کامنت‌های منتخب زبان انگلیسی (19 اردیبهشت)

در این مطلب مجموعه پرسش و پاسخ‌های شما دانش آموزان را در رابطه با درس زبان انگلیسی که در یک هفته‌ی گذشته، در صفحات مقاطع مطرح شده اند، گردآوری کرده ایم.

کامنت‌های منتخب زبان انگلیسی (19 اردیبهشت)

در این مطلب مجموعه پرسش و پاسخ های شما دانش آموزان را در رابطه با درس زبان انگلیسی که در یک هفته ی گذشته، در صفحات مقاطع مطرح شده اند، گردآوری کرده ایم. امیدواریم خواندن این کامنت ها در درک بهتر مباحث به شما کمک کند.  نسخه pdf را هم می توانید از ضمیمه دانلود کنید.

مطالب مرتبط:

کامنت‌های درسی منتخب (چهارشنبه 18 اردیبهشت)

کامنت‌های منتخب عربی (19 اردیبهشت)

فارغ التحصیل تجربی
کاربر سایتکامنت☕سلام خواهشاً اینو جواب بدین:تو سوال ۶۱ زبان از کجا باید بدونیم صفت شگفت انگیز قبل از جدید بکار میره؟مگه هر دو مربوط به کیفیت نیستن؟قسمتون میدم بگین😢😓😭
فاطمه آرمان پور، چهارم تجربی - اصفهان - میانگین تراز 6070پاسخ کامنتجدید مربوط به سن و شگفت انگیز مربوط به کیفیته
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت❤۱ از ۴❤گرامر درس دوم زبان سوم دبیرستان: دو تا گرامر داره..گرامر اول ساختار "فاعل+فعل بی(بودن،هستن)+صفت+فور+مفعول+اینفینیتیو یا همون (توو به اضافه‌ی شکل ساده‌ی فعل) ...این ساختار به همین شکل هست و باید یاد گرفته شه..مثال:"ایت ایز هارد فور می‌توو گو هوم" (برای من سخت است تا به خانه بروم)
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت❤۲ از ۴❤"ایت وازِنت دیفیکالت فور هیم تو کِلایم دِ تری" (برای او سخت نبود که از درخت بالا برود)گرامر دوم..جِرَوند یا همون فعل به اضافه‌ی آی اِن جی...جِرَوند در موارد زیر به کار میرود..اولی وقتی که به عنوان فاعل بخواهد در اول جمله قرار گیرد مثال "لِرنینگ انگلیش ایز ایزی"(یادگیری زبان آسان است)..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت❤۳ از ۴❤دومی اینکه بعد از یه سری افعال مشخص مثل لاو،لایک(دوست داشتن)،هِیت،دیس‌لایک(دوست نداشتن)و ... میآید..مثال: "آی لایک سوایمیگ"(من شنا کردن را دوست دارم)..سومی اینکه بعد از حرف‌های اضافه مانند آف،فِرام،فور و... میآید..مثال:"آیم تایِرد آف سیتینگ هیِر"(من از نشستن اینجا خسته شده ام") یا "تَنکس فور واچینگ"(ممنون از اینکه تماشا کردید)...پایان گرامر درس دوم زبان سوم دبیرستان
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۱)گرامر درس سوم زبان سوم دبیرستان: دو بخشه..گرامر اول در مورد افعال دو کلمه ای هست...افعال دو کلمه ای از دو بخش تشکیل شده که بخش اول جزء اصلی و بخش دوم حرف اضافه هست...این افعال شنیداری هستن و باید حفظ بشن..افعالی مثل "پوت آن"(پوشیدن)،"پیک آپ"(برداشتن)، "تِرن دَون"(کم کردن)،"وِیک آپ"(بیدار شدن) و ... .
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۲) به این نکته توجه کنین که اگه مفعول داشته باشیمو مفعول ما اسم باشه(ضمیر نباشه) هم میتونه بعد از جزء اصلی فعل دو کلمه ای بیاد(یعنی بین دو بخش فعل دو کلمه ای) قرار بگیره و هم میتونه بعد از جزء دوم قرار بگیره...با مثال توضیح میدم..مثلا " آی پیک آپ دِ بوک" (من کتاب را برمی دارم) یا "آی پیک دِ بوک آپ"(من کتاب را برمی‌دارم) میبینید که هر دو صورت به کار میره..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۳)اما اگر مفعول ما به صورت ضمیر باشه فقط میتونه بین دو جزء فعل دو کلمه ای قرار بگیره..مثلا "آی پیک ایت آپ" (من آن را برمی‌دارم) و نمیتونیم بگیم "آی پیک آپ ایت"
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۴)گرامر دوم صفت یا فعل +حرف اضافه هست...این‌ها هم معمولا شنیداری هستند و صفت یا فعل با حرف اضافه مخصوص به خود می‌آید..مانند "ساری اِبَوت"(متاسف بودن درباره)،"وِیت فور"(منتظر ماندن برای) مثال: "آیم ساری اِبَوت دِ اَکسیدِنت"(من درباره‌ی تصادف متاسفم) و مثال‌های دیگه و زیادی که حتما مطالعه و کار کنین
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۱از۵)گرامر درس چهارم زبان سوم دبیرستان: دو بخش هست..گرامر اول در مورد فعل هایی است که بعد از آن‌ها مصدر با توو(اینفینیتیو) می‌آید..ساختار آن به صورت "فاعل+فعل+مفعول(در صورت وجود)+مصدر با توو" ..برای فعل هایی که بعد از آن‌ها مصدر با تو می‌آید می‌توان "اَسک"(پرسیدن) ، "وانت"(خواستن) ، "تِل"(گفتن) و ... اشاره کرد...
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۲از۵)برای حفظ کردن اینکه بعد از کدام فعل‌ها "مصدر با توو" می‌آید و بعد از کدام یک "مصدر آی ان جی" دار می‌آید کافیه که فقط فعل‌های گروه دوم (یعنی اونایی که بعدشون مصدر با آی ان جی میاد رو حفظ کنین که کم هستن و یادگیریشون راحته..)به جز اون‌ها بقیه میشن گروه اول..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۳از۵)مثال: "آی وانت هیم توو گو هوم"(من از او می‌خواهم که به خانه برود) ، "آی تِرای توو فایند دِ اَدرس"(من تلاش میکنم تا آدرس را پیدا کنم)بخش دوم گرامر در مورد دایرکت و این‌دایرکت اسپیچ هست..وقتی ما جمله ای رو میگیم و خبر میدیم اون میشه دایرکت اسپیچ یعنی نقل قول مستقیم..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۴از۵)مثلا میگیم( رضا به او گفت که "برو خونه" )ولی اگر بخوایم گفته‌ی کس دیگه ای رو بیان کنیم میشه این‌دایرکت اسپیچ یا نقل قول غیر مستقیم..مثلا میگیم (رضا به او گفت که برود خانه)..(در حد کتاب درسی) در تبدیل دایرکت اسپیچ به این‌دایرکت اسپیچ باید دقت کرد که اگر دایرکت اسپیچ ما جمله ای مثبت بود برای تبدیل آن باید قبل از جمله‌ی نقل قول شده "توو" قرار دهیم و اگر دایرکت اسپیچ ما جمله ای منفی بود برای تبدیل آن به این‌دایرکت اسپیچ باید قبل از جمله‌ی نقل قول "نات توو" قرار دهیم..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۵از۵)مثال : (شی تُلد می‌"گو هوم")(او به من گفت "برو خونه") حالا این جمله را به این‌دایرکت اسپیچ تبدیل میکنیم..میشه (شی تُلد می‌تو گو هوم)(او به من گفت که به خانه بروم) مثال بعدی: (هی تُلد می‌"دُنت اُپِن دِ ویندو")(او به من گفت:"پنجره را باز نکن") حالا تبدیل میکنیم به این‌دایرکت اسپیچ..(هی تُلد می‌نات توو اُپِن دِ ویندو)(او به من گفت که پنجره را باز نکنم) پایان گرامر درس چهارم زبان سوم دبیرستان🌷🌷
چهارمی ها ادامه مباحث زبان انگلیسی رو در صفحه دوم دبستان ادامه دادن!
دوم دبستان
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت❤۱ از ۳❤گرامر درس دوم زبان سوم دبیرستان: دو تا گرامر داره..گرامر اول ساختار "فاعل+فعل بی(بودن،هستن)+صفت+فور+مفعول+اینفینیتیو یا همون (توو به اضافه‌ی شکل ساده‌ی فعل) ...این ساختار به همین شکل هست و باید یاد گرفته شه..مثال:"ایت ایز هارد فور می‌توو گو هوم" (برای من سخت است تا به خانه بروم)
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت❤۲ از ۳❤"ایت وازِنت دیفیکالت فور هیم تو کِلایم دِ تری" (برای او سخت نبود که از درخت بالا برود) گرامر دوم..جِرَوند یا همون فعل به اضافه‌ی آی اِن جی...جِرَوند در موارد زیر به کار میرود..اولی وقتی که به عنوان فاعل بخواهد در اول جمله قرار گیرد مثال "لِرنینگ انگلیش ایز ایزی"(یادگیری زبان آسان است)..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت❤۳ از ۳❤دومی اینکه بعد از یه سری افعال مشخص مثل لاو،لایک(دوست داشتن)،هِیت،دیس‌لایک(دوست نداشتن)و ... میآید..مثال: "آی لایک سوایمیگ"(من شنا کردن را دوست دارم)..سومی اینکه بعد از حرف‌های اضافه مانند آف،فِرام،فور و... میآید..مثال:"آیم تایِرد آف سیتینگ هیِر"(من از نشستن اینجا خسته شده ام") یا "تَنکس فور واچینگ"(ممنون از اینکه تماشا کردید)...پایان گرامر درس دوم زبان سوم دبیرستان
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۱)گرامر درس سوم زبان سوم دبیرستان: دو بخشه..گرامر اول در مورد افعال دو کلمه ای هست..افعال دو کلمه ای از دو بخش تشکیل شده که بخش اول جزء اصلی و بخش دوم حرف اضافه هست...این افعال شنیداری هستن و باید حفظ بشن...افعالی مثل "پوت آن"(پوشیدن)،"پیک آپ"(برداشتن)، "تِرن دَون"(کم کردن)،"وِیک آپ"(بیدار شدن) و ... .
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۲) به این نکته توجه کنین که اگه مفعول داشته باشیمو مفعول ما اسم باشه(ضمیر نباشه) هم میتونه بعد از جزء اصلی فعل دو کلمه ای بیاد(یعنی بین دو بخش فعل دو کلمه ای) قرار بگیره و هم میتونه بعد از جزء دوم قرار بگیره...با مثال توضیح میدم..مثلا " آی پیک آپ دِ بوک" (من کتاب را برمی دارم) یا "آی پیک دِ بوک آپ"(من کتاب را برمی‌دارم) میبینید که هر دو صورت به کار میره...
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۳)اما اگر مفعول ما به صورت ضمیر باشه فقط میتونه بین دو جزء فعل دو کلمه ای قرار بگیره..مثلا "آی پیک ایت آپ" (من آن را برمی‌دارم) و نمیتونیم بگیم "آی پیک آپ ایت"..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۴)گرامر دوم صفت یا فعل +حرف اضافه هست...این‌ها هم معمولا شنیداری هستند و صفت یا فعل با حرف اضافه مخصوص به خود می‌آید..مانند "ساری اِبَوت"(متاسف بودن درباره)،"وِیت فور"(منتظر ماندن برای) مثال: "آیم ساری اِبَوت دِ اَکسیدِنت"(من درباره‌ی تصادف متاسفم) و مثال‌های دیگه و زیادی که حتما مطالعه و کار کنین..پایان گرامر درس سوم زبان سوم دبیرستان
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۱از۵)گرامر درس چهارم زبان سوم دبیرستان: دو بخش هست..گرامر اول در مورد فعل هایی است که بعد از آن‌ها مصدر با توو(اینفینیتیو) می‌آید..ساختار آن به صورت "فاعل+فعل+مفعول(در صورت وجود)+مصدر با توو" ..برای فعل هایی که بعد از آن‌ها مصدر با تو می‌آید می‌توان "اَسک"(پرسیدن) ، "وانت"(خواستن) ، "تِل"(گفتن) و ... اشاره کرد...
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۲از۵)برای حفظ کردن اینکه بعد از کدام فعل‌ها "مصدر با توو" می‌آید و بعد از کدام یک "مصدر آی ان جی" دار می‌آید کافیه که فقط فعل‌های گروه دوم (یعنی اونایی که بعدشون مصدر با آی ان جی میاد رو حفظ کنین که کم هستن و یادگیریشون راحته..)به جز اون‌ها بقیه میشن گروه اول..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۳از۵)مثال: "آی وانت هیم توو گو هوم"(من از او می‌خواهم که به خانه برود) ، "آی تِرای توو فایند دِ اَدرس"(من تلاش میکنم تا آدرس را پیدا کنم)بخش دوم گرامر در مورد دایرکت و این‌دایرکت اسپیچ هست..وقتی ما جمله ای رو میگیم و خبر میدیم اون میشه دایرکت اسپیچ یعنی نقل قول مستقیم..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۴از۵)مثلا میگیم( رضا به او گفت که "برو خونه" )ولی اگر بخوایم گفته‌ی کس دیگه ای رو بیان کنیم میشه این‌دایرکت اسپیچ یا نقل قول غیر مستقیم..مثلا میگیم (رضا به او گفت که برود خانه)..(در حد کتاب درسی) در تبدیل دایرکت اسپیچ به این‌دایرکت اسپیچ باید دقت کرد که اگر دایرکت اسپیچ ما جمله ای مثبت بود برای تبدیل آن باید قبل از جمله‌ی نقل قول شده "توو" قرار دهیم و اگر دایرکت اسپیچ ما جمله ای منفی بود برای تبدیل آن به این‌دایرکت اسپیچ باید قبل از جمله‌ی نقل قول "نات توو" قرار دهیم..
نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6778کامنت(۵از۵)مثال : (شی تُلد می‌"گو هوم")(او به من گفت "برو خونه") حالا این جمله را به این‌دایرکت اسپیچ تبدیل میکنیم..میشه (شی تُلد می‌تو گو هوم)(او به من گفت که به خانه بروم) مثال بعدی: (هی تُلد می‌"دُنت اُپِن دِ ویندو")(او به من گفت:"پنجره را باز نکن") حالا تبدیل میکنیم به این‌دایرکت اسپیچ..(هی تُلد می‌نات توو اُپِن دِ ویندو)(او به من گفت که پنجره را باز نکنم) پایان گرامر درس چهارم زبان سوم دبیرستان