مواد خوراکی مفید در حفظ سلامت کبد را بشناسید

کبد یک عضو مهم و کلیدی در بدن است که نقش اساسی را در سیستم گوارش بدن ایفاء می‌کند، از اینرو هر ساله 19 آوریل (30 فروردین) به عنوان روز جهانی کبد اعلام شده است.

مواد خوراکی مفید در حفظ سلامت کبد را بشناسید

کبد یک عضو مهم و کلیدی در بدن است که نقش اساسی را در سیستم گوارش بدن ایفاء می کند، از اینرو هر ساله ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) به عنوان روز جهانی کبد اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کبد به عنوان یک عضو حیاتی در بدن، نقش های مهم زیادی نظیر حذف مواد زائد و دفع مواد سمی مضر از خون را انجام می دهد. از اینرو حفظ سلامت کبد بسیار حائز اهمیت است و با مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل قابل انجام است. در ادامه به برخی از این مواد خوراکی مفید اشاره می شود.

چغندر

چغندر به خاطر داشتن مقادیر زیاد فلاوونوئیدها و بتاکاروتن برای کبد مفید است از اینرو برای حفظ سلامت کبد، این سبزی را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

سبزیجات پربرگ سبز

مصرف سبزیجات پربرگ مانند اسفناج و کاهو که حاوی کلروفیل هستند به حذف سموم طبیعی از جریان خون کمک می کند.

آووکادو

خوردن آووکادو بیشتر موجب افزایش تولید آنتی اکسیدان گلوتاتیون در بدن می شود که به کبد در فرآیند تصفیه و دفع سموم مضر کمک می کند.

گردو

گردو سرشار از گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا۳ است که به کبد در فرآیند پاکسازی کمک می کند.

هویج

از آنجائیکه هویج منبع خوب گلوتاتیون است به حفظ سلامت کبد کمک می کند. گلوتاتیون پروتئینی است که به سم زدایی از کبد کمک می کند. هویج همچنین سرشار از فلاوونوئیدها و بتاکاروتن گیاهی است.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که خاصیت ضدالتهابی، ضد تومورسازی و ضداکسایشی دارد. این ادویه منبع خوبی برای مقابله با ویروس یا عفونت کبدی است.

بروکلی

کلم بروکلی برای کبد فوق العاده مفید است چراکه به پیشگیری از بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک می کند.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب