مسمومیت با قرص استامینوفن را جدی بگیرید

یکی از متداولترین داروهایی که مسمومیت با آن وجود دارد استامینوفن است.

مسمومیت با قرص استامینوفن را جدی بگیرید



به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پریسا اعتصام کارشناس دارویی کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از متداول‌ترین داروهایی که مسمومیت با آن وجود دارد استامینوفن است.به طوری که در هر بیماری که با نارسایی حاد کبدی مراجعه کند باید سمیت کبدی ناشی از اووردوز استامینوفن را در نظر گرفت.

وی افزود: در صورتی‌که پزشک برای شما یا فرزندتان استامینوفن تجویزکرده باشد، دارو را براساس دوز دقیق درمانی آن و نه بیشتر آن مصرف کنید و از مصرف مقادیر بیش از حد درمانی یا قرار دادن دارو در دسترس کودک خودداری کنید تا از بروز مسمومیت با آن خودداری کنید.

این کارشناس دارویی ادامه داد: علایم اولیه مسمومیت با استامینوفن که نیم تا 24 ساعت بعداز بلع ممکن است بروز کند، عمدتا به شکل تهوع، استفراغ، بی اشتهایی می باشد.ممکن است علایمی مانند خستگی ، ضعف عضلانی، تعریق و...پیش بیاید. ظاهر بیمار ممکن است عادی باشد.

اعتصام افزود: علایم ثانویه بیمار مسموم، 24 تا 72 ساعت بعد از مصرف، به شکل درد در یک چهارم بالایی سمت راست شکم، افزایش سطح بیلی روبین و ... بروز پیدا میکند.علایم تهوع ، استفراغ و بی اشتهایی کمتر می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از اقداماتی که برای بیماران انجام میشود در ساعات اولیه بروز مسمومیت اثر بخشی بهتردارند لذا در صورت مسمومیت با استامینوفن اهمیت دارد که هرچه زودتر به اورژانس مسمومین مراجعه شود.

منبع :



پاسخ تلفنی به سوالات شما درباره کنکور 97

با درصدهای تخمینی در کنکور 97 , احتمال دارد چه رتبه ای بیاورم و کجا می توانم قبول شوم؟

آیا برای ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور (معدل, کد سهمیه و ...) باز هم زمان دارم؟

کنکور 98 به چه صورت خواهد بود ؟

انتخاب رشته و دانشگاه را از همین امروز با مشاوران شروع کنید

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب