نسل جدید هیوندای ولوستر معرفی شد

نمایشگاه خودروی دیترویت 2018، میزبان نسل دوم هیوندای ولوستر و نسخه‌ی پرقدرت ولوستر N با قدرت 275 اسب بخار بود.

نسل جدید هیوندای ولوستر معرفی شد

نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، میزبان نسل دوم هیوندای ولوستر و نسخه‌ی پرقدرت ولوستر N با قدرت ۲۷۵ اسب بخار بود.

نسل دوم کوپه‌ی اسپرت هیوندای ولوستر (Veloster) ظاهر انقلابی و چندان جدیدی به خود نگرفته؛ اما باطن آن تغییرات زیادی کرده است. به‌عنوان مثال ولوستر جدید در مقایسه با نسل اول، با افزایش ۲ سانتی‌متر در طول و ۱ سانتی‌متر در عرض، ابعاد بزرگ‌تری دارد. ارتفاع ولوستر تغییری نکرده؛ اما فضای سر سرنشینان عقب حدود ۱.۵ سانتی‌متر بیشتر شده است.

مایکل ایوانوف، مدیر تولید هیوندای موتور بخش آمریکا، طراحی خودروهای کوچک هیوندای مانند ولوستر را با عنوان «خودروهای رالی شهری» خطاب می‌کند. در مقایسه با نسل اول، ستون A و پنل ابتدای کاپوت در ولوستر جدید، عقب‌تر قرار گرفته‌اند تا کاپوت طویل‌تر باشد. خطوط گلگیرها و طرح آیرودینامیک اطراف چرخ‌ها بازطراحی شده‌اند. دستگیره‌ی در صندوق عقب کمی بالاتر و نزدیک برف‌پاک‌کن شیشه‌ی عقب نصب شده است تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد. البته هنوز هم برخی جزئیات متفاوت در ولوستر جدید مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال، درِ سمت راننده یک‌تکه با طرح کوپه، اما در طرف سرنشین دوتکه است. ایوانوف می‌گوید قرار دادن اگزوز مرکزی در کنار طرح جدید سیستم تعلیق برای تیم طراحی، قدری مشکل بوده است:


برای حفظ این طرح اگزوز واقعا تلاش زیادی انجام شد؛ به نظر ما، اگزوز مرکزی از ویژگی‌های خاص ولوستر است.


برخلاف بیشتر خودروهای اسپرت مدرن، سراگزوزهای ولوستر جزئی از سیستم اگزوز هستند و صرفاً جهت نمایش در مرکز سپر عقب قرار نگرفته‌ند.

سیستم تعلیق عقب بیشترین تغییر را به خود دیده است تا ولوستر جدید سواری اسپرت داشته باشد. نسل اول ولوستر در سیستم تعلیق عقب از طرح پیچشی استفاده می‌کرد؛ اما در مدل جدید طرح چنداتصالی همانند سیستم موجود در النترا GT و اسپرت استفاده شده است. نسبت فرمان‌دهی نیز سرعت بیشتری پیدا کرده است.

مدل پایه‌ی ولوستر جدید با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری، با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا خودکار ارائه می‌شود که نسبت به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری نسل اول، ۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۶ نیوتن‌متر گشتاور افزایش داشته است. اما نسخه‌ی توربو، با همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ نسل گذشته با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر عرضه خواهد شد. البته پیشرانه‌ی ولوستر توربوی جدید، برخلاف نسل اول که از ۱۷۵۰ دور بر دقیقه به اوج گشتاور می‌رسید، از دور موتور ۱۵۰۰ به اوج گشتاور می‌رسد. ولوستر توربو به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا ۷ سرعته‌ی دو کلاچه (تعویض به دنده بالاتر در هنگام پیچیدن انجام نمی‌شود) مجهز است.

مقامات هیوندای اعلام کرده‌اند که فروش ولوستر نسل اول با دو پیشرانه‌ی موجود، به‌صورت ۵۰/۵۰ بوده است. البته با توجه به آمار ۳۰ درصدی انتخاب جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، خریداران ولوستر توربو این نوع گیربکس را بیشتر ترجیح داده‌اند. نسل دوم ولوستر توربو با گیربکس دستی، به همراه تایرهای میشلن پلات اسپرت 4 و رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه خواهند شد.

علاوه بر این، مدل ولوستر در نسخه‌ی N که در پیست جهنم سبز تست می‌شود نیز عرضه خواهد شد. ولوستر N به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متر (از دورموتور ۱۴۵۰ تا ۴۷۰۰) به همراه جعبه‌دنده‎‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و کلاچ تقویت‌شده، مجهز است. تایرهای استاندارد از برند میشلن و نوع سوپراسپرتز در کنار رینگ‌های ۱۸ اینچی هستند. تایرهای پیرلی P-Zeros و رینگ‌های ۱۹ اینچی به‌عنوان آپشن ارائه می‌شوند. ولوستر N با داشتن رکاب‌های جدید، سراگزوز بزرگ‌تر، دیفیوزر عقب، اسپویلر بزرگ‌تر، نمای جذاب‌تر دماغه و صندلی‌های اسپرت، طراحی اسپرت‌تری دارد.

منبع :



مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24