مواد خوراکی مقابله‌کننده با کلسترول را بشناسید

​برخی مواد خوراکی می‌توانند سطح کلسترول را پایین نگه دارند، از اینرو افزودن آن‌ها به رژیم غذایی می‌تواند در کاهش کلسترول مثمرثمر باشد.

مواد خوراکی مقابله‌کننده با کلسترول را بشناسید

به گزارش بهداشت نیوز: گردو حاوی چربی اشباع نشده سالم است که به کاهش کلسترول بد LDL کمک می‌کند. بادام، فندق و پسته هم چنین خواصی دارند.

لوبیا و جو هم فیبر محلول دارند که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. کارشناسان استفاده از این دو را به جای گوشت در وعده ناهار و شام توصیه می‌کنند.

آووکادو هم سرشار از اسید‌های چرب مونواشباع نشده است و می‌تواند به کاهش LDL کمک کند.

بسیاری از مواد خوراکی گیاهی به طورطبیعی حاوی استرول‌ها و استانول‌ها هستند، موادی که با کلسترول مقابله می‌کنند.

مصرف ۲ تا ۳ گرم استرول و استانول در روز می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد به کاهش LDL کمک کرده و ریسک بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

مواد خوراکی سرشار از چربی‌های اشباع، نظیر گوشت قرمز و کره، هم بسیار موجب افزایش کلسترول می‌شوند.

منبع :



مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما درباره امتحانات

چگونه برای درس خواندن در دوره امتحانات برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24