کنکور 98

کامنت‌های منتخب دین و زندگی (20 اردیبهشت)

در این مطلب مجموعه پرسش و پاسخ‌های شما دانش آموزان را در رابطه با درس دین و زندگی که در یک هفته‌ی گذشته، در صفحات مقاطع مطرح شده اند، گردآوری کرده ایم. امیدواریم

کامنت‌های منتخب دین و زندگی (20 اردیبهشت)

در این مطلب مجموعه پرسش و پاسخ های شما دانش آموزان را در رابطه با درس دین و زندگی که در یک هفته ی گذشته، در صفحات مقاطع مطرح شده اند، گردآوری کرده ایم. امیدواریم خواندن این کامنت ها در درک بهتر مباحث به شما کمک کند. نسخه pdf را هم می توانید از ضمیمه دانلود کنید.

* برای جستجوی کلمه ی مورد نظر خود در این مطلب می توانید از گزینه ی Find in page یا کلید های میانبر Ctrl+F استفاده کنید. 

هنر
کاربر سایتکامنتمروری بر دین و زندگی:خطبه 90حضرت علی ع :" آثار صنع و نشانه‌های حکمتش در نوآوری بی سابقه و خلقت بینظیر ش هویداست.با "الله نوراسماوات و الارض "ارتباط معنایی داره.همچنین با عبارت"الحمدالله المتجلی لخلقه بخلقه"⬅⬅⬅هرچیزی در این جهان بیانگر وجود خالق و آیه ای از آیات الهی است#امینه
کاربر سایتکامنتواژگان مقیاس و نظم و اندازه مشخص⬅تقدیر ⬅ارتباط الذی قدر فهدی 😄محکم و استوار⬅اتقان صنع⬅صنع الله الذی اتقن کل شی😄ان گاه بدان نظم و ظرافت بخشید⬅فسویو ان را درمسیر انجام وظیفه وودستیابی ب هدف خاص هدایت کرد⬅هدایت خاصه⬅فهدی#امینه
دوازدهم تجربی
کاربر سایتکامنتدوستان دینی 92زبان یه تستی داره که میگه عصمت علمی حضرت علی از کدام ایه برداشت میشه؟دو منبع دارم هر کدوم یه چیزی میگن!اما نظر شما برای من موثق تره...حالا شما جوابو بگین1)انا مدینته العلم و علی بابها..2)فمن اراد العلم فلیاتها من بابها#نیکا
امیر حسین قیصری، دوازدهم تجربی - طبس - میانگین تراز 6723پاسخ کامنتمن نظرم یکه
کاربر سایتپاسخ کامنتدوتا منبع دیدم دومی رو درست گرفته بودن
کاربر سایتپاسخ کامنت۲ بنظر من! ازونجایی که پیامبر به پیروی از حضرت علی دستور داده باید عصمت داشته باشه و اون علمو به درستی ارائه بده گزینه ۱ فقط به عالم بودن ایشون اشاره داره
دوازدهم انسانی
کاربر سایتکامنتبین تجزیه و تغییر برای حقیقت "من" و "روح" به ترتیب کدام وصف صحیح است؟ الف ناممکن_ناممکن ب)ممکن_ناممکن ج)ناممکن_ممکن د)ممکن_ممکن👇همه جواب بدن با دلیل
شیوا جعفرنیا ممان، دوازدهم انسانی - میانه - میانگین تراز 6237پاسخ کامنتالان تجزیه و تغییر رو ما مترادف درنظربگیریم؟!اخ من تو درسنامه یکی از کتابا خوندم زوح تجزیه پذیر نیس اما تغییر میکنه (ب کمالات بالاتر نائل میش )اما اگ ی معنی بگیریم نمیدونم چی میشن�
کاربر سایتپاسخ کامنتخیر به یک معنی نیستن
مهدی کیخائی، دوازدهم انسانی - بوئین میاندشت - میانگین تراز 6717پاسخ کامنتروح تغییر و دگرگونی میپذیرد اما تجزیه و تحلیل نمیپذیرد ((درباره تغییر پذیر بودن روح که کتاب بهش اشاره کرده چیز زیادی نمیدونم ولی شاید منظورش تغییرحالات روحی در دنیا برزخ و قیامت بوده ،تجزیه ناپذیر بودنش هم که مشخصه که میگه روح جاودانه و زوال نمیپذیره))،، پس گزینه ج صحیح است
فارغ التحصیل تجربی
فائزه کاربخش راوری، چهارم تجربی - کرمان - میانگین تراز 6491کامنتسوال 43 مگه به مورد دوم تقویت بنیان‌های فردی اشاره نداره پس گزینه دو چرا این جوری سوال میدن�
فاطمه صادقی، چهارم تجربی - آملپاسخ کامنتدرسته سوال رو یکم بد دادن ...ولی تو این مدل سوالات سعی کنین از خود آیه استفاده کنین..مطمئن تره((استعینوا بالله واصبروا👈استعانت{طلب یاری} از خداوند و صبر))...
کاربر سایتکامنتبچه‌ها تو سوال44 چرا قسمت دوم شده عدل الهی در حالیکه تو درس ششم دینی پیش گفته از آن جایی که خداوند با فضل خود با بندگان رفتار میکند کار نیک را چندبرابر پاداش وکار بد را به اندازه خود جزا میدهد ؟تو ادامه آیه هم که چیزی از عدل نگفته!
فاطمه صادقی، چهارم تجربی - آملپاسخ کامنت(جزاء سیئة مثلهم)👈جزای بدی مثل خودشه=این یعنی عدل.......خداوند با نیکوکاران بافضل و با بدکاران با عدل رفتار میکند.
کاربر سایتکامنت.زمینه ساز مودت و رحمت احساس آرامش درونی زن و مرد است . چرا ؟ I550
کاربر سایتپاسخ کامنتآیه قرآن.روم/21
یاسر خوشناموند - دانشجوی رشته‌ی پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایرانپاسخ کامنتبهتره که جملات قبل و بعدشم مینوشتین. ولی فک کنم بشه اینجوری تفسیر کرد که اگه زن و مرد نیاز‌های همدیگرو درست بشناسن و درک متقابلی از اونا داشته باشن خب رضایتشون از هم بیشتره و طبیعتا آرامش زن و مرد توی اون خانواده خیلی بیشتره و در نتیجه مهربانی،رحمت و مودت(دوستی و دوست داشتن) هم توی اون خونواده بیشتره! و حمت و لطف خدا هم به اون خونواده بیشتره!
کاربر سایتپاسخ کامنتآیه روم/21
کاربر سایتکامنتمقدم مو خر دینی یه نفر توضیح بده
مهتاب قاسمی، چهارم تجربی - میانه - میانگین تراز 6684پاسخ کامنتی مثال ساده ایه کتاب الذی خلق فسوی (کسی ک افرید سپس اراست خوب اول افریدن بود سپس اراستن پس خلق کردن مقدم بر اراستن و اراستن موخر از خلق کردن بوده)
دهم تجربی
کاربر سایتکامنتآثار عزم برای حرکت به سوی خداوند چیست؟ خواهشا کسی میدونه جواب بده.
کاربر سایتپاسخ کامنترشد وکمال ودرنتیجه رستگاری..
کاربر سایتکامنتدوستان کسی میدونه، که هدف دار بودن خلقت یعنی چه؟
کاربر سایتپاسخ کامنتیکی از ویژگی‌های خداوند حکیم بودنش هست یعنی اینکه خدا هیچ کاری را بیهوده انجام نمی‌ده.انجام کار بیهوده مثلا اینکه انسان از وقتش درست استفاده نکنه ناشی از نادانی انسان هست در حالیکه خدواند کامل است و نادانی که یک صفت بد هست رو نداره.مثلا گیاه رو در نظر بگیرید.از آفزینش گیاه یه هدف وجود داشته تا ما با استفاده از غذاها بتونیم گرسنگی رو برطرف کیم.