واکنش‌های آلرژیک پوست را در برابر سرطان محافظت می‌کند

واکنش‌های آلرژیک پوست را در برابر سرطان محافظت می‌کند مطالعات جدید محققان کالج سلطنتی لندن نشان می‌دهد پروتئین‌های منجر به واکنش‌های آلرژیک می‌تواند از پوست در براب

واکنش‌های آلرژیک پوست را در برابر سرطان محافظت می‌کند
مطالعات جدید محققان کالج سلطنتی لندن نشان می دهد پروتئین های منجر به واکنش های آلرژیک می تواند از پوست در برابر سرطان محافظت کند.این مطالعه نشان می دهد مواد شیمیایی موجود در محیط، مانند ذرات موجود در هوای آلوده ناشی از احتراق صنعتی و اتومبیل، یا دود ناشی از دخانیات منجر به آسیب پوست و افزایش آنتی بادی Immunoglobulin E یا به اختصار IgE می شود.

این پروتئین یکی از اجزای سیستم ایمنی است که در صورت مشاهده یک عامل آلرژی زا مانند بادام زمینی، منجر به تحریک واکنش های آلرژیکی مانند تورم، بثورات پوستی، تورم و در حادترین حالت تورم مجرای تنفسی می شود.
در واقع وقتی بدن با یک عامل ناخوشایند مواجه می شود، پروتئین IgE سیستم ایمنی را تحریک می کند و واکنش های آلرژیک هشداری برای بدن است تا از موارد آلرژی زا اجتناب شود. ادامه مطالعات نشان می دهد این پروتئین نقش های مهمی در بدن دارد و مبارزه با عفونت های انگلی و باکتریایی تنها بخشی از آن است.
مطالعات جدید نشان می دهد این آنتی بادی می تواند از بدن در برابر مواد شیمیایی محیطی منجر به سرطان محافظت می کند و با تجمع در پوست، از سرطانی شدن سلول ها جلوگیری می کند.
نتایج این مطالعه علاوه بر روشن کردن دلیل افزایش حمله های آلرژیک، دستاورد مهمی برای درمان سرطان است.
نتایج این مطالعه در نشریه Nature Immunology منتشر شده است.

مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....