خودنگاری را تمرین کنید

چند سالی است که دانش‌آموزان با مفهوم خودنگاری آشنا شده‌اند ولی گاهی برای‌شان سؤال است که آیا نوشتن احساسات در آغاز و پایان آزمون فایده‌ای دارد یا خیر.

خودنگاری را تمرین کنید

چند سالی است که دانش‌آموزان با مفهوم خودنگاری آشنا شده‌اند ولی گاهی برای‌شان سؤال است که آیا نوشتن احساسات در آغاز و پایان آزمون فایده‌ای دارد یا خیر. افرادی که احساس خود را قبل از آزمون نسبت به آن می‌نویسند به‌نوعی تخلیه‌ی روانی می‌شوند و به‌‌مراتب استرس کم‌تری نسبت به کسانی دارند که احساسات خود را به روی کاغذ نمی‌آورند. خودنگاری به‌ویژه قبل از آزمون با برون‌ریزی احساسات مثبت یا منفی می‌تواند تأثیر بسزایی در آرامش شما داشته باشد. وقتی از نقاط قوت خود می‌نویسید آن‌ها را برای خود برجسته‌ کرده و هنگام آزمون با خیال آسوده به آن‌ها پاسخ می‌دهید. وقتی از احساسات منفی خود می‌نویسید، یعنی چیزهایی را می‌نویسید که ذهنتان را آزار می‌دهد و درواقع متوجه می‌شوید که نگرانی‌تان برای کدام درس بیش‌تر است و با دقت بیش‌تری به سراغ سؤال‌ها می‌روید و سؤال‌هایی را که بلد نیستید بدون پاسخ می‌گذارید. پس با آرامش بیش‌تری آزمون می‌دهید و حتماً نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.

چند توصیه:

ساعت مطالعه و حل تست را افزایش دهید تا بعد از آزمون افسوس نخورید.

سعی کنید قبل از آزمون نقاط قوت‌تان را در نظر بگیرید.

از جملات مثبت مانند «امروز می‌توانم نتیجه‌ی خوبی بگیرم»، «مطالب را کاملاً به خاطر دارم»، «مثل آزمون گذشته می‌توانم ترازم را افزایش دهم» و جملاتی مشابه استفاده کنید تا روحیه بگیرید.



مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24