مناسب‌ترین خوراکی‌ها برای مدرسه دانش‌آموزان

تغذیه بچه‌ها بخش مهمی از رشدشونو تشکیل میده. اونا باید کامل و سلامت غذا بخورن تا روند مناسبی تو رشد بدنشون داشته باشن.

مناسب‌ترین خوراکی‌ها برای مدرسه دانش‌آموزان

به گزارش بهداشت نیوز، تغذیه بچه ها بخش مهمی از رشدشونو تشکیل میده. اونا باید کامل و سلامت غذا بخورن تا روند مناسبی تو رشد بدنشون داشته باشن. با شروع فصل مدرسه خوبه که توجه ویژه ای به تغذیه بچه هامون داشته باشیم و عادات مناسب رو باهاشون تمرین کنیم تا زمانی که تو مدرسه هستن با تغذیه های سالم انرژی کافی برای فهمیدن درساشون داشته باشن. تو این مطلب چند تا نکته رو با هم مرور میکنیم که کمک میکنه بچه هامون تو مدرسه خوراکی های مقوی تری بخورن.

لبنیات گزینه خوبی برای تغذیه مدرسه

بدن کودکتون دائما در حال رشده بنابراین باید از مواد لبنی بیشتر استفاده کنین مثل شیر، پنیر و ماست. سعی کنین توی برنامه غذایی روزانشون یک عدد شیر پاکتی قرار بدین. اما اگه کودکتون شیرو دوست نداشت میتونین از شیرای طعم دار استفاده کنین مثل شیرکاکائو، شیرعسل و شیر موز تا بتونه با شوق اونو میل کنه. ماست و پنیر هم میتونه جایگزین مناسبی برای کودکتون باشه.

میوه و سبزیجات رو حتما توی خوراکی بچه ها بگنجونید

میوه ها و سبزیجات توی تغذیه کودکتون مهمه چون علاوه بر اینکه دارای ویتامین و فیبر هستن بشقابشون رو رنگی تر میکنه. سعی کنین میوه هایی رو که بیشتر دوست دارن برای مدرسشون آماده کنین. میتونین میوه هاشونو مدل دار برش بدین تا برای بچتون جذابتر بشه و انگیزشون برای خوردن بیشتر بشه.

یه مقدار چربی برای بچه ها بد نیست

بدن کودکتون تا حدودی نیاز به چربی داره اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنین. چربی توی کره، روغن، پنیر، آجیل و گوشت است. بعضی از غذاها مانند سیب زمینی سرخ کرده، چیپس برگرها، ماکارونی و پنیر و قطعات مرغ نیز شامل چربی ان. نگران نباشین اگه این غذاها رو دوست دارن بد نیست، اما باید مقدار کمتر و کوچکتری بخورن. غذاهای کم چربی معمولا پخته یا کبابی هستن.

تنقلات نا سالم رو از تغذیه بچه ها کم کنید

از تنقلات در برنامه غذایی مدارس اجتناب کنین. تنقلات مانند نوشابه، چیپس، پفک، کرانچی و آلوچه برای بدن بچه ها ضرر دارن چون باعث میشه که اشتهای کودکتون کم بشه. اگه خیلی خودشونو مشتاق نشون دادن هفته ای یک بار میتونن بخورن که شما با ترفندهایی مادرانه مثله درست کردن میان وعده های خوشمزه و جذاب، میتونین اون هفته ای یه بار رو هم حذف کنین.

خوردن ساندویچ غیرخونگی ممنوع

تلاش کنین تا علاقه کودکتون رو از ساندویچ های سوسیس و کالباس کم کنین چون بچه ها علاقه زیادی به این مدل ساندویچ ها دارن . شما میتونین لقمه های نون و پنیر و گردو، نون و پنیر و سبزی، ساندویچ کتلت، ساندویچ مرغ و … رو جایگزینش کنین. با خوردن نون وپنیر وگردو یا ساندویچ مرغ و کتلت علاوه بر اینکه شاداب و پر انرژی میشن، مقدار کلسیم، نشاسته و پروتئین مورد نیاز بدن کوچولوتون تامین میشه.

منبع :