سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

در مقاله‌ی زیر، بخشی از سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 آمده است...

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

موضوعات جلسه: 

1- برنامه ریزی برای نوروز براساس پاسخ به چهار سوال 

2-کلکسیون روش‌های برترهای تهران برای نوروز

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

برای تکمیل تابلوی نوروزی به چهار سوال زیر پاسخ دهید :

سوال اول: روی کدام درس ها وکدام مباحث می خواهید بیشتر تمرکز کنید ؟کارنامه ی پنج نوع درس و کارنامه ی مبحثی در اختیار شما ست . با مراجعه به صفحه ی شخصی تان در سایت کانون می توانید اولویت های خود را با دقت انتخاب کنید.

سوال دوم: چند ساعت می خواهید درس بخوانید ؟دفتر برنامه ریزی به شما کمک می کند تا تصمیم واقع بینانه ای بگیرید . حتی اگر یک ماه دفتر برنامه ریزی تان را تکمیل کرده باشید می توانید تصمیمی برمبنای توانایی واقعی و سطح اراده ی خودتان بگیرید .

سوال سوم: روی کدام تست ها و مسائل می خواهید بیشتر تمرین و تمرکزکنید ؟ ( سه منبع مهم در اختیار شماست )

سوال های آزمون هایی که داده اید ؟به کدام سوال ها اولویت بیشتری خواهید داد ؟ درست ها ؟ اشتباه ها ؟ یا نزده ها ؟ کدام نزده ها ؟ (کارنامه ی بازیابی و کارنامه ی اشتباهات )در اختیار شماست. با سوال های نشان دار از کتاب های آبی یا منابع خودتان شروع می کنید یا با سوال های آزمون های قبلی تان در کانون ؟

کتاب های ویژه ی ایام نوروز : نوروز و کتاب زرد ؟ اولویت را به کدام می دهید ؟

سوال چهارم: در نوروز چقدر می خواهید پیشرفت کنید ؟نمره ی چند از 10 خود را از کارنامه های 5 بهمن و21دی ببینید و برای آزمون های 7 فروردین و 17 فروردین هدف گذاری کنید . کارنامه ی سکو های مقایسه در اختیار شماست . آیا کارنامه ی سکوهای مقایسه را بررسی کرده اید ؟

برای هر کدام از این چهار سوال یک ستون در تابلوی نوروزی وجود دارد .

پاسخ به سوال اول : به کدام درس ها و مبحث ها اولویت می دهید ؟ اولویت هایتان را مشخص کنید

در ستون اول تابلوی نوروزی که نام درس ها و مبحث ها نوشته شده است . ابتدا با استفاده از رنگ های آبی و سبز و زرد و قرمز میزان تسلط خودتان را به هر مبحث مشخص کنید . سپس به این سوال مهم پاسخ دهید : در ایام نوروز روی کدام درس ها می خواهید بیشتر تمرکز کنید

ایا می خواهید مبحث هایی را که با رنگ قرمزمشخص کرده اید بیشتر بخوانید (یعنی آن ها یی را که نخوانده اید و بلد نیستید )؟

یا این که می خواهید بیشتر وقت خود را صرف رفع اشکال کنید و اشتباهات و یادگیری های ناقص خود را تصحیح کنید ؟

یا این که اولویت اول شما این است که نقاط قوت خود را به نقاط قوت پایدار تبدیل کنید ؟

هر سه کار لازم و درست هستند اما همان گونه که هر مربی ورزشی یک راهبرد و استراتژی مشخص دارد شما هم باید مشخص کنید که کدام یک را در اولویت قرار می دهید ؟ تصمیم با خود شماست و البته به این موضوع هم توجه کنید که دوران طلایی نوروز زمان محدود و مشخصی دارد و نمی توانید در فاصله ی 10 تا 15 روز دوران نوروز همه ی کارها را انجام دهید . یکی از ویژگی های نابغه ها قدرت تشخیص اولویت هاست . شما هم مثل نابغه ها رفتار کنید اولویت های خود را به طور واضح و صریح مشخص کنید .

در این جا یک روش به شما پیشنهاد می کنم این سه کار را برای نوروز انجام دهید :

گام اول: پیشنهاد می کنم مطالعه ی هر درس را با پاسخ گویی به سوال های آزمون همان درس که قبلا درست پاسخ داده بودید آغاز کنید . مطمئن می شوید کدام مطالب را بلد هستید و نیاز به مطالعه ی مجدد ندارند و کدام مطالب را فراموش کرده اید و باید بیشتر مطالعه کنید .

توهم یادگیری تصحیح می شود: وقتی به سوال هایی که قبلا درست پاسخ داده بودید جواب می دهید ، توهم یادگیری تان تصحیح می شود یعنی متوجه می شوید که بعضی مطالب را که فکر می کردید بلد هستید واقعا بلد نیستید

تو هم فراموشی تصحیح می شود : توهم فراموشی تان هم تصحیح می شود . به خیلی از سوال ها می توانید پاسخ صحیح بدهید و متوجه می شوید خیلی از مطالبی که فکر می کردید فراموش کرده اید واقعا فراموش نشده اند و آن ها را بلد هستید .

مرور سریع و تنظیم نقشه ی مطالعه : با امتحان دادن از سوال هایی که قبلا درست پاسخ داده اید درس ها را یک بار سریعا مرور می کنید و نقشه ی مطالعه را در ذهنتان تنظیم می کنید

گام دوم: رفع اشکال کنید . همه ی سوال هایی را که در آزمون های قبلی اشتباه پاسخ داده بودید ، دوباره پاسخ دهید . در کارنامه ی اشتباهات به اطلاعاتی که در زیر هر سوال نوشته شده توجه کنید و سطح دشواری سوال را هم ببینید همه ی سوال های ساده و متوسط را یاد بگیرید . اشتباهات شما یک جواهر پنهان هستند که سبب پیشرفت سریع شما می شوند . مبحت های تلنگری همین ها هستند با یک تلنگر پیشرفت زیاد می کنید . این ها مباحثی هستند که قبلا برایشان وقت گذاشته بودید ولی یا در دام آموزشی افتاده اید یا این که یادگیری تان ناقص بوده است

گام سوم: بعضی سوال های نزده را پاسخ دهید .به سراغ سوال هایی بروید که قبلا پاسخ نداده بودید و در آزمون سفیدگذاشته بودید لازم نیست همه ی سوال های نزده را تمرین کنید. اولویت را به سوال هایی بدهید که ساده تر هستند البته اگر ترازتان از 6000 بیشتر است می توانید تصمیم بگیرید که بیشتر سوال های نزده و سفید را تمرین کنید و اگر ترازتان در یک درس بیشتر از 7000 است همه ی سوال های نزده را تمرین کنید .. سوال هایی که سفید گذاشته اید معمولا در درس ها و مبحث هایی بیشتر هستند که آن ها را نخوانده بودید . به این ترتیب در مورد مبحث هایی که نخوانده اید. به سراغ قسمت هایی می روید که راحت تر یاد می گیرد

پاسخ به سوال دوم: می خواهید چند ساعت مطالعه کنید :

دفتر برنامه ریزی را بردارید به سراغ صفحه ی 182 بروید و اگر تاکنون صفحه ی 182 را تکمیل نکرده اید چند دقیقه وقت بگذارید و جمع ساعت های مطالعه ی هفته ها را در این صفحه وارد کنید. حتی اگر دفتر را به طور مرتب تکمیل نکرده اید جمع ساعات مطالعه ی همان هفته هایی که دفتر را پر کرده اید درر صفحه ی 182 بنویسید این کار فقط چند دقیقه وقتتان را می گیرد اما به شما کمک می کند به جای حدس و گمان بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که توانایی زحمت کشی و تلاش شما در چه حد است وقتی به ساعت های مطالعه ی قبلی خود توجه کنید بهتر تصمیم می گیرید که در نوروز چقدر می توانید درس بخوانید . در ستون تابلوی نوروزی که مربوط به پیش بینی ساعات مطالعه است بر اساس توانایی واقعی و میزان واقعی اراده ی خود تصمیم بگیرید تا برنامه ای واقع بینانه تنظیم کنید. یا به اندازه ی آرزوهایتان تلاش کنید یا این که به اندازه ی تلاشتان آرزو کنید.

هدف خارج از دسترس، نشانه ی بلندپروازی نیست بلکه نشانه حماقت است.

پاسخ به سوال سوم : کدام سوال ها را تمرین می کنید؟ کدام سوال ها را در اولویت قرار می دهید ؟

برای دوران طلایی نوروز سه منبع دارید . سوال های آزمون های گذشته ی خودتان ، سوال های نشان دار در کتاب های خودتان ، کتاب نوروز که مخصوص دوران طلایی است ؟

منبع اول: سوال های آزمون های گذشته ی کانون که در پاسخ به سوال اول نحوه ی پاسخ گویی را توضیح دادم شما می توانید سه دسته سوال ( صحیح ، اشتباه ، نزده ) را از صفحه ی شخصی تان درسایت کانون دانلود کنید یا این که به پشتیبانتان سفارش دهید جزوه ی هوشمند شما را برایتان تهیه کند .جزوه ی هوشمند هر سه دسته سوال را در یک جا به صورت مبحث بندی برایتان جمع آوری کرده است .

منبع دوم: سوال های نشان دار خود شما در میان کتاب های آبی و سه سطحی یا کتاب های دیگری است که قبلا تمرین کرده اید و خودتان نشان دار کرده اید تا در یک فرصت مناسب به سراغشان بروید . دوران طلایی نوروز بهترین زمان برای این است که سوال های نشان دارد قبلی خود را مجددا تمرین کنید

منبع سوم : یک منبع ویژه برای دوران نوروز کتاب نوروز است که مخصوص همین زمان تهیه شده است اگر روزی یک تا دوساعت وقت بگذارید می توانید تمام سوال ها را تمرین کنید . مقدمه ی کتاب و نحوه ی استفاده و تمرین این کتاب را مطالعه کنید تا بهتر بتوانید نتیجه بگیرید .

پاسخ به سوال چهارم : در نوروز چقدر می خواهید پیشرفت کنید

وقتی به سه سوال قبلی پاسخ دادید یعنی مشخص کردید چقدر می خواهید زحمت بکشید ، با کدام منابع کار کنید و روش مطالعه تان در هر درس چیست ؟ می توانید هدف گذاری واقع بینانه تری انجام دهید و برای هر درس تصمیم بگیرید که آیا چند از 10 خود را حفظ می کنید یا یکی دو واحد افزایش می دهید . به کارنامه ی سکوهای مقایسه ای توجه کنید و با توجه به نمره های چند از 10 خود در آزمون های 5 بهمن و 21 دی برای آزمون های 7 فروردین و 17 فروردین هدف گذاری کنید .

تذکر ضروری : در هنگام هدف گذاری حفظ نقاط قوت خودتان را دست کم نگیرید. یک اشتباه متداول در ایام نوروز این است که برخی دانش آموزان روی یک یا دو درس تمرکز می کنند آن ها را بهبود می بخشند اما به نقاط قوت قبلی خود بی توجه می مانند و در آن درس ها افت می کنند . ابتدا نقاط قوت خود را تثبیت کنید و سپس در یک یا دو درس پیشرفت یا جهش داشته باشید.

تکمیل تابلوی نوروز را از هم اکنون آغاز کنید . با اولیا ی خود مشورت کنید با دوستان خود گفت و گو کنید واز راهنمایی پشتیبان ومشاور خود بهره بگیرید هر چه بیشتر و بهتر فکر کنید و تابلوی نوروزی را با تفکر عمیق تکمیل کنید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت . وقتی برنامه ریزی می کنید آینده را خودتان می سازید . به جای پیش بینی آینده و حدس و گمان زدن در باره ی آینده و به جای آرزوهای خوش برای آینده ، آینده ی خودتان راخودتان بسازید با حرکت هماهنگ دست و مغز و قلب : تلاش و تفکر و امید .

بهترین راه پیش بینی آینده، ساختن آینده است.

تفاوت امسال با سال‌های قبل این است که امسال، دو ابزار، کار دانش آموزان را ساده تر کرده اند: کارنامه های مقایسه ای و جزوه هوشمند.

شاید نام اصل شش پی را شنیده باشید. این اصل می گوید: Proper Prior Planning Prevents Poor Performance یعنی برنامه ریزی قبلی مناسب مانع عملکرد ضعیف می شود، شما هم با برنامه‌ریزی مناسب، بهترین نتیجه‌ی خودتان را کسب کنید. اصل ده برابر دکتر دمینگ هم می‌گوید اگر یک کاری را اول و به موقع درست انجام ندادید بعدا با صرف 10 برابر انرژی و هزینه هم نمی توانید انجام دهید. پس کار را بار نخست درست انجام دهید.

هم‌چنین اشتباهتان را دوست داشته باشید. اشتباه بخش ضروری فرآیند یادگیری است و می توانید از اشتباهاتتان نکات زیادی را یاد بگیرید. طی سال‌ها و دهه‌های گذشته، سه رویکرد وجود داشته است: اولین رویکرد که در گذشته بیشتر مرسوم بوده است ارزیابی از آموخته‌هاست (Assessment of Learning) که در آزمون‌های سرنوشت‌ساز نیز اتفاق می‌افتد و استرس ایجاد می‌کند. استرس نیز مانع یادگیری مناسب می‌شود. رویکرد بعدی ارزیابی برای آموزش است (Assessment for Learning )که مربوط به معلمان است. در واقع با ارزیابی، آن‌ها متوجه می‌شوند که دانش‌آموزان کدام مباحث را به خوبی یاد گرفته‌اند و این معادل است با این‌که آن‌ها کدام مباحث را خوب آموزش داده‌اند. البته معمولا در تمام دنیا معلمان اعتقاد ندارند نمره ی دانش‌آموزان نمره‌ی آن‌هاست در صورتی‌که افراد موفق در موفقیت دیگران را می‌بینند و در شکست خودشان را مسئول می‌دانند. رویکرد سوم که از همه مهم‌تر و مربوط به دانش‌آموزان است عبارتست از آزمون به مثابه یادگیری (Assessment as Learning ) این‌که در حین آزمون دادن شما طراحی درس خواندنتان را انجام می‌دهید مربوط به این رویکرد است.

.........................................................

کلکسیون روش‌های برترهای تهران برای نوروز:

قبلا بیخیال نقاط قوتم می شدم الان تصمیم گرفتم به آن‌ها توجه کنم.

تراز 6800 رشته ریاضی: به اهمیت نوروز پی بردم و تصمیم گرفتم از الان برای آن برنامه ریزی کنم.

تراز 6800: می‌خواهم تست های صحیحم را بزنم. به نظرم بیشتر توهم فراموشی دارم و می‌خواهم یادگیری های ناقصم را رفع کنم.

اولویت هایم را مشخص کنم مثلا امروز متوجه شدم که شیمی را باید بیشتر کار کنم.

تراز 6400 رشته انسانی: نقاط قوتم را تثبیت کنم.

تراز 6100 رشته تجربی: با تقسیم بندی خوبی که تابلو نوروز دارد، متوجه شدم که این برنامه‌ریزی‌ها اهمیت زیادی دارند.

تراز 6900 انسانی: دفتر برنامه‌ریزی را دقیق‌تر پر کنم و عید هم اول آزمون بدهم بعد درس بخوانم.

تراز 6800 تجربی: روی سوال های درستم تمرکز کنم.

تراز 6300 انسانی: در مورد عید برنامه‌ریزی کنم و با مراجعه به کارنامه ها برای عید برنامه‌ریزی کنم تا نتیجه ی خوبی در عید بگیرم.

تراز 6500 ریاضی: برای برنامه ریزی عید با پشتیبانم مشورت کنم.

تراز 7700 انسانی: سکوهای مقایسه را بررسی کنم و از صفحه‌ی 182، میانگین هر درسم را استخراج کنم و برای نوروز هم واقع‌بینانه برنامه‌ریزی کنم.

ابهام هایی که داشتم در مورد این‌که چه مباحثی را و چگونه بخوانم، رفع شد مثلا مباحث هر درس برایم مشخص شد.

همین امروز اولویت بندی می‌کنم و تابلو نوروز را رنگ آمیزی و برنامه ریزی می کنم.

تراز 6800: یک‌ چیزی مشابه تابلوی‌ نوروزی برای خودم تهیه کنم. درگیر هر دو توهم هستم، در منابع، اولویت من اول آزمون های کانون بعد تست‌های نشان دار خودم است.

مریم محمدیان، تراز 6700 تجربی: می خواهم جزوه هوشمند را تهیه کنم.

تراز 6400: تصمیم گرفتم تلاشم را بیشتر کنم تا به مرور رشد کنم.

جواد زاهدی تراز 7700 ریاضی: جعبه ابزار و کارنامه سوالات نزده را دانلود کنم و با دوستانم برای عید مشورت کنم.

سارا یوسفی فارغ‌التحصیل با میانگین تراز 6700: از تابلو نوروز استفاده کنم سال قبل استفاده نکردم و ترازم بعد عید افت کرد.

تراز 6900: با توجه به کارنامه مقایسه ای برنامه ریزی واقع بینانه انجام بدهم که به تدریج پیشرفت کنم.

تراز 6600 فارغ‌التحصیل تجربی: تصمیم گرفتم طی 4 ماه آخر یک جهشی داشته باشم.

تراز 6700: بیشتر زحمت بکشم و تست‌هایی که درست زدم را کار کنم.

تراز 6300 تجربی: دفتر برنامه ریزی را به صورت جدی تر پر کنم و توهم‌هایم را به روش‌هایی که گفتید رفع کنم.

تراز 7100 تجربی: برای مطالعه حتما تست های صحیح خودم را بزنم.

تراز 6400 تجربی: متوجه شدم اهمیت پیاده کردن آن‌چه در ذهنم است روی کاغذ مهم‌تر است تا راحت‌تر بتوانم برنامه‌ریزی کنم.

آیدین باقری تراز 6900: همیشه میخواستم پیشرفت کنم و ترازم به همین دلیل نوسانی می‌شد الان متوجه شدم باید روی نقاط مثبتم تمرکز کنم.

تراز 6700 تجربی: روی زیست و دینی زیاد عید سال گذشته تمرکز کردم امسال نباید این کار را کنم.

علی نیکو منش تراز 6300 تجربی: اولویت‌بندی‌ام را مشخص کنم معمولا بدون اولویت کار می‌کردم و صفحه 182 را پر کنم و با زدن تست‌های درست قبلی، توهم یادگیری‌ام را رفع کنم.

مرتضی سالکی تراز 6700: براساس اصل 10 برابر دکتر دمینگ که مطرح کردید، اگر هر چه زودتر اقدام کنم و برای عید برنامه ریزی کنم انرژی کمتری هدر می‌رود.

تراز 6400: به طور یکسان و منظم روی همه چیز وقت بگذارم و روی سوال‌های درستم بازبینی داشته باشم.

سارا فرجی تراز 6800: سوال های درست و غلط و نزده برای من یک الگو است و از آن‌ها خیلی استفاده کنم و سعی می‌کنم توهم های یادگیری ام را رفع کنم. از مهر ترازم افت کرد چون نقاط قوتم را نادیده گرفتم و سعی دارم آن‌ها را هم جدی بگیرم.

سعید ملارمضانی: درس‌هایی که قوی هستم را با آزمون دادن تقویت کنم، ساعت مطالعه ام را افزایش دهم.

ژاله آراسته: نقاط قوتم را در همان سطح حفظ کنم. نقاط ضعفم را با توجه به اهمیت و اولویت مباحث مشخص کنم.

علی فروتن تراز 6700 تجربی: ارزش اشتباهاتم برایم بیشتر شد و تصمیم گرفتم روی درس های زیگزاگی ام بیشتر وقت بگذارم.

هلیا اسلامی تراز 6200 تجربی: برای برطرف کردن توهم یادگیری باید به سوال‌های غلط و نزده ام بیشتر توجه کنم و به نقاط قوتم هم توجه کنم.

ساجده عزیزی تراز 7600 رشته انسانی: تمرین کنم بیشتر با اشتباهاتم دوست شوم.

کاظم قلم‌چی: کنار جعبه ابزار کارنامه، کامنت‌های علمی دانش‌آموزان را هم به عنوان زنگ تفریح از سایت کانون ببینید.

فاطمه یوسفی: علاوه بر شناختم که روی نقاط ضعف و قوتم دارم، کارنامه آزمون هایم را بررسی کنم و براساس آن‌ها نتیجه‌ی نهایی را بگیرم.

تراز 6900: به رتبه‌ام فکر نکنم.

عاطفه فرحی تراز 6600 تجربی: تازگی‌ها کارنامه بازیابی را کشف کردم، برای عید از کارنامه بازیابی سوال‌های اشتباه و درست را کار کنم. هم‌چنین روی عربی می خواهم زمان بیشتری صرف کنم.

هانیه یوسفی: تابلوی نوروز را هم کامل کنم هم بیشتر در موردش فکر کنم.

کاظم قلم چی: در آزمون های نوروز یک تعدادی از داوطلبان غیبت می کنند و تراز های پایین اغلب غایب هستند و اگر ترازتان پایین تر آمد تعجب نکنید چون میانه جابه‌جا می‌شود. معنی ترازها یک مقدار فرق می‌کند، تراز 5000 یعنی نفر میانه در شرکت‌کنندگان. آن‌جا روی چند از ده بیشتر تمرکز کنید.

تراز 6700: سوال‌های صحیح ما هم می‌تواند برایمان مفید باشد، به جای این که خیلی فکر کنید شروع کنید به کار کردن.

در ایام نوروز، تلفیقی بین تست‌های نشان دار خودم و آزمون‌هایم و کتاب نوروز ایجاد کنم.

تراز 6700 تجربی: قبل از آزمون 17 اسفند، حتما به برنامه‌ریزی ام فکر کنم و بهتر از برنامه‌ریزی کردن، این است که زودتر عمل کنم.

مهشاد مشهدی تراز 6600: جلسه امروز اولویت های من را مشخص کرد اولین قدمی که می خواهم بردارم این است که بازیابی داشته باشم به جای مطالعه ی مجددم. بعد از آن از جزوه هوشمند استفاده کنم و اشکالاتی که می‌تواند به نقطه قوت تبدیل شود را کار کنم و دنبال مارک‌دار شده‌هایم باشم.

دوازدهم تجربی تراز 6700: روند آزمون دادن، درس خواندن (بازیابی) را کار کنم چون از آن نتیجه گرفتم، برای آزمون دادن هم از سوال‌های آزمون‌های کانون و مارک‌دارهایم استفاده کنم و براساس این آزمون‌ها جدول نوروز را تکمیل کنم.

فاطمه صادقی تراز 6700 تجربی: از آزمون قبل این تصمیم را گرفتم که از امکاناتی که دیگران هم دارند بهتر استفاده کنم و استفاده کردم و فکر می‌کنم اگر ادامه بدهم بتوانم ترازم را بیشتر افزایش دهم.

یاسمین حسین زاده تراز 7100: ساعت مطالعه ام را افزایش بدهم. دفتر برنامه‌ریزی را دقیق تر تکمیل کنم. خودم از ابتدای سال مشابه جزوه هوشمند تهیه و استفاده می‌کنم. فعلا تا عید هر دو یا سه روز یکبار از آزمون‌های سال قبلم از خودم امتحان بگیرم و بعد عید هم هر روز کار کنم.

در مدت باقی‌مانده تا عید خیلی تلاش کنم چون همان‌طور که شما هم گفتید خیلی‌ها این زمان را از دست می‌دهند. در برنامه‌ی تا عیدم برنامه‌ام کمی نیمه پوششی باشد، هم پایه باشد هم نیم سال اول تا نزدیک‌ترین اطلاعات را داشته باشم.

تراز 7100 تجربی: این‌که تشخیص بدهیم هر چیزی را چقدر یاد گرفته ایم مهم است و من کمی در این موضوع ضعیف هستم و می‌خواهم روی آن تمرکز کنم.

باید از خودم شناخت کامل پیدا کنم تا بتوانم بهتر برنامه‌ریزی کنم.

تراز 6300 تجربی: یادگیری ناقصم را کامل کنم با چند راهکار مثلا مشاوره با مشاورم، به صفحه شخصی‌ام مراجعه کنم. اشتباهاتم را دوست داشته باشم. درست‌هایم را هم دوباره بزنم.

نگار میانجی با تراز 7100:  قبلا روی نقاط ضعفم تمرکز می‌کردم و به همین دلیل نقاط قوتم افت کرد و الان تصمیم دارم روی هر دوی آن ها تمرکز کنم.

کاظم قلم‌چی: بهترین راه رفع نقطه ضعف، تقویت نقاط قوت است.

نیکو حبیبی، تراز 7100 تجربی: چند از ده آزمون‌های قبلی ام را بررسی کنم و با هم مقایسه کنم تا نقاط قوت و ضعفم را بدانم، تا عید بدانم می‌خواهم چه کار کنم و بازده بیشتری داشته باشم.

کوثر احمدی تراز 6600: تصمیم گرفتم برنامه‌ام متعادل باشد تا از نقاط قوتم غافل نشوم.

کیمیا عباسی‌زاده تراز 7900 تجربی: یک الگوریتم کلی تا عید چیدم. بعد هر آزمون دفترچه را پاک می‌کنم و سوالاتی که نکته داشته یا مهم بوده را مشخص می‌کنم تا برای بازیابی کار کنم، دوباره می‌خواهم این کار را ادامه هم و بعد از این روندم، علامت‌دارها را کار کنم و تا عید می‌خواهم برای عمومی‌ها هر شب از مبحث هایی که مشکل دارم تست بزنم. هم‌چنین اصلا پذیرش غلط کار کردن را ندارم و باید این را کمی تغییر دهم.

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

دختران حاضر در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

پسران حاضر در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

مادران و پدارنی که به همراه فرزندشان در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 حضور داشتند

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

مدیران تولید آزمون‌های کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی- 19 بهمن 97

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

پشتیبان‌های ویژه، رتبه‌های برتر سال‌های گذشته (دختران)- جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97 + فایل صوتی

پشتیبان‌های ویژه، رتبه‌های برتر سال‌های گذشته (پسران)- جلسه نفرات برتر 19 بهمن 97



تهیه و تنظیم

ناهید منجمی



فایل های ضمیمه

برنامه ریزی برای نوروز ( قسمت اول - 30 دقیقه)
برنامه ریزی برای نوروز ( قسمت دوم - 30 دقیقه)
برنامه ریزی برای نوروز ( قسمت سوم - 11 دقیقه)
تجربیات رتبه های برتر حاضر در جلسه ( قسمت اول - 19 دقیقه)
تجربیات رتبه های برتر حاضر در جلسه ( قسمت دوم - 25 دقیقه)
مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما درباره امتحانات

چگونه برای درس خواندن در دوره امتحانات برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24