عکس‌های حیرت‌انگیز هابل از فضا+تصاویر

ناسا یک گالری از عکس‌های حیرت‌آوری که تلسکوپ فضایی هابل از اجرام مسیه شکار کرده، منتشر کرد.

عکس‌های حیرت‌انگیز هابل از فضا+تصاویر

ناسا یک گالری فوق‌العاده از تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل منتشر کرده که اجرام آسمانی موجود در فهرست اجرام مسیه را نشان می‌دهد.

عکس‌های حیرت‌انگیز هابل از فضا+تصاویر

مجموعه مسیه ابتدا توسط اخترشناس مشهور فرانسوی "چارلز مسیه" تهیه شد و از مشاهدات خود و همتایانش برای کمک به همتایان اخترشناسانش در قرن هجدهم میلادی استفاده کرد.اجرام مسیه (Messier objects) نام 110 جرم غیرستاره‌ای بود که توسط این اخترشناس فرانسوی گردآوری شد. وی این کاتالوگ را "کاتالوگ سحابی‌ها و خوشه‌ها" نامید و در سال 1771 منتشر کرد. وی این کار را صرف جلوگیری از اشتباه برای رصدگران کاشف دنباله‌دارها انجام داد.

عکس‌های حیرت‌انگیز هابل از فضا+تصاویر

این کاتالوگ شامل تعدادی از معروف‌ترین اجرام آسمانی شناخته شده است که آسمان شب را تزیین می‌کنند و از مناطق فعال تشکیل ستاره مانند "سحابی اوریون" تا "کهکشان آندرومدا" هستند که حدود چهار میلیارد سال دیگر با کهکشان راه شیری ما ادغام خواهند شد.

عکس‌های حیرت‌انگیز هابل از فضا+تصاویر

تلسکوپ فضایی هابل در 24 آوریل 1990 به فضا پرتاب شد و پس از یک ماموریت تعمیرات دراماتیک، تصویر و داده‌های باور نکردنی را مخابره کرد که دانشمندان را قادر ساخت تا اسرار یک جهان پر از پدیده‌های شگفت‌انگیز را دریابند.

عکس‌های حیرت‌انگیز هابل از فضا+تصاویر

برخی از تصاویر طیف کامل نور مرئی یا طول موج‌هایی که برای چشم انسان نامرئی هستند، مانند نور ماوراء بنفش و مادون قرمز را شامل نمی‌شوند. در این موارد، طول موج‌های نامرئی به رنگی در می‌آیند که به دانشمندان امکان می‌دهد ویژگی‌های یک جرم آسمانی را تجسم کنند.