کشف حیواناتی که در سال 2017 از انقراض بازگشتند

هرچند به نظر می‌رسد انسان قلمرو حیوانات را به طور کامل شناخته باشد اما دانشمندان در 2017 میلادی گونه‌های جدیدی کشف کردند.

کشف حیواناتی که در سال  2017 از انقراض بازگشتند

هرچند به نظر می رسد انسان قلمرو حیوانات را به طور کامل شناخته باشد اما دانشمندان در ۲۰۱۷ میلادی گونه های جدیدی کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، هرچند به نظر می رسد دنیای حیوانات به طور کامل شناخته شده است اما هنوز هم گونه های جدیدی در اعماق اقیانوس ها، جنگل های پردار و درخت، یا حتی اتاق موزه ها کشف می شود. در اینجا به برخی از این گونه های تازه کشف شده در ۲۰۱۷ میلادی اشاره می کنیم.

موش نارگیل شکن

ساکنان جزایر سلیمان مدت های طولانی درباره موش های عظیمی افسانه تعریف می کردند که روی درختان زندگی می کند و می تواند نارگیل را بشکند. این حیوان بالاخره در ۲۰۱۷ کشف شد و موش Vangunu نامیده شد. وزن این موش ۴۶ سانتی متری به یک کیلوگرم می رسد.

اوران گوتان نادر

خانواده میمون ها بسیار بزرگ است و شامل گوریل، شامپانزه و اوران گوتان های مختلف می شود. در ۲۰۱۷ یک عضو جدید برای این خانواده بزرگ کشف شد.

اوران گوتان مذکور Tapanuli  نام دارد و در شمال غرب سوماترا زندگی می کند. البته این حیوان در سال ۱۹۹۷ کشف شد اما تصور نمی شد یک گونه جداگانه باشد که محققان با آزمایش های ژنتیک و مشاهدات رفتاری به این نتیجه رسیدند که این گونه با سایرین متفاوت است. در حال حاضر فقط ۸۰۰ اوران گوتان Tapanuli  وجود  دارد.

ماهی ساکن عمیق ترین آب های جهان

اقیانوس همیشه مرموز بوده است. اما در سال ۲۰۱۷ یکی از رازهای آن فاش شد. Mariana Snailfish یکی از ماهی هایی است که در عمیق ترین بخش اقیانوس زندگی می کند. محققان در عمق ۸۱۷۸ متری منطقه Mariana Trench این ماهی را کشف کرده اند.

تارانتولا آبی رنگ در گویان

یکی از گروه های محققان زیست محیطی بیش از ۳۰ گونه حیوان جدید در گویان کشف کرده است. یکی از آنها تارانتولا آبی رنگ است که هنوز نامگذاری نشده است. این نخستین عنکبوت ترانتولا با این رنگ است که در آمریکای جنوبی کشف می شود. جالب آنکه این حیوان دسته جمعی زندگی می کند.

خرچنگ چشم سبز  آفریقای جنوبی

بیشتر خرچنگ های هرمیت از پوسته های  سخت برای خود خانه می سازند. اما به تازگی یک خرچنگ هرمیت چشم سبز کشف شده که پوسته سخت آن زنده است.

پوسته سخت این خرچنگ در حقیقت یک شقایق دریایی است که به آرامی یک توده نرم از شن و مواد طبیعی روی پشت این حیوان می سازد.

این حیوان ۷۰ میلیمتری با چشمان سبز در سواحل غرب آفریقای جنوبی زندگی می کند.

کشف حیواناتی که در سال  2017 از انقراض بازگشتند

حشره بازگشته از دنیای منقرض شدگان!

در سال ۲۰۱۷ میلادی علاوه بر کشف حیوانات جدید، برخی گونه هایی دوباره کشف شدند که به نظر می رسید منقرض شده اند. یکی از آنها حشره ای به اندازه کف دست انسان است.

این حشره که Dryococelus australis نام دارد تا چندماه قبل تصور می شد، از بین رفته است. در حقیقت این حشره در دهه ۱۹۲۰ میلادی به دلیل موش های مهاجم در جزیره محل زندگی خود منقرض شد. اما دوباره در جزیره نزدیک کشف شد و آزمایش های ژنتیک نشان داد این گونه همچنان زنده است.

قرار است این حشره دوباره به محل اصلی زندگی خود در جزیره Lord Howe  بازگردانده شود.