بهترین غذاهای استخوان‌ساز برای کودکان

ساختن استخوان‌های قوی باید از دوران کودکی شروع شود و برای باقی عمر ادامه پیدا کند.

بهترین غذاهای استخوان‌ساز برای کودکان

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از سلامانه ، آکادمی تغذیه و رژیم غذایی خوردن این مواد غذایی را پیشنهاد می‌کند:

•    در هر وعده غذایی از غذاهایی استفاده کنید که منبع غنی کلسیم باشند. موادی مانند شیر، پنیر، ماست، بادام، انجیر، کلم بروکلی، سویا و شلغم.

•    برای جذب ویتامین D، به دنبال نور آفتاب طبیعی باشید. همچنین غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی‌های چرب و غذاهای غنی شده مانند شیر و آب پرتقال را بیشتر مصرف کنید. همچنین برای استفاده از مکمل‌های ویتامین D با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

•    به فرزند خود لوبیا سیاه، اسفناج، کره بادام زمینی، بادام، آووکادو و نان گندم کامل که منابع خوبی از منیزیم هستند، بدهید.

•    برای تأمین ویتامین K مورد نیاز از غذاهایی مانند لوبیا سبز، نخود فرنگی و یا سبزیجات برگدار سبز (مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و اسفناج) استفاده کنید.

منبع :

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور 98

با رتبه ام در کنکور 98 احتمال دارد در چه رشته و دانشگاهی قبول شوم؟
پاسخ به سوال های شما درباره سهمیه ها ،پردیس ،شبانه ، غیر انتفاعی و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید