برای رژیم غذایی خود برنامه بریزید

اولین قانون یک رژیم موفق غذایی آنست که در درازمدت از آن پیروی کنید.

برای رژیم غذایی خود برنامه بریزید

اولین قانون یک رژیم موفق غذایی آنست که در درازمدت از آن پیروی کنید.برای این کار به برنامه‌ریزی نیاز است و نه اینکه از وعده‌های غذایی صرف نظر شود. این کار باعث می‌شود که راضی بمانید و بتوانید به غذاهای پرچرب نه بگویید.

بهترین کار اینست که در طول روز وعده‌های کوچک با تعداد زیاد میل کنید. یا بهتر آن باشد که سه وعده اصلی، دو میاوعده و یک دسر کم‌کالری مصرف کنید. اغلب افراد به این نتیجه می‌رسند که میان‌وعده‌های صبحگاهی و عصرگاهی باعث تداوم پیروی از رژیم می‌شود.

برای برنامه‌ریزی یک رژیم با وعده‌های کوچک، می‌توان برای پنج وعده ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری در ساعت‌های ۷، ۱۰، ۱۳، ۱۶ و ۱۹ برنامه ریخت. برای برنامه‌ریزی یک رژیم با سه وعده اصلی و دو میان‌وعده، می‌توان صبحانه، میان‌وعده صبحگاهی، نهار، میان‌وعده عصرگاهی و بعد شام و دسر را در نظر داشت. میان‌وعده‌ها را باید حدود دو ساعت پس از صبحانه و نهار میل کرد.

پس از برنامه‌ریزی باید وعده‌ها را مشخص کرد. باید از پروتئین‌های خالص، لبنیات کم‌چرب، غلات، میوه‌ها، سبزیجات و چربی‌های سالم برای قلب استفاده کرد.

میان‌وعده‌ها روشی عالی برای شامل کردن میوه و سبزیجات در روز هستند.

برخی میان‌وعده‌های سبزیجاتی عالی عبارتند از:

• نوارهای فلفل دلمه

• هویج‌های کوچک

• نخود فرنگی

منبع :



مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24
تنظیم عصبی و حواس از زیست يازدهم
يازدهم تجربي     دبیر : محمد مهدی روزبهانی