دستاوردهای رتبه‌های برتر تهرانی در دوران نوروز 97

رتبه‌های برتر تهرانی در جلسه برترهای آزمون 7 فروردین دستاورد‌های خود را در نوروز بیان کردند.

دستاوردهای رتبه‌های برتر تهرانی در دوران نوروز 97

رتبه های برتر تهرانی در جلسه برترهای آزمون 7 فروردین دستاورد های خود را در نوروز بیان کردند.


سامره مقدمی‌فر – میانگین تراز 6900 – چهارم تجربی

- تقویت توانایی تشخیص سوالات وقت‌گیر و رد شدن از سؤالات برای حل کردن آن‌ها در پایان آزمون با استفاده از کتاب‌های سه سطحی.

- افزایش تمرکز هنگام مطالعه با حذف عامل‌های مزاحم و کمک گرفتن از نظارت پدر و مادرم

- مرور سولاات نشان‌دار، اشتباهات و بی‌دقتی‌های متداول اَم در آزمون‌های نیم سالِ اول.

همان طور که هر کس بی‌دقتی‌های مختص به خود را دارد من هم بی‌دقتی‌های خود را دسته‌بندی کردم و سعی در تکرار نکردن اشتباهات داشتن، با استفاده از مرور مرتب اشتباهات.

- در کل هدف اصلی من تثبیت نقاط قوت بود که توانستم تا حد زیادی موفق بشوم.


سارا آرام – میانگین تراز 7000

با توجه به اینکه من در دروس عمومی ضعیف بودم هر دو دستاورد عیدم مربوط به دروس عمومی است.

1- برای قسمت قرابت درس ادبیات هر شب 50 تست را از کتاب قرابت نشر الگو در مدت زمان 25 تا 35 دقیقه می‌زدم.

2- در دروس معارف هم با توجه به اینکه آیه‌ها را فراموش می‌کردم هر شب یکی از درس‌ها را انتخاب کرده و تمام آیه‌های ابتدای آن را، اگر کوتاه بودند به طور کامل حفط می‌کردن و اگر طولانی بودند معنی آیه و نکات کلیدی آنرا حفظ می‌کردم.


مبینا امراللهی بیدکی – میانگین تراز 7161 – چهارم ریاضی

سوال 1) دستاورد من چه بود؟

اوّل: آغاز پروژه‌های هشتم من با بازیابی بود که باعث شد در درس‌هایی که به نسبت ضعیف بودم مانند فیزیک یا بیوشیمی که در 6 بهمن فرصت کافی برای مطالعه نداشتم زمان کافی ایجاد کنم و با تمرکز برروی آنها چند از 10 خودم را افزایش دهم.

دوم: کاهش تعداد غلط‌هایم در آزمونها.

سوال 2) در ایام نوروز چه کار کردم؟

اوّل: با استفاده از کتاب زرد عمومی توانستم دروس عمومی را دوره کنم.

دوم: بو با بازیابی توسط کتاب نوروز، متوجه نقاط قوت و ضعف خودم شدم و تصمیم گرفتم با تمرکز برروی نقاط ضعفم آن‌ها را هم به وضعیت معقولی برسانم. دروسی مانند فیزیک پایه و شیمی پایه.


مائده سادات موسوی پور – میانگین تراز 6200 – چهارم تجربی

در این دوران سعی کردن که تمام دروس این آزمون را که مشابه آنها را در تابستان خوانده بودم و تراز خوبی کسب کرده بودم، به طور کامل تثبیت کنم و قسمت‌هایی را که فراموش کرده بودم، دوباره بازیابی کنم. این کار را با دوبار تمرین کردن تست‌های نشان دار شده‌ام در کتاب‌های آبی قلم‌چی برای دروس ریاضی و فیزیک. اگرچه نتوانستم کامل آنرا انجام دهم ولی برایم قابل قبول بود. هم چننین تقریباً 10 کنکور عمومی از خود به سبک کنکور از کتاب زرد عمومی آزمون گرفتن در همان بازة زمانی کنکور (یعنی 8 تا 5/9 صبح) و روی همان صندلی و سعی کردم کاملاً استراتژی بازگست را به کار ببرم و خدا رو شکر موفق بودم و به نظرم تراز عمومی ام یا تثبیت شده است یا پیشرفت خواهد داشت و به نظرم اضطراب کم‌تری هم داشتم.


نیکتا جعفرزاده – میانگین تراز 7600 – چهارم تجربی

مهم‌ترین چالشی که با آن روبرو بودم و بیشتر از همه مرا نگران کرده بود؛ تمام نکردن به موقع درس‌هایم بود یعنی ذهن شفافی نداشتم و نگران برنامة آینده‌ام بودم و همین در من اضطراب ایجاد کرد. امّا با بررسی مجدد و کامل برنامة راهبردی، ابتدا چند برنامة کلی را برای خود نوشتم، پس با بررسی دقیق آنها بهترین برنامة شخصی سازی شده را برای خود انتخاب کردم. آن برنامة را هم چند بار دیگر بررسی کردم، اکنون ذهن شفافی دارم و آرامش کامل دارم.


سید امیرحسین تقوی – میانگین تراز 6750 – پیش تجربی

با توجه به اینکه در آخرین ازمون سال 96 تراز اختصاصی 7250 و تراز عمومی 5950 داشتم مهم‌ترین هدفم در دوران طلایی پیشرفت در دروس عمومی بود.

بنابراین در کنار بازیابی دروس اختصاصی با سؤالات پیشنهادی نوروز و کتاب آبی قلم‌چی به بازخوانی دروس عمومی به خصوص در دینی پرداختم.

در درس دینی و ادبیات پیشرفت داشتم (نسبت به آزمون مشابه نیمسال اول)


زهرا اکرمی – تراز 6600 – تجربی

بیشترین نگرانی من برای آزمون 7 فروردین حجم مطالب بود چون تصور می‌کردم بسیاری از مباحث را فراموش کرده‌ام. به همین دلیل فکر می‌کنم مهم‌ترین دستاوردم در نوروز مرور مباحث به روش بازیابی بود.

1- در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی تنها با حل تست و بدون مطالعه کتاب و جزوه آنها را تثبیت کردم و مسلط‌تر شدم.

2- در دروس عمومی و زیست ابتدا با حل تعداد کمی تسبت مباحث فراموش شده را پیدا کردم آن‌ها را مطالعه و سپس مجدداً به حل تست می‌پرداختم.


حدیثه همتی – میانگین 6870 – فارغ التحصیل رشته تجربی

شیمی را منم مرور کردم پس با زدن تست به تسلطی نسبی رسیدم البته روی مسائل کمتر وقف صرف کردن و امروز متوجه شدم که باید روی آنان بیشتر کار کنم.

ضعیف برای زیست خلاصه کامل داشتم آن‌ها را مرور کردم و بعد برای آن درس‌هایی که ضعیف‌تر بودم تست زدم و در انتهاب موفق و مرور ریز نکات حفظی و زدن 2 سری تست 50 تایی از کتاب نوروز باعث رسیدن من به یک تسلط نسبی شد.

در ریاضی و فیزیک اردوی کتاب آبی بود و تمرکز روی تست سراسری برای محاسبه بود.

در دروس عمومی ضعف عمل کردم و بعد از این آزمون باید آزمون کارکردن و بحثی کار کردن را شروع کنم.



ساجده عزیزی – میانگین تراز 7124 – رشتة انسانی

1- تابلوی نوروزی در دوران طلایی پیشرفت مرا همواتر کرد. من هدفم این بود که تا آزمون امروز (7 فروردین)، 2000 تست کار کنم ولی به دلیل اینکه در دروس عمومی زمان زیادی را صرف کردن به جای 2000 تست توانستم 3400 تست تمرین کنم.

2- یکی از مهم‌ترین دستاوردهای من دوران طلایی، پیشرفت در دروس عمومی بود. عاملی که باعث شد به تسلط کافی برسم، تقویت اراده بود. من از 19 اسفند خودم را موظف کردم که هر روز ساعت 8 تا 9:15 (بازة زمانی دروس عمومی کنکور) یک مجموعه تست زرد عمومی (کنکور سالهای اخیر) تمرین کنم و توانستم 2000 تست از این کتاب تمرین کنم.

3- دستاورد بعدی من پیشرفت در درس عربی بود. دلیل آن، آشتی با این درس و افزایش ساعت مطالعه در این درس بود.

4- توجه به درس فلسفه و منطق و درک عمقی این درس باعث شد از 3 از ده به 7 از ده آزمون غیرحضوری برسم.


یاسمنِ حسن زاده ثانی – میانگین تراز 6571

1- رفع اشکال در درس‌هایی در آن‌ها مشکل جدی داشتم با دوبار ه پایه‌ای خواندن آن‌ها، حل تست زیاد از آن مخصوصاً در درس فیزیک.

2- حل کردن آشفتگی‌های ذهنی خودم با شفاف سازی روش‌های مطالعه‌ام.

3- تثبیت ساعت مطالعه‌ی ثابت با پیوسته کردن زمان‌های مطالعه‌ام و بالا بردن زمان مطالعه‌ام با رفتن به کتابخانه.

4- اتمام تمام عمومی‌ها و مرور آن‌ها مشروع کردن کتاب زرد و آزمون‌های قلمچی خودم در سال گذشته  و مرور گذشته

5- انجام مشورت با پدرم در تعامل مسائل زندگی (نه فقط درس)



سپهر یونسی پور – تراز 7038 – چهارم تجربی

1- مدیریت زمان – به کمک روش تشخیص تیپ سؤالات و عبور کردن از سؤالات دشوار (بنابر روش گفته شده آقای قلم‌چی)

2- پیدا کردن روش درست خواندن دین و زندگی – 1- خواندن متن کامل کتاب درسی، 2- بررسی و ترکیب کردن تمام آیات کتاب درسی و پیدا کردن کلمات کلیدی در آیات .

3- کاهش تعداد غلط‌ها به وسیله کارنامه اشتباعات و کتاب اشتباهات متداول در دروس شیمی – فیزیکی – دینی.

4- افزایش 4 از 10 شیمی به 7 از 10 شیمی  به کمک سؤالات پیشنهادی نوروز و خواندن نکات و خلاصه دفتر خودآموزی.

5- افزایش 7 از 10 دینی به 9 از 10 دینی.

چالش: بزرگترین چالش من – کمبود زمان – سپس زیاد بودن تعداد غلط در دروس شیمی و زیست.


رویا گیتی زاده – میانگین تراز 6952 – چهارم تجربی

1- تسلط در درس شیمی 2 حتی با وجود 1 ساعت و نیم مطالعه در روز با تمرین کردن همة تست‌های اشتباه از سؤالات پیشنهادی نوروز.

هم: تاکید زیاد در دروس عمومی. با تمرین کردن هر روز یک مجموعه تست از کتاب زرد عمومی.

سوم: افزایش ساعت مطالعه به 12 ساعت در دوران طلایی با رفتن به اردوی مطالعاتی.


مهسا بهنام – میانگین تراز 6300 – چهارم تجربی

من در دروس عمومی خیلی ضعیف بودم و در دوران عید در این دروس تمرکز کردم با استفاده از کتاب زرد عمومی یعنی هر روز یک آزمون می‌زدم و روز بعد آنرا تحلیل می‌کردم و با آن می‌فهمیدم در دروس عمومی در کدام بخش‌ها ایراد دارم . مثلاً در ادبیات فهمیدم در آرایه و زبان فارسی عربی در قواعد و در حفظ کردن آیه‌های دینی وقت بیشتری گذاشتم و همچنین در نیم سال اول در بخش‌های پایانی کتاب تسلط کافی نداشتم همین دلیل هنگام برنامه‌ریزی از آخر کتاب شروع کردم تا روی آن قسمت‌ها تسلط کافی را به دست آورم. و هم‌چنین نشاندارهایی که طی سال از آزمونها داشتم آن‌ها را حل کردن و سوالات کنکور.

دستاوردها: «دروس ادبیات و پیشرفت نسبت به آزمون 18 اسفند داشتم و همچنین در بخش‌هایی که در نیمسال اول ناقص یاد گرفته بودم در جلسه آزمون بهتر توانستم تست‌هایش را جواب دهم

یکی از ویژگی‌ نوابع قدرت تشخیص اولویت‌هاست.


امیررضا رضایی چهارم تجربی میان تراز 7200

هدف اصلی من جبران دروسی بود که نخوانده‌ بودم و یا کم و ناقص خوانده بود.

به درس زیست‌شناسی به‌دلیل تسلط پایین و اهمیت بالا، زمان بیشتری را اختصاص دادم و دروس ریاضی و فیزیک را با توجه به تسلط بالا کنار گذاشتم. در درس شیمی به‌دلیل تسلطی که بر زوج درس نیم‌سال اول داشتم و همچنین به دلیل کم کاری زیاد در زوج درس نیمسال دوم، زوج درس نیمسال دوم را مطالعه کردم و کبود سه آزمون پروژه پنجم را جبران کردم و مروز زوج درس نیمسال اول را به 31 فروردین موکول کردم اما در دروس عمومی به دلیل عدم مطالعه‌ی مناسبی داشته باشم و مباحث را جبران یا مرور کنم.

و با توجه به این مباحث پیشرفت خاصی نکردم.


آقای آرش آقایی   رشته تجربی   میانگین تراز = 6300

مهم‌ترین دستاوردها:

1- دستاورد اول من این بود که روش خواندن درس‌های زیست‌شناسی و شیمی را اصلاح کردم یعنی ابتدا روش من به این گونه بود که شکل‌های کتاب درسی از روی کتاب‌های کمک درسی بررسی می‌کردم و نکات آن‌ها از روی آن می‌نوشتم که بعداً خودم با بررسی کتاب نکات را درآوردم.

2- دستاورد دوم من اصلاح روش آزمون دادنم بود که روش‌های آزمون دادن را به‌کار نمی‌بردم که در عید توانستم پیشرفت در این زمینه داشته باشم.

چگونه به این روش رسیدم؟

1- از دوستی در مدرسه که این روش را اجرا کرده بود و نتیجه‌ی خوبی گرفته بود پرسیدم.

2- من با بررسی سوالات پیشنهادی نوروز متوجه شدم که سوالات درست من سوالات دشوار بوده و سوالات غلط و نزده من سوالات ساده و من با به کار بردن روش ضربدر منفی و روش‌های دیگر آزمون دادن توانستم این مشکل را حل کنم.


سید رضا قلی‌زاده    رشته تجربی     میانگین تراز: 6900

مهم‌ترین دستاورد من در این بازه فهمیدن این مطلب بود که بیشتر احساس فراموشی فقط یک توهم است!!

راهکار من برای مقابله با چنین احساساتی و مطمئن شدن از اینکه مطالب را به خاطر دارم، آزمون دادن بود. با زدن یک آزمون جامع استاندرد از اون مبحث مطمئن می‌شوم که کاملاً مطالب رو به خاطر دارم و اگر گاهی قسمتی رو تاحدودی فراموش کرده بودم یا اینکه به سختی به یاد می‌آوردم، مرور می‌کردم با این کار هم بر یک دید درست و واقعی از وضعیتم رسیدم و هم تو زمان صرفه‌جویی کردم.

در درس زبان فارسی و هندسه کم کاری کرده بودم و همیشه از اون‌ها غافل می‌شدم اما تصمیم گرفتن مباحثی رو که اهمیت بیشتری دارند و با زمان کمتری می‌شود به تسلط نسبی رسید، در کنار برنامه‌های اصلی‌ام قرار بدم. این کار رو انجام دادم و در آزمون امروز هم توانستم تست‌های آن قسمت را جواب بدم.

همون طور که در این جلسه هم اشاره شد من با تجربه شخصی به این مسئله رسیدم که جدا شدن از برنامه و با این فرض که میشه زمان بیشتر و بهتری درس خوند فقط به آشفتگی خودم اضافه کردم و بعد از دو سه روز با بررسی دوباره برنامه راهبردی و مطمئن شدن از اینکه با این برنامه به تمام خواسته‌هایم برای کنکور خواهم رسید با آرامش و اطمینان بیشتری راهم را ادامه دادم!!

مهم‌ترین دستاوردها:

- در شیمی نکته‌های تست‌های غلط و نزده در جزوات و کتاب تستی‌ام بسیار پراکنده بود با جمع‌آوری تمامی این نکات در دفتری مشخص، بسیار تمرکز بهتری پیدا کردم.

- افزایش ساعت مطالعه: زیرا بعد پر کردن دفتر برنامه‌ریزی متوجه شدم به آن اندازه که فکر می‌کردم درس نمی‌خوانم یعنی نسبت به ساعت مطالعه خوش‌بینانه بودم و با پایبندی به پر کردن دفتر برنامه‌ریزی به این دستاوردها رسیدم

- در تست‌های فیزیک بسیار در دام آموزشی می‌افتادم و در تست‌های فیزیک مفهومی حل کردن را تمرین کردم.


کیان‌رشت جان‌بزرگی/ رشته‌ی تجربی/ 6900

با توجه به اینکه قبل از دوران عید اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی افتادند که از زمانم کم می‌کردندقف تصمیم گرفتم که در دروس عمومی که تسلط بیشتری داشتم و ترازم به حدود 7400 (در معنی آزمون‌ها) رسیده بود، که مرور کامل مباحث مهم (مانند آیات و روایات دینی) و تثبیت و عدم پیشرفت مباحث بپردازم. اما در دروس اختصاصی با توجه به کمبود زمان، تصمیم به دوره‌ی خلاصه‌ها و نکات و سوالاتی گرفتم که قبلاً علامت زده بودم. در فیزیک شیمی سعی کردم نهایت تلاش خود را بکنم و سرعت حل تست خود را افزایش دهم چرا که فیزیک و شیمی 3 نقاط ضعف به این ترتیب تا حد امکان جمع‌بندی کردم.

مهم‌ترین استراتژی من در این دوران نهایت تلاش برای حفظ نقاط قوت بود.



شیمی هادی پور رشته‌ی ریاضی میانگین تراز: 5568

1- افزایش تراز با پشتیبانی اردوان دهبوده و کمک‌های پشتیبان ویژه و مدرسه سرای دانش واحد رسالت و اولیای مدرسه

2- حضور در مدرسه ایام عید از 2 فروردین (از روی نوروزی – سرای دانش رسالت)

3- امتحان دادن کتاب زرد عمومی به‌عنوان آزمون صبحانه برای قوی کردن عمومی‌هایم

4- دادن آزمون عصرانه در مدرسه از درس‌هایی که در طول روز در مدرسه خواندیم (دروس اختصاصی)

5- استفاده از کارنامه‌ی اشتباهات هنگام درس خواندن.

6- امتحان دادن سوالات  نزده و صحیح برای آزمون 7 فروردین

7- در ادبیات زدن روزی 20 تست قرابت معنایی

در آزمون امروز:

1- پیشرفت تراز کل نسبت به 6 بهمن

2- پیشرفت چند از ده در درس ریاضی پایه

3- پیشرفت تراز کل عمومی‌هایم

* اگر این اتفاقات صورت نگرفت اشکال ندارد و ناامید نمی‌شوم.



فاطمه قلی‌نژاد – رشته‌ی تجربی – فارغ‌التحصیل – میانگین تراز 6900

- هدف اصلی من در دوران نوروز تثبیت نقاط قوت بود و با تمرین سوالات صحیح از سوالات پیشنهادی نوروز و مرور روزانه در دروس زیست، ریاضی، شیمی و دینی به این هدف رسیدم.

- من با روش بازیابی فراموش شده‌های دروس زیست و دینی‌ام را پیدا کردم و با تست زدن و مرور کردن روزانه آن‌ها را تثبیت کردم.

- من نقاط ضعف درس ریاضی‌ام را با روش بازیابی پیدا کردم و با تمرین روزانه آن‌ها را برطرف کردم.

- من برخی مباحثی را که قبل از عید کمتر تمرین کرده بودم مانند گیاهی و آمار را با مطالعه و تست زدن به نقاط قوت تبدیل کردم.

- من موفق شدم خلاصه‌های مفید و جامعی از دروس زیست و شیمی و دینی تهیه کنم که در دوران جمع‌بندی بسیار برایم مفید خواهد بود.

- من با مروز سوالاتی که اشتباه زده بودم قسمت‌هایی را که بی‌دقتی کردم پیدا کردم و توانستم بیشتر آن‌ها را با تمرین برطرف کنم؛ مثلاً با خط کشیدن زیر کلمات کلیدی سوالات یا فعل‌ها.



هانیه روح‌بخش

- تسلط بر اضطراب و تمرین برای تنظیم دقت در جلسه‌ی آمزون با شبیه‌سازی شرایط آزمون

جبران عقب‌افتادیگی‌ها و تست‌های باقی‌مانده در درس زیست و حل تست زماندار در مباحثی از زیست که تسلط کافی رسیدم

حل تست بیشتر در زمینه‌ی آرایه‌های ادبیات و افزایش سرعت حل تست‌های آرایه

غافل نشدن از تمام درس‌هایی که مطمئن بودم در تمام آن‌ها به تسلط کافی رسیده‌ام.

کاهش تراز من در آزمون 18 اسفند به 6900 باعث شد به وضعم که در هر سطحی از تسلط و هر ترازی که باشم باز هم نمی‌توان با اطمینان کامل درس‌ها را کنار گذاشت و توجهی به آن‌ها نکرد.

مطمئنم در صورتی که تعداد سوالات اشتباهم را کاهش دهم بیشتر پیشرفت خواهم کرد.


امیر بهنام چهارم ریاضی تراز 6300

1- من با توجه به اینکه ساعت مطالعه‌ام خیلی کم بود (حدود 30 ساعت در هفته) توانستم با شرکت در اردوی نوروزی سرای دانش ساعت مطالعه‌ام را افزایش دادم

2- با توجه به ضعفی که در درس فیزیک داشتم و نقطه‌ی ضعفم محسوب می‌شد توی دوران نوروز با استفاده از کتاب آب و افزایش ساعت مطالعه چند از ده‌ام را افزایش دادم

3- من با توجه به زمانی که برای تحلیل آزمون‌های صبحانه و عصرانه و خلاصه‌نویسی در برنامه عید گنجانده بودم توانستم خلاصه‌نویسی‌هایم را کامل کنم تا در دوران جمع‌بندی زمان کم نیاورم


محمدرضا سیف   چهارم تجربی میانگین تراز 6800

دستاورد من این بود که توانستم در بعضی از درس‌ها با روش آزمون و خط و استفاده از سوالات پیشنهادی نوروز روش درست مطالعه‌ام را پیدا کنم مثل ریاضی و دین و زندگی

و برخی از منابعی که برایم مفید نبود کنار بگذارم حتی در برخی درس‌ها مثل ریاضی و زیست‌شناسی منابعی را که فکر کردم مفید نیست فهمیدم از منابع دیگرم مفیدتر است و آن‌ها را جایگزین کردم.


یاسمین توانایی میانگین تراز 6000

من ساعت مطالعه‌ام را افزایش دادم، کیفتم بهتر از قبل شده.

نقطه‌ی ضعف من دین و زندگی بود روی آن بیشتر تمرکز کردم.

سعی کردم از نقاط قوتم که زست و شیمی بود غافل شودم

به تفریحم به چشم اتلاف وقت نگاه نکردم

با بازیابی به نکات مهم‌تر توجهم جلب شد. خصوصاً در درس زیست

بهتر شدن در آرایه‌های ادبی


سحر یکتا  تجربی (فارغ‌التحصیل) – تراز 6800

دستاوردهای دوران طلایی نوروز:

1- مهم‌ترین دستاورد من یافتن مکان مناسب برای مطالعه بود. در نیمسال اول در خانه مطالعه کرم سر و صدای برادر کوچکم باعث عدم تمرکز می‌شد به همین دلیل در نیمسال دوم تصمیم گرفتم به کتابخانه بروم ولی به‌دلیل مشکلاتی که در آنجا داشتم عملکرد نیمسال دومم از نیمسال اول بدتر شد و افت کردم و برای سه ماه آینده مکان مناسبی را انتخاب کردم.

2- تا قبل از دوران نوروز اهمیت زیادی به درس‌های عمومی نمی‌دادم. در این دوران منبع ادبیات را تغییر دادم و در درس عربی تعداد تست‌ بیشتری زدم

3- در درس زیست و شیمی به تست‌های کنکور سال‌های اخیر توجه بیشتری کردم و در درس زیست از روش بازیابی استفاده کردم.

4- در درس ریاضی می‌خواستم تست‌های خیلی سخت حل کنم ولی پس از مشورت با مشاورم ترجیح دادم تست‌هایی که سطح متوسطی داشتند حل کنم و وقت کنم همه‌ی مباحث را به خوبی جمع‌بندی کنم و امروز در آزمون از عملکردم در این درست نسبت به سایر دروس راضی‌تر بودم ولی متاسفانه چند روز اخیر زاید خوب نخواندم و نتوانستم همه‌ی مباحث را بخوانم در مدت زمان باقی‌مانده از دوران طلایی نوروز زمانی را به این مباحث اختصاص خواهم داد.

احتمالاً ترازم تغییر چندانی نمی‌کند چون وقت نکردم همه‌ی مباحث را بخوانم ولی از مباحثی که خواندم راضی بودم و نسبت به آزمون 6 بهمن وضعیت بهتری در این مباحث دادم.



رهام احمدوند 7100 چهارم ریاضی

مهم‌ترین هدف کلی من کاهش زمان‌های تلف شده بود که با پیدا کردن راه‌حلی مناسب به آن دست یافتم.

اما دستاورد کلی من در عید افزایش ساعات مطالعه و افزایش تست‌های تمرین شده بود (روزی 300 تا)

با تمرین تست‌های پیشنهادی به این نتیجه رسیدم که از اشتباهاتم درس گرفتم و به روحیه‌ام کمک کرد به‌طور جزئی

درس‌های شیمی (2) و فصل کار و انرژی از فیزیک 2 را علاوه بر برنامه مطالعه کردم

مباحث سهمی از هندسه تحلیلی و تابع موج از فیزیک 1 را بازخوانی کرده و تست تکمیلی زدم.

هدف دیگرم افزایش چند از 10 شیمی بود که از 4 از 10 به 8 از 10 امروز رسید (آزمون امروز)

به روش مطمئن برای افزایش تمرکز دست یافتم .... سرد کردن هوا

فیزیک در آزمون امروز 9 از 10 زدم (پیشرفت)

دیفرانسیل همچنان 7 از 10 زدم (بدون پیشرفت)

تست‌های شیمی 2 را بدون زمان و با بررسی همه‌ی گزینه‌ها زدم (به‌صورت تحلیلی)

برای از بین نرفتن روحیه‌ام طوری هدف‌گذاری کردم که پس‌رفت نکنم



علیاشاهین فرشچی تجربی میانگین تراز: 6500

از بهترین دستاوردهای من از همان ابتدا تکمیل کامل و دقیق تابلوی نوروزی بود که این کار باعث شد نقشه‌ی راه مطالعه‌ی من کاملاً شفاف باشد و به‌دست آوردن دقیق تعداد تست، باعث شد که این یک اطلاع مهم برای دوران جمع‌بندی هم می‌شود.

از مهم‌ترین دستاورد من مطالعه‌ی دقیق درس زیست به‌طوری که ابتدا سوالات درست ساده و سخت آزمون‌های قبل را حل کرد سپس با خواندن سریع در عین حال دقیق درس مورد نظر در مرحله‌ی بعد سوالات نشان داده کتاب آبی قلم‌چی زیست را حل کردم و بعد سوالات اشتباه نوروزی سخت و ساده را تمرین کرده از مرحله‌ی بعد با حل کردن کتاب 3 سطحی و کتاب نوروزی به‌صورت آزمون زمان‌دار

در درس دینی سال دوم ابتدا از جزوه مطالعه می‌کردم آن را با کتاب درسی جایگزین کردم و در حالت آرامش آن را مطالعه کردم به علت آنکه کتاب درسی‌ام خیلی شلوغ نیست و با ذهن واضح‌تری آن را مطالعه می‌کردم.

مطالعه‌ی دقیق قواعد عربی و نیز متن کتاب شیمی سال سوم و نیز تکمیل خلاصه‌نویسی‌ها

افزایش سرعت در حل تست.


سید هومان چائی‌چی ملّت شاهی 6800، تجربی

1- شیمی سوالات گزیده و زمان‌دار زدم! به مرور رسیدم! توهم ناقص خواندن از بین رفت! 

2- ادبیات تاریخ و ادبیات را ترکیبی خواندم برای رسیدن به سبک تست‌ها!

3- دفتر برنامه‌‌ریزی را هر روز پر کردم و برای روز بعد توقع زمان بیشتر داشتم!

4- سوال‌های آزمونی رو که بعد از آزمون‌ دوباره حل کرده بودم خیلی سریع‌تر به ذهنم بازگشت!


سرژ یقیازاریان تبریزی هستم. میانگین تراز 7000 رشته ریاضی

با توجه به اختلاف بسیار زیادی که بین تراز عمومی (6300) با دروس اختصاصی (تراز 7200) داشتم، با یک برنامه‌ریزی دقیق و با استفاده از راهنمایی‌های پشتیبان  سید محمد بحرینی و مدیر  آقای صادقی‌فرد و نیز استفاده از تابلوی نوروزی و کارنامه‌ی بازیابی می‌توان دست آوردهایم را در چند مورد زیر خلاصه کنم:

1- پیشرفت چشمگیر در دروس عمومی به ویژه درس ادبیات و زبان فارسی

2- تبدیل نقاط نوسانی به نقاط قوت (پیشرفت چشمگیر در درس آمار و مدلسازی با تیپ‌بندی سوالات کنکور و قلم‌چی)

3- حفظ ثبات در نقاط قوت پایدار با بهره‌گیری از کتاب‌های سه‌سطحی در تمامی دروس (فیزیک و شیمی و هندسه)

4- استفاده‌ی مداوم از کتاب زرد عمومی در دوران طلایی به‌عنوان آزمون صبحگاهی


محمدرضا طبری رشته‌ی تجربی میانگین تراز = 6500

2 دستاورد:

1- با توجه به ارزش بیشتر دو درس زیست و شیمی و با توجه به صحبت با پشتیبان خود بر روی این دو درس هدفگذاری جدی تعیین کردم:

چگونه؟ من 4 روز را به دلایلی از دست دادم و چون برنامه‌ام به‌هم ریخت ضربه‌ی بدی از لحاظ روحی به من زد. ولی با صحبت با خانواده از نو شروع کردم و با این حال بقیه‌ی روزها به‌طور ثابت زیست را 4 ساعت و شیمی را 2 ساعت مطالعه کرد. نتیجه: افزایش 1 یا 2 از ده درس شیمی و زیست.

2- گذاشتن وقت بیشتر بر روی سوال‌های وقتگیر مثال هندسه و در آزمون امروز مطمئناً در درس هندسه از آزمون 6 بهمن بهتر خواهم شد.


شایان حسنی  چهارم ریاضی    7000

مهم‌ترین دستاورد من تثبیت شیمی دوم؛ با توجه به اینکه این درس ضعیف‌ترین درس اختصاصی من است. برای این کار، من تک‌تک سوال‌های منبع خود را برای این درس حل کردم و علاوه بر آن جدا از آنکه سوال‌ را درست حل کردم یا خیر – پاسخ تشریحی آن را به‌طور کامل و دقیق خواندم.

با توجه به توفیق این روش، قصد آن را در آینده نزدیک برای شیمی سوم و پیش‌دانشگاهی نیز انجام دهم.


نازگل ارومچی 7320 رشته تجربی

مهم‌ترین دست‌ آوردن بالا بردن سرعت در پاسخ‌گویی به سوالات عمومی به خصوص عربی و ادبیات (به‌خصوص قرائت) و جمع‌بندی درس‌های عمومی و اختصاصی، تثبیت نقاط قوتم در ریاضی و فیزیک و تلاش برای پیشرفت در دروس زیست و شیمی به خصوص فصل‌های آخر که به‌دلیل اینکه آخر سال خوانده شده بودند در آن‌ها ضعیف بودم.

روش من:

- عمومی با زدن تست‌های زمان‌دار کنکور از کتاب زرد (به‌جز دینی) و تحلیل آن‌ها

- مباحث اختصاصی را به سه بخش درس‌هایی که در آن‌ها قوی‌هستم، درس‌هایی که در آن‌ها ضعف نسبی دارم و درس‌هایی که در آن‌ها ضعف بیشتری دارم تقسیم کردم و زمانم را به‌گونه‌ای تنظیم کردم که هم بتوانم درس‌هایی که در آن‌ها مشکل بیش‌تری داشتم بازخوانی کرده و تست‌های بیشتری بزنم. در دروسی که در آن‌ها قوی بودم با زدن تست‌های آزمایشی زمان‌دار و تحلیل آن‌ها در درس‌هایی که ضعف نسبی داشتم با زدن تست‌های آموزشی بدون زمان و بازخوانی موضوعاتی که تست‌های آن‌ها را اشتباه جواب داده بودم و در آخر در دروسی که ضعف بیشتری داشتم مثل شیمی ابتدا با خواندن دروس و بعد با زدن تست‌های آموزشی و آزمایشی در درس‌هایم پیشرفت کنم.

در آزمون 7 فروردین توانستم در دروس عمومی تعداد غلط‌هایم را کم کنم و در دروس اختصاصی در درس زیست پیشرفت کردم و درصد خود را در ریاضی و فیزیک حفظ کرده ولی هنوز در درس شیمی نیاز به تلاش بیشتری داردم.


مریم طالبی چهارم تجربی میانگین 6800

من متوجه شدم در شیمی بیشتر از اینکه بی‌دقتی داشته باشم مفاهیم کتاب درسی را بلد نیستم. کتاب درسی را چند دور مطالعه کردم تا کاملاً مسلط شوم

توانستم میانگین روزی 10 ساعت مطالعه کنم و یک روز را به استراحت اختصاص دهم چون ساعت مطالعه‌ی من خیلی کم بوده نه خودم قول دادم کم کاری نکنم.

لغت و تاریخ ادبیات را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دادم و بر آن‌ها مسلط شدم



مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24