عوامل شکل‌دهنده آموزش در 20 سال آینده(بخش دوم)

در طول 20 سال، دانش‌آموزان استقلال زیادی رادر فرایند یادگیری خود خواهند داشت که در همین حین تدریس و یا مربیگری برای موفقیت آن‌ها اساسی وحائز اهمیت خواهد بود...

عوامل شکل‌دهنده آموزش در 20 سال آینده(بخش دوم)

5-تجربه میدانی

از آنجایی که فناوری قادر است کارایی را در حوزه‌های خاصی تسهیل نماید،برنامه‌های درسی شرایطی را فراهم میکنند که صرفا نیاز به دانش انسانی و تعاملات چهره به چهره دارد. از این جهت کسب تجربه در میدان عمل در واحدهای درسی مورد تأکید واقع می گردد. مدارس فرصت های بیشتری برای دانش‌آموزان برای به دست آوردن مهارت های واقعی در دنیای مدرن ارائه می‌کنند. این بدین معناست که برنامه‌‌درسی فضای بیشتری را به جهت انجام کارآموزی ،پروژه های نظارتی و همکاری در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گذاشت.

6-تفسیر اطلاعات

اگرچه ریاضیات تحت عنوان یکی از سه دانش اصلی در نظر گرفته می‌شود، اما بدون تردید بخش دستی این دانش در آینده نزدیک بی اهمیت خواهد شد. کامپیوترها به زودی تمام تحلیل های آماری، تجزیه و تحلیل داده ها و پیش بینی روند ها آینده را در دست خواهند گرفت. بنابراین تفسیر انسانی از این داده ها بخش مهمی از برنامه درسی خواهد بود. استفاده از دانش نظری برای اعداد، و بهره گیری از استدلال انسانی برای به دست آوردن منطق درست روند از این داده ها تبدیل به یکی از جدیدترین جنبه ها اساسی این قسمت از آموزش و یادگیری خواهد بود.

7-امتحانات به کلی تغییر خواهند کرد.

همانگونه که سیستم عامل های آموزشی در هر مرحله قابلیت های دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کنند، اندازه گیری توانایی های آن‌ها از طریق پرسش و پاسخ ممکن است بی اهمیت گردیده و یا ناکافی باشد. بسیاری استدلال می‌کنند که امتحانات در حال حاضر به گونه ای طراحی شده‌اند که دانش‌آموزان فقط برای روز امتحان مطالب را حفظ می‌کنند و در روز بعد به کلی آن را فراموش می‌کنند. متولیان آموزش و معلم ها از این قضیه نگران هستند که امتحانات قادر نیستند توانایی ها و قابلیت های دانش‌آموزان را که در آینده برای بازار کار مورد نیاز می باشند را به درستی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند. دانش واقعی یک دانش‌آموز می‌تواند در طول فرآیند یادگیری سنجیده شود.کاربرد دانش آن‌ها در هنگام انجام یک پروژه بهترین سنجش ممکن است.

8- مالکیت دانش‌آموزی

دانش‌آموزان در برنامه ‌‌درسی خود بیشتر و بیشتر درگیر خواهند شد. وجود یک برنامه درسی تنها زمانی مفید خواهد بود که متخصصین و همچنین دانش‌آموزان در تدوین آن مشارکت داشته باشند. پیشنهادهای مطرح شده توسط دانش‌آموزان در مورد محتوای برنامه ‌‌درسی و چگونگی دوره ها یکی از ویژگی های برنامه ‌‌مطالعاتی هم جانبه است.

9-تدریس و آموزش مهم‌تر خواهد شد.

در طول 20 سال، دانش‌آموزان استقلال زیادی رادر فرایند یادگیری خود خواهند داشت که در همین حین تدریس و یا مربیگری برای موفقیت آن‌ها اساسی وحائز اهمیت خواهد بود.معلم ها یک نقطه مرکزی در انبوهی از اطلاعات که دانش‌آموزان از طریق ان مسیر خود را می‌یابند ، شکل خواهند داد.اگرچه آینده ‌‌آموزش و پرورش روشن و واضح نیست ، اما چیزی که روشن است این است که  معلم ها و موسسات آموزشی برای عملکرد تحصیلی حیاتی هستند.

منبع:

Henny. C (2016).  “9 Things That Will Shape The Future Of Education: What Learning Will Look Like In 20 Years?” [Online] elearningindustry.com. Available at: https://elearningindustry.com/9-things-shape-future-of-education-learning-20-years



مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور 97

با رتبه ام در کنکور 97 احتمال دارد در چه رشته و دانشگاهی قبول شوم؟
پاسخ به سوال های شما درباره سهمیه ها ،پردیس ،شبانه ، غیر انتفاعی و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 24 ساعته