کامنت‌های منتخب دین و زندگی (7 تیر)

در این مطلب مجموعه پرسش و پاسخ‌های شما دانش آموزان را در رابطه با درس دین و زندگی که در یک هفته‌ی گذشته، در صفحات مقاطع مطرح شده اند، گردآوری کرده ایم. در ضمن در این مطلب، مباحث را تفکیک شده قرار داده

کامنت‌های منتخب دین و زندگی (7 تیر)

با سلام ...

در این مطلب مجموعه پرسش و پاسخ های شما دانش آموزان را در رابطه با درس دین و زندگی که در یک هفته ی گذشته، در صفحات مقاطع مطرح شده اند، گردآوری کرده ایم. در ضمن در این مطلب، مباحث را تفکیک شده قرار داده ایم.

نسخه pdf را هم می توانید از ضمیمه دانلود کنید.

* برای جستجوی کلمه ی مورد نظر خود در این مطلب می توانید از گزینه ی Find in page یا کلید های میانبر Ctrl+F استفاده کنید.


صفحه مقطع دوازدهم ریاضی مقطع تحصیلی مبحث
کاربر سایت کامنت یه نکته از دینی دیدم گفتم شاید خوب باشه اومدم بگم.آِیه‌ی (ذلک بان الله لم یک مغیرا نعمة انعمها علی قوم حتی یغیروا ما بانفسهم) بیانگر سنت تاثیر اعمال بر زندگی انسان است دوازدهم درس ششم
محمدباقر سلطانی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 8074 پاسخ کامنت بیانگر سنت سبقت رحمت بر غضبم تا حدودی هست. چون خدا اول نعمت میده بعد میگیره. دوازدهم درس ششم
نگین صادقی، دوازدهم ریاضی - نظرآباد کامنت سلام من امدم با یه سوال جدید😂 مهم‌ترین فایده التزام عملی به آیه (لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه .) چیه؟ یک: از پیامبر کمک بگیریم و با دنباله روی از ایشان سریع‌تر به هدف برسیم. دو: در حد توان از ایشان پیروی کنیم و خود را به راه و روش ایشان نزدیک‌تر کنیم. جواب با ذکر دلیل برای رد اون یکی گزینه لطفا😊 یازدهم درس ششم
محمدرضا شیخ ها، دوازدهم ریاضی - تاکستان - میانگین تراز 6106 پاسخ کامنت با توجه به ص91 دینی1 کتاب گفته مهمتر ازهمه میتوان از انان کمک گرفته وبا دنباله روی از ایشان سریع‌تر به هدف برسیم یازدهم درس ششم
محمدرضا شیخ ها، دوازدهم ریاضی - تاکستان - میانگین تراز 6106 پاسخ کامنت چون گفته مهمتر جواب همونه یازدهم درس ششم
حامد حاتمی، دوازدهم ریاضی - بندپی - میانگین تراز 7188 پاسخ کامنت سلام. گزینه‌ی دوم. چون آیه‌ی شریفه بیان می‌فرماید که در پیامبر (ص) الگو و سرمشقی نیکوست، پس اینجا بحث، بحث انتخاب الگوست. باید پیامبر رو الگو قرار داد و ازشون پیروی کرد و خود رو به راه و روش ایشون نزدیک‌تر کرد. می‌بینیم که کمک‌گرفتن از پیامبر در این آیه ذکر نشده؛ لذا گزینه‌ی اول نادرسته. یازدهم درس ششم
صفحه مقطع دوازدهم تجربی مقطع تحصیلی مبحث
حسین گله داری، دوازدهم تجربی - کرمان - میانگین تراز 7818 کامنت سوال :اگر روزه دار به ولی فقیه نسبت ناروا بدهد روزه اش چه حکمی دارد؟ دهم درس دهم
آرمین محمدی، دوازدهم تجربی - گچساران پاسخ کامنت باطل دهم درس دهم
علی سلیمانی، دوازدهم تجربی - الوند - میانگین تراز 7065 پاسخ کامنت فک کنم باطل دهم درس دهم
حانیه مختاری، دوازدهم تجربی - همدان - میانگین تراز 7606 پاسخ کامنت فکر نمیکنم مصداق جانشین پیامبر باشه.صحیحه دهم درس دهم
امیرحمزه لایزال، دوازدهم تجربی - خواف کامنت هرگاه بخاهیم با تکیه بر وحی الهی پاسخ مناسبی به افرادی ک معتقدند مرگ پایان زندگی است وهر انسانی پس از مدتی در دنیا دفتر عمرش بسته میشود اراه دهیم کدام ایه را رسیم کرده ایم1_و.قالو ما هی الا حیاتنا.2_و ما لهم من علم ان هم الا.3_ان الدار لهی الحیوان لو کانوا.ممنون❤️ دهم درس سوم
پریماه پریدار، دوازدهم تجربی - دزفول - میانگین تراز 6574 پاسخ کامنت ٣ دهم درس سوم
حسین عزتی، دوازدهم تجربی - دره شهر - میانگین تراز 6356 پاسخ کامنت 3 دهم درس سوم
سارا بداغی، دوازدهم تجربی - خرمشهر - میانگین تراز 6024 پاسخ کامنت ۳ علیرضا دهم درس سوم
امیر حسین کریمی نازکسرا، دوازدهم تجربی - فردیس - میانگین تراز 7278 پاسخ کامنت ۳ دهم درس سوم
مهدیس بابائی، دوازدهم تجربی - سنندج - میانگین تراز 6595 کامنت میگم من نمیفهمم چرا اول میگه مختار بودن بر اساس تقدیر و بعد دو صفحه بعدش میگه که وجود اختیار بر اساس اراده الهی ! یعنی به خاطر کلمه ی" مختار بودن "و "وجود اختیار" اینطوریه یا چی؟ دوازدهم درس پنجم
علی سلیمانی، دوازدهم تجربی - الوند - میانگین تراز 7065 پاسخ کامنت سلام دقیقا متوجه نشدم منظورتون رو ولی هر دو تقریبا یک معنی رو میده چون اراده الهی و تقدیر الهی با هم فرقی ندارن . اگه اشتباه میگم اصلاح کنید دوازدهم درس پنجم
مهدیس بابائی، دوازدهم تجربی - سنندج - میانگین تراز 6595 پاسخ کامنت خیلی ممنون ولی مگه قضا ناشی از اراده نبود؟ دوازدهم درس پنجم
محمد مقصودلو، دوازدهم تجربی - گرگان - میانگین تراز 6453 پاسخ کامنت اختیار انسان بخاطر اراده الهیه که بوجود اومده. بعد اینکه "تقدیر" ینی یه ویژگی انسان مختار بودنه اما مختار مطلق نیست چون در طول اختیار خداست دوازدهم درس پنجم
کاربر سایت پاسخ کامنت توجه کن که منظور از مختار بودن(ویژگی مختار بودن )هست ومعنی وجود اختیار یعنی(قرار داده شدن اختیار در وجود ما)خدا در تقدیر تصمیم میگیره چه کاری انجام بشه ودر قضا اراده میکنه اون کار انجام بشه وانجام هم میشه .نمی دونم منظورمو فهمیدی یا نه ولی امیدوارم مبهم نگفته باشم.آری. دوازدهم درس پنجم
زهرا محسنی ثانی، دوازدهم تجربی - سبزوار کامنت بچه‌ها یک سوال..ایه یاایها الناس انتم فقرا الی الله فقط نیاز به پیدایشه یا پیداش و بقا دوازدهم درس یک
محمد محمودی، دوازدهم تجربی - اراک - میانگین تراز 6184 پاسخ کامنت هر دو میشه ولی بیشتر پیدایش دوازدهم درس یک
حسین لطف آبادی، دوازدهم تجربی - بهشهر - میانگین تراز 6483 پاسخ کامنت هر دوش دوازدهم درس یک
سهیل حاجی زاده، دوازدهم تجربی - خنج - میانگین تراز 7049 پاسخ کامنت هردو درسته.ولی به صورت کلی پیدایش دوازدهم درس یک
کاربر سایت کامنت دینی خارج 97 گفته در رابطه با امام زمان کدام مسئله بیت شیعیان و اهل سنت مشترک است؟ جوابش شده "از نسل حضرت علی و حضرت فاطمه" و اومده " دوازدهمین امام از نسل پیامبر" رو غلط گرفته یازدهم درس نهم
حانیه مختاری، دوازدهم تجربی - همدان - میانگین تراز 7606 پاسخ کامنت بله غلطه چون معتقدن به دنیا نیومده یازدهم درس نهم
کاربر سایت پاسخ کامنت اره چونکه اعتقاد دارن هنوز به دنیا نیومده و از نسل حضرت علی پس نمیشه امام دوازدهم گرفت چون به دنیا اومده یازدهم درس نهم
علی سلیمانی، دوازدهم تجربی - الوند - میانگین تراز 7065 کامنت بچه‌ها چندتا سوال : یه جا گفته تنها آیه ای که به یک ودیعه الهی در انسان اشاره دارد آیه ای هستش که به نفس لوامه قسم خورده شده. ودیعه یعنی چی؟و کلا اینو نمیفهمم..هر جا منادا باشه حذف فعل به قرینه معنوی داریم؟ مثلا تو بیت الهی سینه ای ده آتش افروز..برای قالب‌های شعری مخصوصا رباعی دوبیتی و چهارپاره من خیلی مشکل دارم کسی منبع خاصی که اینارو توضیح داده باشه بلده؟ یا اگه خودتون بهم توضیح بدینش ممنون میشم . یازدهم درس یازدهم
سارا بداغی، دوازدهم تجربی - خرمشهر - میانگین تراز 6024 پاسخ کامنت ودیعه الهی یعنی امانتی که خدا در اختیار انسان قرار داده.منم این نکته رو شنیدم ( بیشتر برای خدا)مثلا تو این مثال تو میشه الهی قسمت میدهم که حذف به قرینه معنویه.علیرضا بداغی یازدهم درس یازدهم
صفحه مقطع فارغ التحصیل تجربی مقطع تحصیلی مبحث
سارا کریمی بیرانوند، چهارم تجربی - خرم آباد - میانگین تراز 7237 کامنت سلام بچه‌ها .دینی ۹۷ داخل چرا کلمه <عبادی> رو توحید در عبادت نگرفته؟اگه اینطور باشه همه تعبدون و عباد و اینا هم باید مالکیت باشه خب فارغ التحصیل درس سه
فاطمه محمودی، چهارم تجربی - ارسنجان پاسخ کامنت همه نظرشون گزینه 2هست من جمله خودم ولی استدلال سازمان سنجش برای پذیرفتن گزینه 1 چی بوده رو هم منم متوجه نمیشم فارغ التحصیل درس سه
سید علی شاهرخی، چهارم تجربی - خرم آباد - میانگین تراز 6559 پاسخ کامنت سلام خانم کریمی، کاربر اولی درست میگه، وقتی که ما مثلن میگیم: ان اعبدوالله(خدا را عبادت کنید) یا یعبدوننی لا یشرک بی شیئاً(مرا بپرستند و چیزی را شریک من قرار ندهند) و امثال اینها، توحید عبادی محسوب میشه، چون داریم در مورد پرستش و عبادت خدا حرف میزنیم، ولی این سوال گفته: اذا سالک عبادی(هرگاه بندگان من از تو پرسیدند) اشاره به پرستش خدا نداره ولی چون داره میگه بندگان من، توحید مالکیت محسوب میشه. با احتیاط بگم که: کلمه "عباد" به معنی بندگان مفهوم توحید عبادی نداره مثلن(عباد الرحمن الذین یمشون .) فارغ التحصیل درس سه
پردیس حیدری، چهارم تجربی - ایلام - میانگین تراز 5597 کامنت سلام🙌این آیه اتخذوا احبارهم و رهبانهم،شرک عبادی محسوب میشه یا ربوبی. آخه سوال 67 این آزمون قلم چی گفته ربوبی سوال 57کنکور 97 هنر گفته شرک عبادی. حالا آخرش کدوم میشه. ممنون میشم جواب بدید❤️🙏 فارغ التحصیل درس سه پیش
فاطمه نصیری اوانکی، چهارم تجربی - کرج - میانگین تراز 6224 پاسخ کامنت هر دو فارغ التحصیل درس سه پیش
کاربر سایت پاسخ کامنت من هم جفتشو دیدم، جفتش درسته فارغ التحصیل درس سه پیش
صفحه مقطع دهم تجربی مقطع تحصیلی مبحث
ابوالفضل قبادی، دهم تجربی - ارکوازملکشاهی - میانگین تراز 5963 کامنت دینی) کدام گروه از انسان‌ها از عذاب روز قیامت در امان هستند؟ 1- پیامبران 2- نیکوکاران 3- صدیقان 4- شهیدان دهم درس ششم
یاسین جمالی، دهم تجربی - دهلران پاسخ کامنت گزینه 2 میشه دهم درس ششم
ابوالفضل قبادی، دهم تجربی - ارکوازملکشاهی - میانگین تراز 5963 پاسخ کامنت مطابق متن کتاب و آیه 89سوره نمل جواب میشه نیکوکاران. دهم درس ششم
ابوالفضل قبادی، دهم تجربی - ارکوازملکشاهی - میانگین تراز 5963 کامنت دینی) مطابق سخنان شیطان با اهل جهنم خداوند چه نقشی داشته است؟ 1- دعوت کننده به حق 2- وعده دهنده به حق 3- دعوت کننده و وعده دهنده به حق 4-نه وعده دهنده و نه دعوت کننده دهم درس هفتم
یاسین جمالی، دهم تجربی - دهلران پاسخ کامنت گزینه 3 دعوت دهنده و وعده دهنده به حق. دهم درس هفتم
مهدی نجارصادقی، دهم تجربی - تبریز پاسخ کامنت ۲ دهم درس هفتم


مطالب مرتبط :

کامنت‌های منتخب دین و زندگی (31 خرداد)

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور 98

با رتبه ام در کنکور 98 احتمال دارد در چه رشته و دانشگاهی قبول شوم؟
پاسخ به سوال های شما درباره سهمیه ها ،پردیس ،شبانه ، غیر انتفاعی و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید