نکات تغذیه‌ای برای دوران امتحانات

آب بنوشید. نوشیدن کافیِ آب سبب کاهش خستگی و افزایش نشاط می‌شود.

نکات تغذیه‌ای برای دوران امتحانات

1. آب بنوشید. نوشیدن کافیِ آب سبب کاهش خستگی و افزایش نشاط می‌شود.

2. مصرف مواد حاوی ویتامین E نظیر جوانه‌ی گندم، محصولات تهیه شده از غلات کامل به ویژه نان‌های تهیه شده از گندم و جو و حبوباتی نظیر لوبیا، عدس، نخود و ماش و منابع حیوانی نظیر ساردین، ماهی تن، زرده‌ی تخم‌مرغ و سبزیجاتی دارای برگ سبز تیره و گوجه فرنگی، موجب اکسیژن رسانی به مغز می‌شوند.

3. بهتر است مصرف مواد غذایی به جای 3 وعده در روز به 5 وعده افزایش یابد. افزایش وعده‌های غذایی سبب کاهش کلسترول خون شده و باعث می‌شود که قند خون در سطح مناسبی قرار بگیرد.

4. مصرفِ زنجبیل و نعناع با افزایش خون‌رسانی به مغز سبب تقویت یادگیری می‌شود.

5. مصرف مواد معدنی هم‌چون روی، کلسیم، منیزیم، آهن و سلنیوم نقش کلیدی در افزایش یادگیری، تقویت سیستم دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشد دارند. این مواد غذایی عبارتند از: گردو، ماهی، جوانه‌ی گندم، گوشت، مرغ و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس‌دار

6. بهترین میان‌وعده آب هویج است که مصرفِ آن سبب افزایش تمرکز می‌شود.

7. مصرف عسل ، خرما و شیر فراموش نشود.

8. دختران کنکوری بهتر است حتما زیر نظر پزشک مکمل آهن مصرف کنند.



مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما درباره امتحانات

چگونه برای درس خواندن در دوره امتحانات برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24