سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 23 شهریور 97 + فایل صوتی

در مقاله‌ی زیر سخنان کاظم قلم چی را در جلسه نفرات برتر 23 شهریور 97 مطالعه کنید...

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 23 شهریور 97 + فایل صوتی

موضوعات جلسه:

 1-زمانی که دیگران درس نمی‌خوانندشماکارهای مهمی دارید

2- روش‌های موفق دانش‌آموزان

زمانی که دیگران درس نمی خوانند

شما کارهای مهمی دارید

در پایان پروژه ی تابستان چند کار مهم دارید . یک پروژه به پایان رسیده است . نتایج چند از 10 خود را با اولین آزمون تابستان مقایسه کنید . از میزان پیشرفت خود در پروژه ی تابستان آگاه می شوید . در کدام درس بهترین نتیجه را دارید . در کدام درس بیشتر پیشرفت کرده اید ؟

به سراغ کارنامه ی پنج نوع درس بروید . نقاط قوت پایدار و نقاط قوت و درس های تلنگری ( درس هایی که نیاز به اندکی تلاش دارند ) ، درس های نوسانی و درس هایی که در آن ها نیاز به تلاش بیشتر دارید را مشخص کنید .

این بررسی دو نتیجه ی مهم برایتان خواهد داشت : اولا می توانید روش های مناسب خود را از بررسی بهترین درس هایتان و از درس هایی که در آن ها پیشرفت داشته اید کشف کنید . نمره های خوب شما حاصل روش های خوب شماست. وقتی با مقایسه ی چند از 10 خودتان در آزمون امروز با اولین آزمون پروژه و هم چنین از روی نقاط قوت پایدار در کارنامه ی پنج نوع درس ، بهترین درس هایتان را کشف کردید روی روش هایی که سبب موفقیت شما در آن درس ها شده است فکر کنید . در دفتر برنامه ریزی یا کتاب خود آموزی خود روش های آن درس ها را یادداشت کنید .

نتیجه ی اول در بررسی پایان پروژه این است : روش هایتان را کشف می کنید . مناسب ترین روش ها برای شما همان روش هایی است که سبب شده اند در یک یا چند درس پیشرفت کنید . این روش ها را حتما یادداشت کنید و درباره ی آن ها با پدرو مادر و پشتیبان خود گفت وگو کنید . فکر نکنید چون آن روش ها مربوط به خودتان بوده است پس نیازی به یادداشت کردن و ثبت و نگهداری در دفتر را ندارد . تاکنون شما دانش ضمنی دارید و با آزمون و خطا به نتایجی رسیده اید اما اگر روش های موفقیت خود را بنویسید دانش ضمنی شما به دانش آشکار تبدیل می شود و به عنوان یک ابزار موثر در ادامه ی مسیر به شما کمک خواهد کرد .اولین نتیجه از بررسی مقایسه ای کارنامه های ابتدای پروژه ی تابستان و پایان پروژ ه ، کشف روش های موفق شماست .محمد استاد محمدی که رتبه ی یک کشور ریاضی 1391 می گفت من در پایان تابستان ، تمام روش های موفق خودم را در درس های مختلف پیدا کرده بودم . شما در چند درس روش های خودتان را کشف کرده اید؟ برای کشف روش ها ، بهترین زمان برای شما که در آزمون های تابستان شرکت کرده اید همین حالاست در پایان تابستان و در آغاز سال تحصیلی برای کشف روش ها وقت بگذارید و از جعبه ابزار کارنامه استفاده کنید .

نتیجه ی دوم :دومین نتیجه که از بررسی مقایسه ای کارنامه هایتان در پایان پروژه ی تابستان می گیرید هدف گذاری و برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت است . منظور از هدف گذاری کوتاه مدت ، هدف گذاری برای آزمون 6 مهر است و منظور از هدف گذاری و برنامه ریزی میان مدت ، هدف گذاری و برنامه ریزی برای دو پروژه ی نیم سال اول است : آغاز نیم سال اول و پایان نیم سال اول .

مباحث آزمون 6 مهر مشابه آزمون امروز ( یعنی 23 شهریور) است . این آزمون که برای شما یک جمع بندی است برای بسیاری از دانش آموزان که در مهر ماه درس خواندن را شروع می کنند یک آزمون تعیین سطح است . برای شما آزمون 6 مهر چند کاربرد دارد و برای آن ها ، یک کاربرد .

کاربرد های آزمون 6 مهربرای شما این هاست : آزمون 6 مهر یک ایستگاه جبرانی است و شما می توانید در درس هایی که امروز نتیجه ی خوب نگرفته اید بیشتر و بهتر کار کنید و یادگیری های ناقص خود را کامل کنید . از کارنامه ی اشتباهات استفاده کنید . اگر می توانید جزوه ی هوشمند را هم تهیه کنید و از 23 شهریور تا 6 مهر که دیگران ممکن است درس نخوانند به خوبی استفاده کنید . آزمون 6 مهر اولین ایستگاه جبرانی است .

در برنامه ی آزمون چهار ایستگاه جبرانی دیگر هم خواهید داشت :درماه های آذر ، بهمن ، نوروز و اردی بهشت هم ایستگاه جبرانی خواهید داشت . ضمنا توجه کنید که آزمون 6 مهر تنها ایستگاه جبرانی است که بلافاصله پس از آزمون قبلی برگزار می شود و به شما این امکان را می دهد که اگر به هر دلیلی نتوانسته باشد دانش واقعی خود را در آزمون 23 شهریور روی پاسخ برگتان منعکس کنید در آزمون بعدی جبران کنید و یک سکوی محکم برای مقایسه با آزمون 5 بهمن بسازید . در 5 بهمن قرار است شما همین مباحث را یک بار دیگر امتحان بدهید و حاصل زحمات خود را طی پنح ماه ارزیابی و مقایسه کنید . در آزمون 6 مهر ماه می توانید یک سکوی مقایسه ای مستحکم بسازید و در 5 بهمن هر گاه که خواستید نتیجه ی چند از 10 خود را با آغاز سال مقایسه کنید مطمئن باشید که دانش شما در آغاز دوره واقعا در چه حدی بوده است زیرا به جای یک آزمون شما دو آزمون تعیین سطح داشته اید . امروز که نتیجه ی خود را بررسی می کنید حتما خواهید گفت که در این یا آن درس نتیجه ی واقعی خود را نگرفته اید ، خوب این گوی و این میدان ، تا 6مهر دو هفته فرصت دارید . هدف گذاری کوتاه مدت شما این است برای درس هایی که فکر می کنید نتیجه ی شما باید بهتر از این می شد برای 6 مهر هدف گذاری کنید .حداقل تکلیفتان با خودتان روشن می شود . برای درس هایی که نتیجه تان را قبول دارید و فکر می کنید حاصل تلاش و دانش واقعی شما در همان حدی است که در کارنامه مشخص شده است سعی کنید نتیجه را در آزمون 6 مهر هم حفظ کنید و ضمنا یک هدف گذاری میان مدت هم در نظر بگیرید : می خواهید در پایان پروژه ی دوم ( آغاز نیم سال اول) و در پایان پروژه ی سوم ( پایان نیم سال اول) یعنی در ماه های آذر و بهمن چند از 10 شما به چه عددی برسد . لطفا واقع بینانه و بر مبنای توان زحمت کشی و اراده ای که از خودتان سراغ دارید هدف گذاری کنید . هدفی که دور از دسترس باشد نشانه ی بلند پروازی نیست نشانه ی نادانی است .

پایه ی درس کنونی تان را در نظر بگیرید به . چند از 10 کنونی تان توجه کنید .دفتر برنامه ریزی و ساعات مطالعه تان را نگاه کنید . واقعا چقدر زحمت می کشید و چقدر اراده دارید ؟ آیا روش های مناسب خودتان را کشف کرده اید . با توجه به شناختی که از خودتان دارید برای نیم سال اولتان هدف گذاری میان مدت را انجام دهید . نگران نباشید بعدا هم می توانید هدف گذاریتان را تصحیح کنید و بر مبنای نتایج آزمون های بعدی اعداد را بیشتر یا کمتر کنید .

در پایان تابستان و با بررسی کارنامه هایتان دو کار مهم انجام می دهید : کشف روش های مناسب شما که تاکنون سبب موفقیت تان شده است و هدف گذاری و برنامه ریزی کوتاه مدت برای 6مهر و میان مدت برای نیم سال اول .

آینده تان را خودتان می سازید. با گام های مطمئن و با هدف گذاری و برنامه ریزی . نقش اصلی را خود شما دارید .

........................................................................................

روش هایتان را بنویسید. به ویژه روش هایتان در درس هایی که نقاط قوت شما هستند یا در آن ها در ابتدا قوی نبودید و به مرور زمان با اتخاذ روشی بهتر، به نتایج بهتری رسیدید. برخی از دانش‌آموزان برتر حاضر در این جلسه روش‌هایشان را بیان کردند که در زیر آمده است:


الینا شیری رشته‌ی ریاضی با میانگین تراز 6700:

8 از 10 فیزیک:

  • از ابتدای تدریس دبیر (از روز اول تدریس) با تست‌های سراسری آموختن را آغاز کردیم.

  • استفاده از چندین منبع برای آشنا شدن با سوالات متنوع کارا بود.

در دینی، با کارهای زیر، به 9 از 10، بهبود یافتم:

  • قسمت آیات تمام نکات خوانده شد و میزان و حجم تست زدن را برای ثبت نکات به صورت ماندگار نه به صورت سطحی افزایش دادم.

  • دقت بیشتری راجع به ارتباط آیات یا سرفصل‌ها با قسمت‌های مربوطه به خرج دادم تا ذهن مرتب‌تری داشته باشم و راحت به آن‌ها دست پیدا کنم.

....................................................

امیرعباس غایرین رشته‌ی تجربی با میانگین تراز 6500:

زیست: معمولا چند از 10 زیست من 5 و 6 بود که با تغییر روش خواندم توانستم آن را به 7 و 8 برسانم و روش من قبلا عمیق و مفهومی خواندن و پس تست زدن بود و در این روش چندان به حفظ مطالب توجه نداشتم و هر چه قدر هم که می‌خواندم درصد من از حدی بالاتر نمی‌آمد.

اما در روش جدید:

  •  ابتدا به حفظ مطالب پرداختم،

  • سپس بعد از مطمئن شدن بر تسلط به متن، تست آموزشی زدم تا مفاهیمی که به ذهنم نرسیده بود را یاد بگیرم (و چند بار که این کار را انجام دادم) و نکات را یادداشت می‌کردم،

  • سپس با تست‌های سنجشی به سطح خود پی می‌بردم و آن را تثبیت می‌کردم.

....................................................

محمد امین زارع با میانگین تراز 7200:

روش مطالعه درس ادبیات (درصد در ابتدا: 60 درصد در انتها: 100 درصد):

  • ابتدا کتاب درسی را بررسی می‌کنم و آموزه‌های آن را می‌گیرم و سوالاتم را یادداشت می‌کنم.

  • با کمک کتاب تست (درس‌نامه) و معلم سوالاتم را برطرف می‌کنم.

  • در قرابت معنایی و موضوعات مبحثی و غیرتستی، هر موضوع را چندین بار بررسی و کامل یاد می‌گیرم.

  • هر شب با تفکر کامل روی ابیات، 30 دقیقه تست می‌زنم حتی در تست آرایه هم به معنی بیت توجه می‌کنم.

  • تصمیم گرفتم شیمی را به همین روش (هر شب) مطالعه کنم.

....................................................

من مائده مومن دانش‌آموز مدرسه سرای دانش رشته‌ی علوم انسانی هستم و دو سال است که کانونی هستم. میانگین تراز من 7150 می‌باشد. یکی از دستاوردهای مهم من در درس اقتصاد است که در سال دهم جزء نقاط ضعف من بوده است. راهکار من برای این درس افزایش ساعت مطالعه در طول هفته و حل حداقل 3 مساله در طی هفته است. من تقریبا 8 ساعت در طول هفته برای درس اقتصاد زمان صرف می‌کنم.

دستاورد دیگر من، در درس منطق و فلسفه است که دوازدهم از 6 به 9 رسید و دلیل آن هوشیاری است که سر کلاس منطق داشتم و مطالعه دقیق نکات این درس.

در این تابستان مطالعه‌‌ی کلیدی و نکته‌ای خواندن درس فلسفه را آموختم و همین اعتماد به نفس تست زدنم را افزایش داد.

....................................................

پریسا ایزدی هستم دانش‌آموز رشته علوم انسانی به مدت یکسال است که کانونی شده‌ام و تراز من در ابتدای تابستان 6105 بوده و آن را به 7123 رسانده‌ام.

  • در درس ریاضی یازدهم با زدن تست مستمر و زمان‌دار چند از ده خود را از 6 به 10 رسانده‌ام.

به طوری‌که هر شب 10 سوال ریاضی را حل می‌کردم و درس ریاضی و آمار دهم را توانستم از درصد منفی به 50% برسانم. در این درس جزوه‌‌ی دبیر را دقیق خواندم و بعد بلافاصله تست زدم.

  • در درس دین ‌و زندگی، چند از ده خود را از 6 به 10 رسانده‌ام، راهکار من این بوده است که در ابتدا با درس مورد نظر، آیه محور جلو می‌رفتم و سعی می‌کردم از هر جای این درس نکات آیه‌ای آن را دریابم.

  • در درس جامعه‌شناسی چند از ده خود را از 2 به 9 رسانده‌ام. در این درس با خواندن دقیق متن کتاب و خلاصه‌نویسی و رسم نمودار توانستم تراز خوبی را کسب کنم و تست بیشتری هم زده‌ام.

....................................................

فاطمه جعفری با میانگین تراز 7800 رشته‌ی ریاضی:

فیزیک: جزء نقاط قوت پایدار من است. چند از 10 من در آزمون‌ها 9 یا 10 است. ابتدا کتاب درسی را دقیق مطالعه می‌کردم و نکات آن را خلاصه‌نویسی می‌کردم.

سپس آزمون‌های 20-25 سوالی را زمان‌دار حل می‌کردم و در بعضی فصل‌ها کمتر از زمان حل می‌کردم، پس از تصحیح سوالات، سوالات غلط یا نزده را  تحلیل کرده و نکات آن را می‌نوشتم تا دیگر آن اشتباه را نکنم.

فرمول‌های کتاب را گسترش داده تا انواع حالت‌های ممکن در طرح سوال ایجاد شود.

ادبیات: در سه آزمون در سوالات لغت، املا ایراد داشتم. از جعبه لایتنر استفاده کردم و شبانه لغات را مرور می‌کردم.

دینی: در پیام آیات و روایات دقیق‌تر شدم و سعی کردم اکثر آیات را حفظ باشم.

شیمی: مشکلاتم در آزمون‌ها سوالات حفظی بود، سعی کردم کتاب را دقیق‌تر بخوانم. شکل‌ها را تحلیل کنم و نکات آن را به یاد بسپارم.

....................................................

سحر زارع رشته‌ی ریاضی میانگین تراز 6300:

بهترین نتیجه: فیزیک، دینی، حسابان، ادبیات، عربی

در زبان از منفی به 7 از 10 رسیدم:

زبان: مطالعه‌ی مستمر و پیوسته- تمرین بالا و تحلیل تست‌ها و مرور زیاد

فیزیک و دیفرانسیل: اعتماد به نفس/ یادگیری سرکلاس/ مطالعه و تدریس/ تست زیاد/ تحلیل/ آزمون

دینی 90% و 100%: یادگیری سرکلاس/ مطالعه و تدریس به طور سریع و روزنامه‌وار/ تمرین/ تحلیل/ بازگشت به کتاب و نت‌برداری.

در درس دینی تمام حواس و تمرکزم را سرکلاس جمع می‌کنم تا درس، نکات و کلیدواژه‌ها را به طور دقیق یاد بگیرم و عبارات کلیدی و دام‌دار را از هم تفکیک کنم.

سپس در منزل به طور سریع و با تمرکز بالا نکات را مرور می‌کنم و نگاه اجمالی بر متن کتاب می‌اندازم در مرحله بعد به سراغ تست‌های زیاد رفته و به طور آموزشی و استخراج نکته، تست می‌زنم.

در مرحله‌ی بعد سراغ تحلیل تست‌ها، نت‌برداری رفته و به متن کتاب رجوع می‌کنم.

تمام نکات ریز کتاب را می خوانم سپس خلاصه‌نویسی می‌کنم.

زبان که از-30% به 70% رسیدم:

قدم اول افزایش اعتماد به نفس و باور به پیشرفتم در این درس بود پس شروع کردم به طور روزانه، زبان را مطالعه کردم. هر روز به طور میانگین 10 لغت جدید را یاد می‌گیرم و لغاتی که در جلسه مطالعاتی قبل خوانده‌ام را مرور می‌کنم. سپس سراغ تست و کتب می‌روم. مرحله‌ی بعد و مهم‌ترین مرحله تحلیل تست‌هایی است که زده‌ام. تست‌ها را به طور کامل تحلیل می‌کنم و یاد می‌گیرم. بعد از تسلط روی کلمات و گرامر تا حدود 80% سراغ ریدینگ و کلوز می‌روم و در زمان تست‌ها را می‌زنم، درصد می‌گیرم و همه‌ی گزینه‌های همه‌ی تست‌ها را تحلیل می‌کنم. به این صورت که دلیل غلط زدنم را پیدا می‌کنم و آن‌هایی را که بلد نبودم و نزدم یاد می‌گیرم.

....................................................

حدیث فکری:

در زیست: با تست زیاد درصد میانگینم را روی 8 از 10 نگه داشتم.

من از اوایل تابستان درس‌ها را ابتدا از روی جزوات و کتاب می‌خواندم سپس تست می‌زدم.

جزوه‌خوانی از من وقت زیادی می‌گرفت اما به مرور میزان خواندن را کم و به تست‌هایم اضافه کردم (‌کمی هم وسواس درس خواندن گرفتم )

بهترین درس من زیست‌شناسی و معارف است.

در درس زیست‌شناسی با مرور و خلاصه‌خوانی و تست‌های سخت‌تر قوی‌تر شدم.

در درس معارف با تعویض جزوه قدیمی و تست‌های بیشتر بهتر شدم و فهمیدم در درس معارف تست‌ها تیپ‌بندی است و بعد از مدتی تکراری می‌شود.

....................................................

سروش لطفی:

ریاضی: تغییر روش در نحوه خواندن و حل تمرین باعث شد از 6 از 10 به 9 از 10 برسم:

  • وارد کردن نکاتی که هر روز یاد گرفتم در یک دفتر مشخص و طبقه‌بندی شده از مطالب ریاضی.

  • خواندن آن‌ها هر شب.

  • حل چند مورد تست از مطالب خوانده شده هر شب.

شیمی: به دلیل سنگین بودن بودجه‌های شیمی و تعداد تست‌های بالا موقع برنامه‌ریزی مطالب حفظی را حذف و بیشتر مساله حل می‌کردم اما با تغییر روش از 5 از 10به 8 از 10 رسیدم:

  • تهیه دفترچه‌ای کوچک تنها برای نکات حفظی کتاب شیمی.

  • وارد کردن آن‌ها به صورت طبقه‌بندی شده مثلا شیمی 11 درس 2 و یا شیمی 10 درس 1.

  • نحوه‌ی نوشتن نکاتم با لفظ خاصی بود به نوع نوشتاری و کتابی نبود بلکه به طوری که با خودم حرف می‌زدم.

  • مرور پیوسته نکات نوشته شده

زیست: قبل از تست زدن سعی می‌کردم دروس را به یاد بیاورم و مطالب را در ذهنم یادآوری کنم و بعد تست حل می‌کردم و چند روز بعد با خواندن کتاب و نکته‌های نوشته شده تست‌های سخت و غلط حل‌کرده‌ی نشانه‌گذاری شده‌ام را حل می‌کردم.

....................................................

روش‌های مطالعه‌ی یکی دیگر از دانش‌آموزان: درس فیزیک: من در طول تابستان موفق شدم این درس را در 7 یا 8 از 10 ثابت و پایدار نگه دارم:

  • ابتدا با مطالعه‌ی جزوه‌ی دبیر دید کلی نسبت به درس و مبحث مورد نظر پیدا می‌کردم.

  • سپس با تست‌های آموزشی شروع می‌کردم و کم‌کم به صورت طبقه‌بندی سطح سوالات را افزایش می‌دادم.

  • در مرحله‌ی آخر با رجوع به کتاب درسی متن کتاب درسی را خوب مطالعه می‌کردم و نکات مهمی را که در طول زمان تست‌ها پیدا کرده بودم در حاشیه‌ی کتاب می‌نوشتم.

  • مرحله‌ی آخر که درس را خوب مطالعه کردم نوبت به خلاصه‌نویسی می‌رسید و در حد خیلی جزئی و کم خلاصه‌ای از آن مبحث را می‌نوشتم تا بعدا با رجوع به آن‌ها مبحث را مرور کردم.

....................................................


برداشت تعدادی از دانش‌آموزان از جلسه:

نه تنها زحمت‌های ما هستند که جواب می دهند بلکه روش‌های ما هم مهم هستند. هم‌چنین تصمیم گرفتم بیشتر از جعبه ابزار استفاده کنم.

از این جلسه یاد گرفتم به روش‌های مطالعه‌م توجه کنم.

می‌خواهم بیشتر تلاش کنم.

بیشتر از جعبه ابزار کارنامه استفاده کنم.

باتوجه به جزوه‌ی هوشمند، روشم را پیدا کنم.

از جعبه ابزار بیشتر استفاده کنم و روش هایم را بهتر کنم.

از نقاط قوتم روش‌های مخصوص خودم را استخراج کنم.

هدف گذاری کوتاه مدت و میان مدت کنم.

روش هایم را بنویسم و ذهن شفاف داشته باشم.

جدی از کارنامه ها و جعبه ابزار سایت استفاده کنم و روی سوالات اشتباهم تمرکز کنم.

با جعبه ابزار کارنامه مسلط‌تر خودم را ارزیابی کنم.

از درس‌های موفقم در درس هایی که ضعف دارم استفاده کنم.

قبلا روش هایم را نمی نوشتم می خواهم بنویسم.

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 23 شهریور 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 23 شهریور 97 + فایل صوتی

فیلم و عکس گرفتن اولیا از لحظه‌هایی که فرزندانشان صحبت می‌کردند

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 23 شهریور 97 + فایل صوتی

حتما برای پروژه‌ها هدف گذاری کنم و اشتباهاتم را دوست داشته باشم.

روی نقاط قوتم بیشتر تمرکز کنم.

هر هفته کاری که انجام می دهم و روش هایم را بنویسم.

در درس هایی که ضعیف هستم روش های جدید را امتحان کنم.

تصمیم گرفتم از روش های دوستانم استفاده کنم.

آزمون هایم را با هم مقایسه کنم.

یاد گرفتم چطوری روش هایم را عوض کنم و رشد کنم.

در بررسی کارنامه اول به نقاط قوتم توجه کنم و با توجه به روشهایم در آن درس ها نقاط ضعفم را رفع کنم.

باید بیشتر راجع به خودم و روش هایم بنویسم و روش های دیگر را هم برای درس های ضعیفم امتحان کنم.

اشتباهم را دوست داشته باشم.

روی کارنامه اشتباهاتم بیشتر تمرکز کنم.

با تحلیل آزمون امروزم برای دو هفته بعد برنامه ریزی داشته باشم.

به روش های صحیح و مناسبم پایبند باشم.

تصمیم گرفتم بتوانم بهتر روش هایم را بیان کنم و بنویسم.

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 23 شهریور 97 + فایل صوتی

دانش‌آموزان برتر حاضر در جلسه‌ی نفرات برتر 23 شهریور 97

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 23 شهریور 97 + فایل صوتی

پدران و مادران دانش‌آموزان برتر حاضر در جلسه‌ی نفرات برتر 23 شهریور 97


تهیه و تنظیم

ناهید منجمی



فایل های ضمیمه

زمانی که دیگران درس نمی‌خوانند ، شماکارهای مهمی دارید ( قسمت اول - 30 دقیقه)
زمانی که دیگران درس نمی‌خوانند ، شماکارهای مهمی دارید ( قسمت دوم - 30 دقیقه)
روش های مطالعه و تجربیات برترهای حاضر در جلسه ( قسمت اول - 30 دقیقه)
روش های مطالعه و تجربیات برترهای حاضر در جلسه ( قسمت دوم - 18 دقیقه)
مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24