سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 6 مهر 1397 + فایل صوتی

چکیده ای از سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 6 مهر 1397، در مطلب زیر آمده است...

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 6 مهر 1397 + فایل صوتی

موضوعات جلسه: 

برنامه‌های امسال شما در کانون، در یک نگاه

ارائه‌ی روش مطالعه‌ی چند نفر از برترها

برنامه ی راهبردی :

ثبت نام کافی نیست غیبت نکنید

سکوهای مقایسه را جدی بگیرید :

سکوهای پایه : اولین سکو: 23 شهریور و 6 مهر دومین سکو :16 آذر سومین سکو : 5بهمن سکوی چهارم : 7 فروردین

سکوهای دوازدهم :2 آذر ، 30 آذر ، 21 دی ، 16 فروردین

در این سکوها میزان پیشرفت خود را به صورت چند از 10 در هر درس با سکوی قبلی مقایسه می کنید

برنامه ی خود را با کمک پیمانه ها تنظیم کنید :

پیمانه ها ابزار مناسبی برای برنامه ریزی شما هستند

در هر آزمون حدودا 60پیمانه ی 20 سوالی از درس های اختصاصی را امتحان می دهید اگر هر پیمانه را نیم ساعت در نظر بگیرید 30 ساعت در دو هفته و 15 ساعت در یک هفته می شود: تقریبا روزی دو ساعت برای اختصاصی و به عبارت دیگر یک پیمانه برای هر درس اختصاصی در هر روز

ایستگاه های جبرانی سبب جبران ضعف ها می شود :پنج ایستگاه جبرانی در برنامه وجود دارد

در صورتی که به هر دلیلی از برنامه عقب افتادید یا برنامه ی مدرسه تان در بعضی موارد هماهنگ نبود نگران نباشید . در ایستگاه های جبرانی می توانید عقب ماندگی و ضعف خود را جبران کنید .

در ایستگاه های جبرانی به سراغ سه کارنامه بروید و اگر توانستید جزوه ی هوشمند را تهیه کنید :

کارنامه ی اشتباهات ، کارنامه ی بازیابی ، کارنامه ی مبحثی ، سه ابزار موثر در ایستگاه های جبرانی هستند

این سه کارنامه راندمان مطالعه ی شما در ایستگاه های جبرانی به شدت بالا می برند

قدر اشتباهات خود را بدانید ، این سوال ها بهترین منبع برای مطالعه و تمرین شما در ایستگاه های جبرانی هستند .

جزوه ی هوشمندکتابی است که شامل مهم ترین سوال هایی است که در طول سال امتحان داده اید و یاد گیری آن ها برای شما اولویت دارد . این جزوه بر اساس آنالیز نتایج قبلی شما تهیه می شود و مخصوص خود شماست . می توانید خودتان پرینت کنید یا این که از طریق سایت تهیه کنید .

برای امتحانات مدرسه آماده شوید

هم زمان با آزمون های تستی خودتان را برای امتحانات نهایی هم آماده کنید . برای امتحانات نهایی امسال دو اقدام مهم را در برنامه ی راهبردی آزمون های کانون در نظر گرفته ایم : توجه ویژه به کلاس دوازدهم ، پوششی بودن برنامه ی دوازدهم در آزمون های با پیشرفت تدریجی . هر فصل از کتاب های دوازدهم در آزمون های بعدی هم پوشش داده می شود. یک آزمون در 30 آذر قبل از شروع امتحانات مدرسه و دیگری در 21 دی پس ازپایان امتحانات نیم سال اول به عنوان ایستگاه جبرانی ، به پایان رساندن درس های دهم و یازدهم تا پایان اسفند برای آن که پس از عید زمان کافی برای پرداختن به دوازدهم و امتحانات نهایی داشته باشید .

علاوه بر توجه به دوازدهم در برنامه ی راهبردی ، امکان شرکت درآزمون های تشریحیرا هم دارید . شرکت در این آزمون ها اختیاری است و می توانید به پشتیبان خود مراجعه کنید.

یک منبع مهم نیز برای آمادگی امتحانات منتشر کرده ایم

کتاب های 500 سوال تشریحی برای آمادگی شما در امتحان های مدرسه و امتحان های نهایی موثر است.

کتاب‌های 500 سوال تشریحی ریاضی و فیزیک و زیست تجربی چاپ شده است و کتاب شیمی در دست چاپ است.

کتاب‌های حسابان و فیزیک از رشته‌ی ریاضی، چاپ شده است و کتاب 500 سوال تشریحی هندسه در دست چاپ است.

سه پروژه ی پایانی

پروژه های پایانی را بشناسید

دوران طلایی نوروز- پروژه ی هفتم – دوران جمع بندی

در میان این سه پروژه باید در مورد پروژه ی هفتم هشدار بدهیم . پس از دوران نوروز برخی دانش آموزان از برنامه جدا می شوند ( چرا ؟) . مراقب باشید که حساس ترین پروژه همین پروژه است . برنامه ی راهبردی را با دقت مطالعه کنید به ویژه به برنامه ی سه پروژه پس از عید دقت کنید .

در ارتباط با رها نشدن از برنامه‌ی مدرسه، همواره به مجید عابدی ثمرین، رتبه 9 کنکور 81 رشته ریاضی، اشاره می‌کنم. تعدادی از دوستان مجید عابدی، قبل از عید از او جلوتر بودند ولی او توانست از آن ها سبقت بگیرد. دوستان او بعد از عید از برنامه و مدرسه جدا شدند ولی مجید عابدی تا انتها با برنامه‌ی آزمون‌ها و مدرسه همراه بود و در نهایت موفق به کسب رتبه‌ی تک رقمی شد. یادتان باشد قطاری که از ریل جدا شده هرچند به ظاهر آزاد و رهاست ولی به هیچ مقصدی نمی رسد.

دفتر برنامه ریزی را بنویسید

هفت ویژگی اصلی دفتر برنامه ریزی را بشناسید .

صفحه ی 182دفتر را حتما تکمیل کنید.

برنامه ی هر دانش آموز مخصوص خود اوست.

نگاه به گذشته : بیشترین اعدادی که در این دفتر می نویسید مربوط به کارهایی است که انجام دادید کافی است پس از مطالعه زمان مطالعه ی خود را در ستون همان روز یادداشت کنید .

نقش اصلی را در برنامه ریزی خود شما دارید .رقیب اصلی هر دانش آموز خود اوست : در هر هفته سعی می کنید از هفته ی قبل خودتان بهتر شوید . مقیاس زمانی برنامه یک هفته است . این روش برنامه ریزی خیلی ساده است و هر روز یکی دو دقیقه و هر هفته پنج دقیقه برای جمع بندی از شما زمان می گیرید . این روش برنامه ریزی انعطاف پذیر است و می توانید ابتکارات و ایده های خود را در دفتر ارائه دهید .

کتاب خود آموزی را تکمیل کنید

درست است که جعبه ابزار کارنامه همه ی اطلاعات مربوط به شما را در اختیارتان قرار می دهد . اما بهتر است هوش مصنوعی را با هوش طبیعی و انسانی تلفیق کنید . در کتاب خود آموزی نکات ضروری هر آزمون را که برایتان مهم تر است یادداشت کنید .

بازیابی مهم تر از بازخوانی است

هر وعده ی مطالعه را با تمرین شروع کنید . می توانید در آغاز هر وعده ی مطالعه یک پیمانه ی 20 سوالی را امتحان دهید و سپس تشخیص دهید کدام قسمت ها را باید بیشتر مطالعه کنید. بازیابی ( امتحان ) قبل از مطالعه هم انگیزه ی شما را افزایش می دهد و هم این که قسمت هایی راکه برایتان ضروری تر است ، مشخص می کند.

در جلسه ی پنج نفره ی دستاوردها شرکت کنید .

اولیا ی خود را دعوت کنید . امسال دو جلسه ی دستاوردها خواهید داشت : اولی در پایان آبان و اوایل آذر و دومی در بهمن ماه.

دستاوردهایتان را به صورت پاورپوینت ارائه دهید .

چند بار قبل از جلسه تمرین کنید .

اگر نمی توانید پاورپوینت درست کنید به صورت مقاله ای چهار قسمتی ، ارائه ی خود را آماده کنید : 1- دستاوردهایتان چیست ؟ 2-با چه روش هایی موفق شدید ؟ 3 – هدف میان مدت شما برای سه ماه بعدی چیست ؟ 4 – با چه راهکارهایی می خواهید به هدف هایتان برسید .از اولیای خود بخواهید از ارائه ی شما در جلسه فیلم برداری کنند . بعدا چند بار ببینید و ارائه ی خودتان را تحلیل کنید . در ارائه های بعدی و وقتی به دانشگاه رفتید دیدن ارائه های قبلی تان مفید خواهد بود .

جعبه ابزار کارنامه

به جز کارنامه ی اصلی شش کارنامه ی دیگر دارید . اگر دانش آموزی غیبت کند این کارنامه ها ناقص و کم ارزش می شود و اگر دانش آموزی تقلب کند تمام این کارنامه ها بی ارزش و بی فایده خواهند شد .

کارنامه ی هدف گذاری ، کارنامه ی اشتباهات برای همان روز آزمون

کارنامه ی پروژه ای ، کارنامه ی پنج نوع درس برای جلسه ی دستاوردها . کارنامه ی پنج نوع درس برای ایستگاه های جبرانی هم مفید است.

کارنامه ی مبحثی و کارنامه ی بازیابی برای ایستگاه های جبرانی

جزوه ی هوشمند نیز می تواند به همراه کتاب خود آموزی در ایستگاه های جبرانی و در ایام امتحانات مدرسه می تواند برایتان موثر باشد . اگر جزوه ی هوشمند ندارید حداقل کتاب خود آموزی را خوب تکمیل کنید .

در ایستگاه های جبرانی به جز کارنامه ی پروژه ای همه ی کارنامه های دیگر نقش ابزار برنامه ریزی هم دارند . کارنامه ی پروژه ای برای هدف گذاری میان مدت و بیان دستاوردها موثرتر است .

حسین بصیر: من از جزوه‌ی هوشمند، عربی و زبان را کار کردم ولی معارف را خیر. در معارف غلط هایم کم بود و خودم غلط‌هایم را درآورده بودم.

انتخاب مشاور و معلم خصوصی

اگر خواستید مشاور و معلم خصوصی انتخاب کنید به این دو معیار توجه کنید :

با اشخاصی کار کنید که خودشان عیارعلمی خوبی داشته باشند و در دانشگاه های برتر درس خوانده باشند .

شما که دانش آموز کانون هستید بهتر است کسانی را انتخاب کنید که با برنامه ی کانون هماهنگ باشند و قبلا در آزمون های کانون شرکت کرده باشند و با روش ها ، برنامه ی راهبردی و ابزارهای برنامه ای کانون آشنا باشند . فایده ی این کار این است که چند برنامه ای و آشفته نخواهید شد

.................................................................

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 6 مهر 1397 + فایل صوتی

پشتیبان‌های ویژه (رتبه‌های برتر کنکورهای سال‌های اخیر) به همراه همکاران تولید آزمون و مجله‌ی سرای دانش


روش مطالعه‌ی حسین بصیر، رتبه‌ی 3 منطقه 3 ریاضی کنکور 96 در درس فیزیک:

1-کارکردن مسائل ساده در ابتدا

2-یادگیری با بازیابی و تست، به جای حفظ فرمول

3-لحاظ کردن زمان‌های مناسب مرور

4-سخت کردن سوالات (و مفهومی‌کردن آن‌ها) به مرور زمان

5-لحاظ کردن زمان مناسب برای زدن تست‌ها با توجه به توانایی (البته یک مقدار کم‌تر)

6-تفکر مثبت به پیشرفت در این درس

7- زیاد کردن تست‌ها (تلاش زیاد برای زدن تست زیاد در زمان محدود)

من با این کارها توانستم از میانگین 80 درصد فیزیک در سال سوم دبیرستان، به میانگین حدودا 97 درصد در آزمون‌های بعد عید سال چهارم برسم و زمان زدن سوالات تقریبا به نصف کاهش یافت.

................................................................. 

روش مطالعه‌ی سحر مهرابی با میانگین تراز 6595 از دبیرستان دولتی علوی اسلامی در درس آمار و احتمال (گسسته):

استفاده از وقت‌های تلف شده

افزایش ساعت مطالعه و تست

امتحان گرفتن از خود پیش از مطالعه و پس از مطالعه

اصلاح منابع آموزشی و تست

تحلیل کردن آزمون‌ها در همان روز

کاهش استرس در جلسه آزمون

از میان کارهای بالا، بیشترین تاثیر را موارد زیر در افزایش چند از ده من داشتند. چند از ده من از 9 در ابتدای تابستان به 10 رسیده است و نمرات من در مدرسه همیشه 20 بوده است. روش‌های من:

1-تصمیم گرفتم که آزمون هر روز را همان روز تحلیل کنم.

2-پیش از مطالعه و پس از مطالعه یک آزمون تستی 10 سوالی از همان مبحث حل می‌کنم و با توجه به نتیجه‌ی آزمون به مطالعه می‌پردازم، به این ترتیب توانسته‌ام ساعت مطالعه‌ی تشریحی غیرمفید را کم و به ساعت مطالعه‌ی تستی خود اضافه کنم.

قبلا از اول تا آخر می خواندم و بعد تست می زدم و وقتی از خودم آزمون می‌گیرم متوجه می شوم در برخی از قسمت ها اصلا نیاز به مطالعه کردن ندارم و برعکس برای برخی از قسمت ها باید خیلی زمان صرف کنم و به هر مبحثی به یک اندازه زمان صرف نمی کنم.

با روش بازیابی چه زمانی و چگونه آشنا شدید؟

سال گذشته وقتی امتحان دینی داشتم، پشتیبانم به من توصیه کرد اول یک آزمون از این درس بدهم بعد درس بخوانم و چون برایم مفید بود من هم برای درس های مختلف این روش را اجرا کردم.

3- کاهش استرس در جلسه‌ی آزمون: قبلا نتیجه‌ی آزمون مهم‌ترین دلیل من برای آزمون دادن بود اما در حال حاضر تنها به پیشرفت در هر درس‌ فکر می‌کنم.

................................................................. 

مرتضی سالکی با میانگین تراز 6700 تجربی با نمره‌ی مدرسه 20:

من نکته‌های مهم خودم در درس ریاضی را در زیر بیان می‌کنم:

1-اولویت من در ریاضی، خواندن جزوه و حل تست‌های حل شده در کلاس می‌باشد. این کار را تکرار می‌کنم و درس را از پایه تثبیت می‌کنم.

2-حل تست‌های پیشرفته‌تر برای تثبیت بیشتر مطالب و حل آزمون تستی و رفع اشکال که در این میان حل آزمون بسیار مهم است و سطح آن باید دشوارتر از سطح مطالعه شده باشد تا ببینیم که تا چه اندازه بر درس‌ها مسلط هستیم چرا که آزمون دشوار ما را در شرایط دشوار قرار می‌دهد (چیزی مشابه خود آزمون‌های قلم‌چی).

3-نوشتن نکات مهم و کمی حفظی‌تر درسی در برگه‌ و دوره‌ی آن‌ها در بازه‌های زمانی معین و حل تست‌های مهم علامت زده در کتاب تست و حل مجدد آزمون‌ قلم‌چی و ...

هم‌چنین، در میان کتاب‌های قلم‌چی، کتاب‌های سه‌سطحی به خاطر سطح دشواری آن از نظر من بهترین هستند.

................................................................. 

روش مطالعه‌ی تسنیم زارع دانش‌آموز سال دوم دبستان که در این جلسات به همراه پدر و مادرش شرکت می‌کند، در درس علوم:

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 6 مهر 1397 + فایل صوتی

من در تابستان، کتاب‌های علمی می‌خواندم.

من در کلاس، درس را خوب گوش می‌دهم.

چیزهایی که نمی‌دانم را می‌پرسم.

من کتاب درسی خود را با دقت می‌خوانم.

................................................................. 

برداشت دانش آموزان از این جلسه:

مهمترین نکته در جلسه‌ی امروز به نظر من این بود که متوجه شدم دروس پایه را قبل عید تمام می‌کنیم تا روی دروس دوازدهم بیشتر تمرکز کنیم.

از جعبه ابزارهای کارنامه و سکوها به خوبی استفاده کنم.

روزی یک دقیقه برای دفتر برنامه ریزی وقت بگذارم.

بازیابی مهم تر از بازخوانی است.

مادر یکی از دانش آموزان: من امروز به اهمیت امتحان دادن قبل از خواندن پی بردم.

من متوجه شدم که باید در ایستگاه جبرانی سه کارنامه‌ی بیان شده در جلسه را کار کنم.

مادر یکی از دانش آموزان: کارنامه‌های فرزندم را اگر تمایل دارد با خودش بررسی کنیم.

من امروز یاد گرفتم اگر مطالب را با بازیابی و چالش یاد بگیرم بهتر تثبیت می شوند.

صفحه ی 182 را جدی بگیرم.

مادر یکی از دانش آموزان: با فرزندم دفتر برنامه‌ریزی را پر کنیم.

برای کاهش استرس، مباحث را از خودم آزمون بگیرم.

کاظم قلم‌چی: طی این جلسات شما با دو مفهوم "توهم یادگیری" و "توهم فراموشی" آشنا می‌شوید. آزمون دادن این دو توهم را به بهترین شکل رفع می‌کند.

پدر یکی از دانش‌آموزان: از تجربیات برترها می شود استفاده کرد.

من امروز متوجه شدم شناخت درست پروژه ها و شناخت خودم از مهم‌ترین کارهایی هستند که باید انجام دهم.

برای خواندن‌هایم، مدیریت زمان داشته باشم.

آزمون قبل از درس خواندن را امتحان می کنم.

کتاب های پیمانه ای را بررسی و تهیه می‌کنم.

پیوستگی به برنامه‌ی آزمون

مادر یکی از دانش آموزان: فراهم کردن شرایط آرام و شرکت منظم در آزمون‌ها.

جزوه هوشمند

اجرای برنامه راهبردی بدون غیبت.

استفاده ی مناسب از سکوهای مقایسه.

مادر یکی از دانش‌آموزان: استفاده از جعبه ابزار کارنامه.

پدر یکی از دانش‌آموزان: پروژه هفتم را جدی بگیریم.

مادر یکی از دانش‌آموزان: فرزند من برنامه‌ریزی دارد ولی اگر آن را با دفتر برنامه‌ریزی مطابقت بدهد بهتر نتیجه می گیرد.

مادر یکی از دانش‌آموزان: تمایل دارم فرزندم در آزمون‌های تشریحی شرکت کند.

برای هر درسم روشم را شفاف سازی کنم.

پدر یکی از دانش‌آموزان: دفتر برنامه‌ریزی فرزندم را چک کنم، چراکه خودش هم علاقمند است.

پدر یکی از دانش‌آموزان: یادگیری از همتایان که به آن در این جلسه اشاره شد به نظرم موثر است به طور مثال ما از این‌که برای پسرم، پشتیبان ویژه‌ای مطابق با علاقه‌اش به رشته‌ی حقوق، از دانش‌جویان این رشته در نظر گرفته شده است راضی هستیم.

به ایستگاه‌های جبرانی توجه کنم تا از آن‌ها بهترین استفاده را ببرم.

با خودم رقابت کنم.

کتاب خودآموزی را تکمیل کنم.

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 6 مهر 1397 + فایل صوتی

پسران حاضر در جلسه‌ی نفرات برتر تهران- 6 مهر 1397

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 6 مهر 1397 + فایل صوتی

دختران حاضر در جلسه‌ی نفرات برتر تهران- 6 مهر 1397

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 6 مهر 1397 + فایل صوتی

پدر و مادر‌هایی که به همراه فرزندشان در جلسه‌ی نفرات برتر 6 مهر 97، حضور داشتند.



تهیه و تنظیم

ناهید منجمی



فایل های ضمیمه

برنامه‌های امسال شما در کانون و روش های مطالعه (قسمت اول - 30 دقیقه)
برنامه‌های امسال شما در کانون و روش های مطالعه (قسمت دوم - 30 دقیقه)
برنامه‌های امسال شما در کانون و روش های مطالعه (قسمت سوم - 30 دقیقه)
برنامه‌های امسال شما در کانون و روش های مطالعه (قسمت چهارم - 12 دقیقه)
مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما درباره امتحانات

چگونه برای درس خواندن در دوره امتحانات برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24