از 30 فروردین دروس عمومی را «ترکیب» کنید!

اگر دانش آموزان دوازدهمی، نگاهی دقیق به برنامه راهبردی آزمون‌ها بیندازند، متوجه می‌شوند که از آزمون 30 فروردین در هر چهار درس عمومی، ...

از 30 فروردین دروس عمومی را «ترکیب» کنید!

اگر دانش آموزان دوازدهمی، نگاهی دقیق به برنامه راهبردی آزمون ها بیندازند،  از آزمون 30 فروردین در هر چهار درس عمومی، ساختاری جدید را می بینند:

از آزمون 30 فروردین شما در هر آزمون یک پایه (دهم یا یازدهم) را به طور کامل در کنار قسمتی از دوازدهم آزمون می دهید؛ یعنی برای نخستین بار شاهد سؤالاتی در آزمون خواهید بود که از ترکیب مباحث پایه و دوازدهم طرح شده اند.

* چرا این اتفاق می افتد؟

این ترکیب، به طور تدریجی شما را برای آزمون های جامع مطابق کنکور آماده می کند؛ به عبارت دیگر، کم کم  علاوه بر سؤالات موردی، برای سؤالات ترکیبی که از قسمت های مختلف کتاب های سه پایه طرح شده اند، آماده می شوید.

* چگونه ترکیب کنیم؟

برای آمادگی در این آزمون ها،  فکر کنید و راه ویژه و مناسب خودتان را بیابید. چند پیشنهاد خوب:

1) بیشتر «مبحثی» مطالعه کنید: سعی کنید هر روز زمان کوتاهی (20 تا 30 دقیقه) را به مطالعه یک مبحث از دروس عمومی (املا، لغت، آرایه... ترجمه، مفهوم،... آیات و روایات،... درک مطلب و...) اختصاص دهید؛ مطالعه مبحثی دید ترکیبی شما را زیاد می کند؛ مثلا به تدریج یاد می گیرید چگونه با یک سؤال آرایه مواجه شوید، خواه از کتاب دهم باشد، خواه دوازدهم!

2) آزمون های ترکیبی بزنید: آزمون هایی که ماهیت ترکیبی از پایه و دوازدهم دارند، دید ترکیبی شما را تقویت می کند. چنین آزمون هایی را در منزل تمرین کنید. آزمون های «کتاب زرد عمومی دوازدهم» و «کتاب زرد عمومی دهم و یازدهم» گزینه های مناسبی اند.

3) یادداشت برداری و خلاصه نویسی ترکیبی کنید: می توانید مطالب مشابه هم، از پایه و دوازدهم را خلاصه نویسی کنید. مثلا در عربی نکات ترجمه از پایه و دوازدهم را کنار هم بنویسید و طبقه بندی کنید.