از میوه‌ها و سبزی‌های قرمز رنگ غافل نشوید

نتایج تحقیقات جدید حاکی ار آنست که میوه و سبزی هایی که رنگ قرمز دارند سرشار از خواص هستند که برای حفظ سلامت نباید از آنها غافل ماند.

از میوه‌ها و سبزی‌های قرمز رنگ غافل نشوید

نتایج تحقیقات جدید حاکی ار آنست که میوه و سبزی هایی که رنگ قرمز دارند سرشار از خواص هستند که برای حفظ سلامت نباید از آنها غافل ماند.رنگ‌های قرمز تیره در برخی گیاهان وجود دارد که حاوی مواد مغذی طبیعی با منشا گیاهی به نام آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و از ابتلا به سرطان، بیماری‌های مزمن و تقویت سیستم‌ایمنی بدن جلوگیری می کنند.

سبزیجات قرمز رنگ سرشار از لیکوپن و آنتوسیانین هستند، لیکوپن آنتی‌اکسیدانی است که در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر است همچنین در حافظت از چشم‌ها، مبارزه با عفونت و آسیب‌های ناشی از دود  نقش دارد، آنتوسیانین نیز در حافظت از کبد، بهبود بینایی، کاهش فشار خون و التهاب  مفید  است و سبزیجات قرمز رنگ فواید زیادی دارند، اما بررسی های آماری نشان می‌دهد که ۹۵‌درصد از بزرگسالان به اندازه کافی این سبزیجات را مصرف نمی‌کنند.

کلم قرمز حاوی آنتوسیانین است؛ این آنتی‌اکسیدانی قوی موجب می شود خطر ابتلا به اختلالات مغزی، سرطان و بیماری‌های قلبی‌ و عروقی کاهش پیدا کند،  مصرف روزانه یک فنجان کلم قرمز، ۸۵‌درصد از میزان نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند افزون بر این تامین‌کننده ۴۲‌درصد از میزان احتیاج بدن به ویتامین K بوده و ۲۰‌درصد از  احتیاج روزانه هر فرد به ویتامین A را تامین می کند.

فلفل قرمز تند حاوی کپسایسین بوده که در کاهش درد موثر است همچنین این نوع فلفل ترکیبات ضد سرطانی دارد و مصرف یک اونس فلفل قرمز تند تامین کننده دو سوم نیاز بدن به ویتامین C بوده و افزون بر این منبع خوبی از منیزیم، مس و ویتامینA نیز است.

تربچه غنی از ویتامین C، فولات و پتاسیم است همچنین فیبر موجود در آن، برای مدت طولانی موجب می شود که فرد احساس سیری کند، مصرف تربچه منجر به افزایش باکتری‌های مفید روده برای سلامت دستگاه گوارش می شود.

پیاز قرمز حاوی سولفید آلیل بوده و  در مبارزه با سرطان و بیماری‌های قلبی بسیار مفید است، سبزی‌های خانواده پیاز سرشار از مواد شیمیایی گیاهی به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و حمایت از کبد هستند همچنین مصرف پیاز به بهبود عملکرد روده با  حمایت‌ باکتری‌ها کمک می کند.

چغندر در زمره سبزیجات سرشار از  آنتی‌اکسیدان و منبع بزرگ پتاسیم، فیبر، فولات، ویتامین C و نیترات‌ قرار دارد، تحقیقات نشان داده است که سبزیجات با ریشه خاکی در کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و افزایش استقامت ورزشی نقش موثری دارند، نوشیدن آب چغندر نیاز روزانه هر فرد  به ویتامین‌های C، K و A را تا میزان زیادی تامین می‌کند.

فلفل قرمز دلمه‌ای این سبزی شیرین دوز روزانه ویتامین A را تامین می‌کند ضمن اینکه سه برابر بیشتر از میوه‌های خانواده مرکبات حاوی ویتامین C است. یک عدد فلفل قرمز تنها ۳۰ کالری دارد و مصرف آن، یک انتخاب عالی برای تقویت سیستم‌ایمنی بدن و درخشندگی پوست است. غلظت بالای ویتامین C موجود در این فلفل از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند.

گوجه‌فرنگی منبع بزرگ لیکوپن، ویتامین C و پتاسیم شناخته می‌شود. بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، حدود ۸۵‌درصد از لیکوپن موجود در رژیم غذایی از طریق گوجه‌فرنگی تازه و محصولات آن تامین می‌شود.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب