سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر 31 فروردین 97 + فایل صوتی

در مقاله‌ی زیر سخنان کاظم قلم چی (واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی) در جلسه نفرات برترهای تهران در آزمون 31 فروردین 97 آمده است...

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر 31 فروردین 97 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم چی (واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی) در جلسه نفرات برترهای تهران در آزمون 31 فروردین 97 در زیر آمده است:

موضوعات جلسه:

1- منابع دوران جمع بندی

2-استراتژی دوران جمع‌بندی رتبه‌های برتر 

3- روش‌های رتبه‌های برتر در تلفیق برنامه‌ی آزمون‌ها با امتحانات مدرسه در ایام امتحانات

مقدمه: اولویت ها در ماه های پایانی

با نزدیک شدن به ماه های پایانی، تاکیدها تغییر می کند که انتظار می رود دانش آموزان نیز بتوانند اولویت ها را تشخیص دهند (یکی از ویژگی های نوابغ، قدرت تشخیص اولویت هاست)، در این زمینه به چندین مثال اشاره می کنم:

  1. 1- روش معلم گرفتن

دانش آموزان باید از ساعات رفتن به کلاس کاسته و بیشتر خودشان مطالعه کنند که بهترین روش نیز استفاده از اشکالات هر دانش آموز از سایت کانون است. دانش آموز می تواند اشکالات خودش را ابتدا از صفحه شخصی خودش بررسی کند و در صورت نیاز اشکالاتش را ابتدا به دبیر بدهد (که تعداد آن ها نیز اغلب زیاد نیست) و دبیر نیز فقط برای رفع اشکال یک یا دو جلسه به دانش آموز کمک کند. درواقع دبیر گرفتن در این زمان با ماه های قبل و سال های قبل فرق دارد. همایش رفتن نیز نباید افراطی باشد و دانش آموزان نهایتا در صورت نیاز، یک یا دو همایش شرکت کنند. درواقع امروز برای اولین بار به شما روش معلم گرفتن را یاد دادم.

  • 2- بعد از عید حجم حل کردن مساله و تمرین کردن نیز باید بیشتر شود و در آزمون دادن نیز باید آزمون جامع دادن پررنگ تر از آزمون طبقه بندی دادن باشد.

  • 3- با نزدیک شدن به انتهای سال،  وزن توجه به دروس عمومی نسبت به گذشته باید بیشتر شود، البته تاکید می کنم همواره باید اختصاصی نسبت به عمومی بیشتر خوانده شود ولی وزن عمومی نسبت به گذشته تغییر می کند.

البته نظر خودتان را در نظر بگیرید ولی توصیه های ما براساس تجربیات و روندها است.

موضوع اصلی جلسه: منابع دوران جمع بندی

در پایان اردی بهشت وارد دوران جمع بندی می شویم . روش مطالعه برای دوران جمع بندی ، روش سه روز یک بار و منبع اصلی برای این دوره ، کتاب زرد اختصاصی است . قبل از شروع روش سه روز یک بار ممکن است نیاز داشته باشید بعضی درس ها یا بعضی مبحث ها راتکمیل کنید . این ها مباحث یا درس هایی هستند که در طول سال فرصت نکرده اید مطالعه کنید . برای دوره ی انتقالی یک یا دو هفته یعنی حداکثر تا اواسط خردادزمان داريد.

  • منابع دوره ی انتقالی : باید منابعی انتخاب کنید که کم حجم باشند والبته مهم ترین و اصلی ترین موضوعات را برای آموزش و تمرین به شما معرفی کنند .برای منبع تمرین ، کتاب 500سوال پرمراجعه ،اصلی ترین و ساده ترین سوال های هر مبحث را در اختیار شما قرار می دهد . برای آموزش مفاهیم اصلی در زمان کوتاه بهترین منبع جزوه های کلاسی خودتان و کتاب درسی است . فلش کارت ها نیزبه دلیل کم حجم بودن و قابلیت استفاده در هر زمان و مکان منبع خوب و تکمیلی برای دوره ی انتقالی و هم چنین دوران جمع بندی هستند .    می توانید از فیلم ها و خلاصه درس های سایت کانون نیز به رایگان استفاده کنید .

  • منابع دوران جمع بندی

منبع اصلی دوران جمع بندی کتاب زرد اختصاصی است .در ابتدا ، جمع بندی را با روش سه روز یک بار آغاز کنید .        از کتاب زرد اختصاصی یک مجموعه از سوال های کنکور سال های گذشته را در ابتدای هر سه روز امتحان بدهید .سپس تصحیح کنید و نتایج خود را تحلیل کنید و نقشه ی مطالعه را برای دو و نیم روز باقی مانده تنظیم کنید .در ابتدای دوران جمع بندی از ابتدای کتاب زرد اختصاصی امتحان بدهید یعنی از کنکور سال 91 شروع کنید و هر چه به پایان نزدیک تر می شوید کنکورهای جدیدتر را تمرین کنید . در آخرین آزمون جمع بندی خود کنکور 96 ( یعنی کنکور پارسال ) را تمرین کنید . منطقا سوال های کنکورهای جدید شباهت بیشتری به سوال های امسال خواهند داشت و این موضوع سبب می شود به مطالعه ی خود جهت بهتری بدهید .

هنگام مطالعه ی کتاب زرد اختصاصی به این نکات توجه کنید : بهتر است قبل از هر آزمون هدف گذاری چند از 10 را انجام دهید در فهرست کتاب زرد اختصاصی دو ردیف برای هدف گذاری و نتایج در نظر گرفته شده است . قبل از شروع هر بار آزمون هدف گذاری کنید و سپس در پایان آزمون نتایج چند از 10 خود را با هدف گذاری تان مقایسه کنید . این مقایسه می تواند در تنظیم برنامه ی مطالعه برای دو ونیم روز باقی مانده به شما کمک کند.

خلاصه درس ها ی کتاب را چه زمانی مطالعه می کنید؟ در ابتدای سوالات هر سال نکات مهم کنکور همان سال درج شده است . اگربخواهید قبل از امتحان دادن نکات مهم را مطالعه کنید نتیجه ی آزمونی که می دهید بهتر خواهد شدو اگر پس از امتحان آن نکات را بخوانید دلیل اشتباهات خود را تشخیص خواهید داد. بهتر است از ابتدا تصمیم بگیرید نکات مهم هر آزمون را آیا قبل یا بعد از آزمون مطالعه خواهید کرد .

توصیه برای ترازهای برتر : در صورتی که پس از دو یا سه بار اجرای روش سه روز یک بار متوجه شدید سه روز مطالعه برایتان زمان زیادی است می توانید یکی از این دوکار را انجام دهید در هر سه روز به جای یک مجموعه دو مجموعه را امتحان بدهید یا این که به جای روش سه روز یک بار روش دو روز یک بار را اجرا کنید . در این صورت به منابع تمرینی بیشتری نیاز خواهید داشت .

منابع بیشتر برای دوران جمع بندی : کتاب زرد اختصاصی رشته ی مقابل . زرد ریاضی برای رشته ی تجربی و زرد تجربی برای رشته ی ریاضی . درس های فیزیک و شیمی و همه ی درس های عمومی برای شما مشترک است و می توانید از کتاب زرد اختصاصی گروه آزمایشی دیگر استفاده کنید . و زمانی که آزمون های اصلی سال های قبل را امتحان دادید به سراغ آزمون های تکمیلی بروید.

  • کتاب شبیه ساز

این سوال ها را قبلا دیده ایم ! بعضی دانش آموزان بیان می کنند سوال های کنکورهای سال های گذشته را قبلا در کتاب های آبی یا هنگام تدریس دبیران خود مشاهده کرده اند . برای حل این دغدغه می توانید از کتاب شبیه ساز کمک بگیرید در کتاب شبیه ساز سوال هایی مشابه کنکورهای گذشته اما با طراحی جدید و متفاوت مطرح شده اند . کتاب شبیه ساز شامل فقط سه دوره آزمون است که هر کدام مشابه یکی از کنکورهای سه سال گذشته طراحی شده اند

  • اشتباهات متداول + جزوه ی شخصی سازی شده

دوران جمع بندی زمان مناسبی است تا دام های آموزشی را نیز بررسی کنید و از دام های آموزشی که عمومی است آگاه شوید . کتاب اشتباهات متداول ، دام های آموزشی را که برای اکثر دانش آموزان دردسر ساز می شود را به شما معرفی می کند و شما می توانید با مطالعه و تمرین کتاب دچار این اشتباهات متداول نشوید .

اما شما اشتباهاتی هم دارید که مخصوص خود شماست .به صفحه ی شخصی خود در سایت کانون مراجعه کنید و در قسمت جعبه ابزار کارنامه سوال های پیشنهادی را از میان همه ی آزمون هایی که امسال در کانون داده اید انتخاب کنید و در فاصله ی هر سه روز در دوران جمع بندی تمرین کنید بهترین منبع مطالعه برای شما بازگشت به سوال هایی که قبلا خودتان پاسخ داده اید . البته اگر این سوال ها طبقه بندی شوند وپاسخ های شما به سه گروه صحیح و اشتباه و نزده تقسیم شوند شما در زمان کمتر مطالعه ی موثرتری خواهید داشت این امکان را سایت کانون در اختیار شما قرار می دهد . در پایان سال و در دوران جمع بندی قدر آزمون هایی را که داده اید بهتر خواهید دانست و از این که در طی سال در آزمون ها غیبت نکرده اید و دچار وسوسه تقلب نشده اید خوشحال خواهید شد زیرا سوال هایی که خودتان قبلا پاسخ داده اید بهترین منبع برای مطالعه و جمع بندی پس از امتحان دادن یک مجموعه از کتاب زرد اختصاصی است .

.......................................................

استراتژی دوران جمع‌بندی رتبه‌های برتر (منتخبی از پشتیبان‌های ویژه):

مهلا خیاط رسولی، رتبه‌ی 43 منطقه 1 تجربی: در دوران جمع‌بندی، پس از حل یک مجموعه سوال از کتاب زرد اختصاصی و تحصیح و ارزیابی آن‌ها، براساس نیازسنجی که هنگام حل مجموعه سوالات انجام داده بودم مباحث را مشخص می‌کردم.

 در درس زیست و حفظیات شیمی، هم‌چنین دینی و تاریخ ادبیات، خلاصه نویسی‌های خودم را مرور می‌کردم و یا کتاب را به صورت تورق سریع دوره می‌کردم؛ البته برای زیست از کتاب سه‌سطحی هم استفاده می‌کردم.

برای ریاضی و فیزیک و قسمت‌هایی از شیمی که حل مسئله هستند اول نکات و فرمول‌ها را از روی خلاصه‌نویسی‌هایم دوره کردم و سپس به حل تست می‌پرداختم. این تست‌ها را به صورت مضربی و البته تست‌های نشان‌دار خودم از کتاب‌ها حل می‌کردم.

برای فیزیک، کتاب آبی و برای شیمی و ریاضی کتاب‌های سه‌سطحی را استفاده می‌کردم، البته برای دروس مشترک ریاضی و تجربی از مجموعه سوالات کنکورهای ریاضی هم استفاده می‌کردم.

برای ادبیات (البته به جز تاریخ ادبیات)، عربی و زبان نیز از کتاب زرد عمومی استفاده می‌کردم، به این صورت که اگر در آن دوره‌ی 3 روزه مثلا کنکور 93 تجربی را حل کرده بودم، از زرد عمومی کنکورهای 93 را برای همه‌ی رشته‌ها حل می‌کردم.

در پایان دوره‌ی 3 روزه، یعنی عصر روز سوم سوالات آزمون‌های کانون (2 یا 3 دفترچه سوال) را مرور می‌کردم، به این ترتیب تا هفته‌ی آخر توانسته بودم همه‌ی دفترچه سوالات کانون را که در طول سال آزمون داده بودیم، مرور کنم.

چون کتاب زرد اختصاصی را 2 هفته مانده به کنکور تمام کردم، یک هفته‌ی‌ آن را به حل کتاب شبیه‌ساز اختصاص دادم و مجموعه سوالات این کتاب را به روش 2 روز یک‌بار حل کردم.

................................................................

علیرضا باستانی رتبه‌ی 47 منطقه 1 هنر: اولین کار من بعد از برگزاری آزمون، محاسبه‌ی درصد پاسخ و تحلیل نکات تمامی سوالات بود.

دفتری داشتم که در ماه‌های آخر تمام نکات درسی را بدون دسته‌بندی در آن یادداشت می‌کردم. این یادداشت‌ها علاوه بر این‌که باعث می‌شد ماندگاری مطالب در ذهنم آسان‌تر و بلندمدت‌تر شود، در دوران تورق سریع هم بسیار به کارم آمد.

بعد از تحلیل آزمون مشخص می‌کردم که در کدام مباحث مشکل دارم و قبل از مراجعه به جزوه‌ها و کتاب‌های سبز کانون، با استفاده از کتاب‌های آبی تست می‌زدم. تست زدن با کتاب آبی باعث می‌شد شناخت صحیح‌تری از ضعف‌هایم پیدا کنم و مباحثی را که بلد بودم هم با بازیابی کاملا به خاطر بیاورم. بعد از تست زدن دقیقا جاهایی که مشکل داشتم را مطالعه می‌کردم.

................................................................

استراتژی دوران جمع‌بندی امیر حسین اقبال رتبه‌ی 23 منطقه 2 رشته‌ی تجربی: در دوران جمع‌بندی از روش سه روز یکبار استفاده می‌کردم. صبح از ساعت 8 تا ساعت 12:10 کنکور را در آموزشگاه کانون آزمون می‌دادم سپس به خانه برمی‌گشتم و طبق کلید، آزمون را تصحیح می‌کردم؛ سپس در دو روز و نیم دیگر، ابتدا به نکاتی که بلد نبودم توجه می‌کردم و معمولا درس‌هایی که بیشترین غلط داشتم را با درس‌هایی که کمترین غلط داشتم با هم در نظر می‌گرفتم و جفت می‌کردم تا برای درس‌هایی که مشکل داشتم بتوانم بیشتر زمان صرف کنم و بیشتر تمرین کنم.

کاظم قلم‌چی: دقت کنید که ما در روش سه روز یکبار توصیه می‌کنیم در هر نصف روز از 2.5 روز، به مرور دو درس بپردازید (به داوطلبان رشته‌ی انسانی توصیه می‌کنیم 3 درس را مرور کنند) و یک ایده این است که یک درس عمومی و یک درس اختصاصی انتخاب شود ولی ایشان روش خاص خودش را داشته است و روش هر کسی برای خودش بهترین است.

در فیزیک هر مبحثی را که مشکل داشتم از کتاب‌های سه‌سطحی تست می‌زدم تا به قدرتی که می‌خواستم برسم.

چون زرد عمومی را به صورت مجموعه‌ای کامل نزده بودم در هر سه روز آن دو درس را که کمترین درصد را در آن‌ها داشتم از رشته‌های هنر و انسانی و کتاب زرد عمومی تست می‌زدم تا بهتر شوند.

................................................................

استراتژی دوران جمع‌بندی مهدی نیک‌زاد رتبه‌ی 8 منطقه 3 (مهندسی برق دانشگاه صنعت شریف): در دوران جمع‌بندی یکی از بهترین روش‌های جمع‌بندی کردن مطالب، روش سه‌روز یکبار است؛ در این روش دانش آموز ابتدا همانند کنکور نصف یک روز امتحان می‌دهد و دو روز و نیم زمان بررسی آزمون خود را دارد.

من در این دو روز و نصف زمانی که داشتم، ابتدا بعد از آزمون تا ظهر روز بعد که به عبارتی یک روز می‌شود، دروس عمومی را بررسی می‌کردم. برای بررسی دروس عمومی ابتدا سوالات صحیح، غلط و نزده‌ی خودم را از هم تفکیک می‌کردم. سپس در سوالاتی که غلط حل کرده بودم به دنبال خطای خودم بودم چون فرق سوالات غلط جواب داده و پاسخ داده نشده در این است که سوالاتی که غلط جواب داده شده‌اند به احتمال زیاد روی اشتباه دانش‌آموز بوده اما سوالاتی که پاسخ داده نشده‌اند ممکن است به دلیل تفهیم ناقص مطالب بوده باشد. بعد از فهمیدن مطالبی که غلط پاسخ داده بودم به سراغ سوالات پاسخ داده نشده می‌رفتم و نکته‌ی سول را درک می‌کردم. بعد از دروس عمومی در یک روز و نیم باقی‌مانده نیز دروس اختصاصی را به همین روش بررسی می‌کردم.

................................................................

سیدمحمدرضا کوچکی آقایی، رتبه‌ی 18 منطقه 2 انسانی: استراتژی من برای دو روز و نیم باقی‌مانده، در دوران جمع‌بندی به صورت زیر بود: بعد از انجام دادن تست‌های یکسال کنکور، آن را تحلیل می‌کردم و نقاط ضعف و قوتم را روی برگه‌ای می‌نوشتم، حالا چه نقاط ضعف و قوت درسی و علمی که مثلا کدام درس‌ها را یادم رفته و یا مشکل دارم و چه نقاط ضعف و قوت مربوط به تست زدن و ترتیب درس‌ها و مدیریت زمان بود.

از جمله کتاب‌های خوب کانون که در این دوران استفاده می‌کردم کتاب آبی عربی اختصاصی انسانی و آبی ریاضی بود. مزیت این کتاب‌ها تیپ‌بندی سوال‌ها بود و پاسخ تشریحی خیلی خوب آن‌ها و بعد از آن نکاتی را که خیلی مهم بود در تست‌ها (فرمول یا روش حل سوال) در برگه‌ای یادداشت کرده و به منبع مطالعه خود می‌چسباندم که هر بار آن درس را می‌خوانم آن نکات را مرور کنم.

در درس‌های حفظی هم که گاهی احساس می‌کردم ده بار آن‌ را خوانده‌ام ولی باز هم از یادم می‌رود روی برگه یادداشت کردم، چون معمولا با مرور سریع چند کلمه و جمله از یک صفحه می‌شود کل آن صفحه را مرور ‌کرد و اگر بعد از رفع اشکال وقت اضافی می‌آوردم بیشتر روی دروسی که حفظی بود یا ضعیف‌تر بودم کار می‌کردم.

................................................................

استراتژی دوران جمع‌بندی سارا شیردره، رتبه‌ی 23 انسانی سهمیه ایثارگران (حقوق دانشگاه تهران): تحلیل دقیق هر آزمون زرد اختصاصی در در سه درس ریاضی، اقتصاد و عربی اختصاصی به من کمک قابل توجهی کرد.

من سعی می‌کردم در این سه درس، سوالات را برای خودم تیپ‌بندی کنم. در آزمون اول از زرد اختصاصی در تحلیل این سه درس بسیار دقیق عمل کردم. غلط‌ها و نزده‌هایم را مشخص کردم و بعد از آن دوباره از آن مبحث تست از کتاب آبی حل می‌کردم تا آن مبحث برایم جا بیفتد. من در دو روز و نیم باقی‌مانده، نصف روز را به تحلیل آزمون و دو روز را به رفع نقاط ضعف در آزمون اختصاص می‌دادم.

بعد از چند آزمون متوجه شدم که برخی تیپ سوالات در این سه درس تقریبا هر سال تکرار می‌شوند و سعی کردم در آن تیپ‌ها طوری تست بزنم که بتوانم 100% بگویم که در این تیپ سوال دیگر هیچ مشکلی ندارم و هر سوالی که از این مبحث مطرح شود را پاسخ خواهم داد؛ خصوصا در عربی و اقتصاد که به مهارت فوق‌العاده‌ای رسیدم. برای اقتصاد کتاب آبی و برای عربی اختصاصی، کتاب سه‌سطحی را کار می‌کردم و در هر دو درس به درصد 100% در کنکور سراسری رسیدم.

در دوران جمع‌بندی نیز در دو روز باقی‌مانده کارویژه‌هایم را هم‌چنان داشتم به این ترتیب که هر شب برای دروس ادبیات عمومی و زبان و ادبیات اختصاصی کار ویژه انجام می‌دادم.

برای ادبیات عمومی هر شب 10 تست قرابت، 10 تست آرایه و 5 تست لغت و املا و 5 تست زبان فارسی کار می‌کردم.

برای زبان، هر شب 10 تست قواعد و 10 تست لغت کار می‌کردم.

هم‌چنین هر شب برای ادبیات اختصاصی، 10 تست تهیه می‌کردم و سعی می‌کردم به طور سماعی وزن و اختیارات آن‌ها را مشخص کنم و اگر مشکلی بود آن بیت‌ها را تقطیع می‌کردم.

................................................................

رتبه‌های برتر چگونه در ایام امتحانات، برنامه‌ی آزمون‌ها را با امتحانات مدرسه تلفیق می‌کردند:

امیر حسین اقبال رتبه‌ی 23 منطقه 2 رشته‌ی تجربی: برای امتحانات مدرسه چون در طول سال چندین بار کل درس‌های پیش‌دانشگاهی را خوانده بودم و قبل از آزمون‌های جمع‌بندی آزمون‌های کانون (پروژه‌ی 7) درباره پیش 2 بود کاملا برای امتحانات آماده بودم و فقط برای دوره به هر درس نگاه می‌کردم که بیش از نیم روز وقتم را نمی‌گرفت و بقیه‌ی زمانم را برای جمع‌بندی دروس و آمادگی برای آزمون صرف می‌کردم.

................................................................

مهدی نیک‌زاد رتبه‌ی 8 منطقه 3 (مهندسی برق دانشگاه صنعت شریف): در دوران امتحانات، روش سه‌روز یکبار را به روش دو روز یکبار تبدیل کردم و در یک روز باقی‌مانده برای امتحان مدرسه می‌خواندم. در دو روز آزمون، اولویتم بیشتر با درسی بود که امتحان داشتم مثلا اگر امتحان فیزیک داشتم اولویت خودم برای تحلیل با درس فیزیک بود.

................................................................

علیرضا باستانی رتبه‌ی 47 منطقه 1 هنر: برای من که رشته پیش‌دانشگاهیم ریاضی بود و آزمون کنکورم هنر، امتحانات خرداد ماه دقیقا حساس‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین لحظات بود. از طرفی باید از فضای درس‌های رشته هنر فاصله نمی‌گرفتم و از سمت دیگر باید در امتحاناتم قبول می‌شدم تا برای ورود به دانشگاه مشکلی نداشته باشم. از این رو تصمیم به ساده‌سازی برنامه درسی‌ام گرفتم تا برای برنامه‌ریزی مشکل نداشته باشم. من در هر هفته امتحاناتم، یکی از درس‌های تخصص‌ام را به طور کامل دوره کردم.

................................................................

مهلا خیاط رسولی، رتبه‌ی 43 منطقه 1 تجربی: طی امتحانات پایان ترم دوم، روش مطالعه‌ی من به این صورت بود که مطابق با برنامه‌ی امتحانی پیش رفتم ولی اول بازیابی می‌کردم؛ یعنی اگر برای درس فیزیک سه روز تا امتحان فیزیک زمان داشتیم، یک روز آن را به جمع‌بندی سایر دروس می‌پرداختم ولی دو روز باقی‌مانده ابتدا برای کل فیزیک پیش‌دانشگاهی تست کار می‌کردم و سپس به مرور و مطالعه‌ی فیزیک می‌پرداختم.

در کل، در طول مدت امتحانات، تاکیدم بیشتر روی تستی خواندن بود نه به صورت تشریحی و حفظی.

................................................................

سیدمحمدرضا کوچکی آقایی، رتبه‌ی 18 منطقه 2 انسانی: برای این کار، دروسی را که در مدرسه امتحان داشتم فقط روز قبل امتحان و آن هم فقط برای آزمون کانون می‌خواندم در واقع وقتی در درسی تسلط داشته باشید فرقی ندارد که امتحان مدرسه باشد یا آزمون و توانستم در امتحانات مدرسه نیز معدل 63/19 را کسب کنم.


تهیه و تنظیم

ناهید منجمی




فایل های ضمیمه

منابع دوران جمع بندی ( قسمت اول - 30 دقیقه)
منابع دوران جمع بندی ( قسمت دوم - 30 دقیقه)
منابع دوران جمع بندی ( قسمت سوم - 20 دقیقه)
استراتژی رتبه های برتر در دوران جمع بندی ( قسمت اول - 10 دقیقه)
استراتژی رتبه های برتر در دوران جمع بندی ( قسمت دوم - 23 دقیقه)
مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24