بهره‌وری به توان n

وقتی به موفقیت در مقیاس فردی نگاه می‌کنیم، عادت‌های شخصی افراد نقش تأثیرگذار خود را با وضوح بیش‌تری نمایش می‌دهند.

بهره‌وری به توان n

وقتی به موفقیت در مقیاس فردی نگاه می‌کنیم، عادت‌های شخصی افراد نقش تأثیرگذار خود را با وضوح بیش‌تری نمایش می‌دهند. وجود این ویژگی‌های منحصربه‌فرد باعث می‌شود افراد نسخه‌ای انحصاری از موفقیت ارائه دهند و این یکی از جذابیت‌های داستان موفقیت است. وجود چند عادت رفتاری مشترک در افراد موفق بسیار جالب توجه است. با مقایسه‌ی میزان بهره‌وری این افراد متوجه می‌شویم که انجام ترفندهایی ساده اما پربازده، توانسته است شکل زیباتری به نظم برنامه‌های این افراد ببخشد؛ ترفندهایی که می‌توان از یک الگوی همگانی یاد گرفت و با استفاده از ویژگی‌های فردی، شخصی‌سازی کرد.

«ساعت معین برای خواب و بیداری» یکی از مهم‌ترین راهکار افزایش بهره‌وری است که همواره در سابقه‌ی افراد موفق دیده می‌شود. خواب یکی از نیاز‌های فیزیولوژیک و حیاتی بدن انسان است و علاوه بر این‌که فرصتی برای آسایش جسمی پدید می‌آورد، مغز را در حالت تأمین انرژی برای فعالیت‌های بعدی قرار می‌دهد. به دست آوردن ریتم تکرارشونده‌ی خواب روزانه، دو عامل قبلی را در شرایط بهتری قرار می‌دهد. مطالعات دانشمندان به نقش تأثیرگذار ریتم خواب ثابت در افزایش بهره‌وری تأکید دارد.

«نوشتن برنامه‌ریزی‌» آن‌ را به شکل مأموریتی لازم‌الاجرا درمی‌آورد و از جمله‌ی راهکارهایی است که باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. ثبت این موارد، با نظم دادن به برنامه‌هایی که برای اجرایی شدن در نظر گرفته‌ایم، آن‌ها را از فراموشی در میان دیگر کارهای روزمره نجات می‌دهد و به‌راحتی می‌توانید در یک مقطع زمانی مشخص مثل پایان هفته، میزان اجرا شدن برنامه‌هایی را که نوشته‌اید ارزیابی کنید.

«جدایی هدفمند از برنامه‌ها» به معنی در نظر گرفتن یک بازه‌ی زمانی کوتاهِ مؤثر در برنامه‌های روزانه است که در آن بدون در نظر گرفتن سایر بخش‌های برنامه، فقط به استراحت و تمدّد اعصاب می‌پردازید. باید توجه داشت که فکر کردن به کارهای بعدی یا بودن در رسانه‌های اجتماعی در این تعریف قرار نمی‌گیرد و عملاً شکلی از همان فعالیت‌های روزمره است. ذهن شما برای تثبیت روند بهره‌وری به زمان‌های مخصوصی برای استراحت نیازمند است.


منبع :