سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

در مقاله‌ی زیر، سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 آمده است...

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

موضوع جلسه: فراشناخت منابع در ایام نوروز

فراشناخت به معنای مدیریت تفکر است. فراشناخت به دو معناست مدیریت تفکر (فعال است) و تفکر درباره ی تفکر (منفعل است). برای دانش آموزان و دانشجویان مدیریت تفکر به این معناست که هر درسی را بشناسید، روش های آن درس را بشناسید و این که شما با چه روش هایی می توانید در آن درس بهترین نتیجه را کسب کنید. شما می توانید با یک تعداد سوال با سوالات فراشناختی آشنا شوید که این سوالات در زیر آمده است.  

در زمینه ی فراشناخت، اولیا خیلی می توانند به دانش آموزان کمک کنند. نقش پشتیبان و مشاور و اولیا نیز این است که به دانش آموزان کمک کنند به خودتنظیمی برسند (مدیریت اراده (هوش هیجانی) و فراشناخت (مدیریت تفکر)) و این کار را با پرسیدن سوال های مناسب انجام دهند و آن ها را به بیشتر فکر کردن عادت دهند.

منابع نوروز


فراشناخت منابع در ایام نوروز

امسال در کنار تابلوی نوروز جدول منابع نوروز را هم برای شما طراحی کرده ایم . تکمیل این جدول ، فقط سه تا پنج دقیقه وقت شما را می گیرد . پس از تکمیل جدول منابع با پشتیبان خود و اولیا و دوستان خود هم گفت وگو ومشاوره کنید . این گفت وگوها ذهن شما را فعال تر می کند و شما به برنامه و منابع خود مطمئن تر می شوید .

جدول منابع شامل چهار قسمت است .

کتاب درسی و جزوه ی معلم و یادداشت های خودتان

سوال های آزمون های گذشته ی کانون

کتاب های آموزشی و سوال های نشان دار و کتاب خود آموزی که خودتان نوشته اید

منابع ویژه ی دوران نوروز

پس از انتخاب منابع به این چند سوال هم فکر کنید

آیا در دوران نوروز روش بازیابی را اجرا می کنید ؟ یا این که ابتدا مطالعه می کنید و سپس امتحان می دهید ؟

برای اولین بار مفهوم بازیابی را در سال 94 مطرح کردم و همزمان شد با کسب رتبه ی 1 توسط سارا همتی در رشته ی تجربی و به همین دلیل اولین بار توسط ایشان کلمه‌ی بازیابی استفاده شد، اگر دقت کنید در دیالوگ‌های برترها قبل از این سال از کلمه‌ی بازیابی استفاده نمی‌شد. 

بازیابی، روشی متفاوت از روش متداول مطالعه است. در روش متداول ابتدا درس خوانده می شود بعد تست زده می شود و امتحان داده می شود ولی بازیابی عکس این موضوع است. در بازیابی بازده چند برابر می شود. افراد جدی تر این روش را از ابتدای سال کار می کنند و تعداد بیشتری، برای ایام امتحانات از این روش استفاده می کنند، بازیابی روشی سخت است ولی چندبار امتحان کنید و اگر نتیجه گرفتید ادامه دهید.  

هرچه ذهن شما شفاف تر باشد نتیجه ی بهتری کسب می کنید به طور مثال مشخص کنید در هر درس برای هر مبحث چه کاری انجام خواهید داد. 

 در صورتی روش بازیابی را اجرا می کنید ، این روش را برای همه ی درس ها اجرا می کنید یا برای بعضی درس ها ؟ ( روش بازیابی این است که قبل از مطالعه ، یک مجموعه سوال را امتحان بدهید . یا این که قبل از مطالعه آن چه را به یاد دارید برای خودتان یا دیگری توضیح دهید یا بنویسید . )

اگر روش بازیابی را اجرا می کنید منبع شما برای امتحان دادن چیست ؟ با پاسخ به سوال های آزمون های گذشته این کار را انجام می دهید یا با پاسخ به سوال های نشان دار از کتاب ها ؟ یا پاسخ به یک مجموعه از سوال های کتاب نوروز که به صورت مجموعه ای تدوین شده اند و برای شما جدید هستند؟

در صورتی که می خواهید سوال های آزمون های گذشته را امتحان بدهید کدام سوال ها را در اولویت قرار می دهید ؟ سوال هایی که قبلا درست جواب داده اید ؟ سوال هایی که اشتباه جواب داده اید یا آن هایی که جواب نداده بودید؟ یا تصمیم دارید سوال ها را به صورت دفترچه ای و مجموعه ای جواب دهید یا این که می خواهید جزوه ی هوشمند را تهیه کنید و سوال ها را به صورت منتخب پاسخ دهید ؟

در صورتی که در بعضی درس ها نمی خواهید روش بازیابی را اجرا کنید و می خواهید ابتدا مطالعه کنید سپس امتحان بدهید منبع شما برای مطالعه کدام است ؟ کتاب درسی یا جزوه ی معلم یا درسنامه ی کتاب آموزشی یا خلاصه درس هایی که خودتان نوشته اید ؟

کدام کتاب های آموزشی را در دوران نوروز مطالعه و تمرین خواهید کرد ؟

در انتخاب منابع اولویت را به منابعی بدهید که قبلا مطالعه و تمرین کرده اید . ابتدا به سراغ سوال های نشان دار بروید این ها سوال هایی هستند که خودتان قبلا تشخیص داده اید برای شما مهم تر هستند. سپس می توانید از بین مباحثی که اصلا مطالعه نکرده اید مبحث هایی را انتخاب کنید و آن ها را مطالعه و تمرین کنید . دقت کنید که زمان نوروز محدود است و شما نباید همه ی وقت خود را روی یک یا دو درس متمرکز کنید .

یکی از ویژگی های نوابغ قدرت تشخصیص اولویت هاست و شما باید بتوانید سوال های مهم را تشخیص دهید.

آیا همه ی سوال ها را تمرین می کنید یا فقط سوال های نشان دار را ؟ درهمه ی درس ها و همه ی فصل یک روش را دارید یا در بعضی درس ها همه ی سوال ها را تمرین می کنید و در بعضی درس ها سوال های نشان دار را ؟

از منابع ویژه ی دوران نوروز کدام را انتخاب می کنید ؟ کتاب نوروز و کتاب های زرد عمومی پایه و زردعمومی دوازدهم را چگونه مطالعه خواهید کرد ؟ درس به درس یا مجموعه ای ؟ در ابتدای روز و به عنوان بازیابی و امتحان قبل از شروع مطالعه این کتاب ها را تمرین می کنید یا در پایان مطالعه ی هر درس یا در پایان هر روز به عنوان جمع بندی ؟ همین‌طور کتاب زرد 97 داخل و خارج از کشور و ویژه ی دانش آموزان و فارغ التحصیل.

در مورد این سوالات با پدر، مادر، پشتیبان و دوستان خودتان صحبت کنید و در نهایت تصمیم خودتان را بگیرید. معیار تصمیم نیز این است که بعدا پشیمان نشوید.

و اما منبع اصلی

منبع اصلی زمان است ؟

در ایام نوروز چند ساعت مطالعه خواهید کرد ؟

آیا دفتر برنامه ریزی دارید و می دانید توان زحمت کشی شما چقدر است ؟ آیا صفحه ی 182 دفتر برنامه ریزی را نوشته اید و می دانید واقعا چند ساعت در روز درس خوانده اید و میانگین ساعات مطالعه ی شما در هفته چقدر است و در روزهایی که به مدرسه نمی روید چند ساعت می توانید مطالعه کنید ؟

اگر هنوز دفتر برنامه ریزی را تکمیل نکرده اید . از امروز شروع کنید ودفتر را تکمیل کنید و به ویژه ی صفحه ی جمع بندی دفتر ( صفحه ی 182) را کامل کنید تا با خود آگاهی بهتر از توان زحمت کشی تان برنامه ای واقعی تنظیم کنید

منبع اصلی شما زمان است . هر چه بیشتر زحمت بکشید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت و هر چقدر برنامه ی بهتری تنظیم کنید از زمان خود بهره ی مطلوب تری خواهید گرفت

لطفا پس از مطالعه ی این مطلب جدول منابع نوروزی را تکمیل کنید . دقت کنید که زمان نوروز محدود است و باید انتخاب منابع و هدف هایی که در نظر می گیرید منطقی و در حد توان زحمت کشی تان باشد . در دوران طلایی نوروز می توانید پیشرفت کنید به میزان زحمتی که می کشید و متناسب با برنامه ای که تنظیم می کنید . آن چه انسان ها را از هم متمایز می کند شدت احساسات والا نیست بلکه تداوم احساسات والاست. اول تلاش یا انگیزه؟ تلاش.

............................................

معرفی کتاب‌ نوروز توسط علی مرشد، رتبه 98 کنکور 96، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران:

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

با محسن امیرسبتکی پشتیبان ویژه ام، در مورد مدیریت زمان مشورت کردم، به طور مثال من زمان کم می آوردم و ایشان راهنمایی کردند گفتند هر چقدر شرایط تست زدن را به آزمون شبیه سازی کنیم موفق تریم. تست های زمان دار کار کردن را توصیه کردند و گفتند به خصوص در عید آزمون جامع کارکنم و زمان دار.

............................................

امیرحسین رضافر، رتبه۴۵منطقه۲-حقوق تهران

 تابلوی نوروز، جام جهان نمای من

پس از آخرین آزمون اسفند اغلب دانش آموزان سردرگم می شوند که اکنون باید چه بخوانند؟

از چه منابعی استفاده کنند آیا باید روش های‌شان را نیز تغییر بدهند؟سوالاتی از این دست بسیارند که ذهن دانش آموز را در این ایام، مشوش می‌کنند!از سوی دیگر چون حجم مطالب مطالعه شده تا آزمون‌های نوروز بسیار بالاست، دانش آموز بین دو راهی انتخاب و حذف برخی دروس برای مطالعه می‌ماند.در سال کنکور همواره بدنبال این بودم که بر تمامی مطالب و کل ساعات مطالعه‌ام اشراف داشته باشم.نیاز دوم را صفحه۱۸۲ دفتر برنامه ریزی برای من کاملا رفع و رجوع می‌کرد.اما چون حجم مطالب بسیار بالا بود هیچ‌وقت راه‌حل مناسبی به ذهنم خطور نمی‌کرد که چگونه به این همه مطلبی که خوانده‌ام،اشراف داشته باشم!تابلو نوروز بدون کم و کاست،این نیاز من را به خوبی پوشش داد.علاوه بر آن حتی پاسخ سوالات دیگری را نیز که مطرح کردم، در این تابلو پاسخ داده شده یافتم.به خوبی می‌دانستم که در نوروز چه خواهم خواند و از چه منبعی استفاده خواهم کرد.این تابلو هم نقشه‌ی راه و‌ هم راهنمای من شده بود.

تلفیق دفتربرنامه ریزی،هدف گذاری،تعیین منابع مطالعاتی و میزان تسلط بر مباحث، ابتکار بی نقصی بود که در یک کلام آن‌را تابلویی “حرفه‌ای” توصیف می‌کنم.بالشخصه در طی سال در دروسی مثل فلسفه سال چهارم،بخش سبک شناسی درس علوم و فنون ادبی و مبحث معتلات درس عربی،ضعف داشتم.اما نمی‌دانستم باید از کجا شروع کنم و اینکه اصلا از چه منبعی استفاده کنم؛برای این‌کار ابتدا باید می‌دانستم در طی سال عملکردم در این دروس چگونه بوده تا بهتر برای بهبود وضع آنها برنامه ریزی کنم.تابلو نوروز، نه تنها به من در برنامه ریزی این دروس کمک کرد بلکه حتی میزان اهمیت هرکدام از آنها را نیز(تعداد سوال در کنکور) مشخص کرده بود و از سوی دیگر من با مقایسه اهمیت آن مباحث با میزان ساعت مطالعه‌ام می‌توانستم پی به این نکته ببرم که آیا برای مبحثی،در خور شان و اهمیت آن زمان صرف کرده‌ام یا خیر.در آزمون ۱۸فروردین به سوالات علوم و فنون ادبی۹از ۱۰ پاسخ دادم و برای اولین بار در سال کنکور به عربی پایه نیز به نمره۹از۱۰ رسیدم.«در جام جهان نما جهان بین»

............................................

بشری صید محمدی، رتبه 11هنر و پشتیبان - دانشجوی بازیگری تهران

دوران طلایی نوروز،یک ایستگاه جبرانی عالی

من بعد از آخرین آزمون اسفندماه برنامه ریزی برای دوران طلایی نوروز را شروع کردم و برای هر درس دقیقا مشخص می کردم که چه کارهایی را باید انجام دهم.همچنین تابلوی مطالعاتی دوران نوروز را با دقت تکمیل کردم و در این تابلو ساعت مطالعه ام برای هر درس را در نیم سال اول،منابع لازم برای هر درس،تعداد تست ها و شیوه ی مطالعاتی هر درس را می نوشتم و جلوی کادر مربوط به هر درس می نوشتم که برنامه ریزی ام برای آن درس در دوران طلایی نوروز چگونه است و باید دقیقا چه کاری انجام دهم.همچنین در دوران تلاش بسیار کردم که تمام برنامه های تفریحی و حاشیه ای را تا حد امکان حذف کنم که بتوانم از این دوران طلایی بیشترین بهره را برای مرور دروس نیم سال اول و پایه ببرم و تلاش بسیاری کردم که ساعت مطالعه ام را در این دوران افزایش دهم؛ به گونه ای که ساعت مطالعه ام در این دوران 70 تا 80 ساعت در هفته بود و گاه به بیش از 80 ساعت نیز می رسید و این ساعت مطالعه ی بالا برای من بسیار لذت بخش بود.

همچنین در این دوران اصلی که برای من بسیار مهم بود،" بازیابی به جای بازخوانی" بود و به جای بازخوانی و تکرار بیهوده ی درس ها،با حل یک مجموعه تست به بازیابی می پرداختم و با این کار هم درس هایی که خوانده بودم را مجددا در قالب تست مرور می کردم و با این کار،مطلب درسی در ذهنم عمیق تر تثبیت می شد و هم یادگیری های ناقص و نقاط ضعفم مشخص میشد و به برطرف کردن آن ها می پرداختم.چون با بازخوانی درس ها نمی توانستم به یادگیری های ناقص و نقاط ضعفم پی ببرم و دچار توهم یادگیری می شدم که همه ی درس ها و مباحث را بلدم؛ولی اجرای شیوه ی "بازیابی به جای بازخوانی" مرا از این توهم یادگیری بیرون آورد و با واقعیت رو به رو کرد.چون در اجرای این تکنیک با حل یک مجموعه سوال برای مرور،سوالات شک دار،غلط و نزده و سوالاتی که فراموش کرده بودم،به من جهت می داد که کدام بخش ها و مباحث را از کتاب درسی باید مرور کنم و همین باعث جهت دادن به مطالعه ی من و صرفه جویی در وقتم می شد و بسیار مفید و راهگشا بود.من شیوه ی بازیابی را در دوران جمع بندی نیم سال اول و پایه هم انجام داده بودم و بسیار از آن راضی بودم و نتیجه بخش بود و به همین دلیل برای دوران طلایی نوروز هم تصمیم گرفتم از این شیوه برای مرور درس ها و جمع بندی استفاده کنم.هم چنین در دوران نوروز از کتاب نوروز،کتاب زرد عمومی،خلاصه های درسی و کتاب خودآموزی استفاده کردم و آزمون های مشابه دی و بهمن را مجددا کار کردم.دوران طلایی نوروز اگر به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد،فرصت بسیار خوبی برای جبران کم کاری های نیم سال اول و سکوی فوق العاده ای برای پرتاب و پیشی گرفتن از سایر رقبا که تفریح و دید بازدید نوروز را به مطالعه ترجیح می دهند،خواهد بود.

از کدام شهر هستید؟ کرمانشاه

هدفتان بازیگری است یا کارگردانی؟ بازیگری

تلقی رایج این است کسانی که در رشته هنر هستند بیشتر روی خلاقیت تمرکز دارند تا تفکر منظم، شما تابلو را طبقه بندی کردید آیا این نظم با روح خلاقیت شما درتعارض نبود؟

چون با رشته تجربی اصول را جلو آمدم نه.

در دانشگاه چطور؟ آیا تفکر منظم و سیستمی، در کارهای هنری و تئوری، به شما کمک می کند یا نه؟

نظم تاحد زیادی کمک می کند و شرایط من از کسانی که انجام نمی دهند بهتر است و به شخصه به من کمک می کند.

............................................

فاطمه محمدی مطلق، رتبه۱۳۶ منطقه ۲ -پزشکی شهید بهشتی

تعادل در مطالعه دروس عمومی و اختصاصی در نوروز

هر چند از دوران نوروز تحت عنوان دوران طلایی یاد میشود ولی از نظر من واقعیت این است که نوروز هم برای ما کنکوری ها دوره ای است مثل تمامی دوران کنکور. خیلی نباید نسبت به آن حساسیت نشان دهیم و بخواهیم کار های خاصی انجام دهیم. من در دوران نوروز مثل تمامی آزمون ها برنامه مینوشتم و مطابق برنامه آزمون ها جلو میرفتم و مطالب را جلو میبردم .

تعادل درس های عمومی و اختصاصی هم تفاوتی با قبل نداشت و به همان صورت هر روز دو درس اختصاصی و دو درس عمومی برنامه مینوشتم .فقط برای دو روز اول سال نو برنامه ام را خالی گذاشتم تا یکم واقع بینانه تر باشد.تنها کار متفاوتی که در برنامه ام گنجاندم خواندن کتاب های زیست ( آن هم خارج برنامه ی کانون ) و زدن مجموعه سوالات زرد عمومی بود .. هر یک روز در میان حدود یک ساعت و نیم زمان میذاشتم و این مطالب را مطالعه میکردم و در دوران نوروز توانستم درصد زیستم رد بالا ببرم که البته یکی از دروس چالشی برای من بود..همچنین آزمون های کنکور زرد عمومی را هم با زمان بندی خود کنکور(ینی یک ساعت و ربع) حل میکردم که تسلطم برای مدیریت زمان دروس عمومی بهتر شود..به جز این دو مورد بقیه درس ها را طبق بودجه بندی آزمون میخواندم.. پیشنهادم به کنکوری ها هم همین است؛: یک درسی که برایتان چالشی است و آزمون های عمومی کنکور.

............................................

کیمیا طهماسبی، رتبه ۷ منطقه سه - دانشجوی حقوق تهران

هدف گذاری چراغ راه من در دوران طلایی نوروز

اولین گام برای هدف گذاری در دواران طلایی نوروز "تکمیل تابلوی نوروزی" با استفاده از ابزار های، کارنامه آزمون ،دفتر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری چند تا از ده تا است.به این صورت که ابتدا در همه درس ها به کارنامه آزمون ۵ بهمن و ۲۱ دی مراجعه می‌کنید و چند تا از ده تای خود را در هر درس یادداشت میکنید.سپس به سراغ دفتر برنامه‌ریزی و صفحه۱۸۲ میروید و میزان ساعت مطالعه ی خود را در دروس مختلف برای این دو آزمون استخراج میکنید.همه ی این اطلاعات باید در تابلوی نوروزی درج شود.در اینجا باید فکر‌ کنید که آیا میخواهید در دوران نوروز پیشرفت کنید؟به چه میزان و چطور؟برای افزایش تراز باید بر روی افزایش درصد‌ها تمرکز‌ کرد به همین دلیل اگر قصد پیشرفت در این ایام را دارید باید سعی کنید چند تا از ده تای خود را در این دو آزمون به نسبت آزمون های مشابه دی و بهمن افزایش دهید.در مرحله ی دوم چند تا از ده تای پیشنهادی خود را برای هر یک از آزمون ها یادداشت میکنید.

توجه داشته باشید که هدف گذاری شما، "بلند پروازانه" نباشد یعنی با توجه به عملکردتان در آزمون های مشابه باید هدف گذاری کنید و نهایتاً در هر درس دو پله،چند تا از ده تای خود را افزایش دهید.نکته ی بعدی این است که اگر قصد افزایش چند تا از ده تا را دارید باید ساعت مطالعه ی خود را در دروس مربوطه بالاتر ببرید و برای هر درس روش مناسب و منبع استاندارد اتّخاذ کنید.بنابراین در مرحله سوم با توجه به میزان افزایش چند تا از ده تایی که برای هر درس در نظر گرفته‌اید ساعت مطالعه ی آن درس را هم به نسبت آزمون ۵ بهمن و ۲۱ دی باید بالاتر ببرید. فواید هدف گذاری در دوران نوروز:۱) داشتن ذهن شفاف و روشن برای اجرای برنامه ی راهبردی در دوران طلایی۲)سر جلسه آزمون از قبل نسبت به عملکرد خود آگاهی دارید و این باعث کاهش یافتن استرس می‌شود‌.۳)هنگام برنامه ریزی با توجه به چند تا از ده تای هر درس برای آن وقت در نظر می‌گیرید.۴)باعث کاهش تعداد غلط ها در سر جلسه آزمون می‌شود زیرا برای زدن تست های شک دار خود طمع نمی‌کنید و طبق هدف گذاری پیش می‌روید.

شما در سایت کانون خیلی فعال بودید چه کار می کردید؟ کامنت علمی می‌نوشتید؟ یا مشاوره ای جواب می دادید؟ و این‌کار برای درس شما مزاحمت ایجاد می‌کرد یا کمک بود؟

فضای سایت کانون دوستانه بود با پرسش و پاسخ پیش می رفتیم قبلا بیشتر کامنت‌های علمی می‌نوشتم و الان کامنت‌های مشاوره‌ای و خودم خیلی سوال می‌پرسیدم و سبب رشد من شد به طور مثال در چند تا از درس ها با توجه به کامنت ها متوجه شدم روش مطالعه‌ی من مناسب نیست و آن را بهبود دادم مثلا روش سماعی در عروض را از آن جا یاد گرفتم چون در مدرسه ما یاد نمی دادند.

درس های رشته‌ی انسانی چون خیلی حفظی هستند، دانش‌آموزان کمتر با کامنت علمی مواجه می شوند.

آیا برای شما هم پیش آمد که از موضوعی در این گفتگوها دلخور شوید و بگویید دیگر به این صفحه نمی آیم؟

وقتی ساعت مطالعه ام را می گفتم دیگران می گفتند ساعت مطالعه‌ات بیشتر است و حقیقت را نمی‌گویی و این دلخورم می‌کرد ولی در کل مزایایش نسبت به معایبش بیشتر است باید زمان گذاشت ولی ارزش داشت.

پدر و مادرتان در مورد زمانی که در سایت سپری می‌کردید، چه می گفتند؟ پدرم فوت کرده اند به مادرم هم می گفتم این کار نوعی درس خواندن است فقط نوع آن فرق می کند.


سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

دانش‌آموزان پسر حاضر در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 1397

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 97 + فایل صوتی

دانش‌آموزان دختر حاضر در جلسه نفرات برتر 3 اسفند 1397



تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

فراشناخت منابع در ایام نوروز ( قسمت اول - 30 دقیقه)
فراشناخت منابع در ایام نوروز ( قسمت دوم - 30 دقیقه)
فراشناخت منابع در ایام نوروز ( قسمت سوم - 12 دقیقه)
معرفی کتاب نوروز توسط رتبه 98 کنکور (20 دقیقه)
معرفی کتاب زرد عمومی (8 دقیقه)
روش مطالعه نوروز پشتیبان های ویژه ، رتبه های برتر سالهای گذشته (20 دقیقه)