تامین سلامتی قلب با هفته‌ای 150 دقیقه ورزش

فوق تخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر فرد در هفته باید 150 دقیقه ورزش مفید برای تامین سلامتی قلب انجام دهد.

تامین سلامتی قلب با هفته‌ای 150 دقیقه ورزش

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر معصومعلی معصومی روز جمعه در دومین روز از برگزاری کنگره ملی قلب و ورزش در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه تاکید کرد که ورزش باید مفید و با هدف حفظ سلامتی انجام شود.

وی مفیدترین ورزش ها را پیاده روی تند، دوچرخه سواری، دویدن و شنا دانست و گفت: ورزش هایی مانند بدنسازی از نظر متخصصان قلب توصیه نمی شود.وی به مصرف برخی مکمل ها در تعدادی از باشگاه های ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: این مکمل ها و مواد نیروزا به شدت برای سلامتی قلب مضر است.

او فیلمی از یک جراحی قلب توسط خودش بر روی یک جوان 19 ساله کرمانشاهی نشان داد و گفت: قلب این جوان به دلیل مصرف پودر در باشگاه های ورزشی کاملا از بین رفت. او بر ورزش 2 ساعت قبل از مصرف غذا و یک ساعت بعد از صرف غذا تاکید کرد و از ورزشکاران خواست در حین ورزش حتما آب بخورند. او که عنوان مقاله اش رابطه ورزش و قلب بود در ادامه همچنین بر تغذیه سالم نیز تاکید کرد و از مردم خواست حتما غذای سالم در منزل مصرف کنند و از مصرف فست فودها خودداری نمایند.

این فوق تخصص قلب در ادامه با بیان اینکه هرچه ورزش بیشتر انجام شود برای سلامتی قلب مفیدتر است، افزود: محدودیتی برای ورزش وجود ندارد و افراد در هر سنی می توانند ورزش کنند. به گفته او ، ورزش حداقل 33 درصد همه مرگ ها را کاهش می دهد و از نظر ما کارهایی که افراد در منزل انجام می دهند به عنوان یک تحرک ورزش محسوب می شود.وی به بانوان توصیه کرد حتما ورزش کنند چرا که بی تحرکی موجب بروز بیماری های فراوانی می شود.

نخستین کنگره ملی قلب و ورزش با حضور اساتید، اعضای هیات علمی، متخصصان و دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی روز پنجشنبه در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آغاز شد.

در اولین کنگره قلب و ورزش 187 مقاله علمی ارسال شده که توسط کمیته علمی و داوران 15 مقاله به عنوان سخنرانی، 51 مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شده و 14 سخنران مدعو نیز در این کنگره به ارائه مقاله می پردازند.این کنگره به مدت سه روز برگزار می شود.

منبع :