تحلیل برترهای کنکور از جلسه نفرات برتر آزمون 21 مهر

تحلیل برترهای کنکور96 از جلسه نفرات برتر آزمون 21 مهر

تحلیل برترهای کنکور از جلسه نفرات برتر آزمون 21 مهر

تحلیل امیرحسین رضافر دانشجوی حقوق دانشگاه تهران:

تحلیل برترهای کنکور از جلسه نفرات برتر آزمون 21 مهر


- حجم زیاد کتب و آشفتگی همراه آن را به­راحتی با برنامه­ی راهبردی، مدیریت کنید.

- برنامه­ی راهبردی را بفهمید. هر بار با تمرکز بر روی برنامه­ی راهبردی، نکته­ای جدید از دل آن استخراج کنید          مثل، نمودارهای پیشروی

- سر کلاس چگونه تمرکز کنید؟ هر نکته­ ای، ایده­ ای و کلمه ­ای که اهمیت و کلیدی بود یادداشت کنید.

- برنامه­ی راهبردی جادو نمی­کند؛      حجم زیاد کتب و دروس از بین نمی­رود، اما مدیریت می­شود. 70 - 60 درصد راه با مدیریت صحیح که از طریق برنامه راهبردی بدست می­آید، انجام می­شود، اما مابقی راه با شخصی­سازی برنامه و تلاش شماست. باید برنامه­ی شخصی خود را تشخیص دهید (فراشناخت). اما آگاهانه و 

منطبق بر شرایط در این راه از اولیا و پشتیبان و دبیران خود کمک بگیرید.

- اصل مهم: هماهنگی با مدرسه: معلم چیزی متفاوت با قلمچی گفت، مطابق معلم و مدرسه پیش بروید. با این کار به نظم و آرامش ذهنی خواهید رسید.

- ویژگی نوابغ: قدرت تشخیص مهم از غیر مهم ]تشخیص اولویت­ها

- اگر تابستان به کانون آمده­اید بهتر است در پاییز سراغ درس­های سال دوم بروید، با این کار شما در زمستان فرصت خواهی داشت در زمستان بار دیگر دروس سال سوم را مطالعه کنید. اما اگر پاییز به کانون مراجعه کرده­اید طبق توانایی و تسلط خود، دست به انتخاب بزنید. در انتخاب زوج درس­ها 4 گروه کلی داریم:

1- گروهی که همه سال دوم را در پاییز انتخاب می­کنند.

2- گروهی که فقط سال سوم را در پاییز انتخاب می­کنند.

3- گروهی که بیشتر سال دوم را همراه سال سوم مطالعه می­کنند.

4- گروهی که بیشتر سال سوم را همراه سال دوم مطالعه می­کنند.

- سال چهارم در برنامه­ی راهبردی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است تا دروس پایه. برای مطالعه­ی دروس پایه چهار راه در نظر گرفته شده:

- روش اول: گنجاندن دروس مرتبط پایه و پیش ­نیاز در برنامه سال چهارم با چهار مزیت کلی در این روش دارد: 1- دروس پایه را همزمان میخوانید با سال چهارم 2- عمیق­تر می­شوید 3- بهتر یاد میگیرید 4- از حجم کتب پایه­ی شما کاسته می­شود.

- روش دوم: اجباری کردن درس عربی (رشته­های تجربی و ریاضی) و یا یک یا دو درس اختصاصی در برنامه اصلی.

- روش سوم: زوج درس­ها، با این کار حجم مطالعات شما در هر نیم­سال مدیریت شده و کاهش می­یابد.

- روش چهارم: پنجره­های باز          بین دو نیم­سال، دوران نوروز و دوران جمع­بندی          ایستگاه­های جبرانی (اما ایستگاه­های جبرانی فقط برای پنجره­های باز نیست)

* اولین عامل موفقیت: محیط (پدر و مادر)، سپس دوستان

* هرگاه احساس کردید به سطحی رسیده­اید و درجا میزنید          کتاب آبی و سه سطحی کانون راه حل شماست

* برنامه­ی راهبردی در بقیه سال­ها مزیت و در سال چهارم الزام است.

تحلیل مرضیه والایی دانشجوی حسابداری دانشگاه تهران:

تحلیل برترهای کنکور از جلسه نفرات برتر آزمون 21 مهر

تحلیل برترهای کنکور از جلسه نفرات برتر آزمون 21 مهر


یکی از ویژگی­های رتبه ­های برتر: پیوستگی

عدم غیبت در آزمون­ها، جلو رفتن با برنامه­ ی راهبردی و از دست ندادن انگیزه از علل دیگر موفقیت است.

- من چگونه تمرکز می­کنم؟                    key word ,   key point  , key idea

* درک منطق برنامه­ ی راهبردی*         (اندیشه کلیدی) و (نکته کلیدی) و (کلید واژه)

                                   مدیریت منابع زیاد کنکور و اولویت­بندی صحیح و با برنامه

منطق برنامه راهبردی   

                                  آرامش داوطلبان و کاهش آشفتگی از حجم کار زیاد و منظم شدن

* زندگی سراسر حل مسئله است.

* برنامه راهبردی برای بقیه سال­ها مزیت و امتیاز و برای سال کنکور ضرورت است.

* علت شروع آزمون از تابستان: انجام کار 9 ماه در 12 ماه          کمتر شدن فشار

80 درصد از انجام کار با برنامه راهبردی حل می­شود. 20 درصد بقیه، شخصی­ سازی با توجه به شرایط دانش­ آموز و فراشناخت او و کمک اولیا و پشتیبانان.

* اولویت با درس­های چهارم یا پایه؟

          در برنامه راهبردی اولویت با چهارم است زیرا هماهنگی بیشتری با مدرسه دارد و نظم بیشتری به دانش ­آموز می­دهد.

          برنامه­ ی مدرسه اولویت دارد.

          داشتن برنامه­ی متفاوت شما را آشفته و سردرگم می­کند.

اگر قرار باشد به دانش­ آموزی مشورت بدهم، او را متقاعد می­کردم برنامه کانون بهترین است و صرفا او را بازخواست نمی­کردم. از روی درصدهایی که کسب کرده، با خودش روش­ هایش را تحلیل می­کردم و برای گرفتن بهترین تصمیم راهنماییش می­کردم.

چهار روش مطالعه­ ی پایه در برنامه­ی راهبردی:

1) مطالعه­ ی مباحث مرتبط و تکراری و مربوط به سال چهارم

2) اجباری کردن عربی و یک یا دو درس اختصاصی پایه          کمتر شدن حجم درس­های پایه

3) زوج درس­ها          مدیریت و کاهش حجم درس­ها

در پاییز درس­های سال دوم و در زمستان درس­های سال سوم برای زوج درس انتخاب شود.

* در تصمیمات، با پدر و مادر صحبت کنید، نه اینکه نظر آنها را مطلقا اجرا کنید اما مشورت با آنها توانایی تفکر و تصمیم­ گیری صحیح را در شما ارتقا می­دهد و تصمیم عاقلانه ­تری خواهید گرفت.

4) پنجره ­های باز: (زمان­هایی که مدرسه تعطیل یا کار سبک­تر است)

          آزمون ­های جامع و ایستگاه­ های جبرانی

          رسیدن تسلط به درس­ های پایه

          در تابستان          پایان شهریور و آغاز مهر

          بین دو نیم­سال          دی­ ماه

          دوران نوروز          7 فروردین

* در اوقات فراغت، برنامه راهبردی را با دقت بررسی کنید. نکته­ های ریز و مهمی در آن گنجیده شده که هر بار با دقت نکته ­ای ممکن است کشف کنید.

          نمودارهای پیشروی کنار برنامه راهبردی

* همه می­توانند *                                       

1- به همه آدمها وقت بدهید.

2- روشهایشان را کشف کنید.

          پیش­خوانی برای همه درس ­ها و برای همه آدم ­ها مفید نیست.

          فقط خواندن کافی نیست، مرور و تثبیت مطالب ضروری است.

          اگر درصد مورد نظرتان را در درس خاصی کسب نمی­کنید، هنوز قلق خود را در آن درس پیدا نکرده­ اید... روش خود را عوض کنید.

         خودتان را از همین الان برای هر شرایط در سر جلسه کنکور آماده کنید.

زمان استفاده­ ی کتاب­های سه سطحی: زمانی که دانش ­آموز حس می­کند در یک درس به حدی رسیده که نمی­تواند بالاتر برود.          برای آشنا شدن با انواع اندیشه ­های معلم­ های مختلف

          همه مردم می­خواهند بدانند چه چیز مهم است          چیزی که نیاز است: قدرت تشخیص مهم از غیر مهم (تشخیص درست منابع، نکات مهم کتاب و ...)

          نابغه قدرت تشخیص اولولیت را دارد.

          کسانی که ذهن بازتری دارند بیشتر پیشرفت می­کنند اما به شرط تلاش پیوسته

* اولین عامل موفقیت: محیط

دومین عامل موفقیت: دوستان خوب

          در درسی که پیشرفت نمی­کنید، منابعتان را عوض کنید. (بهترین پیشنهاد: کتاب آبی و سه سطحی)          سؤالات استاندارد

دانش­ آموزان باید دستاوردها و روش­های جدید خود را کشف کنند.

باید طوری روی روش­ها و دستاوردهای خود کار کنید تا بتوانید در دم، حداقل 1 صفحه در مورد آنها بنویسید.




مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24