کنکور 98

گفت و گو با امیرمحمد رمضانی دانش آموز نابینا

امیرمحمد رمضانی نابینای مطلق، دانش آموز مقطع دوازدهم انسانی و ساکن شهر تهران است.

گفت و گو با امیرمحمد رمضانی دانش آموز نابینا

امیرمحمد رمضانی نابینای مطلق، دانش آموز مقطع دوازدهم انسانی و ساکن شهر تهران است.             




او مادر زادی نابینا به دنیا آمده است اما ندیدن برای او هرگز نتوانسته مانع موفقیت های زندگی شود.

در ادامه، مطالبی بیشتر درباره امیرمحمد رمضانی را مطالعه خواهید کرد که در نتیجه گفت و گوی ادریس فتحی مدیر بخش دانش آموزان استثنایی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) با وی آماده شده است:

امیرمحمد سال اول دبستان را در مدرسه ی نابینایان دکتر خزائلی تحصیل کرد اما از سال دوم دبستان در مدارس عادی و در کنار دانش آموزان بینا درس خود را ادامه داد و وارد مدرسه ی دولتی شهید بهشتی شد.

وی دوران متوسطه ی اول را در مدرسه ی شهید عبدلی درس خواند و هم­اکنون در دوره­ ی متوسطه­ ی دوم دانش آموز مدرسه ی البرز مشغول به تحصیل است.

امیرمحمد تا پایان دوران متوسطه ی اول به مدت 9 سال پیوسته موفق به کسب معدل 20 در مدرسه و شاگرد اول بوده است.

در دوران متوسطه ی دوم نیز 2 بار شاگرد اول مدرسه شده و هیچ وقت معدلی کمتر از 19 نداشته است.

امیرمحمد می گوید: این درخشش را در مدارس عادی مدیون پدر و مادر زحمت­کشم هستم که در تمام این سال ها کتاب ها و جزوات درسی را برایم ضبط کرده اند؛ مادرم با اینکه دیپلمه است در مقام یک معلم خصوصی با من کار کرده است.

این مادر دلسوز صبح های جمعه ی آزمون نیز همراه و هم­گام با امیرمحمد در حوزه ی آزمون بنیاد قلم چی حضور می یابد و به عنوان منشی، سوالات را برای او می خواند و پاسخ های امیرمحمد را در پاسخ­برگ وارد می کند.

بله، امیرمحمد و سایر دانش آموزان نابینا، صوتی مطالعه می کنند و صوتی آزمون می دهند.

این دانش آموز نابینا، فقط یک دانش آموز برتر نیست بلکه مسلط بر زبان انگلیسی و مقدمات پیشرفته ی کامپیوتر نیز هست. نوازندگی فلوت و کی­بورد نیز از هنرهای موسیقی اوست.

امیرمحمد رمضانی معتقد است: نوروز سال 1398 برای او ویژه بود چرا که در طول سال، طبق برنامه مدرسه و برنامه­ی راهبردی کانون قلم چی توانسته دروس پایه و دوازدهم را کامل بخواند.  

بنابراین کتاب نوروز و کتاب های آبی به همراه درسنامه های آن که بخش نابینایان بنیاد قلم چی این کتاب ها را ضبط کرده و به صورت سی دی ها و دی وی دی های صوتی در اختیار وی قرار داده، منبع ارزشمندی برای جمع­ بندی در روز های عید بوده است.

او همچنین در ایام عید بر پایداری نقاط قوت و جبران نقاط قابل بهبود خود از طریق تست بیشتر تمرکز داشته است.

منبع :