهمی دارد، البته باید مراقب باشید که هر روز از شامپو‌های شیمیایی استفاده نکنید.

روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی برای سلامت موی سر مفید هستند، روغن نارگیل مو‌های آسیب دیده را درمان می‌کند و سبب محکم شدن ساقه‌های موی سر می‌شود، روغن زیتون هم از جمله روغن‌های گیاهی است که مصرف آن برای حفظ سلامت مو اهمیت زیادی دارد.

آب پیاز

آب پیاز دارای خواص بسیار زیادی است، این محلول پیاز موی سر را تقویت می‌کند و به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که حتما روزی چند دقیقه موی سر خود را با آب پیاز ماساژ دهید؛ البته ماساژ دادن سر هم از ریزش مو پیشگیری می‌کند.


منبع :