ورزشکاران تخم مرغ را کامل بخورند

بررسی‌های اخیر نشان داد که خوردن تخم مرغ کامل بعد از ورزش استقامتی و قدرتی بیشتر از خوردن سفیده تخم مرغ به پرورش عضلات و ریکاوری آن‌ها کمک می‌کند.

ورزشکاران تخم مرغ را کامل بخورند

بررسی‌های اخیر نشان داد که خوردن تخم مرغ کامل بعد از ورزش استقامتی و قدرتی بیشتر از خوردن سفیده تخم مرغ به پرورش عضلات و ریکاوری آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از science daily، مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه نشان داده است افرادی که بعد از ورزش استقامتی ۱۸ گرم پروتئین از کل تخم مرغ دریافت می‌کنند بیشتر از کسانی که تنها سفیده تخم مرغ را می‌خورند شاهد پرورش و ریکاوری عضلات خواهند بود.

افرادی که کل تخم مرغ را بعد از ورزش استقامتی و قدرتی می‌خورند ۴۰ درصد بیشتر شاهد پرورش عضلات خواهند بود.

بیشتر افرادی که پرورش اندام انجام می‌دهند. غالبا بعد از ورزش تخم مرغ مصرف می‌کنند اما زرده آن را دور می‌ریزند و تصور می‌کنند که پروتئین تخم مرغ تنها در سفیده آن است.

بررسی‌ها نشان داده که زرده تخم مرغ نیز حاوی پروتئین است. در زرده تخم‌مرغ ماده‌ای موجوداست که باعث می‌شود پروتئین موجود در تخم مرغ بهتر جذب عضلات شود.

این مطالعات بر روی ۱۰ مرد انجام شد.

زرده تخم مرغ حاوی ۱۸ گرم پروتئین و ۱۷ گرم چربی است و بسیاری از ورزشکاران برای دریافت نکردن چربی زرده را دور می‌ریزند اما خوردن تخم مرغ به صورت کامل تاثیر بیشتری در جذب پروتئین توسط عضلات دارد.

منبع :



مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور 97

با رتبه ام در کنکور 97 احتمال دارد در چه رشته و دانشگاهی قبول شوم؟
پاسخ به سوال های شما درباره سهمیه ها ،پردیس ،شبانه ، غیر انتفاعی و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 24 ساعته