روش مطالعه پشتیبان ویژه‌ها در زیست شناسی طی ایام نوروز(2)

سایت کانون هرروز اختصاص به یک درس دارد و سه شنبه‌ها روز زیست شناسی است.فایل دوم روش مطالعه پشتیبان ویژه‌ها در این درس طی نوروز را می‌خوانیم.

روش مطالعه پشتیبان ویژه‌ها در زیست شناسی طی ایام نوروز(2)

روش مطالعه پشتیبان ویژه ها در زیست شناسی طی ایام نوروز (۲)





نهال بابائیان - رتبه ۸۴ منطقه ۱ تجربی - دانشجوی پزشکی شهید بهشتی


گردش خون:

* فصل گردش خون‌ زیست سال دوم، فصل مهم و پرحجمی می‌باشد که من فصل را به سه بخش تقسیم کردم. 

* در گردش خون با توجه به این نکته که مرور مطالب و متن کتاب، بهترین و مهم‌‌ترین کار برای درس زیست‌شناسی است، ابتدا مرور سریع این بخش‌ها را انجام دادم.

* سپس به سراغ تست‌زنی از کتاب‌ها رفتم و ابتدا تست‌هایی که باقی مانده بود را کامل کردم، سپس تست‌های نشان‌دار را پاسخ دادم.

* سپس، به سراغ کتاب سه‌سطحی رفتم و تست‌های آن را زمان‌دار جواب دادم تا تسلط هم افزایش یابد. سپس دوباره به سراغ کتاب رفتم و قیدها، شکل‌ها و نکات مهم را مرور کردم تا به حداکثر راندمان در این فصل برسم.


زهرا صدری - رتبه ۴۵۶ منطقه ۳ تجربی - دانشجوی پزشکی شهید بهشتی


ژنتیک:

* برای مبحث ژنتیک من سعی کردم همه انواع سوالات ممکن برای ژنتیک را از کتاب‌های مختلف حل کنم.

* ابتدا این سوالات را حل کردم و سپس سراغ مرور یادداشت‌هایم که شامل روش حل سوالات مختلف و نکات کلیدی بود رفتم.

* با این روش توانستم تمام سوالاتی را که از مبحث ژنتیک مطرح شده بود را پاسخ دادم.


الهه مفتاح - رتبه ۱۷ سهمیه۵ درصد ایثارگران - دانشجوی پزشکی تهران


* برای درس زیست‌شناسی، با توجه به اهمیت متن کتاب، برای دوران نوروز تصمیم گرفتم متن کتاب را مجددا بخوانم.

* با توجه به تسلطم به فصل‌های مختلف و اهمیت هر فصل از کتاب اولویت‌بندی برای خواندن فصل انجام دادم و برای فصل‌هایی که تسلط کافی داشتم بازیابی انجام دادم.

* یادداشت‌هایی که در حاشیه کتاب نوشته بودم را با دقت بیش‌تری مرور کردم. ابتدا تست‌های نشان‌دار را مرور کردم سپس کتاب سه سطحی تست‌های کنکورهای گذشته با هم مجددا مرور کردم، با توجه به اهمیت آن‌ها بعضی از تست‌ها را زمان‌دار کار کردم.


آیسان ولی نژاد - رتبه ۲۴ منطقه 2 تجربی - دانشجوی پزشکی تهران


نیم‌سال اول زیست را خوب کار کرده بودم اما یک ایراد در کار من وجود داشت. این که منبع تست‌من چندان مناسب نبود و این موضوع را اواخر  ترم اول متوجه شدم و برای نیم‌سال دوم منبعم را تغییر دادم، اما زمان هم برای کارکردن یک منبع جدید کافی نبود. من مخصوصا در مبحث ژنتیک جمعیت که تدریسش هم‌زمان با امتحانات ترم شده بود کمی مشکل داشتم.

منبع جدیدی برای زیست تهیه کردم از فصل 1 شروع کردم ابتدا از کتاب فصل 1 را به صورت خیلی رندم و با تعداد کم شروع به زدن کردم. هم‌زمان با زدن تست‌های فصل 1 فصرل 2 را از کتاب می‌خواندم تا فصل 5 با همین روش پیش رفتم. در هر مبحث یا تیپ تست احساس می‌کردم مشکل دارم تست بیش‌تری می‌زدم هر جا می‌دیدم جلوم همان تست‌هایی که زده بودم برای کافی بود. برای ژنتیک جمعیت وقت بیش‌تری گذاشتم و حتما برخی از قسمت‌هایش را به‌طول کامل تست زدم. در آخر دوباره کتاب زیست را از اول مطالعه کردم. تعدادی از تست‌هایی که از کتاب سه‌سطحی‌ام مانده بود را هم کار کردم. البته کتاب نوروز را هم در کنار این موارد داشتم. نتیجه این بود که در نیم‌سال اول در آزمون آخر که فقط ژنتیک جمعیت در آزمون مطرح شده بود و 10 سوال داشت درصد تیستم 50 بود اما در آزمون 18 فروردین درصد زیستم 100 شد.


پوریا کنعانی - رتبه ۳۹ منطقه ۱ تجربی - دانشجوی پزشکی شهید بهشتی


* در مورد درس زیست‌شناسی نقاط ضعف خود را می‌شناختم برای مثال 4 فصل آخر زیست‌شناسی سال آخر که (در نظام قدیم واقعاً‌ فصولی پراهمیت‌‌اند) مطالعه کردم.

* با این‌که 2 فصل آخر هنوز در برنامه راهبردی بیش از عید پوششی نداده شده بودند یعنی فقط به مباحث دو آزمون عید قانع نشدم و بخش‌هایی از این درس که دارای اهمیت بیش‌تری بودند مطالعه کردم. همچنین برای منبع تست از کتب 3 سطحی استفاده کردم که در آزمون‌های جامع و دارای مباحث زیاد منبعی بسیار مناسب برای تست‌اند.

* همچنین چون در دوران 2 آزمون مشابه در دی و بهمن برای زیست وقتی کمی اختصاص داده بودم برای زسیت یک برنامه منظم نوشتم یعنی تعداد کل فصول را در کل تعداد روز مطالعه تقسیم کردم و تقریباً دو دور کامل مطالب زیست را کامل مطالعه کردم و آن هم به صورت منظم. برای مثال اگر برای زیست‌شناسی باید 15 فصل را مطالعه می‌کردم و 30 روز وقت داشتم هر 15 روز یکبار این 15 فصل را مطالعه می‌‌کردم و از کتب سه‌سطحی تست می‌زدم.

* همچنین بخش کارنامه بازیابی در صفحه شخصی خودم یکی از بهترین منابع تست علاوه بر کتاب سه‌سطحی است که می‌توان از آن قبل و پس از مطالعه استفاده کرد . قبل از مطالعه یعنی به شیوه  بازیابی و پس از مطالعه یعنی تثبیت مسئله مطالعه شده.


امیرحسین ساکی - رتبه ۲۵۳ منطقه 2 تجربی - دانشجوی پزشکی ایران


* در ایام نوروز همانطور که اکثر دانش‌آموزان به روش بازیابی به جمع‌‌بندی دروس می‌پردازند، بنده نیز به این روش درس‌ها را جمع‌بندی می‌کردم.

* اما راجع به درس زیست به عنوان پر اهمیت‌ترین درس رشته تجربی من علاوه بر این روش به مطالعه مجدد کتاب به روش خودم اقدام کردم.

* من ابتدا یک دور روزنامه‌وار متن کتاب را خواندم و سپس به صورت مضربی چند تست از کتاب تستم حل کردم تا متوجه شدم که کدام بخش‌های این فصل از اهمیت بیش‌‌تری برخوردار است.


برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

کانال پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما درباره امتحانات

چگونه برای درس خواندن در دوره امتحانات برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24