کاهش مرگ‌ومیرهای جهانی با فعالیت بدنی

با انجام مرتب حرکات و تمرینات بدنی می‌توان جلوی یک مورد از هر 12 مورد مرگ و میرهای جهانی را گرفت.

کاهش مرگ‌ومیرهای جهانی با فعالیت بدنی

با انجام مرتب حرکات‌ و تمرینات بدنی می‌توان جلوی یک مورد از هر ۱۲ مورد مرگ و میرهای جهانی را گرفت.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است در صورتی که افراد در بیشتر روزهای هفته ۳۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی و ورزشی داشته باشند، می‌توان در سراسر جهان از یک مورد از هر ۱۲ مورد فوتی پیشگیری کرد.

در این بررسی اطلاعات بیش از ۱۳۰ هزار فرد ۳۵ تا ۷۰ ساله در ۱۷ کشور مورد مطالعه قرار گرفت.

متخصصان دریافتند افرادی که دستورالعمل فعالیت بدنی را رعایت و پنج روز در هفته روزانه مدت ۳۰ دقیقه ورزش کردند حدود ۳۰ درصد احتمال فوت آنها در طول انجام مطالعه کمتر بوده است.

همچنین این افراد ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی بوده‌اند.

براساس یافته‌های به دست آمده متخصصان برآورد کرده‌اند در صورتی که افراد دستورالعمل فعالیت بدنی را رعایت کنند از وقوع ۸ درصد موارد مرگ و میر و ۵ درصد موارد بیماری‌های قلبی در سراسر جهان در مدت هفت سال پیشگیری می‌شود.

به گزارش لایوساینس، اسکات لیسر، متخصص ارشد این مطالعه از کانادا گفت: فعالیت بدنی روشی کم‌هزینه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی است.

فرناز طالبی
پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب