کارنامه دقیق‌ترین ابزار کنترل کیفیت مطالعه

چگونگی استفاده از کارنامه به منظور ارتقاء تحصیلی با بررسی وضعیت تک تک دروس و کشف تعدل و عدم تعادل ها

کارنامه دقیق‌ترین ابزار کنترل کیفیت مطالعه

کارنامه دقیق ترین ابزار کنترل کیفیت مطالعه

دانش آموزان برای بدست آوردن موفقیت تحصیلی از ابزارهای بسیار مهمی جهت کمک به خودآگاهی بهره می برند.مهمترین ابزار آگاهی و کنترل کمیت مطالعه دفتر برنامه ریزی و مهمترین ابزارآگاهی وکنترل کیفیت مطالعه کارنامه است . البته بخش مهمی از فرایند یادگیری آگاهی از مشکلات موجود و بخش مهم تر مدیریت در ترمیم و رفع این مشکلات است .در این راستا کارنامه بخوبی ارزیابی کیفی روشنی از تک تک درس ها و مباحث مطرح شده در آزمون کانون را به دانش آموز ارائه می دهد و چون در کنار درصد، نمره تراز هم مشخص شده جایگاه واقعی دانش آموزان با توجه به سطح دشواری سوالات مشخص می گردد.اما از کارنامه می توان استفاده های بسیاری برد.شاید یکی از اولین و موثرترین استفاده ها از کارنامه ،تشخیص تعادل یا عدم تعادل هاست که هم به طور کلی در دروس عمومی و اختصاصی خودرا نشان می دهد و هم در هربخش در تک تک درس ها قابل تشخیص است واگر دانش آموزان آن را با جدول جمع بندی هفتگی در دفتربرنامه ریزی مقایسه کنند ممکن است دستاوردهای بسیار ارزشمندی را بیابند. و بتواند مثلا با ایجاد تعادل در ساعات مطالعه درس ها نتیجه را در آزمون ها متعادل تر کند.موضوع مهم دیگرتشخیص بهترین درس هاست خصوصا اگر این درس هادر تمام آزمون ها خوب باشند(نقاط قوت پایدار)که دانش آموزان می توانند بارصد کردن نحوه مطالعه این درس ها،دستاوردهای بسیار جالبی را پیداکنند وچه بسا بتوانند این دستاورد ها را برای سایر درس ها نیز به کارببرندو شاید آن درس هانیز با این روش ها ارتقاء پیدا کنند.همین طور با کمک کارنامه می توان درس هایی نیازمند توجه (درس هایی که همیشه ضعیف هستند) را پیدا کرد و مثلا با مطالعه بیشتریا حل تمرینات بیشتر یا تغییر منبع مطالعه وضعیت این درس ها رو بهبود بخشید. کشف تعداد غلط ها ،سوالات دام دار، درس های نوسانی، ضریب رشد و چندین نکته مهم دیگر همه از جمله اطلاعاتی است که ازطریق کارنامه در اختیار دانش آموز قرار می گیرد و اگر دانش آموز و اولیاء ایشان افراد تحلیل گری باشند می توانند بخوبی از این ابزار ارزشمند استفاده کنند. نکته مهم دیگر زمان استفاده از کارنامه است که توصیه می شود دانش آموزان بلافاصله بعداز آزمون و همزمان با صدور کارنامه از آن  استفاده کنند تا قبل ازآن که نکات خوانده شده و همچنین  چالش هایی که در جلسه آزمون با آن ها روبرو شده اند فراموش شود با بررسی کارنامه و تحلیل به موقع آن یادگیری ناقص خود را تکمیل نمایند.

                                                                                    پژمان عبدالهیان

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب
سنت های الهی از دین و زندگی چهارم دبیرستان
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( دروس عمومی چهارم دبیرستان)
دبیر : محمد رضایی بقا